Beste pokeraars,
Ongeveer 10 jaar geleden ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met poker. Dit was voor mij toentertijd een leuk spel, en daar bleef het ook bij. Heel af en toe spelen op Stars als wellicht de slechtste amateur, en in het dorp het jaarlijks toernooitje spelen. Nu ben ik 25 en heb ik in 09/2014 opnieuw poker ontdekt. Per toeval kwam ik iets tegen op tv waarna ik opnieuw Stars heb gedownload. Toevallig had ik hier nog wat geld op staan, dus ben ik gaan spelen. Sindsdien heb ik mij vol op pokeren gestort, ben ik boeken aan het lezen en speel ik zoveel mogelijk. Ik wil echter geen eigen geld erin stoppen en de bankroll die ik nu heb uitbreiden. Mijn ultieme doel is om er genoeg geld mee te verdienen zodat ik kan stoppen met het werken voor een baas. Ik heb een vriendin en een dochter en een tweede op komst, en ik zou het geweldig vinden om zoveel mogelijk tijd met hun te kunnen besteden in plaats van met collega's. Nu brengt dit natuurlijk wel extra druk met zich mee, want ik ga niet zomaar overstappen op poker met kids en een hypotheek. Nu is het bedrag wat ik nodig heb iedere maand niet gigantisch (van € 1.500,- netto kan ik het prima redden) maar dit vergt toch zeker skills. Ik heb nu een goede basis gelegd en wil graag een beeld schetsen van mijn plan. Cash games komen niet voor in de plannen, ik speel SNG's en MTT's. Op dit moment heb ik een bankroll van $ 13,97. Ik speel nu $ 0,50 Turbo STT. Mijn doel is om ervoor te zorgen dat ik 25 buy-ins bij elkaar speel + 3 buy-ins van het volgende level, oftewel $ 12,50 + $ 4,50 = $ 17,00. Zo heb ik 3 shots op het volgende level, en zak ik bij 25 buy-ins of lager van het vorige level weer terug. De volgende stap is dan om $ 1,50 STT te spelen tot een bankroll van $ 48,00, $ 3,50 STT te spelen tot $ 108,50 etc. Nu vraag ik mij af, zo nu en dan speel ik ook in de 100K freeroll, en kom ik redelijk diep. Helaas is redelijk diep niet gelijk aan een redelijke prijs voor je bankroll met deze freeroll. Verschillende freeroll MTT's gaan me aardig goed af. Vandaag las ik over de 180 man SNG's. Zou dit een goede boost zijn? Denken jullie dat ik bijvoorbeeld beter kan overschakelen naar $ 0,50 180 man SNG om zo een hogere ROI proberen te scoren? Ik hoor graag tips en tricks van jullie, en wat jullie van het overall plan vinden. Uiteraard hou ik jullie zo nu en dan op de hoogte.
Gr.
N