Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Mijn Plan

236 Berichten
19 Gebruikers
5 Reacties
18.3 K Weergaven
Nikka89

Beste pokeraars,

Ongeveer 10 jaar geleden ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met poker. Dit was voor mij toentertijd een leuk spel, en daar bleef het ook bij. Heel af en toe spelen op Stars als wellicht de slechtste amateur, en in het dorp het jaarlijks toernooitje spelen. Nu ben ik 25 en heb ik in 09/2014 opnieuw poker ontdekt. Per toeval kwam ik iets tegen op tv waarna ik opnieuw Stars heb gedownload. Toevallig had ik hier nog wat geld op staan, dus ben ik gaan spelen. Sindsdien heb ik mij vol op pokeren gestort, ben ik boeken aan het lezen en speel ik zoveel mogelijk. Ik wil echter geen eigen geld erin stoppen en de bankroll die ik nu heb uitbreiden. Mijn ultieme doel is om er genoeg geld mee te verdienen zodat ik kan stoppen met het werken voor een baas. Ik heb een vriendin en een dochter en een tweede op komst, en ik zou het geweldig vinden om zoveel mogelijk tijd met hun te kunnen besteden in plaats van met collega's. Nu brengt dit natuurlijk wel extra druk met zich mee, want ik ga niet zomaar overstappen op poker met kids en een hypotheek. Nu is het bedrag wat ik nodig heb iedere maand niet gigantisch (van € 1.500,- netto kan ik het prima redden) maar dit vergt toch zeker skills. Ik heb nu een goede basis gelegd en wil graag een beeld schetsen van mijn plan. Cash games komen niet voor in de plannen, ik speel SNG's en MTT's. Op dit moment heb ik een bankroll van $ 13,97. Ik speel nu $ 0,50 Turbo STT. Mijn doel is om ervoor te zorgen dat ik 25 buy-ins bij elkaar speel + 3 buy-ins van het volgende level, oftewel $ 12,50 + $ 4,50 = $ 17,00. Zo heb ik 3 shots op het volgende level, en zak ik bij 25 buy-ins of lager van het vorige level weer terug. De volgende stap is dan om $ 1,50 STT te spelen tot een bankroll van $ 48,00, $ 3,50 STT te spelen tot $ 108,50 etc. Nu vraag ik mij af, zo nu en dan speel ik ook in de 100K freeroll, en kom ik redelijk diep. Helaas is redelijk diep niet gelijk aan een redelijke prijs voor je bankroll met deze freeroll. Verschillende freeroll MTT's gaan me aardig goed af. Vandaag las ik over de 180 man SNG's. Zou dit een goede boost zijn? Denken jullie dat ik bijvoorbeeld beter kan overschakelen naar $ 0,50 180 man SNG om zo een hogere ROI proberen te scoren? Ik hoor graag tips en tricks van jullie, en wat jullie van het overall plan vinden. Uiteraard hou ik jullie zo nu en dan op de hoogte.

Gr.

N

Beantwoorden
Citeren
235 reacties
Gerardus

Succes met je doelen! :f_thumbsup: Ik ben een cash gamer dus ik kan geen tips over SnG geven.

Mijn ervaring (door schade en schande) leert dat gelddoelen stellen niet de beste manier is om een goede winstgevende speler te worden. Je kan beter focussen op zo goed mogelijk spelen. En bedenk ook alvast een plan B mocht je eerste plan om minimaal 1500 EUR netto per maand te verdienen niet lukt. Bijv. elke maand een deel van je bescheiden pokerwinst opzij te leggen, zoals bijv. voor een studiefonds voor je kinderen ofzo. Zo blijf je op een lange termijn tenminste gemotiveerd zonder dat je al te veel moet gaan forceren. En dit lijkt mij veel beter om ermee te beginnen ;) Maar je beslist het zelf.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Bankroll-technisch zou ik nog niet aan de 50c 180 mans beginnen, want je kunt swings van meer dan 200 buy-inns verwachten en met jouw bankroll zijn de 50c STT's al aan de krappe kant om te spelen. Aangezien ik zelf voor STT's het liefst minimaal 50 buy-inns aanhoud om niet het risico te lopen om snel mijn bankroll te verliezen. Dus zou zelf een wat voorzichtigere aanpak kiezen met het opschuiven naar een hoger limiet.

