Ga naar het forum
Met kennis en gedul...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Met kennis en geduld moet het lonend worden

21 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
1,146 Weergaven
Justsa
PokerStrategist

Geachte pokerliefhebbers en verdwaalde lezers van dit forum,

Mijn nickname is, zoals te lezen, Justsa. Ik ben een homosapien van het mannelijk geslacht en daarbij een pokerliefhebber. Dat waren dan de open deuren.

Ongeveer 3 maanden geleden heb ik deze website ontdekt en ben begonnen met structueel en actief te pokeren. Dankzij de studiemateriaal ben ik ook nog eens beter geworden in pokeren. Ik kende pokeren al, maar deed eigenlijk zomaar wat, waardoor ik soms een goede run had, maar over het algemeen een verliezende speler was. Hoewel ik nog steeds enigzins een verliezende speler ben, zie ik wel wat ik fout doe en merk dat ik beter wordt.

Ik heb mijn startkapitaal op William Hill ontvangen en speel daar soms. Maar over het algemeen speel ik op pokerstars, dit omdat het software veel en veel beter is.

Ik speel voornamelijk de 2NL hold em bss, maar soms maak een uitstapje naar s&g's, tourneys en heel soms omaha.

Waarom ik een blog start, is waarschijnlijk een vraag die bij je opkomt. Ik heb gemerkt dat ik niet echt structueel goed speel. En daarbij denk ik jullie hulp nodig te hebben. Ik zal hier handen en mijn vooruitgang posten, zodat men hier commentaar op kan geven.

mijn doelen;
-meer studiemateriaal lezen en video's kijken
-proberen om naar 4nl of 5nl te gaan, en dus 2nl te beaten
dit moet wel genoeg zijn voor nu.

dank voor jullie aandacht en wens me geluk.

mvg,

Sa just Sa

20 reacties

solid openingspost. GL

bobm78
Poker Player

GL mannelijke homosapien :D

Justsa Topicstarter
Justsa
PokerStrategist

Wat cool dat ik volgers heb.

Beste pokervrienden,

Ik heb het idee dat ik niet om kan gaan met monsters, ik denk dat ik ze te slowplay.

Zouden jullie naar deze hand willen kijken beoordelen?

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:

BU (Hero) = ($1.97)
SB = ($1.95)
BB = ($4.88)
UTG1 = ($5.08)
UTG2 = ($2.14)
MP1 = ($3.30)
MP2 = ($4.97)
MP3 = ($2.66)
CO = ($2.03)

Preflop: Hero is BU with T, J.
UTG1 calls $0.02, UTG2 calls $0.02, 4 folds, Hero calls $0.02, SB calls $0.01, BB checks.

Flop: ($0.1) J, J, T (5 players)
SB checks, BB checks, UTG1 checks, UTG2 checks, Hero checks.

Turn: ($0.1) 9 (5 players)

River: ($0.1) Q (5 players)
SB bets $0.04, BB folds, UTG1 folds, UTG2 folds, Hero raises to $0.12, SB calls $0.08.

Final Pot: $0.34.

Hand converted with online Pokerstrategy.com hand converter: $0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed) Known players: BU (Hero) = ($1.97) SB = ($1.95) BB = ($4.88) UTG1 = ($5.08) UTG2 = ($2.14) MP1 = ($3.30) MP2 = ($4.97) MP3 = ($2.66) CO = ($2.03) Preflop: Hero is BU with Td, Jd. UTG1 calls $0.02, UTG2 calls $0.02, 4 folds, Hero calls $0.02, SB calls $0.01, BB checks. Flop: ($0.1) Js, Jc, Th (5 players) SB checks, BB checks, UTG1 checks, UTG2 checks, Hero checks. Turn: ($0.1) 9s (5 players) SB checks, BB checks, UTG1 checks, UTG2 checks, Hero checks. River: ($0.1) Qh (5 players) SB bets $0.04, BB folds, UTG1 folds, UTG2 folds, Hero raises to $0.12, SB calls $0.08. Final Pot: $0.34.
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:

BU (Hero) = ($1.97)
SB = ($1.95)
BB = ($4.88)
UTG1 = ($5.08)
UTG2 = ($2.14)
MP1 = ($3.30)
MP2 = ($4.97)
MP3 = ($2.66)
CO = ($2.03)

Preflop: Hero is BU with T, J.
UTG1 calls $0.02, UTG2 calls $0.02, 4 folds, Hero calls $0.02, SB calls $0.01, BB checks.

