die had waar ik mn set verloor kreeg ik vrij snel azen=dubbel up, toen heren dubbel up en nu weer ong. begin stack 
Die AA is van villain gewoon goed gespeeld IMO overpair + Nut FD maargoed wel jammer dat hij hit. Ik zou persoonlijk de flop raisen in een multiway pot en HU misschien callen maargoed. QQ is gewoon jammer.
Je bankroll is misschien een beetje aan de kleine kant om 4.40 MTT's te spelen ik neem trouwens aan dat dit een Rush Mtt is. Verder succes met je challenge!
@ lars: dit is gedeeltelijk van de 11$ t money die we samen geshipt hadde;) Ik maakte call op flop omdat ik in positie had en het board echt niet zeer gevaarlijk was. Achteraf was insta shove beter geweest imo. Tsjah is maar beteje varrience, maar wel zuur begin van een sessie, was eerste hand aan die tafel en overal hand #4:P spelen met losses is gewoon kut. Nu bijna b/e
In die 4,4 vlieg ik nu eruit met a9s push v 77. Nog geen greintje geluk of geen pech vandaag:)
Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;CO$3.37:53/75/28/0.8/64/38/-/52;Hero$5.45:///////;[/tg]
0.02/0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.90 by www.pokerstrategy.com.
Preflop: Hero is BU with A♠, Q♠
5 folds, CO raises to $3.37 (All-In), Hero raises to $5.45 (All-In), 2 folds, Hero gets uncalled bet back (All-In).
Flop: ($6.81) T♥, 5♠, 3♦
Turn: ($6.81) 9♣
River: ($6.81) J♦ (2 players)
Final Pot: $6.81
Results follow (highlight to see):
CO shows two pairs, boeren and drieën (Js 3s)
Hero shows (As Qs)
CO wins with two pairs, boeren and drieën (Js 3s)
Villan was tiltende fish, vandaar mijn call. Op een normale dag zeker ev+, ach hij hit nog net geen fullhouse. Wel geniaal, ik domineer zn suit en nog weet riggedstars hem te laten winnen.
Was net bijna 1 bi up, nu weer b/e
Lol en zo win ik het terug van de fish:
Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$7.14:59/76/32/1.3/60/38/0/50;Hero$5:///////;CO$9.86:38/13/8/2.0/43/50/-/67;[/tg]
0.02/0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.90 by www.pokerstrategy.com.
Preflop: Hero is BB with 5♣, 2♦
4 folds, CO calls $0.05, BU folds, SB calls $0.03, Hero checks.
Flop: ($0.15) Q♥, 5♥, 5♦ (3 players)
SB bets $0.05, Hero raises to $0.25, CO folds, SB raises to $7.09 (All-In), Hero calls $4.70 (All-In), SB gets uncalled bet back (All-In).
Turn: ($10.05) 7♥
River: ($10.05) 6♥ (2 players)
Final Pot: $10.05
Results follow (highlight to see):
SB shows (Ac 9s)
Hero shows three of a kind, vijven (5c 2d)
Hero wins with three of a kind, vijven (5c 2d)
Stars wilden hem weer runner runner flush geven, maar hij bleek geen harten te hebben..
Bah bah bah eerste hand van de sessie.. -2000/100 lol daarna mijn kk v a3 v a10 op een of andere manier kon ik niet shoven omdat a10 dat deed en ik kon alleen maar 43 cent callen teg a3, om vervolkgens op een a hoog board weg te moeten leggen. -7$ yeeh
Als je dat niet snapt moet je misschien de regels van Hold'em eens gaan door kijken;
als iemand all-in gaat hierbij raised maar dat doet met minder dan de oorspronkelijke raise dan wordt dit gezien als een call en kan de oorspronkelijke raiser hier niet meer overheen gaan, alleen callen.
Owja:) Ja speel al langer poker dus behoor dit wel te weten, maar er is volgens mij ook geen manier om dit tegen te gaan. Normaal zit je ook nooit met zulke shorties te cashgamen aan een 40-100 bb tafel. In sng maak je het een stuk vaker mee..
oke van die 11$ t money is dus ff niets terecht gekomen. Shove met 25 bb mn 10 10 tegen villans Kq (Wtf call je hiermee?!) en hij hit natuurlijk een k... Ben in die 2 en half uur maar 1 keer ai geweest, en dat was met aa v 99, dus tsja dan krijgt stars het wel weer moeilijk om te nakke. Blij met mn prestatie. Toch kut dat je als je de beste hand er in shoved weer gewoon verlist, al helemaal omdat het best een tijds investering is.
Die 4,4$ verloor ik dus mn set tegen runner runner flush.
Cashgame ongeveer b/e
Zo sick. In mtt's zit zoveel value, maar het is igg gewoon een en al luckboxen. Je moet zoveel handen aan gaan, waar je (ook al sta je voor) bijna geen 1 mag verliezen. Zelfs al heb je elke keer 70% is de kans echt niet groot dat je aan de ft komt ofzo. Je moet ongeveer 5 keer dubbelen, +blindsteal ect ect. De kans dat je dus 5 keer zon flip wint is 10%. Wil je 1m chips hebben is dit nog veel kleiner. Natuurlijk heb je ook wel is dat je met de slechste hand moet winnen. De kans dat je een ft haalt, ook al ben je beste speler ter wereld is gewoon klein in toernooin die binnen 12 uur gespeeld worden. Toch worden wij verlekkerd met pics van huge cashes van onze collega's. Zelf ook al een paar keer echt heel dicht bij geweest, maar dan verlies ik net die laatste flip.
