Ga naar het forum
Pokernoob zoekt zij...

Meldingen
Alles wissen

Pokernoob zoekt zijn draai

26 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
2,107 Weergaven
MrNeef
Poker Player

Hallo allemaal, ik begin hier een blog puur om mezelf te motiveren. Ik heb wel wat gepokerd in het verleden, maar niet altijd even winstgevend. Ik ga het nog één keer proberen. Verder lijkt het me nog niet heel interessant om een lange openingspost te schrijven, deze post zal ik later nog bijwerken.

Dit zijn mijn doelen:

:spade: Bankroll uitbreiden (begonnen met $50)
:heart: Volume! Minimaal 100 stt's of 10k handjes
:diamond: Minimaal drie keer per week strategie lezen/kijken
:club: Handjes posten
:spade: Dagelijks updaten in het blog, ook wanneer er niet gespeeld wordt

Deze doelen zijn voor het korte termijn. Maingoal is mezelf klaarmaken om MTT's te spelen.

Ik heb slechts bronze status op pokerstrategy, weet iemand goede vids om te kijken voor de $1.50 TURBO STT's op stars?

Beantwoorden
Citeren
25 reacties
MrNeef Topicstarter
MrNeef
Poker Player

Eerste 6 zitten er op.

1 x 3e
1 x 1e
-
-$0.67

Ging voor m'n gevoel niet erg lekker, had niet het idee dat ik veel slechte calls/shoves maakte. Twee keer er uit gegaan door AA, en deze hand:

Gelukkig rustig kunnen blijven, en totaal niet getilt - dat is dan wél weer positief. Morgenavond bij een maatje een stuk op 30 sng's grinden. Tot morgen!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik raad je aan om in ieder geval de video's over ICM te bestuderen.
Verder zijn er maar weinig video's voor bronze leden die specifiek over STT's gaan.
De AJs tegen 55 lijkt me een standaard situatie als je pre-flop all-inn ging.
Verder wens ik je veel succes met de STT's, doelen en je nieuwe blog _thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
vangansbekes
Poker Player

Veel succes met je doelstellingen. Ik speel zelf ook af en toe de 1.50$, maar vooral de laatste tijd de 3.50$ Fifty50s. Dus bij deze een volger voor je blog.

Qua video's heb ik alleszins veel hulp had vd video's van steambull.

Beantwoorden
Citeren
MrNeef Topicstarter
MrNeef
Poker Player

Vandaag 32 sng's gespeeld. Over het algemeen tevreden over m'n game, op een paar kleine foutjes na. Ik runde wel lekker, mindset was ook prima!

6 x 1e
2 x 2e
5 x 3e

+$6.71

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

De videos van Steambull zijn prima en Moshman natuurlijk ook.
Succes met je blog, het lukt mij maar niet om volume te maken. Ik kom de laatste tijd zelfs helemaal niet meer aan het spelen toe.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
De videos van Steambull zijn prima en Moshman natuurlijk ook.
Succes met je blog, het lukt mij maar niet om volume te maken. Ik kom de laatste tijd zelfs helemaal niet meer aan het spelen toe.

+1, maar daar moet je vaak al silver+ voor zijn. Ook is het niet verkeerd om de coaching van Moshman te volgen. Het is voor iedereen te volgen, maar ik vind persoonlijk dat zijn coaching meestal wat meer geschikt is voor de wat gevorderde spelers.

Beantwoorden
Citeren
MrNeef Topicstarter
MrNeef
Poker Player

Bedankt allemaal voor de reacties, ik heb alle videos van nagger bekeken en één van steambull. Ook heb ik wat geoefend met ICM trainer (90% in 50 vragen ongeveer). Dankzij nagger zijn videos mijn HUD wat aangepast en meer op de blinds gaan letten, zeer hulpzaam! Ik besef me dat mijn game nog veel werk nodig heeft, maar ik heb zin om hier tijd en moeite in te steken :D

Ik zat te denken om vanavond wat 45 mans te spelen, omdat ik uiteindelijk MTT's wil gaan spelen. Jullie horen nog vanavond van me!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door MrNeef
Ik zat te denken om vanavond wat 45 mans te spelen, omdat ik uiteindelijk MTT's wil gaan spelen. Jullie horen nog vanavond van me!

Heb zeker wat gemist ;)
Hoe ging je sessie gisteravond?

Beantwoorden
Citeren
MrNeef Topicstarter
MrNeef
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door SDK1987

Oorspronkelijk gepost door MrNeef

Heb zeker wat gemist ;)
Hoe ging je sessie gisteravond?

Aan het einde van m'n sessie was het half 2, en de wekker sloeg genadeloos toe om 07:00. Voor het eerst wat MTT's gespeeld, ging geen eens heel verkeerd. Twee keer vlak voor de bubble er uit. Nog 15 STT's gespeeld met een winst van +$4.84.