Flop: ($0.1) J, J, T (5 players)

Turn: ($0.1) 9 (5 players)

River: ($0.1) Q (5 players)
SB bets $0.04, BB folds, UTG1 folds, UTG2 folds, Hero raises to $0.12, SB calls $0.08.

Final Pot: $0.34.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter: Hand afspelen $0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed) Known players: [tg]BU (Hero)$1.97:///////;SB$1.95:///////;BB$4.88:///////;UTG1$5.08:///////;UTG2$2.14:///////;MP1$3.30:///////;MP2$4.97:///////;MP3$2.66:///////;CO$2.03:///////;[/tg] Preflop: Hero is BU with T:d, J:d. UTG1 calls $0.02, UTG2 calls $0.02, 4 folds, Hero calls $0.02, SB calls $0.01, BB checks. Flop: ($0.1) J:s, J:c, T:h (5 players) SB checks, BB checks, UTG1 checks, UTG2 checks, Hero checks. Turn: ($0.1) 9:s (5 players) SB checks, BB checks, UTG1 checks, UTG2 checks, Hero checks. River: ($0.1) Q:h (5 players) SB bets $0.04, BB folds, UTG1 folds, UTG2 folds, Hero raises to $0.12, SB calls $0.08. Final Pot: $0.34.

--------------------------------------------------------------------------------

Results follow:

Hero shows a full-house, jacks full of tens(T J).
SB shows a straight, king high(J K).

Hero wins with a full-house, jacks full of tens(T J).

Had ik hier meer uit kunnen halen? Had ik all-in moeten gaan?

Ben2m2
Oldschool Grinder

Hey Justa,

Je kan ervoor kiezen om te checken op de flop met je monster, maar zelfs daar zou je klein kunnen betten denkik (kleiner dan de helft van de pot) als je niemand weg wilt jagen.

Je hebt positie op de turn en als er nogmaals 4 man naar je toe checken vind ik niet dat je daar kan checken. Met 1 of 2 ok, maar met zoveel spelers kan je best een kleine bet of een halve potbet doen om in ieder geval wat kracht te tonen en de pot groter te maken voor de river.

Soms hitten ze wel als je je fullhouse hebt en soms hitten ze niet. Als je er altijd vanuit gaat dat er niemand hit tegen jouw monster loop je wel value mis. Dus ik zou de hand met wat meer kracht spelen tegen zoveel spelers :)

ik denk dat je dan zelfs minder sterk over komt als je de river raised.

edit: als je je hand convert op pokersites zoals pokerhand.org ziet het er een stuk netter uit ;)

Copymeistrr
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Ben2m2
Hey Justa,

Je kan ervoor kiezen om te checken op de flop met je monster, maar zelfs daar zou je klein kunnen betten denkik (kleiner dan de helft van de pot) als je niemand weg wilt jagen.

Je hebt positie op de turn en als er nogmaals 4 man naar je toe checken vind ik niet dat je daar kan checken. Met 1 of 2 ok, maar met zoveel spelers kan je best een kleine bet of een halve potbet doen om in ieder geval wat kracht te tonen en de pot groter te maken voor de river.

Soms hitten ze wel als je je fullhouse hebt en soms hitten ze niet. Als je er altijd vanuit gaat dat er niemand hit tegen jouw monster loop je wel value mis. Dus ik zou de hand met wat meer kracht spelen tegen zoveel spelers :)

ik denk dat je dan zelfs minder sterk over komt als je de river raised.

edit: als je je hand convert op pokersites zoals pokerhand.org ziet het er een stuk netter uit ;)

Flop 1/2 bet, turn check/c en river bet/raise. Dit is de lijn die ik vnl aanneem als ik een monster hit. Indien ze terug spelen laat ik hen meestal actie nemen en ga ik pas river reraisen.

Ben2m2
Oldschool Grinder

je flopbet zie ik het nut wel van in maar een turn checkraise lijkt me niet handig.

