Ga naar het forum
Solartje - Chris Fe...

Meldingen
Alles wissen

Solartje - Chris Ferguson challenge 0$ -> 10.000$

9,612 Berichten
248 Gebruikers
8 Reacties
249.5 K Weergaven
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

2de grinddag gedaan.

na 40 mtt's, toch in één sng een kans op een prijsje. stond 1/90... gewoon doorpokeren. hier en daar blinds stealen.

Krijg dan deze hand op de bubble. had tegen initial raiser zeker PAK FE over,
dus lijkt me goede shove spot. OBV moet die blind weeral met een monster wakkerworden. 0/40 ITM, lekker , leuk, tiltend. :rage:

Poker Stars $7.34+$0.66 No Limit Hold'em Tournament - t400/t800 Blinds + t75 - 7 players - View hand 1320565
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BB: t16181 M = 9.38
UTG: t7245 M = 4.20
UTG+1: t20248 M = 11.74
MP: t11320 M = 6.56
CO: t13997 M = 8.11
Hero (BTN): t9929 M = 5.76
SB: t5675 M = 3.29

Pre Flop: (t1725) Hero is BTN with A :spade: Q :heart:
1 fold, UTG+1 raises to t1765, 2 folds, Hero raises to t9854 all in, 1 fold, BB raises to t16106 all in, 1 fold

Flop: (t22398) J :spade: 3 :club: K :heart: (2 players - 2 are all in)

Turn: (t22398) J :heart: (2 players - 2 are all in)

River: (t22398) K :club: (2 players - 2 are all in)

Final Pot: t22398
BB shows K :diamond: K :spade: (four of a kind, Kings)
Hero shows A :spade: Q :heart: (two pair, Kings and Jacks)
BB wins t22398

FML:

Epic flip skills....

200$ down zondag
200$ down gisteren
200$ down vandaag

pijnlijk. :(

Beantwoorden
Citeren
LiquidCity
PokerStrategist

Precies hetzelfde als mijn 180-mans.. alleen heb ik er 10 minder gespeeld :P
GL.

Beantwoorden
Citeren

Sick variance, welke stakes zijn dat?

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Fabuleuss
Sick variance, welke stakes zijn dat?

8$/180's vooral. maybe af en toe 2's helemaal int begin van de grind, tot ik 9 tafels heb, en elke nieuwe tafel vanaf dan is een 8$/180. speel ze per 9, tiled, en continu.

thanks vinmunt90. niets aan te doen :)

heb denk ik 2 foutjes gemaakt, al de rest was denk ik vrij solid. Men ranges aangepast aan LP supernova shoves en dat ging wel goed. moet nog beetje zien, wie ATC pushed en wie 40-60% range pushed, maar denk dat elke push en call well vrij solid was.

PS is down, dus kga al men pushes even nakijken in sngwiz.

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

nitty me, maar vraag me af ofk die 8/180's wel zou grinden...
iets minder dan 3K BR over.

maybe toch nog paar maanden 2'/180 grinden tot ik 5k-6k heb en dan pas 8's spelen? Wat denken jullie ervan?

andere opties zijn

:diamond: 2$/180 + 8$/180 mixen

:diamond: backing (2 mogelijke backers)

:diamond: 8$/45's tussen mixen om variance te killen

:diamond: Big 11 shippen en 10k roll hebben.

persoonlijk zou ik het allerliefst tot mijn 10k zonder backing willen spelen.
blijft mijn challenge, en wil hem helemaal alleen uitspelen zonder $ tussenkomst, hoe +ev het ook is om backing te nemen, gaat dit om meer dan $$$.

Beantwoorden
Citeren
samni
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door solartje
:diamond: Big 11 shippen en 10k roll hebben.

Dat wou ik vandaag doen, maar pokerstars besliste er anders over!!

Beantwoorden
Citeren
tension11
PokerStrategist

BALLS

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981
PokerStrategist

vooral je eigen gevoel volgen... als je met backing speelt ga je je dan minder tiltgevoelig spelen? Je mindset in verhouding met je nittyness moet in balans staan en daar ken je jezelf het best ;)

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

is moeilijk gevoel te vetrouwen op zo'n kleine sample. MINSTENS 1k is nodig, maar altijd wel wat schrik, dat ik tegen dat ik 1 k sample heb nog maar 1K BR over heb, en dat is zeker niet de bdoeling.

zoalsk tegen samni zei, is 400$ op 8/180 echt standaard, maar de upswings zijn ook HUGE op de 8's. Heb nog geen 8/180 upswing gehad, dus kan ik niet uit ervaring spreken;

als je 1.5jaar STT speelt waar je max 45$ kan winnen heb je obv niet zo'n grote swings, en lijkt het dus van OEI !! maar je kan ook 1k up kan zijn in één set...
Is een nieuw avontuur, en zoals elk upmove, gaat ook deze gepaard met een downswing in het begin, en het blijft je toch iets doen :)

scared money is het niet, denk wel men A game te spelen. Eerder zoiets van, OEI 600$ op 3 dagen, dat gaat snel... je gaat al snel extrapoleren.

ANYWAY: SNGWIZ.

2 handjes gevonden waar wiz het niet eens was. 64/66 preflop AI waren solid + bloedbad HEM filtered hand = gewoon bad run, eerder dan bad played.

deze lijken me ook standaard, maar de math says nope. Heb met ranges etc wat zitten te kijken, maar hoe ik ze ook beweeg, blijft het een fold...

