Ga naar het forum
MrJiggle's "I love ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] MrJiggle's "I love rushpoker!" tiggle wiggle!

23 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
1,095 Weergaven

Ik speel nu af en aan een paar jaartjes poker online met over het algemeen een negatief resultaat. Dit komt natuurlijk doordat ik meer op gevoel en ervaring speelde waardoor je eigenlijk altijd nat gaat :)
Zeker omdat ik eigenlijk nooit aan bankroll management heb gedaan, dat gaat eventjes goed en uiteindelijk ben je alsnog alles kwijt...

Via een vriend van mij ben ik hier terecht gekomen en heb me verdiept in de SSS strategie. Deze heb ik vervolgens geprobeerd en het werkt inderdaad uitstekend!

Nu wil ik eens kijken of ik verder kan komen met poker door de fijne kneepjes te leren, van bankroll management tot odds en outs. Met dit blog wil ik graag mijn vorderingen documenteren en graag jullie meningen/opmerkingen ontvangen.
Dit zijn voorlopig de doelen die ik zowel op korte als ook op lange termijn wil behalen:

• de wiskunde achter odds en outs volledig begrijpen en eigen maken
  • de SSS strategie goed kunnen toepassen
  • Stats tool gaan gebruiken, ik weet alleen nog niet welke nu het beste werkt (tips?)
  • door de limieten omhoog werken naar NL50 en daar ook lucratief op kunnen spelen.
  • Overstappen van SSS naar BSS, omdat BSS mij beter ligt.

De kans is aanwezig dat deze lijst nog aangevuld of bijgesteld gaat worden :)

Ik speel niet elke dag, maar probeer toch elke week een paar uur te pokeren om wel in de flow te blijven.

Status op dit moment: de $50,- bonus gebruikt om op 888 te beginnen met deze missie. Nu 2 weken verder sta ik op $81 en had eigenlijk nog meer kunnen hebben als ik niet een paar keer eigenwijs was geweest :) Ik heb alleen geen idee hoeveel handen ik nu gespeeld heb of hoe hoog mijn BB/100 handen is...ik neem aan dat ik daarvoor toch echt een stats tool moet hebben.
Het plan is om binnenkort over te stappen naar Partypoker of Everest...

Hopelijk vinden jullie het leuk om mijn voortgang te zien!

22 reacties

Ga ervoor!
ik blijf je zeker volgen, succes.

pbijvoet
PokerStrategist

Als je voor het eerst begint met stats etc, heeft PS zelf een tool die je kan gebruiken. Je mag eerst 30 dagen alles gebruiken daarna beperkt. Deze volledige versie kan je vrijspelen door 1000 punten te halen.
je kan deze vinden onder strategy>tools en dan de Elephant.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ja die heb ik gezien en gedownload, maar volgens mij werkt deze (nog) niet met 888...zodra ik overstap naar een andere site zal ik deze zeker gebruiken!

pbijvoet
PokerStrategist

Dan de trail van HEM of PT3 downloaden, de ene werkt voor 14 dagen en de andere voor 30 (hebt je toch 1,5 maand gebruik kunnen maken van deze software)

Edit: als het bevalt zou je die natuurlijk ook aan kunnen schaffen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

zal ik zeker doen! Is de één beter dan de ander of is dat voor iedereen verschillend? Heeft HM bijv een betere HUD dan PT of verschilt dat niet zoveel?

pbijvoet
PokerStrategist

Denk dat dat per persoon verschilt. Ik gebruik zelf nog Elephant dus durf het niet te zeggen.

Angstzweet
PokerStrategist

Ik zou gewoon Holdem Manager gebruiken, prima software.

Arjon
Oldschool Grinder

Hey MrJiggles,

Het is zeker leuk om je vooruitgang via dit blog te kunnen volgen, dus hou ons zeker op de hoogte :)

Het traject dat je beschrijft, inclusief de doelen, ziet er erg goed uit.

Mbt de overstap naar BSS die je gaat maken, wil ik je vast wijzen op interessant studiemateriaal over deze spelvariant.

