Ga naar het forum
Op weg naar $100k

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Op weg naar $100k

29 Berichten
12 Gebruikers
0 Reacties
1,302 Weergaven

Nog niet zo lang geleden heb ik me hier op deze site aangemeld, op 25 februari jl. om precies te zijn. Ik heb al best een tijdje ervaring met (online) poker, ik speel sinds juni 2004. Meer hierover in mijn voorstellen topic: hierrrzo.

Kort samengevat: artikelen over de Fixed Limit gelezen, quiz gemaakt en in 1x gehaald, nieuwe account aangemaakt bij PartyPoker (normaal zit/zat ik bij Full Tilt), één dag later startkapitaal ontvangen en starten maar met spelen.

Voor mezelf heb ik een schema gemaakt met te behalen doelen. Die doelen bestaan uit een stap omhoog in de blinds en minimale bedrag in de bankroll.

Mijn eerstvolgende doelen zijn:
01-04-2010: bankroll = $ 80,00
08-04-2010: door naar $ 0,15 / 0,30 FL
01-05-2010: bankroll = $ 135,00

Zo gaat dat rijtje nog een stukje door, tot ik uiteindelijk (theoretisch) op $ 50 / 100 FL ga spelen. Op dat moment zou ik een bankroll van $ 30.000 moeten hebben. Als ik vervolgens op die limiet zou blijven spelen, zou ik over anderhalf jaar, op 01-08-2011 een bankroll van $ 100.000,00 hebben. Een mooi doel.

28 reacties
blowkonijn
Oldschool Grinder

Met gelddoelen stellen gaat t niet werken, maar ik wens je alvast succes.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hier even een korte samenvatting van mijn eerste weken volgens de FL poker strategie.

Uiteraard conform de strategie op FL 0.10 / 0.20 begonnen. De eerste tien dagen gingen goed: totaal 687 handen gespeeld en $ 8,11 winst gemaakt. Ik heb zowel 10-max als 6-max geprobeerd.

Vervolgens op 11 en 12 maart twee slechte dagen gehad: in 577 handen totaal $ 7,87 verloren. Eén keer in een sessie van slechts 88 handen m'n complete stack van $ 4,00 er doorheen gejaagd. Toen was ik het even zat heb ik een paar dagen niet gespeeld.

16 maart weer verder gegaan, maar nog steeds geen verbetering: een sessie van 64 handen en $ -1,75. Blijkbaar werkt het 6-max (nog) niet, blijkbaar werkt het multi-table spelen niet (maximaal 3 tafels hoor, meer ruimte heb ik niet op mijn laptopscherm), blijkbaar werkt het muziekje op de achtergrond niet.... Dus: focus op 1 tafel tegelijk. Gevolg: een goede sessie van 202 handen met een winst van $ 3,09. Het kan dus wel.

Sinds die goede sessie ben ik zo gefocust blijven spelen, met het volgende resultaat: 4 sessies, totaal 292 handen en $ 7,49 winst. Zo gaat-ie goed!

Totaal resultaat tot nu: 1822 handen gespeeld met een nettowinst van $ 9,07.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door blowkonijn
Met gelddoelen stellen gaat t niet werken, maar ik wens je alvast succes.

Ach, het is meer een richtlijn in plaats van verplichte doelen. Het is echt niet reëel dat ik ooit op zulke hoge limieten ga spelen.

blowkonijn
Oldschool Grinder

T kan wel :D

raymond20001
PokerStrategist

Ga ervoor, zou ik zeggen!

Oorspronkelijk gepost door joeri2002
Eén keer in een sessie van slechts 88 handen m'n complete stack van $ 4,00 er doorheen gejaagd.

