Flink gedonkt in die tweede SnG zeg.
Maar uiteindelijk toch nog een goede 100 winst, met een upswing beginnen kan nooit kwaad toch.
mooi programma trouwens sharp en zeezout
erg handig tijdens me sit en go's. speel er gemiddeld nu 4 per dag en val bij alles in de prijzen
Groetjes
Zo, weer tijd voor een update.
Ondertussen voor mijn doen aardig wat sessies gespeeld met in totaal nu 60 SnG's. Ik mag niet klagen, want de upswing was nog niet afgelopen.
Helemaal vlekkeloos is het ook niet gegaan. Ik heb 1 moment gehad dat de ik de meest ongeloofwaardige beats om mijn oren kreeg en ik ook gewoon had moeten afsluiten. Ik zat namelijk niet lekker in mijn vel en kon weten dat het niet beter zou worden. Is niet wetenschappelijk bewezen, maar er zijn genoeg momenten dat ik van tevoren kon weten dat spelen niet slim was. Toch weer 4 tafeltjes opgestart wat als resultaat had dat ik 8x achter elkaar niet ITM was gekomen. Kan sowieso gebeuren, maar dit was toch wel eigen schuld, omdat dit ook een vorm van tilt was. Maargoed dat zal ik nog wel vaker gaan krijgen.
Ik had een tijdje terug Tourneymanager aangeschaft als leuke extra. Nu ik wat heb lopen rommelen met dat programma blijkt het echt een supertool te zijn. Ik kan er echt allerlei verschillende statistieken mee zien, waaronder hoeveel winst per sessie, per aantal tafels tegelijk, tijdstip, noem maar op. Ik heb daar toch al wel uit kunnen halen dat ik beter speel met 4 tafels tegelijk als met bijvoorbeeld 2.
Mijn ITM% op dit moment is denk ik niet enorm hoog (41,7%), maar door de verhoudingsgewijs vele 1e en 2e plaatsen is mijn ROI een stukje hoger (45,5%). Dit ROI percentage zal ik natuurlijk bij lange na niet vol kunnen houden, maar ik ben al heel blij dat het na 60 games nog zo hoog is.
Mijn bankroll staat nu ook op een mooi rond getal, namelijk $1300. Dat betekent dat deze afgelopen week met 30% is gegroeid. Een betere start had ik niet kunnen wensen.
Zeker aangezien ik nog heel veel heb te leren. Ik ben nu bezig met SNG Strategy van Colin Moshman en tot nu toe is dat een erg goed boek. Daarbij bezoek ik regelmatig het SNG forum en probeer ik mee te denken over de geposte handen. Er zijn al wat interessante handen gepost waar ik ook weer van heb geleerd. Ook ben ik samen met Zeezout aan de slag gegaan, met elkaar meekijken en discussieren en dat is natuurlijk altijd van toegevoegde waarde.
Voor diegene die het interessant vinden, dan nog wat statistieken van Tourneymanager in een word doc. geplakt:
De komende tijd zal ik wat meer tijd gaan stoppen in studeren in plaats van spelen. Ook zal ik een video maken, zodat de anderen tips kunnen geven en ik dus mijn spel weer kan verbeteren.
Stand bankroll: $1300
Lekker hoor een groei van 30%!
Het is niet wetenschappelijk bewezen, maar ik ben er echt helemaal van overtuigd dat als je niet lekker in je vel zit, je ergert, of je op welke manier dan ook niet goed voelt, het vrijwel altijd verliesgevend is om te spelen.
De pest is alleen dat het op zulke momenten juist heel moeilijk is om te stoppen
Ik ga het als doel stellen om te leren dan juist wel te stoppen, misschien voor jou ook een goed doel
Ik wacht met spanning op de video die je van plan bent te maken!
Het is zelfs zo dat wanneer ik me geergerd voel, of niet goed in me vel zit dan speel ik op internet nog verneukter. Maar live games word ik door ergenis alleen maar gefocuster en begin ik beter te spelen:D
Hey Helemaalnicks,
Heb je bij toeval ook je coachings opgenomen?
Ben er namelijk wel benieuwd naar.
Zodra ik de pc ervoor heb, ga ik ook de coachings volgen.
De video's van camtasia draaien trouwens wel op mijn PC, liefst als AVI
Z.
Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Hey Helemaalnicks,Heb je bij toeval ook je coachings opgenomen?
Ben er namelijk wel benieuwd naar.
Zodra ik de pc ervoor heb, ga ik ook de coachings volgen.
De video's van camtasia draaien trouwens wel op mijn PC, liefst als AVI
Z.
volgens mij mag ik die niet eens opnemen. Ik denk dat mijn coachings eigendom zijn van ps.com. Maar teamspeak zou het wel op elke computer moeten doen dacht ik zo. Anyway, je hebt wel zilverstatus nodig.
Jammer, weinig aan te doen dan
Het duurt nog even voor ik ver genoeg ben om voor silver te gaan. Ik wil mijn spel eerst nog wat beter op orde hebben voor ik echt meer ga spelen.
Teamspeak heb ik niet aan de praat gekregen. Heeft iets met mijn software te maken.
Ws. komt er komende maand wel een andere PC en dan hoop ik de coachings te kunnen volgen.
Succes vanavond!
Z.
Hey, mooie topic. Erg interessant voor mij, afelopen periode geprobeerd om me te richten op cash, maar dat is toch niks voor mij. Hou van de spanning van toernooitjes. zal je topic zeker volgen! succes!
Trouwens, hoe denken jullie over Multitable SnG's? Speel je die weleens? Andere strategie?
Ik heb mn bankroll opgebouwd met MTT SNG's van 50 spelers op Party. Het is een beetje een kruising tussen toernooi- en sng-tactiek, en het kan zeer profitabel zijn als je die correct toepast. Ik dacht dat ik na een maandje grinden mn bankroll had opgebouwd tot +/-1250$ door die te spelen (ik weet het niet meer precies). Alleszins, zeker een aanrader, want de helft van het spelersveld wordt er toch vrij snel uitgekickt. Ik heb ooit zelfs de final table gehaald zonder 1 hand te spelen, zegt genoeg
lol ja speel al een tijdje niet meer op party, maar kan me nog wel herinneren dat je daar een paar aardige multitable donkaments had. speel nu titan en full tilt. Ft heeft wel mooie Knock out toernooitjes, das echt crapshoot.
Ik zal die van mij ook maar weer eens bijwerken.
Ik was nog maar net aan het genieten van de resultaten van de eerste tientallen SNG's en het draaide alweer om. ..... Ik verloor in het begin niet echt, maar beleef constant op hetzelfde niveau schommelen qua bankroll. Hierdoor ging mijn ROI etc al vrij snel langzaam omlaag. Veel coinflipjes vielen niet goed en het begin een beetje aan mijn zelfvertrouwen te knagen.
Op dat moment besefte ik ook dat mijn verhouding spelen/leren totaal niet meer in balans was. Waarschijnlijk verblind door de resultaten stak ik amper tijd in het verbeteren van mijn spel. Ik startte eerder 4 nieuwe tafels open als dat ik mijn handhistories in de SNG Wizard zette om zodoende mijn leaks te bekijken.
Ik heb op dat moment ook een bslissing genomen om niet een volgende sessie te spelen alvorens ik de gespeelde SNG's heb geanalyseerd. Dat wil zeggen in iedergeval importeren en nalopen in de SNG Wizard en bij twijfelhanden posten op het forum. Tot nu toe heeft mij dit veel opgeleverd. Na elke SNG leer ik wel weer iets bij en elke dag wordt de kennis een beetje meer.
Ook heb ik nu voor het eerst de coaching van Helemaalnicks gevolgd. Het was dat ik die dag me niet lekker voelde en daardoor al wat had geslapen, anders had ik dat tijdstip waarschijnlijk niet gered.
Helemaalnicks, kunnen die coachings niet wat vroeger? De coaching zelf was overigens zeer leerzaam.
Verder heb ik ook wat video's bekeken en weer een stuk verder gelezen in het boek SNG Strategy.
Ook heb ik al een korte video gemaakt die je HIER kunt terugvinden. Dankzij de nuttige feedback ook weer veel van geleerd.
Het enige wat nu nog ontbreekt is wat meer oefeningen maken in de SNG Wizard, maar ook deze zal ik wat meer gaan doen.
Qua leerproces als het gaat om strategie zit het nu wel een stuk beter. Ik heb nog heel veel te leren en in elke SNG kom ik wel fouten tegen, maar dat vind ik juist positief, want dat betekent dat ik op dat gebied alleen nog maar kan klimmen.