Allereerst hebben we natuurlijk een verzameling strategieartikelen waarin de BSS strategie, maar ook zaken over het volgen van een goed bankroll management uitgebreid aan de orde komen.

Verder hebben we een heel leerzame videoserie over BSS genaamd CrushingNL50. Dit is een achtdelige serie waarin je leert succesvol tot aan de NL50 limiet te geraken. Echt een aanrader!

Hopelijk ga je ook gebruik maken van ons handbeoordelingsforum (we hebben er een voor SSS en een voor BSS). Door je eigen handen daar te posten en feedback te krijgen van onze ervaren handjudges leer je in mijn ogen misschien nog wel het meest.

Heel veel succes en plezier gewenst en ik kijk uit naar de updates die gaan komen :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

zo...gisteren Holdem Manager geinstalleerd, maar daar moet ik nog even meer tijd in steken.

Eerder liep ik al tegen het feit aan dat 888 niet standaard de handhistory bewaard. Dit moet je handmatig aanzetten waardoor ik de history van toch wel aardig wat handjes (bij elkaar 15 strategypoints) niet kon importeren...maar ach, de database wordt toch wel vanzelf gevuld.
De handhistory van 888 wordt wel keurig geimporteerd, maar ipv mijn limieten als $0,05/$0,10 te importeren geeft hij aan dat ik $5,-/$10,- heb gespeeld, waardoor in mijn stats nu staat dat ik $210,- heb gewonnen ipv. $21,-
Op zich niet heel erg maar wel verwarrend, dus ik moet nog even kijken of dat een fout in de instellingen van HM is of dat dit een bug in de 888 handhistory is...

Ik ga nu uitzoeken welke stats ik nu eigenlijk wil zien van een speler. Ik denk dat ik dat moet zoeken in de hoek van de freeplays, post-flop actie en het stealen van de blinds...welke stats heb ik nodig voor deze situaties? De rest is natuurlijk eigenlijk al goed afgedekt door de SSS strategie.
Heeft iemand nog goede tips voor welke stat men zou kunnen gebruiken?Voorwaarde is wel dat ik de HUD aan de praat krijg bij 888, want die zag ik gisteren nog niet verschijnen :)

Tevens kreeg ik van Partypoker gisteren een mail waarin staat dat ik gratis €25 krijg gestort om mee te spelen...altijd leuk!
Ik dacht gelijk te kunnen beginnen met het opbouwen van mijn bankroll op Partypoker, maar het aanbod van shallow NL tafels was erg mager, dus daar heb ik helaas nog niet aan kunnen werken. Als dat aanbod bij PP zo slecht blijft denk ik ook niet dat ik daar serieus ga spelen. Ik was al lid van PP, dus helaas zie ik daar ook geen strategypoints voor terug als ik daar speel...ik denk dat ik dan toch richting Everest zal gaan uiteindelijk.

Gsiteren wel een stuk of 50 handen gespeeld waardoor ik nu rond de 120 handen in HM heb staan. Dit is natuurlijk nog veel te weinig om echt te kunnen zien waar mijn leaks zitten etc...kunnen jullie vertellen wanneer men een representatief aantal handen heeft verzameld om serieus naar fouten en zo op zoek te kunnen gaan?

Dit weekend is mijn vriendin jarig, dus zal ik denk ik niet zoveel kunnen pokeren :f_biggrin: en moet een update weer wachten tot volgende week!

Lucian0
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pbijvoet
Dan de trail van HEM of PT3 downloaden, de ene werkt voor 14 dagen en de andere voor 30 (hebt je toch 1,5 maand gebruik kunnen maken van deze software)

Edit: als het bevalt zou je die natuurlijk ook aan kunnen schaffen.

60dagen voor PT3 trial! Gebruik hem nu zelf ook!

samni
PokerStrategist

Probeer eens bij 15000 handen...

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ok...ik heb mooi 2 problemen met HM opgelost _biggrin:

ik had per ongeluk mijn 888 software op nederlands staan, hierdoor werkte de HUD niet én werd mijn handhistory verkeerd opgeslagen.

