Ga naar het forum
Marsy1908 - een pok...

Meldingen
Alles wissen

Marsy1908 - een pokerblogje naar succes

13 Berichten
5 Gebruikers
1 Reacties
809 Weergaven
marsy1908
Poker Player

Hallo,

Ik ben Mark, 19 jaar oud en als je nog meer wilt weten kun je even in het 'stel je voor' forum kijken. In 2016 zal ik het pokeren weer op gaan pakken, ik heb hiervoor $50 gestort op Pokerstars en zal in deze fantastische blog mijn reis gaan bijhouden. Mijn grootste doel ligt in het spelen van toernooien en hiervoor een dusdanige bankroll opbouwen zodat ik de micro en lage limieten af kan gaan. Momenteel is dit nog niet mogelijk door mijn bankroll, daarom zal ik mij gaan beperken tot het spelen van freerolls. Daarnaast zal ik vooral cashgames gaan spelen, ik zal op de cashgame-tafels van start op 2NL.

Om een goed beeld te krijgen van mijn progressie zal ik ook doelen gaan stellen voor 2016:

- Een regular op 10NL zijn met een bankroll die dit toelaat.
- Op de lage-limieten toernooien spelen met een bankroll die dit toelaat.
- Een toernooi cash van $100+
- Minimaal 200.000 handen spelen

Om de eerste twee punten te kunnen controleren heb ik een schema gemaakt waarop het BRM is te lezen.

Cashgames:

Spoiler

Toernooien:

Spoiler

Om gelijk een start te maken aan 2016 zijn we de laatste week van 2015 al begonnen. Na ruim 5000 handen heb ik al veel gemerkt aan mijn spel waar ik op moet gaan letten, zoals mijn positie beter gebruiken en het wegleggen van slechte handen. Ik ben er ook achter gekomen dat ik niet meer dan 6/8 tafels tegelijk moet spelen. Op de eerste 5000 handen op NL2 heb ik echter $10,17 winst gemaakt, hierdoor staat mijn bankroll nu op $60,17. Hieronder de grafiek van deze week.

Spoiler

Beantwoorden
Citeren
12 reacties
ilgenio86
PokerStrategist

Hey Mark,

Ik ga je zeker volgen in je "zoektocht" naar je doelen :), Het lijkt me goed uitgedacht en meteen een goede start gemaakt. succes en beste wensen voor het nieuwe jaar.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ben zelf redelijk bekend met bankrollmanagement (BRM) voor toernooien, zolang je geen hypers en turbo toernooien gaat spelen is je BRM al aan de agressieve kant. Al kun je deze klappen natuurlijk opvangen met je cash game resultaten. Als je alleen toernooien zou spelen zou je zeker op PokerStars al gauw 200+ buy-inns moeten aanhouden om de swings op te vangen.

Daarin tegen is je cash game BRM weer aan de tighte kant, maar daar zullen de cash gamers onder ons snel genoeg meer info over geven.
Je start ziet er in ieder geval veel belovend uit :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Ja, zou bij 20 buy in ($100) NL5 gaan spelen, het verschil met NL2 is minimaal, voor de rest kan je t schema goed aanhouden, want vanaf NL10 gaan er wel al mensen op je terugspelen

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

Veel succes en het is zeker mogelijk.

Zie maar naar mijn Blog en ik ben dan al een oude vent ;-)

Beantwoorden
Citeren
marsy1908 Topicstarter
marsy1908
Poker Player

Bedankt voor de reacties, ik heb ook nogmaals naar mijn BRM gekeken en heb het lichtelijk aangepast. De toernooien heb ik iets tighter gemaakt en bij de cashgames zal ik vanaf een bepaalde bankroll 1 of 2 tafels naast de limiet spelen waar ik op speel. Nu zien deze er dus zo uit:

Daarnaast vandaag nog ongeveer 700 handen gespeeld en +$4,71. Dat maakt mijn bankroll nu: $64,70

Helaas geen chromestar kunnen worden in deze korte tijd, mis nog 10 vpp en zal vandaag niet meer spelen. Als het goed is heb ik wel silverstatus bereikt op pokerstrategy dus dan gaat wel weer wat nieuwe content openen. Alvast een goede jaarwisseling!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dan zul je denk ik vanaf morgen de silver status hebben.
Veel succes in het nieuwe jaar :gl:

Beantwoorden
Citeren
marsy1908 Topicstarter
marsy1908
Poker Player

Een paar dagen geen updates, maar wel verder gespeeld. De bankroll is op dit moment : $72,79.

