Wel grappig, twee nagenoeg dezelfde handen
Dan moet je natuurlijk wel tegen de juiste tegenstander aanlopen dat deze strategie ook werkt.
Halfweg deze maand. Deze maand loopt niet echt lekker so far
WPN:

iPoker:

Blijven grinden, blijven sleutelen... en belangrijkste.. plezier blijven hebben
Dit is wel een leuke. Ik zit aan dezelfde tafel met een kerel op wpn en ipoker tesamen in mtt. What are the odds?

Handreview (ga proberen in de toekomst af en toe een hand zo diep mogelijk te reviewen, kritiek altijd welkom maar hou het overzichtelijk aub)
iPoker - 25/50 NL - Holdem - 7 players
CO: 199.3 BB (VPIP: 30.30, PFR: 21.21, 3Bet Preflop: 8.00, Hands: 67)
Hero (BTN): 198.3 BB
SB: 198.8 BB (VPIP: 26.48, PFR: 19.57, 3Bet Preflop: 9.51, Hands: 2,406)
BB: 199.8 BB (VPIP: 26.11, PFR: 19.73, 3Bet Preflop: 7.92, Hands: 2,428)
UTG: 215.3 BB (VPIP: 26.47, PFR: 21.21, 3Bet Preflop: 10.42, Hands: 929)
UTG+1: 199.8 BB (VPIP: 21.25, PFR: 15.73, 3Bet Preflop: 7.99, Hands: 966)
MP: 199.8 BB (VPIP: 25.74, PFR: 19.90, 3Bet Preflop: 3.45, Hands: 204)
7 players post ante of 0.1 BB, SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB
Pre Flop: (pot: 2.2 BB) Hero has K♦ Q♦
fold, fold, MP raises to 3 BB, fold, Hero calls 3 BB, fold, fold
Flop: (8.2 BB, 2 players) 5♥ 3♣ Q♥
MP bets 5 BB, Hero calls 5 BB
Turn: (18.2 BB, 2 players) 8♦
MP bets 13 BB, Hero calls 13 BB
River: (44.2 BB, 2 players) 4♠
MP bets 38 BB, fold
Spoiler
MP wins 82.2 BB
PREFLOP:
Ik ga mijn standaard calling/3bet range tonen en dan zoeken of er redenen zijn om af te wijken;

In de blinds zitten beide goeie regs ook heeft de opener normale stats. Ik denk dat met deze setup kunnen gaan voor flatcall of 3bet. Heb 200 handen op original raiser en volgens stats overfold hij 3bets niet, maar sample is te klein voor echt goed idee te hebben. Ik denk omdat het zo'n aggro blinds zijn dat een 3bet ietjes beter had geweest. Anyway beide opties zijn goed imo en ik ging voor de call.
Alsook geef ik villain hier een standaard range aangezien zijn stats er ok uitzien:

Ik hoef niet exact te zijn tot op de hand, gwn een idee wat zijn openingsrange is is goed genoeg.
Postflop volgende post
POSTFLOP
FLOP
Welke delen van onze range callen we? Welke delen van onze range raisen we? En welke folden we?
Als we het antwoord weten op de eerste 2 vragen, hoeven we de derde vraag niet meer te beantwoorden.
Flop: (8.2 BB, 2 players) 5♥ 3♣ Q♥
We hebben heel wat Queens in onze range. Ik vind het moeilijk om een reden te vinden om een Queen op deze flop te raisen. Mss Queen met harten aas omdat je een groot deel van zijn fd's blocked. Ik denk het probleem bij een Queen raisen jezelf isoleert tegen enkel betere handen. Dus met alle Queens call ik.
Second pairs call ik ook dus 66-TT, 65s & A5s.
Sets zou ik diep gwn raisen. Als je hier set raist kan je ook enkele fd's raisen om zo "balanced" te zijn. Als je fd's zoekt zou ik met A high fd's beginnen en dan onderaan de lijst. Dus neem je raist sets zoals 55 & 33 dus kan je fd's zoals A7s-A6s raisen.
Dit is meer GTO en niet noodzakelijk de beste manier.
Als we even kijken naar de stats van de villain zien we dat zijn cbet stats bijzonder laag is, minder dan 40%. Akkoord, we hebben maar 200 handen met hem maar dit is toch al een signaal dat hij minder cbet dan optimaal. Met deze reden kunnen we ook exploitative spelen en gwn sets raisen en fd's callen (niet raisen dus)
We callen gwn onze andere fd's
Zo ziet onze callingrange eruit, de donkere handen zijn harten suited. Heb gekozen voor de GTO manier:

Raise:
Wat hier opvalt is dat raise range enorm klein is. Dit is omdat we gecapped zijn in onze range preflop. Handen zoals QQ+ zitten niet meer in onze range. Dus raisen werkt hier redelijk polariserend. Vaak is dat een reden om gwn heel je range op de flop te callen.