Mijn eerste grote poker cash was denk 8 maanden geleden. Een vriend had wat qualefiers gespeeld, maar had geen tijd dus ik besloot het toernooi te spelen. Was een 10k gtd volgens mij. Ondanks mijn enorme gebrek aan poker kennis ben ik daar toch 2e geworden. Span nog steeds niet hoe het mogelijk is geweest. Ik wist volgens mij niet eens wat equity/odds en gaan maar door was. Dit laat duidelijk zien dat het maar net mee moet zitten.
Nu maanden later al vaker dichter bij geweest dus. 1keer 4e in een 4,4$ 180 mans= 55$. zo zonde, de eerste plaats was namelijk 210$. Verloor uiteindelijk met Aj v 10 10 volgens mij. Het moet je maar net meezitten en dan ship je dus wel. Ook was ik in een 3,3$ rebuy dicht bij het geld. Werd uiteindelijk 13e voor 20$ terwijl de 1e maar liefst 500$ kreeg. Omdat ik het geld maar blijf ruiken, besteed ik toch tijd en gaat aan de mtt's. 1 keer een grote cash en hit is eruit. Toch moet je denk zoveel geluk hebben wil je deze cash ook daadwerkelijk maken. Waarom is immers anders het brm van mtt 100 BI?! Juist omdat je dus <100 eerste word.
Stel je speelt dus 4,4$, 1e prijs is 210$.
Je moet dus logischer wijs 50 keer spelen wil je deze ship maken, en de rest out the money raken, wil je b/e draaien. Vreemd dat er zoveel luck bij komt kijken.
Laatst betrokken geweest bij een backdeal. Deze kerel speelde elke keer goed, maar verloor toch ongeveer 50 BI in a row. Dit waren dan wel turbo's maar toch.
Toch wil iedereen mtt's spelen, omdat je in een klein bestek van tijd enorm kan cashen. Je hoeft maar 1 keer de Sunday million te shippen, en je kan de rest van je leven de BI betalen.
Denk dat het spelen van mtt's dus meer psychologische is. Natuurlijk heb je een edge op je tegenstander, maar hoe goed je ook bent, you can't beat varrience.
Ben ik het niet mee eens! Denk dat je de varriance echt wel kan hitten! Zolang je een goede bankroll houdt! Je hebt geduld nodig voor MTT, anders moet je er niet aan beginnen, want je hebt maar af en toe een echte cash!
Ja maar daarom verlies je dus je edge;) Je moet idd veel geduld hebben, en denk niet vreemd op kijken als je eerst 1/3e van je br verliest voor je weer is casht. Toch vind ik het wel absoluut het leukst om mtt's te spelen, maar denk dat ik voorlopig toch NL% blijf doen, omdat dit gewoon echt goed gaat. Vandaag dan wel b/e maar heb paar lelijke handen gehad dus vind b/e dan niet slecht.
lekker, 13e van de 90. Snap niet dat ik zo slecht run, ach zal wel weer beter gaan.
27e in 2,2$ rebuy 500 field. Push uiteindelijk mijn a2o met 2,5bb na een kaart dood uur en word gecallt dooe een 9 10o en q8o. Wel zuur, een aas en ik had weer halve avg stack. Beste hand in een uur was denk a6, daar voor een half uur keertje 10e en azen. Het laatste anderhalf uur via mikogo gespeelt met hulp van 3 kerels:) Heeft wel geholpen in de p/f fase.
Wel jammer, weer zo dicht bij. Heb nu 26$ van gekregen, maar eerste plaats was 600+. 1 aas lol:P
Cashgamen heb ik maar ander half uur gedaan, maar toch iets van 4 bi up. Daar naast dus 2 mtt's waarvan 1 gecasht. Ook nog wat geleerd tussen door xd.
Heb wel nice gedraait op cashgame:

Br 252
Morge eerst veel leren, dan iets met de familie ofzo. Misschien s'avonds nog een sessie NL5 draaien.
Goed om te zien dat het cashgamen goed draait.
Wat betreft de SNGs/MTTs is het misschien handig om te proberen niet zo de nadruk te leggen op de beats die je tegen je krijgt en op wat voor manier je wel niet uit een toernooi vliegt net buiten het geld. Maar probeer zeker te zijn van je zelf en van je eigen spel. Als je door goed spel uit een SNG/MTT vliegt, zou dat eigenlijk niet al teveel teweeg moeten brengen. Natuurlijk is het bij een MTT zuur omdat die wat langer duren. Maar zeker als je SNGs/MTTs grindt en er veel speelt zouden dit geen handen zijn waar je je druk om moet maken.
Kan zelf ook wel tig "als..., dan..." situaties opnoemen in MTTs van mezelf, maar ook van anderen waarin het jammer genoeg mis ging. Maar dat is deel van het spel en iets waar je aan moet wennen.
Nu kan het een manier zijn waarop je frustratie verwerkt, een manier om je blog te vullen etc. Maar feit is wel dat het je bezig houdt en zodra je dat wat kunt verminderen maak je al een grote stap
Ghehe, het is meer dat ik het hier opschrijf en verder is het een gesloten hoofdstuk. Ik houd me er verder niet mee bezig, als je dat wel doet heeft het denk echt slechte gevolgen voor je mindset ed. Het is niet echt frustratie, maar meer zoiets van; och wat was ik dicht bij:P Als ik er later op terug kijk kan ik ook wel lachen, maar ik denk dat het opschrijven gewoon te maken heeft met het hele leer proces.
Helemaal happy met de challenge tot nu toe:)
Aha shotje Nl10, hu met een vis. Wint hij a5 v a5 door flush te hitte op river...lol