Zorg dat je altijd rebuyt zodat je altijd minstens 12 bigbets hebt

Verder veel geluk, partypoker is goed voor een FL speler, ze hebben veel promoties en je maakt veel rake ;)

Nivlem
Oldschool Grinder

Hey joeri2002,

Leuk dat je je eigen blog bent begonnen, als ik die doelen zo zie denk ik dat je in ieder geval de juiste mindset hebt om een goed speler te worden. Het is ook goed dat je BRM bij je plannen betrekt, aangezien dit het aller belangrijkste is voor om een succesvolle pokerspeler te worden.

Als beginnend FL speler kan ik jou deze serie van Robibinho ten zeerste aanraden, het is een serie die jou in 3 delen de basis van het FL spel zal leren kennen.

FL beginner deel 1

FL beginner deel 2

FL beginner deel 3

Mocht je verder hulp nodig hebben of vragen hebben in het algemeen, stel ze gerust en wij zullen je met plezier verder helpen.

Melvin

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Even een mooie hand. 't Is zelf getypt, dus ik heb geen idee of ik de termen en de kleurtjes goed heb, maar het gaat om het idee.

$ 0,05 / 0.10 Fixed Limit Hold'em (10-handed)

Pre-flop: Hero is CO met T :club:, T :diamond:.
UTG1 folds, UTG2 folds, MP1 folds, MP2 raises, MP3 calls, Hero calls, 2 folds, BB calls.

Flop: (17 SB) T :heart:, A :spade:, 9 :club: (4 players)
BB bets, MP2 raises, MP3 calls, Hero raises, BB raises, MP2 folds, MP3 folds, Hero calls.

Turn: (20.5 BB) 3 :club: (2 players)
BB bets, Hero raises, BB 3-bets, Hero 4-bets, BB calls.

River: (36.5 BB) Q :club: (2 players)
BB checks, Hero bets, BB calls.

Final pot: 40,5 BB

Results:
Hero shows three of a kind, tens (Tc Td).
BB shows three of a kind, nines (9s, 9h).

Hero wins with three of a kind, tens (Tc Td).

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Die video's had ik al wel ergens zien staan, maar ik heb ze nog niet bekeken. Ga ik snel eens doen!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door IcMean

Oorspronkelijk gepost door joeri2002
Eén keer in een sessie van slechts 88 handen m'n complete stack van $ 4,00 er doorheen gejaagd.

Zorg dat je altijd rebuyt zodat je altijd minstens 12 bigbets hebt

Verder veel geluk, partypoker is goed voor een FL speler, ze hebben veel promoties en je maakt veel rake ;)

Dank voor de tip m.b.t. rebuy, zal ik onthouden.

Helaas geen rakeback voor mij via PartyPoker...

uh partypoker = rakeback. net als pokerstars rakeback is..
het gaat gewoon via de client zelf, niet zoals bij Fulltilt ofzo

12disciples
PokerStrategist

Hoi,

Mooi dat je doelen stelt voor jezelf. Altijd goed om een stok achter de deur te hebben om zo je spel te proberen te verbeteren.
Probeer inderdaad te doen wat Melvin zegt, wat je vervolgens ook kunt doen, is handen posten en aan de hand van de analyses hier je leaks proberen te ontdekken en hieraan te werken.

Ik zou echter niet geld gericht gaan spelen, maar proberen om mijn spel te verbeteren, maar vooral zo, dat je van het spel blijft genieten en steeds meer ga genieten. Hoe meer je er plezier aan beleeft, hoe makkelijker je zult bijleren.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Rienk
uh partypoker = rakeback. net als pokerstars rakeback is..
het gaat gewoon via de client zelf, niet zoals bij Fulltilt ofzo

Ok, we zullen zien. Bij Full Tilt krijg ik wel rakeback. Mod edit: Gelieve niet naar dit soort sites te verwijzen.

Oorspronkelijk gepost door 12disciples
Hoi,

Mooi dat je doelen stelt voor jezelf. Altijd goed om een stok achter de deur te hebben om zo je spel te proberen te verbeteren.
Probeer inderdaad te doen wat Melvin zegt, wat je vervolgens ook kunt doen, is handen posten en aan de hand van de analyses hier je leaks proberen te ontdekken en hieraan te werken.