Ook zou ik het stap voor stap bekijken, want er zijn relatief weinig spelers die consequent 1.500 euro per maand verdienen. Als ik naar mezelf kijk en ik speel zelf $7 games ben ik blij als ik 150 euro per maand verdien met pokeren. Al draai ik niet een hoge volume met zo'n 200 a 300 SNG's per maand.

Verder wens ik je veel succes met de voorbereiding van de komst van je 2de kind, je nieuwe blog en je pokeravontuur:gl:

Beantwoorden
Citeren
Gerardus

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Ook zou ik het stap voor stap bekijken, want er zijn relatief weinig spelers die consequent 1.500 euro per maand verdienen. Als ik naar mezelf kijk en ik speel zelf $7 games ben ik blij als ik 150 euro per maand verdien met pokeren. Al draai ik niet een hoge volume met zo'n 200 a 300 SNG's per maand.

Hoeveel uur zit er in 200 a 300 SnG per maand? Of anders gesteld, hoeveel uur per maand besteed je aan het pokeren?

Misschien een persoonlijke vraag, maar ik ben erg benieuwd naar hoeveel tijd men kwijt zijn aan grinden van SnG's. :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Ik speel zelf 12 SNG's tegelijkertijd en speel zo'n 1 uur per dag en dat is voor een grinder weinig.
Er zijn er tussen die per dag hetzelfde volume draaien wat ik in een maand doe.
Al vind ik dat teveel van het goede en pokeren moet wel leuk blijven.

Beantwoorden
Citeren
Nikka89 Topicstarter
Nikka89

Bedankt voor de reacties.

Het is uiteraard niet mijn eerste doel om € 1500,- per maand te verdienen. Ik bouw het langzaam op, level voor level zet ik mijn doel. Wellicht dat jou 50 BI beter is, maar op de micro-stakes waar ik nu speel heb ik niet het gevoel dit nodig te hebben. Uiteraard verwacht ik het aantal BI's wel op te gaan krikken zodra ik wat hoger ga spelen, waarschijnlijk al vanaf $ 3,50. Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden, en ik hoop dat ik nog veel tips zal krijgen! Bedankt voor de wensen :f_thumbsup: :f_p:

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto

Veel succes met je plan. Khoop dat je er niet teveel op richt om 1.5k per maand te halen. Want das alleen voor de echte goei . Is trouwens nog veel te weinig om je job op te geven. Dan zou je eerder aan de 5k per maand moeten komen, omdat poker geen vast inkomen is, maar eerder veel variance, geen job security, bruto en niet netto inkomen, health Insurance, ... .

Maar niks mis mee om wat leuke doelen en hopen op te stellen. Wie weet, binnen enkele jaren, U do it. Als je per jaar er al genoeg uit haalt om een leuke trip met je vrouw en kinders te maken, is het beter dan s'avonds voor de TV te hangen.

Qua BRM zou ik vooral doen wat je goed lijkt. Vergeet enkel niet op tijd te downmoven als het minder gaat. En probeer war vids en strategy hier te lezen. Geraak je al ver mee als je het goed toepast.

Nogmals veel succes en khoop op een nieuwe leuke blog.

Ahja en vooral veel plezier met de poker.

Beantwoorden
Citeren
Nikka89 Topicstarter
Nikka89

Inderdaad, variance moet mee worden genomen in een minimum. Hebben jullie ook enig idee wat voor ROI voor een gemiddelde speler haalbaar moet zijn? Ik heb nu bijvoorbeeld op de $ 0,50 STT een ROI van 18,9% over 74 sits, ITM 40,5%. Ik moet zeggen dat er nog wat slechte sessies in zaten, maar hier focus ik flink op in HM2. Ik ben er ook achter gekomen dat ik het beste speel op 3 tafels tegelijk. In het begin van mijn reeks nu speelde ik veel 1 tafels, wat niet goed ging. Simpelweg door de verveling wilde ik teveel spelen. Zo heb ik sinds mijn post gister de gewenste grens van $ 17,00 (namelijk $ 17,78) weten te halen over 17 STT's met een ROI van 44,8%, ITM 41,2%. Nu snap ik dat 17 een te lage count is om serieuze cijfers van af te leiden, maar als je het spelletje snapt moet dit toch haalbaar zijn op de laagste stakes? Of in ieder geval 30% als we spreken over groot volume? Weten jullie cijfers voor de $ 0,50 & mijn volgende stap $ 1,50? Of wellicht van jullie zelf cijfers? En hoe lang en hoeveel speel je dan, en hoeveel tafels tegelijk?