Wat denk jullie?

EDIT: merk net dat beiden gevallen , limpfestijn handen zijn... Ik straf limpers heel vaak vrij lose af, omdat ik denk je hier massive FE moet hebben, en als iemand limp/called dit vaak de grootste vis aan tafel is , vaak met bijhorende margi hand en dan sta je daar volgens mij wel voor.

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

ps zie net dat bovenste nog op $EV stond.

Zelf in Cev blijft het een fold met die A6.
zowel op std ranges, als beiden op 30% Open / 20% call.

Beantwoorden
Citeren

Ik push ook zeer licht over limpers heen hoor. Lijken mij goede pushes ;)

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981
PokerStrategist

Ik heb nu ook trug een 3tal 180 mans gespeeld en ik merk ook dat eens in de Push and fold op 12bb, de tegenstand al zon bigstacks bevat dat ik eigenlijk veel te short ben geworden? maw meerdere callers... hoe pas jij je range hierop aan? vervroeg jij de push and fold?

Beantwoorden
Citeren

Je moet je range nergens op aanpassen hoor, iedereen is veel te tight. Je moet gwn maken dat je push or fold ranges kloppen!

Maar op een 3tal sng's kan je niks baseren.. gewoon wat volume doen :P

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

sutra:

ranges niet aanpassen
P/F al vanaf <15BB en met limpers in de pot <20BB.

180's shippen is gewoon kwestie van goede ranges gebruiken, en geluck hebben dat je 90% van al je AI wint.

Je hebt sng's zoals gisteren waar ik na 5min 12.000 chips heb, HUGE chipleader en alsnog OTM zit. even kaartdood en half uur later één 60/40 verliezen, of een overcall door een andere bigstack die net AA oppakt

je hebt sng's waar je 4000 (4BB) over hebt en 2handen later met 50.000 chips aan de FT begint. multiway AI shippen = 20K, opnieuw AI + blinds + antés en hup FT. Het belangrijkste is die F3T en F2T AI's te winnen.

Er moeten zoveel factoren meezitten, dat die variance echt HUGE is.
je kent de STT variance (waar je hoogstens 2-3 AI gaat om ééntje te winnen), op die 180's heb je er (geen idee?) 10-15 AI nodig? das hetzelfde als 4 STT na mekaar shippen.

Tis een oefening in: Spot the biggest fish aan tafel en ga races met hem aan, push FI correcte ranges, call BU steals lose, straf limpers af, en Als je twijfelt of een hand een push is, dan is het een push (Quote: Bay).
Het leuke aan 180's vindk wel dat je heeeel lang cEV speelt idpv $EV, en kmoet toegeven, dat cEV spelen ECHT zalig is. uur wachten op een hand om dan AK te moeten folden omdat ICM dit zegt, is echt :rage:

Turbo + cev + looser spelen = VEEEEL leuker spelletje dan sng's. probleem is dat je vaak na 10min al in P/F zit, en postflop poker met diepe levels niet echt van toepassing zijn hier. Elk zijn voor en nadelen.

Beantwoorden
Citeren

blijft mijn challenge, en wil hem helemaal alleen uitspelen zonder $ tussenkomst, hoe +ev het ook is om backing te nemen, gaat dit om meer dan $$$.

i like your style

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door delorre

i like your style

;) TY

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

khou men hart vast voor deze avond :D

plz plz plz, bespaar me nog een 0 ITM setje :f_love:

(en even er nog bij te zetten, anders was het mijn fout: niet 1ITM en geen mincash )

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Je grind de 180s en komt nu in een downswing. Je speelt niet meer de 2's las ik.

Waar ik denk dat je op de 2's 200% roi kan draaien kun je denk ik op de 8s door de regs max 70% draaien. Denk daar wel aan. Je average profit ontloopt elkaar niet zoveel maar de downswings wel. Denk daar aan. 8's staan niet zomaar garant voor veel meer profit

Beantwoorden
Citeren
bobm78
Poker Player

khou men hart vast voor deze avond :D

plz plz plz, bespaar me nog een 0 ITM setje :f_love:

(en even er nog bij te zetten, anders was het mijn fout: niet 1ITM en geen mincash )

Succes!!

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door bayleysa
Je grind de 180s en komt nu in een downswing. Je speelt niet meer de 2's las ik.

Waar ik denk dat je op de 2's 200% roi kan draaien kun je denk ik op de 8s door de regs max 70% draaien. Denk daar wel aan. Je average profit ontloopt elkaar niet zoveel maar de downswings wel. Denk daar aan. 8's staan niet zomaar garant voor veel meer profit

downswing is groot woord , maar idd, even een lange periode zonder een grote cash. net daarom dat ik eraan zit te denken. Welke BI zou voor mij goed zijn.

Probleem is dat ik totaal geen sample heb en weinig vb hier op het forum zie van grote sample op beiden stakes. Kan dus ook niet correct kiezen tussen wat voor mij ideaal is en goed evenwicht geeft kwa plezier/ hourly / swings, etc..

Kan je misschien even paar duidelijk vb geven van roi / swings / hourly op die verschillende BI's longterm, ervan uitgaande dat ik een average speler ben?

Wat zou jij me aanraden om te spelen?

Beantwoorden
Citeren