Ga naar het forum
MGT 7.1 | The BO-ch...

Meldingen
Alles wissen

MGT 7.1 | The BO-challenge - Eindprofit: $9,63

34 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
870 Weergaven
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Yep, er is eindelijk weer een gewrocht uit mijn breintje gekropen:

MGT 7.0 - The BO-challenge.

Edit: onderussen is versie MGT 7.1 actief. Dit is een eenvoudigere en agressievere variant geworden. Ik post deze later in deze thread.

Wat is de bedoeling?

1. Mijn nieuwe MGT is agressiever

2. Er is weer een soort eindspel, al is dat geen poker maar binary options

3. Vaker een nieuwe MGT, dus meer actie

MGT 7.0 | The BO-Challenge

Er wordt zoals gewoonlijk weer gewerkt met potjes. Dat bevalt me prima en is in een spreadsheet gemakkelijk bij te houden. Elke game of trade wordt verdeeld over die potjes. Winst over meerdere potten en verlies alleen over de betreffende main pot.

De potjes:

PR = pokerroll
1PR= reserve pokerroll
FR = forexroll
1FR = forex reserveroll
OR = Binary Options roll
1OR = Binary Options reserveroll
BR = Bankroll - Dit is geld dat uiteindelijk zal worden opgenomen voor privégebruik.

Er is één duidelijk verschil met de vorige MGT's, namelijk dat er van pokerwinsten geen geld meer naar de bankroll zal gaan. Alles wordt verdeeld over de andere potjes.

Bij winst vanuit forex of BO wordt wél afgeroomd naar de bankroll.

Het doel hiervan is om snellere games te krijgen en ook af en toe een leuke score. Daar ik momenteel gewoon een goed BO-systeem heb, leg ik mijn focus op BO. Het 'eindspel' bestaat dan ook uit een BO-trade met de volle gespaarde pot, wanneer er een goede setup lijkt te zijn. Een BO-trade bestaat bij mij wel soms uit meerdere kleinere trades, met als maximum 1 bedrag.

Wordt bij een BO-trade niet de gehele OR gebruikt, dan gaat het restant over in de 1OR en is de MGT in principe afgelopen. Er zullen daardoor vaker nieuwe MGT's komen. Wel kan ik ervoor kiezen om gewoon door te gaan met de MGT, wanneer ik denk dat er nog genoeg potentieel in zit.

Verdeling

Pokerwinsten worden alsvolgt verdeeld:

50% gaat terug in de pokerbankroll en 10% naar respectievelijk de 1PR, FR, 1FR, OR en 1OR. Er gaat dus niets naar de bankroll (BR)

Forexwinsten worden verdeeld in:

60% terug in de forexroll en 10% naar resp. de 1FR, OR, 1OR en BR. Er gaat dus niets naar de pokerrolls

BO-winsten worden verdeeld in:

50% terug in de OR, 30% in de 1OR en 10% in resp. de FR en BR.

Ik verwacht op deze manier meer actie te krijgen en ook sneller profit te gaan draaien. Voor poker, de basis van mijn MGT, blijf ik me richten op freerolls en dan met gewonnen geld op alle games waar ik maar zin in heb.

Sterkte met het begrijpen van mijn nieuwe hersenkronkels. Ik ga later de potjes vullen met bedragen...

Beantwoorden
Citeren
33 reacties
michel2311
PokerStrategist

Ik heb lang geleden al de moed opgegeven om jouw MGT's te snappen. :D

Maar evengoed veel geluk!!

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Just go with the flow..... :tongue:

Beantwoorden
Citeren

Succes weer maatje! :)

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Thanks Robbie :D

Maandag ga ik beginnen. Ik denk dat ik zo stom ben om gewoon helemaal bij $0 te beginnen en te kijken hoever ik in een jaartje kan komen.