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto

Qua ROI, kdenk dat de max. iets van
35% ROI $0.5
20% ROI $1.5
10% ROI $3.5
5% ROI $7
2.5% ROI $15

Alle in die buurt denk ik. Kan er wel een beetje naast zitten.
Qua tafels, Zelf speel ik er nu rond de 8, als het MTT/STT is. Vroeger wel tot 18 gespeeld. De "die-hards" zullen er wel +20 spelen.
En hoelang, das afhankelijk hoeveel tijd je hebt.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Denk dat de ROI dat wcgrutto aangeeft wel zo'n beetje de top is van elke limiet. Zeker als het gaat om turbo STT's. Bij regulars is het denk ik wat makkelijker om de genoemde ROI% te halen.

Voor een beginnende speler lijkt me 20% ROI op de 50c STT's wat realistischer om te halen over een sample van ruim 1.000 SNG's. Heb zelf weinig 50c STT's gespeeld. Dus is het een inschatting van mij.

Verder maakt een 'gemiddelde speler' op elk limiet natuurlijk verlies door de rake dat er betaald moet worden. Dus zul je altijd een betere speler dan het gemiddelde moeten zijn om winst te halen en dat is bij ongeveer 15% van de spelers het geval bij elke limiet.

Beantwoorden
Citeren
solartje

1 tip, begin met spelen wat je graag speelt en vergeet roi, profits over kleine samples en al zeker om met poker een inkomen te verdienen. ik denk dat het aantal spelers die hier 1500 verdienen per maand op één hand kan tellen. als je met pokeren begint, zie het als een leuke hobby , eerder dan een way out. easy money bestaat niet in poker, het is 10X harder werken dan je gewoon bent en 100x moeilijker dan wat burgers flippen. zelfs een paar top spelers hier, die ook coach waren lukken het niet, dus ik kan je nu al garanderen dat je het onderschat.

Belangrijkste reden waarom 98% geen pro word is motivatie. als je iets gaat spelen wat je niet leuk vind, ga je echt niet lang volhouden. de profit per uur is voor elke sng format vrij gelijkaardig, als je meetelt hoeveel tafels je tegelijkertijd kan spelen. de meest populaire lijkt 180 man sng's voor pro spelers, maar volgens mij valt er uit elke sng format iets te leren. het gaat hem meer om de logica, icm begrijpen, etc dan de format op zich. dus kies gewoon wat jij leuk vind

Tweede reden is investering van tijd. ben zelf ook amateur, ik ben nu 4tal jaar ofzo op deze site, ik heb duizenden uren geinvested in poker. ongeveer 40 a 80u per maand in het begin en ik begin nu pas wat centjes te verdienen , maar VER geen 4cijfers. alsk nu zou uitrekenen hoeveel ik per uur verdient heb alsk echt AL men uren optel en deel door men profit, dan kom ik op paar centiemen uit... als je echt verder wil gaan met poker, ga je de eerste komende maanden/jaren AL je vrije tijd moeten investeren in poker (vanaf je kinderen in bed zijn, zou je met poker moeten bezig zijn tot je gaat slapen). op de trein, in de file, tijdens je middag pauze. en misschien, heel misschien maak je dan kans om binnen maanden/jaren beetje te verdienen om er leuke vakantie aan over te houden. Besef goed , dat je eerst keihard moet studeren en investeren , voor je aan profits kan denken. velen houden het paar maanden vol en na een jaar zie je ze hier niet meer en stoppen ze , omdat ze gefrustreerd raken dat het niet snel genoeg gaat of dat ze teveel tijd moeten investeren. tijd die ze liever met andere dingen doorbrengen (zoals oa je kinderen...). hoe gaat je vrouw reageren als je een jaar lang elke avond achter je scherm zit en je na een paar maanden met moeite 150€ heb verzameld?

ik wil je droom niet busten ofzo, maar poker is denk ik de meest onderschatte job ter wereld. its HARD HARD work en de toekomst ziet er ook niet super rooskleurig uit. nu pas beginnen met een pokercarrière als je een job, vrouw, kids hebt, zou ik je ten zeerste afraden. speel gewoon omdat je het leuk vind en om geen enkel andere reden, anders ben je ééntje van de zovelen die hier vol moet beginnen en die na 2 maand niet meer te zien zijn.

Beantwoorden
Citeren
Prutserke

Wat solartje zegt klopt als een bus.
Poker wordt behoorlijk onderschat en dat heb ik eerlijk gezegd ook gedaan.

