Ga naar het forum
Sebastiaa599 aan he...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Sebastiaa599 aan het pokeren.

17 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
380 Weergaven
Sebastiaa599
PokerStrategist

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Sebastiaan. Studeer Management Economie en Recht in Utrecht. Zit daar lekker op kamers. Zit bij een studentenvereniging en hou natuurlijk dus wel van een biertje. In mijn vrije tijd wat aan het pokeren. Laatste tijd iets serieuzer geworden en nu wil ik ook echt beginnen alles serieus aan te pakken en wat meer ervaring op te bouwen.

Vanochtend kon ik niet slapen, dus dacht nahja dan maak ik maar even 40 euro over naar Pokerstrategy en ga ik even pokeren. Dit verliep erg lekker moet ik zeggen. Om half 11 toch nog maar even naar bed gegaan en vervolgens toen ik wakker werd weer verder gegaan.

Begonnen met 55 dollar vandaag en zit nu op 230. Ik ben in het verleden een aantal keer broke gegaan, omdat ik boven mijn brm niveau ging spelen. Dit nu weer gedaan. Ik word gek op de NL4 waar je met al je mooie handen gecalled wordt door mensen met 5-2 etc om vervolgens nog te zien dat je verliest ook. Ik ben dus op NL25-50 gaan spelen, BSS en SSS. Ik kan dit niveau goed aan, echter moet ik oppassen met mijn brm.

Ik denk dat ik goed gespeeld heb vandaag en wil dat graag volhouden zo. Ik blijf voorlopig op NL25 om niet alles weer te verliezen.

Hier het resultaat van vandaag:

Uploaded with ImageShack.us

16 reacties
Alhomese18
PokerStrategist

Ik wens je heel veel succes, maar als ik dit dan lees :facepalm:

Ik ben in het verleden een aantal keer broke gegaan, omdat ik boven mijn brm niveau ging spelen. Dit nu weer gedaan.

Nu lukt het es e keer, maar volgende keer ga je weer broke! In ieder geval succes :f_biggrin:

shevas7
Oldschool Grinder

met 50$ NL25/50 spelen zou ik niet aanraden.
Begrijp je de hele gedachte achter het BRM wel?
Lees andere topics op dit forum maar eens door, je kan best een winnende speler zijn maar door pech een groot deel van je BR verliezen. Ga eerst je BR wat opbouwen op NL10, met je 230$ kun je dat wel proberen.

Sebastiaa599 Topicstarter
Sebastiaa599
PokerStrategist

Ik wee de gedachten achter brm. Ik weet dat ik zeker 30bi nodig zou hebben gehad. Echter de frustrerende gedachten over het elke keer verliezen van goede handen tegen fishes werd me te veel.

Echter ga ik nu dus ook verder aan SSS NL25, dus 10dollar buy in. Net nog onder mijn brm, maar in dit geval scheelt het niet heel veel.

Overigens heb ik vanochtend eerst even gekeken voor ik zelf aan tafel ging en zag dat er zeker 2 tot 3 makkelijk blut te spelen spelers aan tafel zaten aan de NL50 tabel. Vandaar eerst even daar gespeeld, vervolgens een limit down gegaan.

Sebastiaa599
PokerStrategist

Hier ook even een handje die dan weer tegen zat. Normaal gesproken call ik nooit J7s bij een raise. Echter zat ik op de BB en de speler voor mij raisde werkelijke elke hand om de blinds te stealen.

0,25/0,5 No-Limit Hold'em (2 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.99 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with T, 7 (Opmerkingen)
Hero raises to $1,50, BB calls $1,00.

Flop: ($3,00) Q, 8, 3 (2 players) (Opmerkingen)
BB bets $1, Hero calls $1,00.

Turn: ($5,00) 8 (2 players) (Opmerkingen)
BB bets $1,5, Hero raises to $4,50, BB raises to $7,50, Hero raises to $20,43, BB calls $4,71 (All-In).

River: ($37,64) Q (2 players) (Opmerkingen)

Final Pot: $37,64

Results follow (highlight to see):
Hero shows een flush, vrouw high (Ts 7s)
BB shows een full-house, vrouwen full of achten (Qc 6c)

BB wins with een full-house, vrouwen full of achten (Qc 6c)

shevas7
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Sebastiaa599
Hier ook even een handje die dan weer tegen zat. Normaal gesproken call ik nooit J7s bij een raise. Echter zat ik op de BB en de speler voor mij raisde werkelijke elke hand om de blinds te stealen.

klopt die hand wel?
je hebt T7s, je zit niet op de BB, je callt niet (je raised) en er is niemand voor je die de blinds probeert te stealen...

en met hoeveel BB zit je aan tafel?

Sebastiaa599
PokerStrategist

Tuurlijk klopt die hand. Gewoon geknipt en geplakt van uit Elephant.

shevas7
Oldschool Grinder

0,25/0,5 No-Limit Hold'em (2 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.99 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with T, 7 (Opmerkingen)
Hero raises to $1,50, BB calls $1,00.

Flop: ($3,00) Q, 8, 3 (2 players) (Opmerkingen)
BB bets $1, Hero calls $1,00.

Turn: ($5,00) 8 (2 players) (Opmerkingen)
BB bets $1,5, Hero raises to $4,50, BB raises to $7,50, Hero raises to $20,43, BB calls $4,71 (All-In).