Dan polariseer je je range enorm en weet hij dat je een monster hebt of soms niks. Dan haal je al zijn betfouten er meteen uit ;)

Copymeistrr
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Ben2m2
je flopbet zie ik het nut wel van in maar een turn checkraise lijkt me niet handig.

Dan polariseer je je range enorm en weet hij dat je een monster hebt of soms niks. Dan haal je al zijn betfouten er meteen uit ;)

Ik check/call dan ook om op de river nog een valuebetje of zware actie op de river te leggen.

Ben2m2
Oldschool Grinder

snap ik maar er zijn weinig mensen die een check/raise op de turn niet als de nust zien ;)

Copymeistrr
PokerStrategist

Hij zit hier IP en bet/call flop, check of call turn en bet of raise river.

Ik zie de C/R niet ?

Ben2m2
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
Flop 1/2 bet, turn check/c en river bet/raise. Dit is de lijn die ik vnl aanneem als ik een monster hit. Indien ze terug spelen laat ik hen meestal actie nemen en ga ik pas river reraisen.

dacht dat je bedoelde check/r

my bad en avondscheelheid ;)

Justsa Topicstarter
Justsa
PokerStrategist

Hartelijk bedankt voor jullie adviezen Ben en Copymeistrr, ik dacht al dat ik veel te voorzichtig speel, ik ben steeds van mening dat ze vanzelf wel wat erin gooien als ik de hele tijd check, maar dat blijkt niet zo.

Justsa Topicstarter
Justsa
PokerStrategist

Een korte update: Vandaag een korte sessie gehad, die goed verliep. Wist, bijvoorbeeld, mijn pocket pairs weg te leggen, als ik van mening was dat die er niet goed voor stonden. Vroeger was het veel moeilijker om dit te doen, omdat ik vaak een beetje verliefd was op zulke kaarten.

Al en al ben ik van 38,80 naar 42,20 gegaan. Een goede sessie.

Denk dat ik na het eten weer eens artikelen ga lezen. Hoop alle zilver-artikelen binnenkort helemaal gelezen en begrepen te hebben.

Ook ben ik van plan om binnenkort extra ramgeheugen te halen voor mijn pc, omdat multitablen op william hill onmogelijk is op 256mb ram. Dit in tegenstelling tot Pokerstars, waar het echt vloeiend gaat.

Dit was mijn update, nu ga ik in slaapmodus wat betreft mijn blog.

Tot de volgende keer, daag. Zeg maar dag dag, kinderen. 'Dag dag, kinderen'.

Justsa Topicstarter
Justsa
PokerStrategist

Tijd voor een update:

Heb de laatste dagen gespeeld en het waren swingy dagen. Up en down ging ik. Veel unlucky hands gehad, zoals preflop all-in met AA en dan tegen J2o verliezen, en wat coolers( AA vs KK enz). Ook heb ik gemerkt dat ik soms mensen call terwijl ik weet dat ik achter sta, ben aan bezig om dit weg te werken.

Ik sta ondertussen op 45.49, wat heel chill is, omdat ik wel een lijn naar boven zie.

Doel is nog steeds om 2NL te beaten, volgens PTR heb ik over 24+k handen 0.79 bb per 100 bb, ik weet niet of dat hoog is, lijkt me niet, maar dit is wel positief en ik zie ook dat ik beter speel.

Dat was mijn update, over en uit.

Justsa Topicstarter
Justsa
PokerStrategist

Hello iedereen,

Ik heb advies nodig: Ik heb het gevoel dat ik niet genoeg geld uit sommige situaties haal. Zoals de hand hieronder. Had ik anders moeten spelen om zoedoende all-in te raken?

Poker Stars $0.01/$0.02 No Limit Hold'em - 9 players
The Official 2+2 Hand Converter By DeucesCracked Poker Videos

Hero (UTG+2): $2.01
MP1: $2.20
MP2: $2.53
CO: $3.90
BTN: $1.39
SB: $2.49
BB: $5.81
UTG: $0.96
UTG+1: $2.85

Pre Flop: ($0.03) Hero is UTG+2 with 5♣ 5♦
1 fold, UTG+1 calls $0.02, Hero calls $0.02, MP1 calls $0.02, 1 fold, CO calls $0.02, BTN calls $0.02, SB calls $0.01, BB checks