Sinds augustus ben ik begonnen met mijn blog hier.
Dit was tevens ook het moment waarop ik poker "serieus" begon te nemen.

Resultaat:
- ongeveer 500$ down op 5NL & 10NL
- Meer dan ooit twijfels of poker wel iets voor mij is of niet

Gelukkig ben ik van nature uit een koppig iemand en vind ik het nog steeds leuk om te spelen dus ik weet van geen ophouden.
De community hier valt goed mee en vaak krijg je ook echt wel gouden tips (ook al snap je ze niet meteen).

Ga ervoor zou ik zeggen maar houd je voetjes op de grond.
Nu gaan berekenen hoeveel je zou verdienen als je een bepaalde ROI hebt op hogere stakes terwijl je amper een sample hebt op je huidige stakes (een fout die ik ook gemaakt heb :f_ugly:) slaat nergens op.
Je zal alleen maar je motivatie verliezen als blijkt dat je momenteel slechts een BE speler bent of mss zelfs een verliezende speler op een huge sample.

Beantwoorden
Citeren
Nikka89 Topicstarter
Nikka89

Dat zijn flinke dingen om over na te denken inderdaad. De belangrijkste focus nu is voor mij ook om goed te spelen, de rest komt vast vanzelf. Ik lees trouwens veel dat cash games 'beter' zouden zijn voor de bankroll, of heads-up sng's. Zijn mensen het hiermee eens? Of juist niet? Hoor graag tips of ervaringen.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus

Oorspronkelijk gepost door Nikka89
Dat zijn flinke dingen om over na te denken inderdaad. De belangrijkste focus nu is voor mij ook om goed te spelen, de rest komt vast vanzelf. Ik lees trouwens veel dat cash games 'beter' zouden zijn voor de bankroll, of heads-up sng's. Zijn mensen het hiermee eens? Of juist niet? Hoor graag tips of ervaringen.

Het gaat erom wat je leuk vindt.

Het zijn twee verschillende spellen. Vroeger speelde ik vooral 1-table SnG omdat ik toen niet zo goed cash games kon spelen. SnG was voor mij toen simpel. Bijvoorbeeld, als er meerdere spelers loose en agressief waren dan worden zij op gegeven moment vanzelf uitgeschakeld en kom ik vanzelf in de money terecht. Bij een cash games wist ik toen vaak geen raad mee als er meerdere spelers LAG spelen. Of erg nitty, dan wist ik ook niks van ze te winnen. Nu vind ik SnG's push-fold spelfase maar erg saai. Vooral die coinflips vind ik maar niets. Het is al te gauw alles of niets. Veel liever probeer ik tegenstanders op een bepaalde handrange te zetten of zelf eruit te bluffen. Of zelfs een hero call maken. Enzovoorts. Dat is veel leuker :)

Cash Games
Voordelen:
* Je kan elk moment stoppen als je het wilt.
* geen push of fold fase --> omdat stack meestal diep zijn kun je allerlei moves maken. Bijv. set-minen, check-raisen, iemand eruit bluffen etc. Dat is bij de eindfase van een toernooi vaak niet meer mogelijk: push of fold. Klaar. Next hand, push of fold. Klaar. Next hand, push of fold. Klaar. Etc. Sommigen vinden dat spannend. Ik niet ;)
* je kan geduldig blijven als je alsmaar slechte handen krijgt, de blinds-level stijgt toch niet.
* als je goed speelt dan verdien je sneller dan bij een toernooi --> minder hoge swings, minder frustratie.
* je moet altijd goed nadenken over je positie, je tegenstanders, pre-flop, flop, turn, rivier etc.
* na fouten (je verlies dan geld door verkeerde beslissingen) kun je herkansing (je stack kan gewoon opnieuw worden aangevuld) krijgen en je verlies goedmaken. Dat is bij een toernooi niet mogelijk.

Nadelen:
* risico: je kan gaan tilten en dan achter elkaar steeds wat geld verliezen... en voordat je het weet heb je in een avond erg veel geld verloren.
* winsten zijn steeds "klein" --> heel af en toe hooguit 1 buy-in en heel soms meer dan 1 buy-in .
* ...

SnG toernooien
Voordelen:
* over-agressieve/slechte spelers schakelen elkaar uit, je kan dan een lachende derde worden (met name bij 1-table toernooien op o.a. 888poker),
* wanneer blinds erg hoog zijn: "simpeler" push or fold beslissingen. Eenmaal een beslissing genomen, je hoeft niet meer na te denken.
* je kan erg veel winnen in verhouding met een kleine buy-in.
* wanneer je gaat tilten en dan verliest dan is je verliezen beperkt tot je buy-in.
* spanning.

