Ga naar het forum
[MICRO]Ego opzij, o...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] [MICRO]Ego opzij, opnieuw beginnen ermee

15 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
286 Weergaven
angiepolska
Poker Player

Ok.. Eerst even over vanwaar ik kom in poker.

Ben al een tijdje geleden begonnen. Heb nooit poker een gokspel gevonden dus ook van dag 1 artikels beginnen lezen. Heel rustig op 2NL begonnen, niet ongeduldig gewoon rustig opgrinden. Wat wou ik bereiken? Een goede pokerspeler worden. Winst interesseerde me helemaal niet.
Het zat eigenlijk zo, ipv 15€ per maand aan World of Warcraft geven, gaf ik liever eens 10-20€ aan poker, waar ik dat geld uit kan halen en wat bij kan leren.

Alles ging goed, ik move up, super super. Dan komen de eerste tilts. Swings van 10-> 250 -> 20 -> 150 -> 10 -> 160$ -> ... En zo ging dat even.
Op een moment gaf ik op, en dat was het dan.

Even later begon ik weer maar dan op SNG, maar dat duurde ook niet te lang. Na een paar dagen grinden werd ik het beu en begon ik dom te spelen.

Momenteel ben ik opnieuw begonnen met de 50$ gratis van pokerstrategy op Full Tilt. Verhaal begin opnieuw, ik grind normaal, move up krijg paar suckouts, maar heb geen zin om down te moven. Begin rush op 10NL met full BR te spelen (multitable) en bam weer down.

Het probleem ligt er aan, dat ik denk dat door mijn "ervaring" en "kennis" dat ik uit de vele artikels heb gehaald veel beter speel dan de andere op mijn limieten. En dus denk ik, Volume = Profit = Move up. Dus ik zet heel veel tafels op en denk niet zo veel na bij wat ik doe.

Na vandaag, realiseer ik me dat het niet zo is. Natuurlijk heb ik nog niet zo'n grote volume gedraaid, dus kan het wel zijn dat ik gewoon echt slecht runde. (ben wel serieus wat onder EV in ptr), maar ik neem dit moment liever om mijn slechte instelling te beteren. En ook de vele leaks uit mijn spel halen. Want nu speel ik een combinatie van SNG, Tight 2NL, 50NL HU en televised poker. Ik weet dat ik 2NL ABC moet spelen, maar in mijn brein zit alles door elkaar.

Dus ik hoop nu goed te kunnen beginnen spelen, handjes posten en uitleg vragen waarom dit en niet dat. Ik wil echt terug inzicht in het spel krijgen, zoals ik vroeger wél had, en deze keer wil ik ook aan mijn mind game werken zodat ik de vorige fouten niet bega. Ook ga ik niet meer kijken naar, "zo snel mogelijk midstakes zodat ik $ kan maken".

Ok nu naar de praktische kant.

Ik zit nu op $24.59 en op 500FTP. Dus natuurlijk ga ik 2NL Spelen.
Omdat het niveauverschil 2->5NL niet erg groot is, zal ik een vrij agressief BRM aanhouden.

Multitablen ga ik doen, maar ga het terug opbouwen. Zolang ik elke hand heel geconcentreerd kan spelen en analyseren, is het goed.
Wat dit geeft is, wanneer ik de limiet "beat" kan ik meer volume draaien omdat de juiste plays in mijn hoofd zitten. Bij move up, begin in natuurlijk terug minder tafels tot ...

2NL: ... - 75$
5NL: 75$ - ... (move down bij 60$)
10NL: Als ik 5NL "beat"

Verder dan 10NL weet ik niet, want wil niet te veraf denken.
Dit is de BRM dat ik vroeger (successvol - de tilt dan) hanteerde maar iets tighter, dus heb veel vertrouwen hierin.

Bij 200$ wil ik trouwes ook een deel uitcashen, maar weinig genoeg dat ik op 10NL kan blijven. Dit gaat mij heel hard motiveren omdat ik dan echt $$ van poker heb.