Als je software op nederlands staat, dan worden de punten (.) in de bedragen verwisseld voor een komma, dus $0.10 wordt $0,10
Holdem Manager kan daar niet mee overweg en vult dan $10 dollar in :)
Vandaar dat ik dus $210,- winst had gemaat in HM ipv $21 :f_biggrin:

Dat is dus opgelost, ik ben nu aan het uitzoeken welke stats ik wil gebruiken.
De Aggression factor (AF) is voor mij nog een beetje vaag. Ik weet inmiddels dat deze zo wordt berekend:

AF = (num. bets + num. raises) / num. calls

Ik begrijp ook dat als de AF 1.00 is dat diegene dan net zo vaak bet/raised als dat hij callt, dus des te hoger het cijfer des te aggressiever is de speler.
ik ben er alleen nog niet uitwaar de drempel ligt, dus vanaf welke AF wordt een speler als aggressief berschouwd, maar dat moet ik denk ik zelf ondervinden :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

zoooo....

ondanks dat mijn vriendin afgelopen zaterdag jarig was heb ik er nog nog wel wat handen doorheen kunnen duwen :f_biggrin:

Ik heb nu ongeveer 800 handen in HM staan voor de cash games NL10.
Wat mij gelijk al opvalt is dat ik dus dit weekend een aantal handen heb gespeeld die ik beter had kunnen folden voordat ik in situaties terecht kom waar ik niet in wil zitten...ze waren ook meer om te experimenteren. Eindresultaat is $1,- verlies, dus het valt prima mee. Als ik die testhanden niet had gespeeld dan had ik misschien op +$8 of gestaan.

Gisteren veel lol gehad door mee te doen met het Fishleague toernooi, bedankt voor de uitnodiging!
Het ging eigenlijk best wel goed totdat ik van tafel werd gewisseld en aan de tafel kwam waar 2 spelers al 7k en 8k stack hadden, terwijl ik 3k had. Ik kreeg matige handen en de 2 bigstackers probeerden uiteraard om iedereen die wilde spelen eruit te drukken en dat lukte aardig!
Toen de blinds 100/200 werden en heb ik geprobeerd om snel mijn stack te verdubbelen door meer risico's te nemen. Dat ging volgens mij 2x goed maar de bigstacks begrepen dat ook wel en uiteindelijk ging ik broke.

Erg leuk om met andere pokerstrategen te spelen. je merkt gelijk dat de meesten goed bekend zijn met de strategieen en deze ook goed toepassen. Ik ben geen toernooi speler dus voor mij was dit zeer leerzaam!

Tot volgende keer zou ik zeggen :f_cool:

Kijk, leuk om te horen dat je het goed naar je zin hebt gehad in de FishLeague!

Natuurlijk zijn er voor september ook weer wat mogelijkheden om een uitnodiging te winnen. Zo kun je deze week met de onderstaande opdracht een ticket bemachtigen.

Backdeal voor september

Succes!

lol :D, heb je er toch nog wat kunnen spelen !

Zo te lezen ben je goed bezig.
Dat met Holdemmanager zijn we allemaal ingetrapt, denk ik zo maar. denk een dag of wat voor die wat deed, en dan die hud nog...... Maar als het eenmaal draait dan is het geweldig.

Dit weekend nog wat tafels onveilig gemaakt?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

jazeker :f_biggrin:

ik heb nu 1100 handen in HM staan, dus ik heb er toch nog 300 kunnen spelen in misschien 4 uur tijd.

Nu ook weer eindelijk winst gemaakt. Wat iedereen volgens mij af en toe heeft is dat je wel aardig wat handen speelt maar dat je heel irritant op dezelfde bankroll blijft staan. Dit natuurlijk omdat je domme beslissingen neemt en dus je hard verdiende winst verspeeld op een domme hand.
Daar had ik dus vorige keer last van, maar dit weekend ging het een stuk beter. Ik heb in HM gekeken op welke handen ik nu vaak dik verlies maak en heb deze vervolgens ook gewoon gefolded of anders gespeeld. Ook probeer ik bij elke hand de odds en pot-odds uit te rekenen. Dit vind ik nog best lastig omdat je tijdsdruk hebt en ik er nog niet helemaal in thuis ben...dit gaat natuurlijk beter worden nadat je veel handen hebt gespeeld en die odds er bijna vloeiend uit komen rollen :)
Resultaat: van $76 naar $87 gegaan. $11 winst dus in +/- 300 handen, dat betekend een stevige winstratio van +/- 360 BB/100 handen...als ik dit zou kunnen vasthouden dan ben ik een blij mens _biggrin:
Uiteraard ligt mijn overall BB/100 handen een stuk lager...op 11 BB/100 handen, maar daar zit dan mijn eerste winst van $50 naar $76 niet bij, omdat ik toen HM nog niet gebruikte.

