Ga naar het forum
Solartje - Chris Fe...

Meldingen
Alles wissen

Solartje - Chris Ferguson challenge 0$ -> 10.000$

9,612 Berichten
248 Gebruikers
8 Reacties
249.5 K Weergaven
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

@qubie,

trekt idd wel enorm op hoe men hud er gisteren in het begin uitzag. beetje verschillend, adj BB en name hadk er niet bij. maar rest was idd watk had, probleem is dat alsk dat toepas op stars en tafel zo klein mogelijk maak is 300pix x 200pix ofzo denk ik, dan is er teveel overlap, teveel text. doet me nu denken dat, het stacked wel zou werken, dus is weer een pro voor stacked vs tiled, maar dat is een andere discutie

vermoed dat je 6max niet 20-tabled, maybe dat daar zoveel stats wel kunnen, maar kvond het practisch niet leuk op mtsng.

atm ziet HUd er zo uit (eerst lijn no abreviation, 2de lijn wel (donno why maar bleek continu te vergeten welke stat wat was)

vpip / rfi / 3b / hands
Bbfold2steal / steal sb /steal bu/steal co

cbet en f2cbet hebk eruit gehaald, gebruikt het bijna nooit. cbet hangt bij mij van de board , stacksizes, etc af. eigenlijk nooit echt cbet stats gebruikt, + grootste deel van een mtsng, zit je in p/f. heb dus atm deze eruit gehaald.

bbfold vs sb steal , bbfold vs bu steal en co steal, hebk samen gezet naar 1 stat: bb fold2steal. heb 20 tal regs hun stats bekeken en 99% heeft gelijkaardige stealdefend vs bu of co. vs sb callen ze iets looser. alsk dus een overal stat gebruik, weetk gewoon datk enkel klein beetje moet adjusten alsk uit de sb push. bespaard me toch weer 2 plaatsejes. verschillen waren te klein om echte een edge op te leveren. is niet zo dat er spelers izjn die 60% callen vs een sb steal en 20% vs een buton steal.

hudfilters: je stelt dus voor om vb voor <15bb 1bb tot 15bb te nemen en >15bb ook van 1bb tot oneindig BB te nemen idpv 15bb tot oneindig?
is stom dat hij de looks van de stats wel kan veraneren als je niet genoeg sample hebt, maar de inhoud niet. (denk ik).

liessens: groot deel van reference info zijn gewoon doorgestuurde HH en niet mijn HH vs hun, maar ik snap wel wat je bedoeld. ;) voor EP maakt het idd wat minder uit. idem in omgekeerde richting. ga obv in het oog moeten houden , in hoeverre regs adapten tegen mij , en in welke mate ik hun stealstats in hud tighter moet maken omdat ze wel of niet adapten + ook longterm, hoe gaan ze adapten eens men eigen image veranderd van nit naar maniac, etc. nu ergens kom je wel een soort ABC first in equilibrium voor meeste spots, en een read first in equilibrium en alsk de results ervan zie, komt het niet op paar % aan hoor. het is nog steeds geen exact science ofzo + er is variance etc. Anyway succes met je 6max. denkt dat het idd dicht bij je natural style ligt en meer groei opties bied dan 45. kijk er naar uit om je updates te lezen, al mis ik je wel als studiebuddy op de 45's tbh :D

@ checkraise, ga ik nog niet posten, maar is klein groepje die eigenlijk al lange tijd samenwerkt in groep (nog voor ik hun leerde kennen) en echt veel reviewen, railen , helpen, hh bekijken etc, hecht groepje die gewoon super hard met hun game bezig zijn, die nooit te druk zijn om elkaar te helpen (poker + irl stuff) en waar de groep boven de persoon komt (wat zeldzaam is tegenwoordig), maar die gewoon geen resuls halen.
kvind hun manier van samenwerken super en beetje wat ik liever meer zou zien (beetje like hoe de NL comunity vroeger was) en wil er dan ook wat extra voor doen. denk dat ze met wat guidance + als ze in groep blijven voortwerken zoals ze nu bezig zijn, er wel wat groeimarge in zit. of er ruimte is voor meer volk kan ik atm niet antwoorden en ben ik obv niet de enige om daarover te beslissen. ATM, vindk 3 al meer dan genoeg. kwaliteit > kwantiteit. financieel zal ik er niet rijk van worden, en hoe meer spelers, hoe meer het van men eigen tijd kost en dan word het al snel heel -ev voor me om dit voor een symbolische profitshare te doen + het groepje werkte al goed voor ik er was, dus daar hoefk mij ook geen zorgen over te maken.

