Toch maar eens een poging wagen om te bloggen nu ik hier al een hele tijd rondhang.
Ik hoop dat dit er voor zorgt dat ik wat meer handen ga bespreken en wat hoger volume ga draaien op cashgames.
Wat speel ik:
Ik speel 100nl short handed cashgames op pokerstars, zowel op $-tafels als op €-tafels.
Ik speel ook non-turbo MTT's tot 55$. De laatste tijd probeer ik ook bezig te houden met het leren van turbo MTT's om mijn volume wat hoger te krijgen. Ze zorgen er ook voor dat ik je gemakkelijker volume kan blijven draaien en op het einde van je sessie niet hoeft te one-tablen. Helaas is je edge in turbo's toch wel veel lager.
Sinds kort ben ik ook handjudge geworden hier op het forum. En ik ga de komende tijd ook live-tornooien spelen. Heb tot nu toe alle pokerstars holdem-challenges gespeeld ( vroege BPS) en een event van de GUKPT. In oktober speel ik sowieso de volgende editie van de holdem challenge: 500€ deepstack shorthanded. Dus als ik live ga spelen kan je hier ook wel een update/verslag verwachten.
Ik ben eens gaan kijken naar interessante handen bij mijn sessies van afgelopen week:
Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $1(BB) Replayer
SB ($182) Hero ($100) UTG ($41.56)
CO ($68.56) BTN ($100)
Dealt to Hero 6♦6♣
fold, fold, BTN raises to $3, fold, Hero calls $2
FLOP ($6.50) 5♠5♣2♠
Hero checks, BTN bets $4, Hero calls $4
TURN ($14.50) 5♠5♣2♠4♣
Hero checks, BTN bets $10, Hero calls $10
RIVER ($34.50) 5♠5♣2♠4♣A♦
Hero checks, BTN bets $22
villain is competente spelers dus ik verwacht dat hij hier zijn A high meestal gaat terugchecken op deze flop aangezien het vaak de beste hand is en hij geen value krijgt van minder, vandaar dat ik hem op de river (bijna) nooit op een A zet. Op de river zet ik zijn valuerange op 22, 44 en 5x. Een goede speler bet hier ook JJ+ maar hij snapbette echt en dan denk ik als hij lighter voor value bet dat hij wat meer denkt over zijn sizing en t wrslk wat kleiner maakt aangezien mijn range niet zo sterk is.
Hand 1 is nh, ben het helemaal eens met je gedachte gang en hij gaat daar zijn hele range doorbetten op die r dus jij hebt een vrij easy call. nh
Hand 2 is ook nice. Zeker als btn ook veel 3bet want dat pakt de sb dan ook weer op.
Hand 3 fold ik de T. Utg (unknown) gaat hier niet stabben met random overcards lijkt me. Hij heeft hier eerder ook een pp. De river zal hij vaak doorbetten verwacht ik. Wel vreemd dat hij op een double suited t stabt en dan vervolgens op een blank pot. Ik verwacht dat je gecalled hebt en ben erg benieuwd naar het result.
Het probleem is dat jij gewoon altijd moet bluffcathen tegen busted draws of random air, terwijl je op de t super cheap weg kan komen.
Vond het al vreemd als je je hand liet zien, maar gezien je stakes dacht ik dat je dat mogelijk deed met een reden. Ik zou wel graag filmpjes zien die een indruk geven van de sfeer tijdens zo'n evenement, de grote spelers, de tafels, het eten, de hotelkamer. Maar het leukste zou ik zelf een gesproken videoblog vinden met een verslag van hoe je runt en je verwachtingen en strategie die je kiest.
Ik hoor mezelf niet echt graag bezig op video, en ik boek geen baller-hotel, zo'n hoge stakes of ROI heb ik nu ook weer niet dus daar moet je geen negreanu-toestanden verwachten Maar kan wel eens zien of ik de sfeer op een of andere manier kan vastleggen. Ik denk dat er bij mijn vorig event wel een filmpje aan mijn tafel gedraaid is van de bubble, eens zien of ik dat kan terug vinden.