Ik begin lekker nu richting de $120 bankroll te kruipen die ik nodig heb om in limiet omhoog te kunnen. Ik merk dat ik de basic SSS strategie al aardig onder knie krijg, ik ben benieuwd naar de Silver artikelen!
Helaas is het bijna niet mogelijk om de SSS strategie te blijven volgen m.b.t. de buy-ins op de tafels en met name dan het verlaten van de tafel wanneer je een bepaalde winst hebt geboekt. Bij mij is het nu zo dat ik langer aan een tafel blijf spelen totdat ik mijn buy-in verdubbeld heb van $2 naar $4 en dan pas de tafel verlaat. Ja, het risico is dat je inderdaad meer geld verliest met een all-in actie, maar het beperkt aantal tafels dwingt mij een beetje om dit te doen.
Ik ga nu ook twijfelen of ik dit gewoon moet blijven doen, dus een verkapte SSS/MSS strategie aanhouden, of dat ik misschien gewoon moet overstappen naar BSS. BSS is natuurlijk iets gecompliceerder, zeker post-flop, maar wel de moeite waard denk ik!

Als laatste wil ik toch nog even zeuren over 888 poker en de HUD van HM.
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om de HUD aan de praat te krijgen bij 888. Ik heb nu veel info gevonden op het internet over dit probleem en hoe je dit oplost, maar nog zonder resultaat. De FAQ van HM geeft ook zeer weinig info over dit probleem. Ik heb instellingen gevonden die moeten werken voor Pacific Poker (en dus voor 888), maar als ik deze volg lukt het nog steeds niet. Ik zal hier op het forum ook nog wel deze vraag stellen om te kijken of meer mensen dit probleem hebben...en misschien toch maar een mailtje richting de support van HM sturen :f_confused:

Arjon
Oldschool Grinder

Je kunt het inderdaad bij pokertools op ons forum vragen (kom je mij ook weer tegen :D) maar ik weet niet of ik een ander advies kan aandragen dan dingen die jij al geprobeerd heb. Sowieso zou ik dat mailtje richting de HEM support alvast de deur uitdoen.

En winst is een woord dat ik graag hoor :D Netjes!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

probleem met de HUD is (soort van) opgelost.
De HUD wordt niet automatisch gekoppeld aan de tafels. In plaats daarvan moet ik nu in de tablemanager de tafels selecteren en het mooie rode kruisje op het juiste venster slepen (met dank aan Dutch010 voor het meedenken :f_biggrin:). Een beetje omslachtig, maar het werkt i.i.g. wel, dus eens kijken of ik met stats nog meer winst eruit kan halen :)

BTW: effe 10 handen gisteren gespeeld om de HUD aan de praat te krijgen, toch weer de BR verhoogt naar $91. Ik stop gelijk met werken als is de garantie had dat ik met elke 10 handen $4,- winst zou maken _cool:

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

daar is ie weer.

Hbe redelijk wat gepokerd de laatste tijd, ik heb nu bijna 3000 handen in HM staan. Ik ben afgelopen weekend overgestapt naar BSS. Dat was eerst best wennen, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt... :f_biggrin:

BR is nu $123,-, dus ik ben goed op weg denk ik. Dit zijn de stats voor de eerste 3000 handen:

Ik probeer nu steeds meer de stats van de HUD te gebruiken bij mijn beslissingen en ook dat gaat beter. In het begin is dat lastig omdat je voor je gevoel weinig tijd hebt om de stats te bekijken.