Sommigen van jullie kennen mij misschien nog als Business Unit Manager van de Nederlandse Community (Profile, The Well), maar sinds anderhalve maand ben ik niet meer als dusdanig werkzaam bij PokerStrategy.com. De redenen hiervoor houd ik liever intern en hier zal mijn blog ook niet over gaan.
Aangezien ik sinds half mei dus opeens een hoop vrije tijd over had
en mijn vriendin sinds 1 juni een baan heeft hier in Spanje, ben ik sinds de 2e week van juni poker weer een beetje op gaan pakken. Mede door de team challenges waaraan ik met de CMs heb deelgenomen, had ik de smaak (ondanks het verre van hot runnen door het hele team, met uitzondering van Arjon of course) wat poker betreft wel weer redelijk te pakken gekregen.
Aangezien ik ooit "groot" geworden ben in poker door MTTs en ik het liefste op PokerStars speel was de keus voor mij makkelijk en ben ik rustig aan weer wat toernooien gaan spelen. Aangezien ik de luxe had niet echt aan een bankroll gebonden te zijn (lees BR 0,0) ben ik van alles gaan spelen waar ik op dat moment zin in had. Dit zijn vooral toernooien met velden tot ongeveer 500 man geweest met buy-ins tussen de $2,20 en $109. Ik begon meteen goed met het shippen van een $15 180 mans dus de spirit zat er helemaal in.
Na een week wilde ik wat meer controle over de hoeveelheid tijd die ik kwijt was met spelen en dus ging ik de $7 Hyper Turbo’s eens proberen. Omdat ik wilde weten of deze over langere tijd te beaten waren wilde ik hiervan stats bijhouden en herinnerde ik me dat ik nog en license van Poker Copilot had (ik speel op Mac, vandaar). Dit begon vrij aardig, al runde ik ook iets boven EV, maar al snel begon ik ze eentonig te vinden en toen daar ook nog een bad runnen plus onnodige blowups bij kwam was ik hier wel klaar mee. See below for graph $7 Hyper Turbo.

Vanaf toen ben ik vooral de $13,50 en $27 Turbo KO's gaan spelen en (voornamelijk Turbo) $11, $22, $27,50 en $33 FR toernooien. Dit ging vrij aardig en ik runde normaal tot goed en haalde redelijk wat final tables, maar steeds wilde het net niet lukken om ook te shippen.
Toen heeft Stars helaas besloten de doomswitch aan te zetten en begon ik verschrikkelijk te runnen. Nu weet ik dat iedereen dat doet en dat niemand zit te wachten op de volgende zak whinegums die open getrokken wordt en aangezien een plaatje meer zegt dan 1000 woorden voila:

Aangezien dit vooral Turbo's zijn loop ik dus ongeveer 280 beslissende toernooimomenten onder EV en dat is niet echt om heel vrolijk van te worden helaas, maar ik speel gelukkig nog wel redelijk tot goed dus laten we het maar positief bekijken.
Dit heeft natuurlijk wel gevolgen gehad voor mijn niet bestaande BR en dus is het nu tijd voor een nieuw plan. Allereerst heb ik $500 weggezet op Neteller, $200 laten staan op Stars en de rest uitgecasht. Het plan is nu om met die $200 nog te doen wat ik wil en als die op zijn dan ga ik met de $500 op Neteller volgens goed BRM spelen, de vraag is alleen nog even wat en daarvoor ga ik dit blog gebruiken om met jullie hulp te bepalen wat nou mijn main game moet gaan worden. Verder wil ik in dit blog doelen stellen om mezelf te behoeden voor blowups en om dit nog te versterken wil ik hier al mijn key hands en bust handen plaatsen (degene waarover ik vragen heb in het HJ forum waarnaar ik hier zal linken). Wetende dat jullie meelezen hoop ik mijn A+ game te spelen voor 100% van de tijd en zo niet dan mogen jullie zeer streng voor me zijn.
Dit lijkt me wel weer even genoeg tekst voor nu en mocht je alles gelezen hebben, respect! (En ja Melvin ik weet het TL;DR)