Ik zou echter niet geld gericht gaan spelen, maar proberen om mijn spel te verbeteren, maar vooral zo, dat je van het spel blijft genieten en steeds meer ga genieten. Hoe meer je er plezier aan beleeft, hoe makkelijker je zult bijleren.

Het zijn niet zozeer keiharde doelen, het is meer bedoeld om te kijken wat ik kan bereiken op den duur. Middels het toepassen van de strategie probeer ik mijn spel inderdaad te verbeteren en daar heb ik ook lol in. Voorheen speelde ik no limit en speelde ik eigenlijk altijd quitte. Fixed limit is iets wat ik anders nooit zou spelen, omdat je niet zelf de inzet kan bepalen. Maar dat heeft juist ook wel voordelen (voor mij althans). En ik vind het leuk om met zo'n andere kijk het spelletje te spelen. Tot nu toe bevalt dat erg goed.

Ruleza
BlackMember

Mits werk, motivatie en talent zeker haalbaar. Succes.

Succes,

ik vind FL ook veel leuker dan no limit maar ik zit spijtig genoeg nog even vast aan cake poker met men startkapitaal, daar runned maar 1 tafel FL tegelijk ofzo, echt niet leuk. Heb nog 400 FPPs nodig voordat ik het geld kan transferren

Bij partypoker kan je bonussen aankopen voor partypoints als vorm van rakeback. Ik raad je aan om niet meteen de kleinste bonus te kopen, maar te wachten tot je meer points hebt (=meer % rakeback). Mooie hand die TT, 40 BB potten zijn altijd nice :D Preflop mocht je ook wel 3betten

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dank voor de tip IcMean. Maar voorlopig ben ik nog niet eens in de buurt van de goedkoopste bonus :P

En die 3-bet preflop is natuurlijk niet volgens het schema ;)

Gisteren trouwens de video FL beginners deel 1 gekeken. Niet veel nieuws onder de zon, maar wel leuk om aan de hand van echt spel en commentaar bepaalde handen te analyseren. Vanavond zijn deel 2 en 3 aan de beurt.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zojuist deel 2 en 3 bekeken. Wel leuk om te kijken, maar ik heb niet heel veel nieuwe dingen geleerd. Ik had mezelf al wel aardig aangeleerd om via de SHC te spelen, dus die beginnersfouten werden er al uitgefilterd.

Verder heb ik Poker Tracker 3 geïnstalleerd en een paar proefhandjes gespeeld om te kijken of dat werkt. Omdat ik met de instant play speel, had het mij verbaasd als de HUD ook zou werken, maar dat is gelukkig wel het geval. Leuk om al die statistieken te bekijken, ook al zitten er nu nog maar zes spelers in de database. Wordt vervolgd!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Twee mooie handen van de zondagmiddagsessie.

$0.10/$0.20 Limit Holdem
PartyPoker
10 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG ($6.15)
UTG+1 ($3.65)
UTG+2 ($4.65)
MP1 ($3.31)
MP2 ($4.01)
MP3 ($9.60)
CO ($4.99)
BTN ($10.50)
Hero ($10.27)
BB ($3.47)

Pre-Flop: ($0.15, 10 players) Hero is SB A♥ K♠
6 folds, CO raises to $0.20, 1 fold, Hero raises to $0.30, 1 fold, CO calls $0.10

Flop: 5♠ J♠ Q♠ ($0.70, 2 players)
Hero bets $0.10, CO raises to $0.20, Hero calls $0.10

Turn: 3♦ ($1.10, 2 players)
Hero checks, CO bets $0.20, Hero calls $0.20

River: 4♠ ($1.50, 2 players)
Hero bets $0.20, CO calls $0.20

Final Pot: $1.90
CO shows
8♠ 7♠
Hero shows
A♥ K♠

Hero wins $1.81 (net +$0.91)