Had me ook gekwalificeerd voor de all-in-shootouts. Was 1046e ofzo geworden, wat goed was voor +$8.00.

Onder aan de streep dus dankzij de shootout een paar dollar up. Vanavond ga ik wat 180 mans spelen om te wennen aan het MTT klimaat, en natuurlijk daarnaast nog wat 9 mans.

Jullie horen wellicht vanavond nog van me :coolface:

Beantwoorden
Citeren
MrNeef Topicstarter
MrNeef
Poker Player

10 x 180 man gesigned, slechts 1x een mincash. Had ook niet verwacht er meteen één te shippen, maar dat had natuurlijk wel leuk geweest! Payout structure wat gebestudeerd, en het blijkt dat je er maar één op de 50 ongeveer hoeft te shippen om breakeaven te staan. Morgen maar weer een poging wagen.

Geen zin/tijd gehad voor de STT's, in plaats wat zoom gespeeld. Met de 180 mans mee zo'n $2 down. Morgen t/m maandag ben ik vrij, hoop veel te kunnen spelen :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Leuke resultaten in de STT's en de flipfreeroll :f_thumbsup:
Verder moet je om denken dat je swings op de 180 mans en MTT's kunt verwachten van 200-300 buy-inns.
Dus dat je bankroll daardoor een stuk groter zal moeten zijn als je deze games regelmatig gaat spelen t.o.v. STT's.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Mwaaahhh.... dat zijn wel erg grote swings. Niks voor mij.

Beantwoorden
Citeren
MrNeef Topicstarter
MrNeef
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Leuke resultaten in de STT's en de flipfreeroll :f_thumbsup:
Verder moet je om denken dat je swings op de 180 mans en MTT's kunt verwachten van 200-300 buy-inns.
Dus dat je bankroll daardoor een stuk groter zal moeten zijn als je deze games regelmatig gaat spelen t.o.v. STT's.

Bedankt! Daar ben ik me zeker van bewust. Ik poker niet echt voor het geld, maar wil gewoon beter worden in het spelletje. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik er geen zakcentje aan over zou willen houden in de toekomst, maar het is niet mijn voornaamste reden. Mijn bankroll staat nu op ongeveer $100, maar als ik broke ga op de $2.50 180 mans - wat erg aannemelijk is - dan ben ik bereid om bij te storten. Ik werk full time, en twee avonden in de kroeg is ook een ruime $100. :coolface:

STT's speel ik van $1.50 om mijn game te verbeteren, ik heb niet het gevoel dat ik veel moeite moet doen om deze winstgevend te spelen met mijn huidige kennis. Ik moet nog veel leren, dat besef ik me wel héél goed. Wanneer ik zoom speel, speel ik op NL10, puur omdat het niveau daar toch wel wat verschilt met NL2 en NL5. Zo leer ik - in ieder geval voor mijn gevoel - sneller. In het verleden heb ik ook NL10 en NL25 gespeeld en na zo'n 40k handen nog altijd winstgevend, ook al is het een lol sample denk ik dat ik niet heel veel grove fouten maak.

Dat terzijde gelaten, het grootste probleem waar ik nu mee zit is het bepalen van mijn main game. STT's trekken me enorm aan door de korte tijdsduur. 45 minuten is vaak makkelijker in te plannen als 2 uur of langer. Soms heb ik simpelweg geen tijd om uren te pokeren, of heb ik na een lange dag werken geen zin om zolang achter de computer te zitten. Cash games, en met name ZOOM, zijn natuurlijk helemaal ideaal omdat je uit kan stappen wanneer je geen zin/tijd meer hebt. Daarom heb ik bepaald om voorlopig gewoon te spelen waar ik zin of tijd voor heb. Er zullen toch zeker meer pokeraars zijn, zonder een specifieke maingame?

Excuus voor de lange post!

Spoiler

Beantwoorden
Citeren
MrNeef Topicstarter
MrNeef
Poker Player

Korte sessie NL10 zoom gespeeld, runde zeer lekker! 312 handen gespeeld wat goed was voor +$10.68

Wat denken jullie van deze hand? Goed gespeeld en unlucky, of slecht gespeeld?

Spoiler

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]BU$12.56:///////;SB (Hero)$16.37:///////;BB$5.00:///////;MP2$22.31:///////;MP3$11.05:///////;CO$4.23:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with K:d, 9:d.
4 folds, Hero raises to $0.30, BB calls $0.20.

Flop: ($0.6) K:s, 9:h, 4:s (2 players)
Hero bets $0.15, BB raises to $0.30, Hero calls $0.15.

Turn: ($1.2) Q:c (2 players)
Hero bets $0.40, BB raises to $0.80, Hero raises to $15.77, BB calls $3.60.

