Ga naar het forum
Martijnde666's 6-ma...

Meldingen
Alles wissen

Martijnde666's 6-max PLO blog :)

1,970 Berichten
117 Gebruikers
1 Reacties
47.2 K Weergaven
martijnde666 Topicstarter
martijnde666
Oldschool Grinder

Ben nu overolled FLHE 6-max 0,25/0,5 aan het spelen, dit om te zien of ik dit wel kan beaten en of ik hier wel bij kan blijven hangen :)

BR is 1K+ en je kan een limiet spelen als je 500 big bets hebt (ik heb nu dus 2000 big bets +)

Heb 250$ van mn roll gereserveerd voor dit plan en zal op deze manier gaan upmoven bij 500 big bets winst op een limiet en downmoven en rebuilden na 200 big bets verlies op het volgende limiet (alles ex rb)

250$ tot 500$ is .25/.5
500$ tot 1000$ is .5/1 (downmoven bij 300$)
1000$ tot 2000$ is 1/2 (downmoven bij 600$)
2000$ tot 4000$ is 2/4 (downmoven bij 1200$)
4000$ tot 7000$ is 3/6 (downmoven bij 2800$)
7000$ tot 12000$ is 5/10 (downmoven bij 5000$)

Eens zien waar dit avontuur gaat eindigen :P

Maar nu eerst alle strategie artikelen lezen, openbare coachings volgen en veel vids kijken

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

lol zou je nu eens niet stoppen met lange termijn plannen te maken enz, iedereen weet dat je na 2 weken terug wat anders gaat spelen. Speel gewoon elke dag waar je zin in hebt op dat moment, het is niet dat je speelt om geld te verdienen

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder
Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

lol pcbeem niet te snel excited worden, volgende week vind je hier 2-7 triple draw handen.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Bolletje, een collega-fixed limit spe.... jammer, net te laat

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door oscaar10
lol zou je nu eens niet stoppen met lange termijn plannen te maken enz, iedereen weet dat je na 2 weken terug wat anders gaat spelen. Speel gewoon elke dag waar je zin in hebt op dat moment, het is niet dat je speelt om geld te verdienen

echt he, dit gaat echt nergens meer over :D Daarom kan ik het me ook moeilijk voorstellen dat hij zichzelf nog serieus kan nemen, want ja ik heb het al een keer eerder gezegd, doordat je de schijn wekt dat je alles super serieus en pro gaat aanpakken, maar vervolgens elke week een andere variant gaat spelen en hetzelfde verhaaltje afspeelt, kom je nogal over als een grote grap.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door oscaar10
lol pcbeem niet te snel excited worden, volgende week vind je hier 2-7 triple draw handen.

Dan haal ik het bolletje gewoon weer weg _evil:

Beantwoorden
Citeren

Ik ga deze blog in ieder geval volgen zolang het fixed-limit blijft. :)
Is het de eerste keer dat je fixed-limit speelt of heb je dit in het verleden al eens gedaan?

Veel succes alvast!

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

divy, ik ben het vaak eens met de feedback die je hier en in andere blogs geeft, en beetje bij beetje leer ik daarvan, maar weer dat aandikken en dan juist over het aangedikte sarcastische/slimme opmerkingen maken...

Pro aanpakken bijv, nooit gezegd, heb een goede baan en poker is een (wat uit de hand gelopen) hobby, meer niet..

Iemand wijzen op zn (soms aangedikte) zwakheden terwijl je (oude) blog volstaat met berichten van "ik kan niet stoppen met push fold" "je krijgt geld als je me daar ziet zitten" "onee geen geld omdat ik anders steeds moet betalen :( :( :( over steeds hetzelfde verhaaltje gesproken.....

Je mag dan (veel) geld hebben gemaakt met poker (respect daarvoor) alleen wil dat niet zeggen dat je het zelf niet foutloos hebt aangepakt.

Dus dat vind ik pas overkomen als een grap, of scheinheilig, net hoe je het zelf wil noemen.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

TNX pc beem en filippus!

Ik zal morgen thuis wat handjes posten, kijken of jullie wat feedback hebben!

Eerste keer FL, het bevalt me wel, en vooral de theorie erachter spreekt me aan en tot nu toe klinkt het best logisch, dus dat is nice :)

Is ook echt veel over te vinden hier, dat wist ik niet en daar ga ik dit keer eens van profiteren :P

Welke limieten spelen jullie?

Beantwoorden
Citeren

Ik heb lang op FL 0,02/0,04 gespeeld, maar dat kwam vooral doordat ik qua bankroll ongeveer van nul begon en omdat ik niet zo veel speelde. Ben in een paar weken voorbij FL 0,05/0,10 gegaan en speel nu op FL 0,10/0,20. Heb het gevoel dat hier al wat minder vis is dan op de twee laagste limieten, het begin was toch niet al te best. Sta nu op -$5 na 3k handen. Maar is natuurlijk nog maar een vrij klein sample dus we zien nog wel of ik het versla of niet.