De winst van afgelopen tijd cash ik lekker uit :P

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

De laatste MGT heeft me in totaal $101,33 opgeleverd. Ik ga hem niet meer helemaal uitwerken, maar heb besloten om toch niet helemaal op $0 te beginnen, maar mijn profit uit de vorige MGT te verdelen over de forex, BO en bankroll.

Met poker begin ik wel weer bij $0

De reden hiervoor is, dat om forex te traden, je toch een reserve nodig hebt en de minimale tradesize volgens mijn systeem toch zo'n $10 aan risico draagt. Ik zou dan erg lang moeten wachten voordat ik kan traden.

Hetzelfde geldt voor Binary Options, waar ik bij mijn huidige broker met een minimum van €10 per trade zit. Ik heb wel een andere, waar ik met $1 minimum zit, maar die betaalt behoorlijk slechter uit.

Ik zal dus de nieuwe MGT beginnen met een PR van $0, een FR van €30 en een OR van €30. De rest cash ik uit. Daar ook dit geld oorspronkelijk afkomstig is van freerolls, zie ik dit als aanvaardbaar. Anders zou ik setups moeten laten liggen waar dat niet nodig is.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Uiteindelijk heb ik besloten om alsnog helemaal op €0 te beginnen. Om geen goede mogelijkheden te missen, ga ik daarnaast gewoon mijn normale trades runnen, maar die reken ik dan niet mee in mijn challenge.

Wanneer de tradepot genoeg body heeft, ga ik die inzetten.

Voor poker begin ik gewoon op $0

Ik zit nog wel met het probleem van de wisselkoersen, daar ik normaal in € trade en in $ poker, maar om het niet allemaal te ingewikkeld te maken (:D) reken ik de koers van het moment van verwerking en gebruik ik € in mijn saldo's.

Voor poker begint het in principe dus weer bij freerolls. Ik heb echter nog wat punten en een cashgame ticket staan, dus die ga ik wel gebruiken (ik wissel ze anders toch niet om) en dit zie ik ook als freerolls. Voor mijn ticket geldt wel dat alleen de winsten boven de ticketwaarde meetellen, tenzij ik hem vrijspeel. Momenteel is het ticket $50 waard, wat me in staat stelt om toch gewoon al wat te spelen.

Vandaag ga ik beginnen met mijn nieuwe challenge. Zoals gewoonlijk zal het begin wel traag gaan, zeker na een weekend vol visite :P maar ik hoop toch redelijk snel weer op gang te zijn.

To be continued...

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Owyeah!

Eerste vette $0,23 zijn binnen.
Ik ga trouwens niet elke game direct bijwerken, maar maak af en toe een overzicht.
Moet weer inspringen in het gezin, want mijn vrouw heeft nu de griep opgepikt, dus tja, zal weer tegenvallen met het aantal games, vrees ik... :(

Beantwoorden
Citeren

Welcome to the club Zee! Wij zijn hier ook lekker geveld. Van poker zal wel niks komen de komende dagen.

Wel mooi van die 23 cent :D

Succes!

Beterschap voor je vrouw!

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

In totaal nog $0,20 en €0,07 bij elkaar geschraapt :P

Tjee, was vergeten hoe traag dat gaat :D

Beantwoorden
Citeren

;)

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Vanochtend met hangen en wurgen mijn derde Stars freeroll erdoor gejast (moest op de baby passen :D) en weer $0,91 erbij :)

Kom alleen niet toe aan het bijwerken vanh de standen, dus dat komt nog wel :P

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ondetussen mijn eerste buy-in game ook gespeeld en gewonnen ($0,50 DON) en nog een freeroll SNG gewonnen.

Dit zijn de totaalstanden tot nog toe. Traden kan ik pas vanaf €1, dus dat moet nog even wachten.

PR €0,73
1PR €0,16
FR €0,17
1FR €0,14
OR €0,17
1OR €0,08

BR €0,00

Total: €1,45

De BR wordt alleen gevuld door tradewinsten, dus blijft nog even op 0 staan.