Nadruk ligt op, leaks uit spel halen. Microstakes zou ik moeten kunnen beaten, ik wil me tegenover mezelf bewijzen dat ik het kan.

Alvast bedankt voor iedereen die me wil motiveren en helpen.

PS: Ik vertrek morgen op reis, maar wou deze topic nu al aanmaken zodat als ik terugkom, dit echt ga aanhouden ipv denken " ah het waren maar domme gedachten, laten we HU met heel mijn roll spelen ".

14 reacties
angiepolska Topicstarter
angiepolska
Poker Player

hand 1: Mischien beetje loose geopend, call de raise want het is maar een minraise.
Villain c-bet super weinig, dus raise ik hem hier. Denk hier al de pot te kunnen pakken.
Turn: blank, maar check voor potcontrol en zien of hij mij niet trapped ofzo.
Weer zo'n minibet, moet weer raisen. Hij minreraised mij maar krijg de odds om te callen.
3 was blank, dus nu weer. Ik verwacht nog steeds A-high, of lager paartje.

Full Tilt - $0.02 NL - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 3

MP+1: $1.20
LP: $2.00
CO: $3.11
BTN: $3.78
SB: $1.00
BB: $2.32
UTG: $0.68
Hero (UTG+1): $2.96
MP: $1.12

SB posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: ($0.03) Hero has Q♠ K♣

fold, Hero raises to $0.08, fold, fold, LP raises to $0.14, fold, fold, fold, fold, Hero calls $0.06

Flop: ($0.31, 2 players) K♥ T♦ 6♣
Hero checks, LP bets $0.06, Hero raises to $0.20, LP raises to $0.40, Hero calls $0.20

Turn: ($1.11, 2 players) 3♦
Hero checks, LP bets $0.32, Hero calls $0.32

River: ($1.75, 2 players) 3♠
Hero checks, LP bets $1.14 and is all-in, Hero calls $1.14

Spoiler

LP shows K♦ K♠ (Full House, Kings full of Threes) (PreFlop 92%, Flop 97%, Turn 100%)
Hero mucks Q♠ K♣ (Two Pair, Kings and Threes) (PreFlop 8%, Flop 3%, Turn 0%)
LP wins $3.77

Handje 2: Slecht gespeeld of..?
Ik zette hem op 10's/JJ/QQ/AQ/AK

Hero (MP): $2.05
MP+1: $1.81
LP: $1.77
CO: $2.28
BTN: $1.86
SB: $2.15
BB: $2.00
UTG: $2.00
UTG+1: $1.49

Pre Flop: ($0.03) Hero has K♥ K♦

fold, fold, Hero raises to $0.08, MP+1 raises to $0.22, fold, fold, fold, fold, fold, Hero calls $0.14

Flop: ($0.47, 2 players) 3♣ T♦ 5♦
Hero bets $0.30, MP+1 raises to $0.90, Hero calls $0.60

Turn: ($2.27, 2 players) 5♥
Hero checks, MP+1 bets $0.69 and is all-in, Hero calls $0.69

River: ($3.65, 2 players) 3♦

Spoiler

MP+1 shows A♠ A♥ (Two Pair, Aces and Fives) (PreFlop 82%, Flop 87%, Turn 95%)
Hero shows K♥ K♦ (Two Pair, Kings and Fives) (PreFlop 18%, Flop 13%, Turn 5%)
MP+1 wins $3.41

Handje 3: Standaard steal vanuit btn. Krijg middlepair, flushdraw and straitdraw dus denk dat ik hier wel de odds voor krijg. Als ik hit beat ik alles waarmee hij zou shoven.