Nadelen:
* het kan even duren voordat een toernooi kan gaan beginnen of eindigen.
* je kan niet meer zomaar van de tafel gaan. Bij een multi-table SnGs zoals 180 kan het zelfs uren duren voordat het afgelopen is.
* het is lastig om te spelen wanneer je alsmaar geen goede hand/flop krijgt terwijl de blinds-level blijft stijgen.
* je kan goed spelen en toch telkens worden uitgeschakeld door pech. Denk maar aan donkey-calls & lucky hits van de vissen. Dus je wint dan steeds niks: --> zeer hoge swings.
* kleine fouten kunnen direct erg kostbaar worden: het kost je toernooi!

Dat is zover ik kan bedenken over cash games en SnGs/toernooien.

Beantwoorden
Citeren
beertie1

Mooi blog ik ga hem volgen

Beantwoorden
Citeren
Nikka89 Topicstarter
Nikka89

Bedankt voor je post Gerardus. Ik vind het spelen van een SNG erg leuk, en loop inmiddels al aardig voor op het gros van mijn tegenstanders op Stars. Cash games heb ik geprobeerd, maar dit ligt mij niet. Ik wil graag uiteindelijk ook MTT`s gaan spelen, en een SNG is hier een goede leerschool voor, eventueel ook voor een satteliet. Ik snap zeker waarom jij en vele anderen de voorkeur geven aan Cash games, maar ik heb mij al gestort en ingelezen op SNG`s en denk dat het goed is om me als lerende beginner te focussen op 1 format. Ik denk inmiddels wel ook dankzij jullie posts dat ik beter 50 buy-ins kan aanhouden. De 0,50 stt die ik nu speel is een turbo, en hier speelt geluk een grotere factor. Ik ga doorspelen tot 25,- en ga daarna over op 1,50 regular.
Ik ben overigens tussendoor even flink gaan tilten en ben erg stom bezig geweest waardoor ok nu op een bankroll zit van $ 6,?. (Ik wil wel eerlijk blijven en open voor goeie feedback). De coolers en suckouts door preflop all-in met pocket AA en gecalld worden door 7Jo (beiden 16 BB ik utg +2 na utg raise 3x en caller in de cut-off) hebben me op de kast gekregen. Ik ging mijn verliezen achterna en ben zo flink gedropt. Omdat dit natuurlijk een grote zwakte is wil ik dit aanpakken. Ik heb zojuist the psychology of poker besteld en the poker mindset. Ik ga me hier eens even goed op inlezen. The mental game of poker 1 en 2 vind ik nog wat te duur, dat komt nog wel. Ik ga de komende tijd puur en alleen STT`s spelen van 0,50 T tot ik $ 25,- heb. TAG is op dit niveau de aanpak, ik hou jullie op de hoogte.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Succes om je bankroll weer op te bouwen. Al is $6 niet heel veel. Een andere mogelijkheid is om je tijdelijk te storten op de 25c 45/90 mans SNG's. Deze games duren wel een stuk langer, maar is denk ik misschien wel makkelijker om je bankroll weer op te bouwen als je natuurlijk tijd genoeg hebt om deze games te spelen.