Flop: ($0.14) Q♣ 5♠ T♣ (7 players)
SB checks, BB checks, UTG+1 checks, Hero bets $0.08, MP1 calls $0.08, CO folds, BTN folds, SB folds, BB folds, UTG+1 folds

Turn: ($0.30) K♦ (2 players)
Hero bets $0.22, MP1 calls $0.22

River: ($0.74) 6♠ (2 players)
Hero bets $0.50, MP1 calls $0.50

Final Pot: $1.74
Hero shows 5♣ 5♦ (three of a kind, Fives)
MP1 mucks J♥ K♠
Hero wins $1.66
(Rake: $0.08)

LiquidCity
PokerStrategist

Naja, je kan het preflop al .10$ maken.
Maar in ieder geval: potbet flop!!! Je betsize is hier echt veel te laag. Je zou bijna kunnen overwegen om het 6-way te overbetten. Ik zou de turn ook potbetten zodat je de river all-in kan komen.

Justsa Topicstarter
Justsa
PokerStrategist

Op de starthandingchart wordt gezegd dat je enkel callt met lage pp's, en ik ben wel utg+2, dus er zijn nog veel mensen achter me, ik vind het niet fijn om gereraised te worden met enkel 55.

De rest van je advies is heel goed, als ik erover nadenk. Thanks man.

Justsa Topicstarter
Justsa
PokerStrategist

Een update: Ik had een paar dagen geleden de 50 dollar gehaald, dat betekent dat ik sinds ik aan deze blog was begonnen, 14 dollar up was. Sindsdien ging het heel snel berg afwaarts. Ik was echt slecht aan het spelen en was uiteindelijk down naar 18 dollar, echt niet normaal. Ook had ik voor geen meter geluk, voelde echt heel slecht. Vandaag ging maar alles of niets en speelde de Dubble of Nothing. Eerst deed ik er drie van 5.20 dollar. Bij alle drie kwam ik in de money, het is heel makkelijk blijkbaar. Toen deed ik er vier van 1,10 dollar, ook hier kwam ik in de money. Dit betekent dat ik nu 36 dollar en een beetje sta. Ik ga vanaf nu veel serieuzer spelen als ik speel, niet meer spelen als ik moe ben en ga werken aan mijn leaks. Wish me luck.

Justsa Topicstarter
Justsa
PokerStrategist

Hallo iedereen,

Heb lang geen update gegeven, dus bij deze.

Heb op pokerstars een beetje zitten kutten, door Omaha boven mijn limiet te spelen, helaas een beetje down geweest daardoor. Maar door heel goed 2nl te spelen sta ik weer op 52 dollar. Hopelijk zet ik deze lijn door, gewoon goed en agressief volgens BRM spelen.

Zit ook weer op William Hill te spelen, die promoties klinken goed, zie je. Vanavond is er een 1000 dollar freeroll, waarbij de top 165 een ticket verdient naar de 20k freeroll, dat moet te doen zijn. Plus de promotie van Pokerstrategy op William Hill, waarbij je 15 dagen moet spelen om aan een freeroll mee te doen, weet niet meer hoeveel, dacht 15k.

Dit was weer eens een update, binnenkort ga ik weer handen posten.

Justsa Topicstarter
Justsa
PokerStrategist

Hallo weer,

Heb heel lang niets gepost, dus vond het tijd om weer te posten. Door een beetje slecht te spelen, bleef ik de hele tijd rond de 50 dollar hangen, wat best frustrerend was. Op een gegeven moment zelfs afgezakt naar 40, maar kreeg een stellar reward, dus stond ik weer op 50. Toen vond ik het echt genoeg, heb de handstartingchart van de bss-strategie gedownload en deed precies wat de chart aangaf en vrij snel klom ik stukje bij stukje op. Ik begon ook steeds meer tafels te spelen. Speel nu het maximale van 24 en dat gaat goed. Ik sta nu op 114 dollar en ik begrijp echt niet hoe het kwam dat ik 2nl niet kon beaten, aangezien nu het echt heel makkelijk gaat.

Een slechte constatering is dat ik heel weinig studiemateriaal lees, daar moet ik echt achteraan.

Een vraag aan jullie: Moet ik overschakelen naar 5NL of moet ik gewoon de 25 buy-ins halen en dan pas gaan?