Gaat ook niet om een baller hotel of dat soort dingen, maar om een beeld van de totale sfeer. Denk dat er ook op die stakes veel spelers rondlopen die een sterke staat van dienst hebben in poker en daarmee interessant zijn. Vind het sowieso interessant om te zien hoe zo'n lange dag poker verloopt en hoe die doorgebracht wordt. Zat wel een beetje aan zoiets als Negreanu doet te denken met dat verslag aan het eind van de dag, maar kan me voorstellen dat het best wel een stap is om jezelf zo op internet te zetten. Zou ik ook wel erg spannend vinden zelf. Hoop dat je dat filmpje kan vinden, is nl. wel wat ik bedoel dat soort dingen.
Aangezien er blijkbaar interesse voor is zal ik hier proberen wat aandacht aan te schenken.
Vorige editie van de holdem challenge heb ik deze 2 events gespeeld:
July 29 - Sunday
13:00 1 WaSOP Superside-event 1B €300+30
August 3 - Friday
13:00 7 Main Event 1B * €500+50
Eerste event buste ik op einde van dag 1 met een standaard bad beat.
2de event ging ik op dag 1 met een startstack van 50K down naar 13K wat op dat moment 20bb was. Er lukte echt niets. Toen zag ik de btn CO 3betten. Maar ik zag dat hij eerst dacht te folden dus ik shove in de bb en beide folden. Een orbit later dubbel ik met JJ tgn AK en vanaf toen ging t omhoog. Op t einde van de dag nog een flipje gewonnen toen een shorty 55 shoved in men AJs. Volgende dag begon ik met zo'n 30bb aan de tafel van Pieter De Korver maar die tafel werd snel opgebroken. Helaas voor mij kwam ik aan een andere tafel terecht met Joël Benzinou (joben19 op stars) 2 plaatsen links van mij. Hij zorgde er op zijn eentje voor dat ik geen chips kon verzamelen. Hij had positie op mij en zat in mijn big blind en ik had heel de tijd 20-35 blinds dus kon vrijwel niets doen. Hij zat mij constant te flatten in positie, te 3betten op de juiste momenten, Hij bette als ik niks had en checkte behind als ik wou checkraisen, kortom hij maakte echt geen fouten.
De bubble is echt hilarisch. In het begin als ze veel chips hebben callen al die local hero's alles en vinden ze 83o een tophand om een blind mee te verdedigen. Maar als de bubble in zicht komt veranderen ze opeens in de grootste nits ooit en wordt elke shove van 15bb beschouwd als KK+ (uiteraard mag je je hier niet op verkijken, je speelt niet alleen tegen local randoms, er doen wel degelijk ook veel heel goede spelers mee )
Om een voorbeeld te geven. Direct links van mij zat op de effectieve bubble een oude local van een jaar of 60 die eerst met elke suited hand zijn blind verdedigde en rond de bubble al 2u had lopen folden. Nu wordt er naar hem toe gefold en hij limpt in in de SB met 10bb. Die Joel was de bigstack en zat in de bligblind dus hij raised natuurlijk naar 7bb, die oude Waal openfold 33 en begint uit te vliegen tegen de bb dat hij gewoon geluk heeft dat hij zo'n grote stack heeft en dat het na de bubble zal gedaan zijn met hem en dat hij elke hand gaat shoven dan... echt hilarisch
Op de effectieve bubble had tornooidirecteur Kenny Hallaert al een aantal keer vriendelijk gevraagd om op uw plaats te blijven zitten omdat al die local hero's altijd naar de tafel liepen tijdens hand-for-hand om de all-ins te volgend. Vriendelijk vragen haalde uiteraard niets uit en uiteindelijk heeft hij moeten dreigen om iedereen die nog van zijn stoel kwam een penalty te geven
Hier is het filmpje, ik ben rechtsonder in beeld in het begin, met de blauwe pull en zonnebril ( doe ik niet altijd op maar af en toe is t wel handig :D)
Joël Benzinou (belgische speler) is de kerel met de witte T-shirt en de grote stack.