Beantwoorden
Citeren
Nikka89 Topicstarter
Nikka89

Ik heb me in de tussentijd even goed ingelezen en veel filmpjes gekeken van o.a. pokervip over SNG's en mindset, Jared Tandler z'n videos en Nicole Rejiester. Na een korte pauze ben ik met nieuwe moed begonnen, en ben ik 6 tafels aan het spelen. Dit blijf ik voorlopig ook zo doen, ik ga geen extra tafels toevoegen. Ik heb sindsdien 69 games gespeeld met een ROI van 28,07%. Totaal zit ik nu op 149 games met een ROI van 20,3%. Ik heb veel geleerd van het boek (en nog steeds, hij is nog niet uit) The Psychology of Poker van Alan Schoonmaker. Ik heb ondertussen van de beste sinterklaas ook Sit 'n go strategy van Collin Moshman gekregen, dit wordt de volgende die ik ga lezen. (de 3 boeken van Harrington on Hold 'em heb ik gelezen & Secrets of sit 'n gos). Ook was mijn trial bij HM2 afgelopen dus heb ik mezelf deze cadeau gedaan. Zo heb ik veel geleerd van het feit dat ITM komen met een mooie stack zeer belangrijk is. Uiteraard was dit wel al bekend, maar de manier waarop en beslissingen op bijvoorbeeld de bubble zijn aangepast. Een LAG in de SB met een grotere stack dan ik in de BB (met ook een lekkere stack) wordt bijvoorbeeld amper nog gecallt met een AQs. Ik volg Erdnase26 zijn blog, en heb veel bewondering voor zijn discipline. Pas met 100 Buy-ins upmoven en bij 50 weer down. Ik vraag me af of ik van mij wellicht ga aanpassen. Voor nu ben ik inmiddels weer opgeklommen naar $ 15,36 en moet ik eerst bij de $ 25 zien te komen. Misschien dat ik + 6 x $ 1,50 wil voordat ik omhoog ga. Ik twijfel ook of ik op $ 1,50 straks eerst bijvoorbeeld 2, 3 of 4 tafels ga spelen om feeling te krijgen met deze games. Ik twijfel ook of ik moet overstappen naar regular speed. Misschien wat tips hierin om along the way over na te denken?

Beantwoorden
Citeren
Bollebeertje

Hoi Nikka89! Leuk om je verhaal te lezen. En ik vind het zeker cool te lezen over je ambitie om er een vast inkomen uit te halen. Dat is ook mijn ambitie. Sommige spelers willen je graag behoeden voor fouten die je eventueel zou kunnen maken. Maar laat je je daardoor niet uit de weg slaan. Gebruik het misschien als motiviatie om juist door te gaan en er juist wat van te maken =).

Ik geloof erin dat winnaars een plan hebben en verliezers een excuus!

P.m. me als je met vragen zit of neem ook even een kijkje op mijn (SNG) Blog.

Veel succes =)

Beantwoorden
Citeren
Nikka89 Topicstarter
Nikka89

Ondertussen heb ik mijn bankroll wat verder weten op te bouwen, helaas niet veel tijd gehad om te spelen. Bankroll is nu $ 19,60. Het spelen van 6 tafels gaat lekker, en mijn spel is ook steeds beter. Push or fold beslissingen neem ik beter, de kleine stomme foutjes moet ik er wel uitwerken. Ik merk dat ik soms de neiging heb om mijn tegenstanders te laag in te schatten, wat heel dom is. Hier werk ik dus aan. Ik heb zojuist 2x 6 gespeeld met een ROI van 52,2% (zegt niet veel ik weet t, toch voelt het goed haha). Ik zit nu op 207 games met ROI van 18%. Ik heb mijn doel verder gespecificeerd. Ik wil $ 37,- hebben voordat ik naar $ 1,50 ga. Zo kan ik in ieder geval twee maal 4x $1,50 spelen. Zodra ik op de 50 BI zit ga ik weer terug naar de $ 0,50. Ik wil $ 37,- dollar behalen met een ROI van minimaal 15%. 15% van $ 0,50 = $ 0,075. Ik heb nog ($ 37,00 - $ 19,60 =) $ 17,40 nodig. Dit betekent dat ik nog maximaal ($ 17,40 / $ 0,075 =) 232 games nodig heb. Dit komt uit op een totaal van maximaal 439. Ik hou me hier strak aan en weet inmiddels dat ik deze stakes goed aan kan. Zodra ik genoeg VPP's heb gehaald wil ik ook de 100K freerolls spelen, en de VIP 5000,- weekly. Mocht ik uit deze toernooien iets halen, dat voeg ik dit toe aan mijn bankroll en zal dat dus invloed hebben op het aantal games dat ik nog moet spelen. Het belangrijkste blijft vervolgens dat ik minimaal 15% ROI blijf halen, en dat ik pas naar $ 1,50 ga bij $ 37,-.

Ook heb ik nagedacht over het traject dat ik wil volgen. Ik denk dat ik mijn winrate op de micro's wil verhogen. Ik wil eerst klimmen naar de $ 3,50 STT. Ik overweeg om vervolgens eerst over te gaan naar de 18-mans $ 1,50 en vervolgens $ 3,50, voordat ik naar Low stakes ga. Dit omdat ik als doel heb hier een bepaald inkomen uit te halen. Ik ben ervan overtuigd dat de 18 man micro's beter te verslaan zijn dan de Low stakes STT. We zullen zien, eerst maar het eerste doel behalen!

Beantwoorden
Citeren