Ook wat betreft het psychologische aspect weer een ontwikkeling gemaakt. Zoals gezegd stagneerde de groei in het begin, maar uiteindelijk begon mijn bankroll zelfs te slinken. Heel tegenstrijdig, vanaf het moment dat ik accent legde op studie werden mijn resultaten een stuk minder. Ik denk dat ik nu gewoon de mazzel niet meer had dat mijn leaks niet meer werden afgestraft. Daarbij verloor ik ook heel veel coinflips. Het was af en toe gewoon bijna niet te geloven en ik zat op het randje om uit te roepen dat PartyPoker rigged is!
Normaal gesproken ben ik met poker onbewust toch vrij resultaatgericht en valt zoiets toch rauw op mijn dak. Op 1 of andere manier kan ik het nu heel goed relativeren en raakt het me eigenlijk helemaal niet meer. In het begin baalde ik wel. Je ziet je ROI percentage alleen maar omlaag gaan en dat is niet leuk. Ook als je ziet dat je maar 2xITM bent gekomen in 12 SNG's bijv., dat is ook nie leuk om te zien.
Ik heb het uiteindelijk losgelaten. Zolang ik elke dag iets bijleer is het goed. Die resultaten komen wel. Daarbij mag ik echt niet klagen gezien de upswing van de eerste dagen. Mijn bankroll is op het moment van schrijven nu $1200. Dus ondanks die slechte periode heb ik nog steeds $200 winst. Ook al zou ik terugvallen naar de $1000 dan nog geloof ik wel dat het goed komt. 2 dagen een ziekelijke upswing en je vliegt weer omhoog. Het kan allemaal.
Ik richt me nu dus puur op studie. Elke SNG blijf ik analyseren, ik zal handen blijven posten, video's bekijken, boek lezen en wanneer ik het red de coachings van Helemaalnicks volgen. Daarbij ook wat oefeningen doen met de SNG Wizard etc. Ik denk dat alles op deze manier puur een kwestie van tijd is. Sowieso blijf ik een bankrollmanagement van 100 buy ins aanhouden, dus broke gaan zal ik niet en tegen de tijd dat ik de $22 SNG grens bereik heb ik al een aardige bagage in mijn rugzak qua kennis.
Dat was het weer even voor nu. Tot slot nog even de cijfers:
Bankroll: $1204
ROI: 14,7%
ITM: 33,3%
$/per uur: $9.06
Gespeelde SNG: 126
Nog even deze thread bijwerken en dan eerst lekker naar het strand uitwaaien......
Ik heb al verschillende berichten gelezen afgelopen dagen van leden die een enorme downswing hebben gehad en het even niet meer weten.
Ik hoopte de dans een beetje te ontspringen, maar het mocht niet zo zijn......
Zoals je in mijn vorige post kon lezen had ik al een voorproefje gehad, maar de schade viel op zich wel mee. Deze keer echter niet.....
Ik zakte terug naar $1166 toen ik besloot om 6 tafels tegelijk te gaan spelen. Ik wilde het gewoon eens proberen en dacht dat ik hierdor in het begin wat tighter zou spelen. Het ging werkelijk fantastisch! Ik werd 3x 1e, 1x 2e, 1x 3e en 1x 6e.
Die 6e plaats was doordat iemand (blinds 50/100) mijn 500 raise met KK callde met 67o en 2pair hitte op de flop. Bankroll was weer iets over de $1300. Ik helemaal happy. Zou het dan toch omgedraaid zijn?
Niet dus, integendeel... Weer helemaal zelfverzekerd speelde ik nog een sessie van 6 tafels, maar alles zat tegen. Op de bubble verloor ik alle coinflips en werd 3x 4e. Daarnaast runner runners en dat soort ongein, waardoor ik alle 6 niet ITM raakte. Was jammer, maar raakte er niet echt door van slag.