River: ($21.37) 4:d (2 players)

Final Pot: $21.37.
Results follow:

Hero shows two pairs, kings and nines(K:d 9:d).
BB shows a full-house, nines full of fours(9:s 9:c).

BB wins with a full-house, nines full of fours(9:s 9:c).

Beantwoorden
Citeren
Gerardus
PokerStrategist

Flop mag je groter betten.

Ligt eraan wat voor een tegenstander je hebt. Als hij erg tight of passief is, dan komt zijn raise wel sterk over. Als een vis is dan heb je gewoon pech. Ik zou meestal ook all in gaan met twee paar.

By the way, ik ben zelf nog aan het leren Zoom SH te beaten en zit nu op NL5. Dus, ik kan het mis hebben.

.

Beantwoorden
Citeren
MrNeef Topicstarter
MrNeef
Poker Player

Hey Gerardus, net toevallig je blog doorgespit. Zeer inspirerend hoe gemotiveerd je bent! Ook een bizarre progressie aan je laatste maand graph te zien. Misschien kunnen we eens wat handjes/sessies bespreken op skype?

Ik schatte zijn range op lage pp's, Ax Kx Qx en suited connectors. Vandaar de kleine bet, dacht dat ik hem daarmee wel kon lokken naar de turn en hopende dat hij daar zijn aas/koning/vrouw zou hitten. Op de turn dacht ik dat hij zijn vrouw had gehit, en pushte hem all-in omdat hij redelijk short was. Achteraf gezien had ik inderdaad misschien wat groter moeten betten, sowieso om hem niet te laten setminen.

Beantwoorden
Citeren
MrNeef Topicstarter
MrNeef
Poker Player

Had ik deze moeten folden? En wat vinden jullie van de 3bet call? Schatte zijn range ook totaal niet in op 107s, ging uit van k10, a10 of een flushdraw.

Spoiler

Hand afspelen

Known players:
[tg]BU (Hero)$20.25:///////;SB$11.22:///////;BB$11.33:///////;MP2$2.49:///////;MP3$10.71:///////;CO$10.28:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BU with Q:h, J:h.
3 folds, Hero raises to $0.30, SB raises to $1.00, BB folds, Hero calls $0.70.

Flop: ($2.1) 9:c, 8:s, T:s (2 players)
SB bets $1.35, Hero calls $1.35.

Turn: ($4.8) T:d (2 players)
SB bets $2.60, Hero calls $2.60.

River: ($10) 7:d (2 players)
SB bets $6.27, Hero calls $6.27.

Final Pot: $22.54.
Results follow:

SB shows a full-house, tens full of sevens(T:h 7:h).
Hero shows a straight, queen high(Q:h J:h).

SB wins with a full-house, tens full of sevens(T:h 7:h).

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Lijkt mij wel prima gespeeld met QJs. Had hem ook zo gespeeld.
K9s had ik zelf op de turn check/call gespeeld, want komt vaak voor dat spelers op flop min-raisen met een sterke hand en je wilt zijn range zo wijd mogelijk houden en de pot onder controle houden. Mocht hij dan op de river overshoven heb je een vervelende situatie.
Al ben ik geen cashgame-expert :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
MrNeef Topicstarter
MrNeef
Poker Player

Thanks SDK for de feedback! Waardeer het ontzettend :D

Villain callt hier UTG een 3bet, daarom verwachtte ik eigenlijk een KK of QQ. Slecht gespeeld van mijn kant?

Spoiler

Hand afspelen

Known players:
[tg]BU$13.58:///////;SB$7.38:///////;BB$11.72:///////;MP2$10.06:///////;MP3 (Hero)$30.69:///////;CO$28.25:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP3 with A:s, A:c.
MP2 raises to $0.30, Hero raises to $0.85, 4 folds, MP2 calls $0.55.

Flop: ($1.85) 5:h, 5:d, 2:s (2 players)
MP2 checks, Hero bets $0.92, MP2 calls $0.92.

Turn: ($3.69) 9:c (2 players)
MP2 checks, Hero bets $1.83, MP2 raises to $3.95, Hero raises to $28.92, MP2 calls $4.34.

River: ($40.9) A:d (2 players)

Final Pot: $40.9.
Results follow:

MP2 shows four of a kind, fives(5:c 5:s).
Hero shows a full-house, aces full of fives(A:s A:c).

MP2 wins with four of a kind, fives(5:c 5:s).

Gaat trouwens wel lekker op zoom vandaag, weinig interessante handen verder. Eerste sessie zit er op, nu wat gamen en ontspannen - vanavond weer verder :)

Graphje NL10 ZOOM SH van dit weekend:

Ik plaats de EV lijn er maar bij, ook al is me opgevallen dat de meeste mensen deze verbergen als ze erboven runnen :coolface:

Beantwoorden
Citeren