Full Tilt - $0.02 NL - Holdem - 8 players

BB: $0.76
UTG: $2.00
UTG+1: $2.02
MP: $5.88
MP+1: $1.67
CO: $2.82
Hero (BTN): $2.40
SB: $2.63

Pre Flop: ($0.03) Hero has J♠ T♠

fold, fold, fold, MP+1 calls $0.02, fold, Hero raises to $0.08, fold, fold, MP+1 calls $0.06

Flop: ($0.19, 2 players) 8♠ T♥ K♠
MP+1 checks, Hero bets $0.12, MP+1 calls $0.12

Turn: ($0.43, 2 players) 9♦
MP+1 bets $1.47 and is all-in, Hero calls $1.47

River: ($3.37, 2 players) K♦

Spoiler

MP+1 shows A♣ A♠ (Two Pair, Aces and Kings) (PreFlop 79%, Flop 54%, Turn 57%)
Hero shows J♠ T♠ (Two Pair, Kings and Tens) (PreFlop 21%, Flop 46%, Turn 43%)
MP+1 wins $3.15

Hej,

Allereerst veel succes, maar als ik 1 kleine tip mag geven, laat die agressieve brm varen. 130$ voor nl 10 is véééél te tight. Stel dat je multitablet en net 2 suck-outs krijgt + nog enkele bad plays dan zit je voor je het weet onder de 100$. Op die manier kom je zeer snel in een neergaande spiraal terecht met alle gevolgen vandien.

Het is slechts een kleine raad maar het kan een wereld van verschil maken.

Mvg

angiepolska Topicstarter
angiepolska
Poker Player

Ik snap je bekommernis, en kan goed zijn dat ik als ik bezig ben, dit me realiseer. Voorloping kijk ik alleen 'echt' naar 5NL uit.
Kan dus goed zijn dat ik 10NL pas wat later ga doen, het is maar beetje een richtlijn. Het gaat er meer om van, als ik 5NL beat move ik up.

Want naar 10NL Rushen gaat toch niets geven, want op 10NL moet ik toch nog heel lang grinden voordat ik 25NL geraak waar het geld beetje begint te rollen.

Met dit te schrijven geef ik je gelijk, en zet er gewoon ...

Bedankt!

LiquidCity
PokerStrategist

QK hand is preflop fold en ik zou hem denk ik op de flop na zijn 3-bet ook folden. Hij rept hier keihard de nuts. Ik snap overigens totaal niet hoe je hem hier nog op A-high kan zetten..

KK is preflop 4-bet/broke en as played gewoon de flop pushen.

JT preflop wat groter maken en as played.. tja, ik fold hier met tegenzin op de turn.

ItsTeddyKGB
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Vinmunt90

JT preflop wat groter maken en as played.. tja, ik fold hier met tegenzin op de turn.

JT pre-flop groter maken op de BB na een raise? Hell no. Dit is standaard play, vooral op dit board. Standaard broke, niks aan te doen.

LiquidCity
PokerStrategist

Hij zit op de BTN en er is geen raise.. :rolleyes:
Daarnaast heeft hij tegen KxXx iets van 37% (kan er wat naast zitten) maar hij heeft 42% nodig.. dus zo standaard als je zegt dat het is is het niet.

ItsTeddyKGB
PokerStrategist

Hij zit op de BTN en er is geen raise.. :rolleyes:
Daarnaast heeft hij tegen KxXx iets van 37% (kan er wat naast zitten) maar hij heeft 42% nodig.. dus zo standaard als je zegt dat het is is het niet.

Verkeerd gezien, my bad.

Maar dan alsnog, hoezo meer dan 4x BB openen vanaf button? 4 BB is gewoon goed.

En geloof me, op NL2 is dat standaard play, broke gaan op zo'n flop. Misschien niet op de hogere limieten, maar Middlepair+Flushdraw = Broke op NL2

LiquidCity
PokerStrategist

Preflop groter omdat er een limpers is (4bb+1bb/limper is volgens mij de standaard die je jezelf aan het begin het best aan kan leren) en op de flop kan je helemaal niet broke want villain raised hier niet:p..

noisecore
Oldschool Grinder

ik vind eigelijk geen enkele hand egt goed gespeeld, ik denk dat je best eens wat post op de handbeoordelingen. Overigens zie ik niet echt het nut van uitcashen, dan blijf je eeuwig op die micro's terwijl je toch langzaam wil klimmen naar de lowstakes en midstakes.

angiepolska Topicstarter
angiepolska
Poker Player

Preflop groter omdat er een limpers is (4bb+1bb/limper is volgens mij de standaard die je jezelf aan het begin het best aan kan leren) en op de flop kan je helemaal niet broke want villain raised hier niet:p..