Een aantal SnG's later was dit wel anders...... Maar liefst 18 SnG's achter elkaar wist ik niet ITM te raken. Het stomme was dat ik niet eens zo slecht speelde, maar alle coinflips verloor ik (acceptabel), maar nog veel erger, ik kreeg echt de meest vreselijke bad beats. Echt om ziek van te worden. 2 outers, runner runners, het maakte niet uit, ze vielen allemaal voor mijn tegenstander. Bij de laatste tafel die ik nog over had sloeg ik op tilt. Ik was het helemaal sch....beu en gooide met 4 man over mijn K3o all-in. Zo pissed als dat ik was riep ik tegen mijn vrouw dat ik die runner runner toch wel zou hitten. Baggerhanden winnen namelijk de hele tijd al.
Mijn all-in werd gecalled met AQ.....
Tja, dat valt nog te overzien, maar toen de flop A4Q bracht was nog een eliminatie zo goed als zeker. Ware het niet dat die runner runners nog niet waren afgelopen. Deze keer echter in mijn voordeel! de turn en river waren T en J en ik won met een straight......
Mijn enigste SnG die ik ITM wist te komen was door middel van een vreselijke suck out......
Duidelijk was wel dat ik de dingen niet meer kon relativeren vanaf die laatste SNG en ik, of beter gezegd, mijn bankroll rijp was voor de slachting.
Ik kon dus niks anders doen als wat ik jullie ook altijd adviseer en dat was stoppen. Hoe k...t het ook voelde om te stoppen met een stand van $1126 moest ik wel. Met deze instelling kon het namelijk alleen maar erger worden.
Ik voelde me behoorlijk ellendig. Ook al stond ik in totaal nog $126 winst, het voelde als terug bij af. Maar vooral twijfel en onzekerheid staken de kop op. Ik had juist veel tijd gestopt in leren en mijn spel was aanzienlijk vooruit gegaan. Hoe kan mijn bankroll dan zo omlaag gaan? Bad beats ok, maar dit was toch niet meer normaal? Je snapt het wel, 1 en al gebaseerd op emotie.
Uurtje later begon alles weer een beetje te zakken en kon ik de dingen weer iets beter relativeren. Ja, het waren wel enorm veel bad beats, maar hoe meer je speelt hoe meer je ze krijgt. Daarbij viel mij op middels de statistieken dat ik verhoudingsgewijs enorm veel verlies leed met SnG's die ik opstartte na 21.00 uur. Ik denk dat dit met 2 dingen te maken heeft. Na 21.00 uur is er aanmerkelijk meer fish aan de tafels. Is op zich mooi, maar juist die enorme fish brengen in een slechte run ook veel bad beats met zich mee. "Any two cards can win" en dat leer je wel van hen.
Een tweede oorzaak is waarschijnlijk mijn scherpte. Ik ben niet zo'n late vogel en waarschijnlijk is mijn concentratie gewoon minder. Duidelijk werd wel dat ik voortaan na 21.00 uur geen nieuwe tafel meer zal opstarten.
Toch was het hier niet mee opgelost. Als ik een tafel zou opstarten ben ik bij elke hand die ik speel, bang voor een bad beat. Met deze instelling kun je dus niks anders krijgen als bad beats.
En heel nuchter beredeneerd: Moet ik perse spelen? Nee, ik ben niet afhankelijk van poker, dus ik benadeel niemand als ik niet speel. Het is 1 grote sessie en wanneer deze doorgaat is niet van belang en kan ik dus zelf bepalen.
Mijn doel is om de hogere limieten te bereiken. Maar wordt dit doel opeens onbereikbaar wanneer ik een aantal dagen of langer geen tafel opstart? Nee, ik bereik het juist eerder dan wanneer ik doorspeel en mijn bankroll verkloot.
Ok, dat het een pauze werd was ook wel duidelijk. Maar wat te doen in die pauze? Wat is nu het exacte doel van die pauze? Wat te bereiken?
Het belangrijkste is het zelfvertrouwen weer terug te krijgen en dat kan alleen maar als je goed in je vel zit.
Ook al deed ik verscheidene dingen al beter als bij de start van mijn project. Toch was nog niet alles in balans. Sporten is er niet meer bij deze dagen en de wandelingen langs het strand schoten er ook steeds vaker bij in. Dat kan niet anders dan een negatief effect met zich meebrengen. Je moet juist fris in je hoofd zijn en dat kan alleen maar door sporten en de buitenlucht. Direct kon ik dat niet invoeren, want vlak achter het gebeuren werd ik geveld door een lichte griep. Vandaag voel ik me weer een stuk beter en een strandwandeling is het eerste wat ik zometeen ga doen.