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Vanochtend met hangen en wurgen mijn derde Stars freeroll erdoor gejast (moest op de baby passen :D) en weer $0,91 erbij :)

Kom alleen niet toe aan het bijwerken vanh de standen, dus dat komt nog wel :P

Hey, hebbie d'r weer een kleine bij gekregen sinds ik vast zat? Kom eens op skype :D

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Yep, nieuw zoutje in tha house :D

Spreek me maar gewoon aan op Skype. Ben er soms wel en soms niet, maar check het wel regelmatig ff.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Jammer, ging lekker in de Stars freeroll, maar uiteidelijk toch uit met AK.

231/15232, toch niet slecht :P

Weer $0,90 erbij voor de challenge :)

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik heb wat kleine aanpassingen gedaan aan de berekeningen.

Daardoor vallen de nieuwe standen iets anders uit, naast de toegevoegde winnings. De details heb ik in mijn tradimo thread aangegeven: BO Challenge Tradimo. Heb namelijk geen zin om steeds alles te vertalen :P

PR €1.24
1PR €0.24
FR €0,23
1FR €0,19
OR €0,24
1OR €0,20

Total: €2.24

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Net weer $0,93 geshipt in de Stars freeroll (ergens rond de 450/24k spelers)

Ik ga trouwens toch nog wat wijzigingen aanbrengen. Denk dat ik in de beginfase ga afstappen van de potjes en die pas ga toepassen wanneer er een beginnetje is gemaakt.

Ben nu moe, dus ga er vanavond of morgen even naar kijken.

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76
PokerStrategist

Kijk, daar zijn we weer met een nieuw MGT concept..
Veel sucses Zee! Maar dat gaat vast goed komen, want tot nu toe hebben al die MGT projecten cash opgeleverd!

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ondertussen heb ik variant 7.1 gelanceerd. Deze variant is sneller en simpeler. Variant 7.0 kwam me toch te traag op gang. Ik ben een beetje back to basics gegaan, inclusief een eindspel.

In versie 7.1 zijn er nog maar 4 rolls: de MR, de 1MR, de BO en de BR.

De MR is de werkbankroll. Binnen deze roll worden pokergames, forextrades en kleine BO-trades gespeeld, naarmate de roll het toelaat.

De 1MR is uiteraard de reserve MR, die wordt opgebouwd om de volgende MGT niet steeds op $0 te moeten beginnen.

De BO is de bankroll voor het eindspel. Het eindspel is een Binary Options trade voor de complete (afgeronde) BO roll. winsten worden verdeeld over de rolls, maar zodra een trade faalt, is de MGT afgelopen en wordt er een nieuwe gestart.

De BR is weer vanaf het begin actief. Hier gaan de winsten naar toe die niet meer zullen worden ingezet. Dit is dus de echte profit van een MGT en is bedoeld om later te worden uitgecasht. De reden hiervoor is dat het gewoon leuk is om af en toe wat te kunnen opnemen voor leuke dingen.

Verdeling

MR | Hier wordt actief mee gespeeld en getrade. Winsten worden verdeeld tussen de MR (50%), de 1MR (10%), de BO (20%) en de BR (20%). Verliezen worden afgetrokken van de MR. Hoewel er een aparte roll is voor de binary options, kan ook van deze roll gebruik worden gemaakt, maar dan voor kleinere trades.

Einde MGT

Wanneer er genoeg in de BO zit en er een op het eerste gezicht mooie BO trade mogelijk is, dan wordt de gehele BO (afgerond naar beneden) ineens in de trade gezet. Wint de trade, dan wordt de totale pot (dus óók de inleg) verdeeld over alle potten:

50% naar BO retour
15% naar MR
10% naar 1MR
25% naar BR

Wordt de trade verloren, dan is de MGT afgelopen en worden de potten verdeeld. Eventuele restanten in de BO worden daarin meegenomen. Daarna begint een nieuwe MGT.

Beantwoorden
Citeren