Ok.. Eerst even over vanwaar ik kom in poker.
Ben al een tijdje geleden begonnen. Heb nooit poker een gokspel gevonden dus ook van dag 1 artikels beginnen lezen. Heel rustig op 2NL begonnen, niet ongeduldig gewoon rustig opgrinden. Wat wou ik bereiken? Een goede pokerspeler worden. Winst interesseerde me helemaal niet.
Het zat eigenlijk zo, ipv 15€ per maand aan World of Warcraft geven, gaf ik liever eens 10-20€ aan poker, waar ik dat geld uit kan halen en wat bij kan leren.
Alles ging goed, ik move up, super super. Dan komen de eerste tilts. Swings van 10-> 250 -> 20 -> 150 -> 10 -> 160$ -> ... En zo ging dat even.
Op een moment gaf ik op, en dat was het dan.
Even later begon ik weer maar dan op SNG, maar dat duurde ook niet te lang. Na een paar dagen grinden werd ik het beu en begon ik dom te spelen.
Momenteel ben ik opnieuw begonnen met de 50$ gratis van pokerstrategy op Full Tilt. Verhaal begin opnieuw, ik grind normaal, move up krijg paar suckouts, maar heb geen zin om down te moven. Begin rush op 10NL met full BR te spelen (multitable) en bam weer down.
Het probleem ligt er aan, dat ik denk dat door mijn "ervaring" en "kennis" dat ik uit de vele artikels heb gehaald veel beter speel dan de andere op mijn limieten. En dus denk ik, Volume = Profit = Move up. Dus ik zet heel veel tafels op en denk niet zo veel na bij wat ik doe.
Na vandaag, realiseer ik me dat het niet zo is. Natuurlijk heb ik nog niet zo'n grote volume gedraaid, dus kan het wel zijn dat ik gewoon echt slecht runde. (ben wel serieus wat onder EV in ptr), maar ik neem dit moment liever om mijn slechte instelling te beteren. En ook de vele leaks uit mijn spel halen. Want nu speel ik een combinatie van SNG, Tight 2NL, 50NL HU en televised poker. Ik weet dat ik 2NL ABC moet spelen, maar in mijn brein zit alles door elkaar.
Dus ik hoop nu goed te kunnen beginnen spelen, handjes posten en uitleg vragen waarom dit en niet dat. Ik wil echt terug inzicht in het spel krijgen, zoals ik vroeger wél had, en deze keer wil ik ook aan mijn mind game werken zodat ik de vorige fouten niet bega. Ook ga ik niet meer kijken naar, "zo snel mogelijk midstakes zodat ik $ kan maken".
Ok nu naar de praktische kant.
Ik zit nu op $24.59 en op 500FTP. Dus natuurlijk ga ik 2NL Spelen.
Omdat het niveauverschil 2->5NL niet erg groot is, zal ik een vrij agressief BRM aanhouden.
Multitablen ga ik doen, maar ga het terug opbouwen. Zolang ik elke hand heel geconcentreerd kan spelen en analyseren, is het goed.
Wat dit geeft is, wanneer ik de limiet "beat" kan ik meer volume draaien omdat de juiste plays in mijn hoofd zitten. Bij move up, begin in natuurlijk terug minder tafels tot ...
2NL: ... - 75$
5NL: 75$ - ... (move down bij 60$)
10NL: Als ik 5NL "beat"
Verder dan 10NL weet ik niet, want wil niet te veraf denken.
Dit is de BRM dat ik vroeger (successvol - de tilt dan) hanteerde maar iets tighter, dus heb veel vertrouwen hierin.
Bij 200$ wil ik trouwes ook een deel uitcashen, maar weinig genoeg dat ik op 10NL kan blijven. Dit gaat mij heel hard motiveren omdat ik dan echt $$ van poker heb.
Nadruk ligt op, leaks uit spel halen. Microstakes zou ik moeten kunnen beaten, ik wil me tegenover mezelf bewijzen dat ik het kan.
Alvast bedankt voor iedereen die me wil motiveren en helpen.
PS: Ik vertrek morgen op reis, maar wou deze topic nu al aanmaken zodat als ik terugkom, dit echt ga aanhouden ipv denken " ah het waren maar domme gedachten, laten we HU met heel mijn roll spelen ".