In positie open ik iets kleiner dan OOP. Vandaar de 'iets' kleinere raise.

ik vind eigelijk geen enkele hand egt goed gespeeld, ik denk dat je best eens wat post op de handbeoordelingen. Overigens zie ik niet echt het nut van uitcashen, dan blijf je eeuwig op die micro's terwijl je toch langzaam wil klimmen naar de lowstakes en midstakes.

Is het niet makkelijker om hier mijn handjes te posten?

En uitcashen heb ik in OP uitgelegd. De stap naar 25NL Is toch zo groot dat een paar BI niet veel qua tijd gaan uitmaken, maar wel voor veel motivatie zorgen, dit is iets persoonlijks.

noisecore
Oldschool Grinder

Ja tuurlijk kan je hier ook handjes posten maar bij de handjudgings krijg je kritiek van mensen die de low en midstakes beaten en dus heel goed spelen :)

angiepolska Topicstarter
angiepolska
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door noisecore
Ja tuurlijk kan je hier ook handjes posten maar bij de handjudgings krijg je kritiek van mensen die de low en midstakes beaten en dus heel goed spelen :)

Aha ok, dan zal ik daar wel wat posten.

thx

angiepolska Topicstarter
angiepolska
Poker Player

Ben de artikels aan 't lezen. Ik probeer alle slechte gewoontes af te leren en zeer abc spelen.

Ik ga nu PTR klaarzetten met. vpip pfr hands played fold to cbet (flop) en fold to steal.
Op die manier weet ik preflop wie met welke hand ongeveer speelt. Zodat ik latere straten zijn hand beetje kan inschatten + mijn Implied Odds.
Fold to steal zodat ik weet wanneer ik op btn/co profitabel kan stealen.

Fold to cbet on flop zodat ik niet tegen een calling station cbet zonder hand; en tegen hoge % dead money win.

angiepolska Topicstarter
angiepolska
Poker Player

Net 517 handjes gespeeld, bijna 1BI DOWN.

Ging lekker was 1.5BI up door een heel grote pot, en was dan bigstacked AI gegaan zonder op te merken dat ik maar de 2nd nuts had.

Zette villain op vanalles, was nog kaarten aan't natellen om zeker te zijn dat ik de beste hand had, weet niet hoe het kwam. Maar vind ook wel raar gespeeld van villain, ik zette hem meer op een sterke 2pair, trips, overpairs, ...

Hero (BB): $6.04
UTG: $4.41
UTG+1: $6.71
MP: $3.45
MP+1: $2.63
LP: $3.23
CO: $4.15
BTN: $3.89
SB: $2.94

SB posts SB $0.01, Hero posts BB $0.02

Pre Flop: ($0.03) Hero has 4♦ 6♠

fold, fold, fold, fold, fold, CO calls $0.02, fold, SB calls $0.01, Hero checks

Flop: ($0.06, 3 players) J♣ 5♥ 3♦
SB bets $0.02, Hero calls $0.02, CO calls $0.02

Turn: ($0.12, 3 players) 7♦
SB bets $0.02, Hero raises to $0.10, CO calls $0.10, fold

River: ($0.34, 2 players) 8♠
Hero bets $0.20, CO raises to $0.60, Hero raises to $2.10, CO raises to $4.01 and is all-in, Hero calls $1.91

CO shows T♦ 9♦ (Straight, Jack High) (PreFlop 67%, Flop 54%, Turn 25%)
Hero mucks 4♦ 6♠ (Straight, Eight High) (PreFlop 33%, Flop 46%, Turn 75%)
CO wins $7.81