Cashgames:

Uit cashgames heb ik een winst van $25,92 weten te maken uit iets meer dan 10.000 handen. Dat is op dit moment 12.8 bb/100, hoewel dit heel goed is merk ik dat mijn niveau omlaag gaat op dit moment. Ik wil te vaak een hero call maken en loop daardoor vaak tegen monsters aan. Daarnaast een paar kleine bad beats en verkeerd gespeelde handen waardoor ik flush en straight draws in de hand heb gelaten. Ik zal van de week ook handen gaan noteren waar ik twijfel over hoe ik het moet spelen zodat ik daar feedback over kan krijgen.

Toernooien:

Op toernooien heb ik dus $3,13 verloren over ongeveer 15 toernooitjes van 0,10 tot 1,10 inschrijfgeld. Ik merk dat het veld in toernooien veel softer is en dat ik het spel leuker vindt dan cashgames. School begint weer voor mij en tentamens komen eraan, daardoor zal ik niet veel tijd hebben voor toernooien. Hopelijk kan ik mijn bankroll wel opbouwen in de tussentijd zodat ik regular toernooien kan spelen naast de cashgames.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Het maken van Hero calls maken op de micro's is nergens voor nodig.
Zou mooi zijn als je dat er nog uit weet te halen en dan gaat je winst nog meer omhoog.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

idd op de micro's moet je jezelf echt tegen houden van herocalls te maken, het zal je flink wat geld sparen :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hoe gaat het dit jaar tot nu toe met spelen?

Beantwoorden
Citeren
marsy1908 Topicstarter
marsy1908
Poker Player

Ik heb helemaal niet gespeeld tot gisteren, ik was van plan mijn geld van Pokerstars te halen (stond nog ongeveer 65 dollar op). Ik dacht laat ik wat cashgames spelen en vond het toch weer verdomde leuk. Ik had niks bijgehouden aan stats of begin roll, ik gok dat het rond de 65 was, maar geen idee.

Ben van plan weer wat meer te gaan spelen, zeker nu ik nog maar 1 tentamen heb dit jaar en dan als het goed is klaar ben met school tot september.
Enige vraag die nu rest en misschien dat jullie mij daarbij kunnen helpen...

Ik ben een liefhebber van MTTs, maar dan vooral de echte MTTs, mtt sngs vindt ik al een stuk minder en haal ik wel minder plezier uit. De toernooien zelf haal ik veruit de meeste fun uit, maar daar heb je te maken met hoge variance en de tijd die een toernooi kan kosten is soms lastig in te plannen. Cash games vindt ik voorderest wel leuk, maar weet uit ervaring dat ik snel verveeld ga raken na een paar dagen 1/2 uurtjes per dag spelen. Dan ga ik toernooien spelen zonder bankroll en vergooi ik alle winst die ik had opgebouwd in de week daarvoor.

Ik heb besloten ondertussen een paar keer wat tafeltjes te openen en wat cashgames te spelen, vrijdag heb ik mijn laatste tentamen en ik zal vervolgens gaan kijken wat ik ga doen met poker. Ik ga dan wat doelen stellen en kijken hoe we het gaan aanpakken dan.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is inderdaad het lastige van MTT's. maar als je een bankroll van 300 buy-inns aanhoudt van je hoogste buy-inn als je ze regelmatig gaat spelen op PokerStars kun je de variance daar prima mee opvangen en je kunt ook altijd satellites spelen voor duurdere toernooien als je een schot wilt wagen. Al blijft het een tijdrovend spelletje.

Beantwoorden
Citeren