River: ($37,64) Q (2 players) (Opmerkingen)

Final Pot: $37,64

Hero shows een flush, vrouw high (Ts 7s)
BB shows een full-house, vrouwen full of achten (Qc 6c)

BB wins with een full-house, vrouwen full of achten (Qc 6c)

er zijn toch een aantal verschillen in wat er hier in het vet staat en de hand die er onder staat.
1) je zit niet op de BB
2) je hebt geen 7Js
3) Er is niemand die voor jou raised
4) Jij callt niet met je hand, je raised zelf

ps. het is ook altijd gemakkelijk om suits bij de kaarten te zien en de stacksizes te weten. Met deze tool kun je gemakkelijk een hand converteren en deze overzichtelijk op het forum posten ;)

Sebastiaa599
PokerStrategist

Ooooh huh, wacht daar klopt iets niet! je hebt helemaal gelijk! Ik ga even zoeken hoor, heb de verkeerde hand erbij gepakt! hehe ;)

Sebastiaa599
PokerStrategist

Ben ik op een lager limiet gaan spelen vind ik natuurlijk een hoop pech. Na een beetje wat te hebben opgebouwd eindig ik tegen een andere grote speler. Echter voldeden mijn pocket Kings niet tegen zijn Aces.

Een paar games later loopt mijn 3 of a kind op de flop (no draws), lullig af tegen een flush op de river.

Nog geen hand later wisten mijn Aces het ook niet uit te houden tegen zijn Queens.

Na een mooie dag toch weer wat verlies geleden. Merkte wel dat ik me goed onder controle moest houden om niet op tilt te gaan na een paar grote handen te verliezen. Er is nog een behoorlijke winst voor vandaag, maar toch jammer om te zien dat deze aardig terug is gelopen.

Tuurlijk klopt die hand. Gewoon geknipt en geplakt van uit Elephant.

Fail :rage:

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Na een mooie dag toch weer wat verlies geleden. Merkte wel dat ik me goed onder controle moest houden om niet op tilt te gaan na een paar grote handen te verliezen.

Je bent nu terug gegaan naar NL10?

Wel goed dat het je lukte om jezelf onder controle te houden. Probeer dit gevoel bij jezelf te herkennen en zorg dat als het niet lukt, of als je merkt dat je geirriteerd bent door spelers aan de tafels of acties, dat je gewoon even de tafel afsluiten en even wat anders gaat doen. Kom daarna gewoon weer met een fris gevoel naar de tafels, zodat je overal weer tegen kunt.

Je speelt nu voornamelijk SSS? Of speel je een mix van BSS en SSS? In dat laatste geval kun je misschien eens een kijkje nemen om de MSS te spelen, in plaats van een van de twee extremen _cool:

Sebastiaa599
PokerStrategist

Uhhm ja voornamelijk eigenlijk BSS, nu heel afentoe SSS om te kijken hoe dat loopt. Voor mijn gevoel is SSS toch wat minder fijn. Mensen springen heel snel all in, omdat je gewoon voor minder geld speelt gezien de blinds, ten opzichten van de BSS.

Wat is het grote voordeel van SSS tegen over BSS?

Arjon
Oldschool Grinder

Ben wel nieuwsgierig op welke site je eigenlijk SSS speelt. Ik heb dat snel scannend door je posts nog niet kunnen ontdekken (sorry als ik overheen gelezen heb ;)).

Er zijn zeker nog wel sites waar het redelijk te spelen valt, maar ik ben nieuwsgierig waar jij dat doet en of dat nog redelijk lukt :)

Grootste voordeel van SSS ten opzichte van BSS is vooral dat het makkelijker speelt. Je neemt redelijk rechttoe-rechtaan beslissingen op basis van een duidelijke starthandenkaart. Daardoor is het ook relatief gemakkelijk om meerdere tafels tegelijk te spelen en een hoog volume te halen.

Bij BSS krijg je meer te maken met lastige pokersituaties, waarin je uiteraard ook vaak fouten kunt maken (maar ook juist een edge op je tegenstanders kunt krijgen). Verder zit je met meer geld aan tafel, waardoor je bij goed spel meer kunt winnen, maar in downswings uiteraard ook meer kunt verliezen. Bij SSS is dit risico uiteraard kleiner doordat je met een veel kleinere stack speelt.

Sebastiaa599
PokerStrategist

Uhhm ik speel ik party poker. Helaas had ik hier al een account, dus krijg ik ook geen pokerstrategy punten binnen. Anders zat ik nu al heel lang op gold.

Ik zit nu te twijfelen of het niet MSS is wat ik doe. Wat volgens mij het geval is. Ik speel aan tafel met 10/25 blinds, Bi van 10.

Hier jammer genoeg weer een teleurstelling die ik op NL10 veel zie en die calls dus niet snap.

0,1/0,25 No-Limit Hold'em (8 handed)

Preflop: Hero is MP1 with K, Q (Opmerkingen)
UTG2 folds, Hero raises to $1,00, 2 folds, CO calls $1,00, 3 folds.

Flop: ($2,35) K, 9, 5 (2 players) (Opmerkingen)
Hero bets $1,68, CO calls $1,68.

Turn: ($5,71) Q (2 players) (Opmerkingen)
Hero bets $4,07, CO calls $4,07.

River: ($13,85) 8 (2 players) (Opmerkingen)
Hero bets $9,87, CO calls $9,87.

Final Pot: $33,59

Hero shows (Kd Qs)
CO shows een flush, koning high (3s 2s)

CO wins with een flush, koning high (3s 2s)

noisecore
Oldschool Grinder

Echter ga ik nu dus ook verder aan SSS NL25, dus 10dollar buy in. Net nog onder mijn brm, maar in dit geval scheelt het niet heel veel.

.

dat is MSS mijn beste geen SSS

Sebastiaa599
PokerStrategist

Sorry was ik al bang voor, maar aangezien ik geen lagere bi voor dit limiet kon vinden dacht ik dat het hier om SSS ging.