Hierin weer een goede balans vinden zal al enorm helpen. Toch heb ik geen zin om het helemaal op de achtergrond te schuiven. Wat ik uit ervaring weet is dat kennis me ook weer een stuk zekerder maakt. Ik zal dan ook gewoon doorgaan met studeren. Ik heb vanmorgen vroeg een video gekeken en het begon weer helemaal te kriebelen. Ik had er weer zin in, had namelijk weer nieuwe dingen geleerd en daarmee komt bij mij het enthousiasme vaak weer terug. Dit betekent niet dat ik ook direct maar weer aan een tafel zal gaan zitten. Ik ga hier voorlopig nog gewoon even mee door en het moment dat ik weer aan de tafels ga zitten zal ik een stuk zelfverzekerder zijn en mijn rugzakje met bagage (op een positieve manier) zal weer wat groter zijn.
Ik heb nu geen probleem met alles weer te relativeren en ik weet dat deze perioden er gewoon bij horen. Elke speler maakt ze mee. Uiteraard gaat iedereen er anders mee om en dit is mijn manier. Door even afstand te nemen van de tafels weet ik zeker dat op dit moment mijn bankroll geen verdere deuk kan oplopen. Een beetje in het kader van "winning by folding". Daarbij gaat er geen tijd verloren, integendeel. Juist in deze periode zal ik een stuk verder komen, want er wordt meer tijd gestopt in studie. Dat kan zich alleen maar uitbetalen. Wanneer dat ook moge zijn.
Van mijn ROI% en ITM% is zo goed als niks meer over, maar ik sta nog altijd $126 winst en ben ervan overtuigd dat dit later wel weer goed komt. Maar bovenal ben ik er trots op dat ik kon stoppen. In het verleden kon ik dat niet altijd en dat leverde soms veel ellende op. Misschien had ik iets eerder moeten stoppen op basis van de resultaten, maar pas tot de laatste SNG speelde ik normaal mijn spel en liet ik me niet echt beinvloeden door de vele bad beats. Pas op het moment dat ik dat niet meer kon (op dat moment besef ik het wel van mezelf) ben ik gestopt.
Als ik weer ga spelen zal het weer vanaf de basis zijn. 1 a 2 tafels tegelijk en me ook weer meer richten op reads etc. Dus gewoon rustig aan, zodat het lijntje niet breekt.
Toch heb ik er meer dan ooit vertrouwen in dat ik die hogere limieten zal bereiken. Mijn zwakke punt is vooral dit soort situaties en als ik deze onder controle kan krijgen en de schade kan beperken, betekent dit eigenlijk dat ik een stap dichterbij ben gekomen in plaats van verder weg..........
Bankroll: $1126
ROI: 7,0%
ITM: 31,1%
$/per uur: $4,62
Gespeelde SNG: 164
Idd sharp, iedereen heeft weleens van die dagen dat je bad beat achter bad beat krijgt. Degene die ze goed kan handelen is een winstgevende speler op de lange termijn
Ook Sharp heeft dus zijn tilt-grens bereikt!
Goede zaak! Klinkt misschien niet zo aardig, maar is goed bedoeld. Door het ontdekken van die grens kom je tot de conclusie dat je voor je paard uit rende. Zo win je geen races. Daar ben ik zelf ook al door dergelijke gebeurtenissen achter gekomen.
Vannacht speelde ik 1 SNG die best redelijk liep. Tot ik ineens in vermoeidheid mijn laatste scherpte kwijt was en een absurde all-in call maakte met A6s en dan ook verloor tegen AJs. Ik zeg nog tegen mezelf (hoor ik op de video) dat dit een slechte hand is. Vervolgens mompel ik iets van 'ik ben moe' en schuif doodleuk alles in de pot.
Dat is het gevolg van niet fit spelen. En dan kan van werkelijk de ene op de andere seconde het breekpunt daar zijn.
Misschien plaats ik die video wel om te laten zien wat ik bedoel...
Sterkte en we gaan weer lekker studeren.
Z.
Is herken dat.
Bij het cashgamen is het dan niet meer de preflop all in call maken met A6 (dan ben je wel heel diep gezakt) Maar bijvoorbeeld het toch callen van een dikke river raise met je two pair op een hele scary board tegen een fish