TURN
8♦
De turn is redelijk brick voor ons. Let wel op 88 zit nog in onze range!
Elke Queen callt nog steeds een turnbet, ik zie niet in waarom we een Queen hier folden of raisen.
FD's kunnen we callen of raisen. Aangezien de 8 onze range hit en we het dus ook zouden raisen zullen we ook 1fd raisen om het wat balanced te maken.
2nd pairs op de flop zou ik nu ook folden met uitzondering TT-99 misschien. Ik ga ze erin houden maar tegen villain hier denk ik dat een fold eerder op zijn plek is aangezien zijn cbet stat al zo laag is.
Call (opnieuw, donker blauw zijn harten):

Raise:

RIVER:
4♠
River is een brick en verandert niet veel denk ik. Niet voor ons en niet voor onze tegenstander.
Onze range is niet echt sterk meer op de river. Maar we moeten enkele calls vinden om niet te zwak te zijn denk ik. Persoonlijk denk ik niet vaak goed te zijn met enkel een Queen. We kunnen wel wat queens folden zoals Q9s tot QJs & we kunnen AQ callen. Hier helpt het bijvoorbeeld om zelf geen harte te hebben. Als je geen harte hebt stijgt de kans dat villain hartes had en dus FD gemist heeft.
KQs had een goeie kandidaat kunnen zijn maar ben voor de fold gegaan gewoon omdat tegenstander weinig barrelt en de algemene bevolking niet vaak 3 barrelt. AQ zonder harte zou de beste bluffcatcher geweest zijn imo met als tweede hand KQs (mijn hand)
Ik weet dat er nog veel aspecten niet geraakt zijn maar hier hou ik het even bij. Moet nog wat werk verzetten hier ook
Dit is niet per se de beste manier om de hand te spelen maar helpt mijn denkproces te analyseren.
Nice posts, zelf ga ik hier allday anyday voor een 3bet om 2 redenen. 1 Je blokt een redelijk gedeelte van zijn 4bet value / bluff range (AQ KQ AK KK QQ) en 2 is omdat er regs in de blinds zitten en je dus vaker zullen squeezen. Postflop lijkt me redelijk standaard, je hebt prima ranges opgegeven en ik denk dat we geen andere optie hebben als callen aangezien we redelijke capped range hebben en je je zelf alleen maar isoleert tegen betere range. Dat we het liefst callen met AQ zonder harten erin dat lijkt me verder redelijk standaard, al zal misschien niet iedereen daaraan denken. Nice post wp keep it up.
Oorspronkelijk gepost door Jordyvde
Nice posts, zelf ga ik hier allday anyday voor een 3bet om 2 redenen. 1 Je blokt een redelijk gedeelte van zijn 4bet value / bluff range (AQ KQ AK KK QQ) en 2 is omdat er regs in de blinds zitten en je dus vaker zullen squeezen. Postflop lijkt me redelijk standaard, je hebt prima ranges opgegeven en ik denk dat we geen andere optie hebben als callen aangezien we redelijke capped range hebben en je je zelf alleen maar isoleert tegen betere range. Dat we het liefst callen met AQ zonder harten erin dat lijkt me verder redelijk standaard, al zal misschien niet iedereen daaraan denken. Nice post wp keep it up.
Thx man.
mooie uiteenzetting van je denkwijze! ik denk dat vele mensen hierbij geholpen zijn! laat ze maar komen zo'n handen
Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Hoe gaat het de laatste dagen met MTT spelen?
Op en neer. Meer neer dan op. Wel nog veel aan spelen.
Op basis van je post in de toernooiteller heb je in ieder geval 1 toernooi gewonnen vannacht
Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Op basis van je post in de toernooiteller heb je in ieder geval 1 toernooi gewonnen vannacht![]()
Yep, de bankroll kent serieuze swings
Gepiekt op 4.3k, terug gezakt naar 2.8k en nu weer op 3.9k en speel altijd mooi binnen brm buiten heel soms een shotje zoals main event op party recent. Dat was me 2de shotje. De andere was main event op laatse ipoker event, maar had ook daar wat actie verkocht.
Dat is natuurlijk het leven van een MTT speler.
Al zou het mooi zijn dat de swings nu weer de positieve kant op gaan.
Vandaag weer een hele dag grind op Party en iPoker!
Hier me party agenda;

Ik vul op met iPoker mtt's waar nodig om rond de 5-8 tafels te hangen.