Je begint direct op FL 0,25/0,50? Ik weet niet zeker of dit een goed idee is. Misschien lukt het je direct natuurlijk, maar ik dacht toch dat er wel wat niveauverschil was met FL 0,10/0,20. Maar pcbeem kan daar misschien iets meer over vertellen?

Kijk alvast uit naar wat handen. :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Mwah moet te doen zijn, Platinum member zal aardig wat handen gespeeld hebben en als je goede ABC basis hebt kun je eind komen. Zolang je niet denkt dat je met bluffen alle potten pakt komt het wel goed :coolface:.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Fillipus, winrate is nu 9bb/100 over de eerste 5K handen, dus zolang ik in het groen blijf geef ik het een shot op deze limieten, mocht ik toch 150big bets verliezen dan move ik zeker down

Haha pc-beem, morgen heb ik een handje met riverbluff met air die werkt vs een nadenkende speler, had dat gisteren in een vid gezien en was een mooie spot :P

Is wel omschakelen, vooral omdat ik veel c-bet(te) op de flop, maar geen fold equity in fl natuurlijk ;)

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Alle basic en bronze artikelen gelezen, extra aandacht gegeven aan het odds en outs artikel, kwam steeds niet helemaal uit het artikel en na het zien van de bijhorende vid is het me eindelijk duidelijk :f_confused:

33% equity kan je namelijk op 2 verschillende manieren schrijven:

3/1 en 2:1, omdat ik dit steeds door elkaar haalde klopte de helft van mn berekeningen niet :)

voorbeeld +ev:

oesd en fd op de flop, 8+7 is 15 outs gedeeld door 47 kaarten is ong: 33% equity, 3/1, of 2:1 :) (allemaal: van de drie keer win je er 1)

stel dat villian 1$ bet in een pot van 3$, dan moet ik 1$ callen om 5$ te kunnen winnen, dit is: 20%, 5/1, 4:1 en dus kan ik hier callen en op lange termijn is dit +EV

voorbeeld -EV:

Stel ik heb alleen een oesd op de flop en 8 outs, de odds zijn dan: 17%, of 5,8/1 of (47-8=42)/8=4,8:1 = 5:1

stel dat villian nu 1$ bet in een pot van 1$, dan moet ik 1$ callen om 3$ te kunnen winnen, dit is: 33%, 3/1 of 2:1 en de pot odds zijn 5,8:1 dus kan ik hier niet callen en op lange termijn is dit min EV

Met iedere call verdien ik -0,33$, dit omdat ik steeds 1 van de zes keer 3$ win en vijf van de zes keer 1$ verlies (3-5=-2)

Sidenote:
Op de river as het aantal outs na een blank op de turn gelijk dus kan ik hetzelfde percentage aanhouden ;)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Zit ergens in artikelen een heel handig odd / outs tabelletje wat precies aangeeft welk pot odds je nodig hebt bij een bepaald aantal outs. Gebruik die eigenlijk altijd en scheelt heel wat rekenwerk :coolface:.

Beantwoorden
Citeren

.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door martijnde666
stel dat villian 1$ bet in een pot van 3$, dan moet ik 1$ callen om 5$ te kunnen winnen, dit is: 20%, 5/1, 4:1 :f_love: en dus kan ik hier callen en op lange termijn is dit +EV

Beantwoorden
Citeren

Wauw, 9BB/100 is echt wel veel. _thumbsup:
Ben benieuwd of je dat gaat kunnen aanhouden.

Oorspronkelijk gepost door martijnde666

voorbeeld -EV:

Stel ik heb alleen een oesd op de flop en 8 outs, de odds zijn dan: 17%, of 6,8/1 of 47:8=5,8:1

Dit klopt denk ik niet helemaal. Je equity is inderdaad 8/47*100% = 17%, maar je odds zijn (47-8):8 = 4.875:1 ofwel ongeveer 5:1. Zo staat het ook op de tabel.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Zit ergens in artikelen een heel handig odd / outs tabelletje wat precies aangeeft welk pot odds je nodig hebt bij een bepaald aantal outs. Gebruik die eigenlijk altijd en scheelt heel wat rekenwerk :coolface:.

TNX had m toevallig nog liggen hier, heb m nu erbij gepak net als de open/spel tegen limpers/actie vs 1 raiser/3bet/ lijst met 6 tabellen, ga die er ook bij gebruiken :)

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

TNX Jorny en Filippus de post is aangepast, ik ga lekker de tabel gebruiken en de cijfers uit mn hoofd leren :)

Beantwoorden
Citeren