Beantwoorden
Citeren
samni
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door kokkie1975
Planning is om binnenkort met nog een paar 45mans spelers een coaching deal met Solartje aan te gaan om in eerste instantie de 3,50's te kunnen beaten.
We zullen waarschijnlijk starten op de 50 centjes, maar een en ander moet nog uitgewerkt worden. Kijk er in ieder geval al naar uit.

Sherlock is in the house :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

tsss pester :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Kokkie waarom zou je de 0,50 centjes spelen als je de 3,5 wil beaten ? Ranges zijn compleeet anders .. FT spel is compleet anders .. alleen superbasic leaks mss eruit halen maar zo supergrote leaks ga je ook niet hebben eig..

begin gewoon op de $3.5? Als je opgevolgd wordt kan je je dat toch permiteren denk ik wel :D

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975
PokerStrategist

me myself and i

Dat zijn er drie :coolface:

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Wolfske
Kokkie waarom zou je de 0,50 centjes spelen als je de 3,5 wil beaten ? Ranges zijn compleeet anders .. FT spel is compleet anders .. alleen superbasic leaks mss eruit halen maar zo supergrote leaks ga je ook niet hebben eig..

begin gewoon op de $3.5? Als je opgevolgd wordt kan je je dat toch permiteren denk ik wel :D

Als ik 1 op 1 coaching zou aangaan dan was ik ook zeker op de 3,50's begonnen, maar is nu wel zo makkelijk als we allemaal op dezelfde stake starten .

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

ik zou tbh nooit meer starten op de 0.50s als ik enige basis in poker had
twijfel zelfs of ik ooit nog terug ga naar de $3.5

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

@ Kokkie: Snap niet waarom dit wel zo makkelijk zou zijn? Misschien dat er wat andere ranges zijn of zo, maar veel zaken zijn gelijk ook. Bovendien kun je ook wel iets hebben aan elkaar doordat jij beter de anderen zal kunnen helpen. Belangrijkste echter is het feit dat je naast $ ook kennis laat liggen door te laag te spelen imo. Volgens mij maakt het voor de inspanning van de coach niet veel verschil en solidariteit is mooi, maar je laat hier niemand vallen door wel op je eigen niveau te beginnen, zal eerder ook in hun voordeel zijn doordat ze mee leren denken op een hoger level.

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

nog niets staat vast hoor over hoe het juist ineen zit.
ik sta open voor vrij veel, zolang het groepswerk voorop blijft. vanaf er individualistisch word nagedacht , krijg je jaloezie, afgunst, etc.. wat hier laatste tijd al allom te lezen is en tbh mag je dat op een ander gaan doen.
Men point is niet één speler of meerdere spelers gratis privé les te geven. men point is, semi free coaching en guidance te geven als een soort reward voor hun manier van in groep samenwerken, omdat dit de bedoeling is van de comunity en dit vrij zeldzaam begint te worden en omdat ik het gewoon super leuk groepje vind kwa persoonlijkheden. Al paar keer met 4 man gerailed en is altijd wel gieren. amuzeer me gewoon rot met hun, Dat ze beter worden is eerder een gevolg , dan een drijfreden. Hoe alles nu juist inéén zal zitten, moet nog uitgewerkt worden.

wolf, jezelf zo niet jinxen G ! :D

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

aan die eigendunk is menigeen ten onder gegaan. :D

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Succes in de Golden SNG Solartje ;)

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Sokzel

aan die eigendunk is menigeen ten onder gegaan. :D

Spannend he .. ben ik de volgende of niet .. wie zal het weten :D

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

leuke avond gehad. beetje vanalles, golden, een bluf die compleet de mist in ging ,twee 15$ FT's met fiets en sb, 2 leuke spots (alsk ze ooi terug vind), zal morgen uitgebreider postje maken :)

Beantwoorden
Citeren
JanJB
Oldschool Grinder

Ben eventueel in toekomst ook wel geïnteresseerd in een samenwerking met jou als coach en ik als horse, maar wil eerst even kijken of Steambull eind van de zomer misschien nog ruimte (en interesse) heeft voor een samenwerking. Maar denk meld alvast even dat ik hier weleens over nadenk ;) Speel de 7s nu denk ik al wel winstgevend maar nog geen doubledigit ROI dus er kan gewoon nog genoeg beter en die stappen zijn het best te maken door een samenwerkingsverband aan te gaan met iemand die je leaks goed kan vinden en pluggen met een goede onderbouwing. Weet niet of jij er eventueel in geïnteresseerd ben, maar kun je er misschien al eens even in je achterhoofd over nadenken :) Zit dan overigens niet te denken aan een verplicht hoog aantal games in de maand, omdat ik het gewoon belangrijk vind plezier te hebben in het spel en niet verplicht uit mijn werk te moeten grinden als ik moe ben of het lekker weer is om wat met vrienden te gaan doen, dacht eerder aan een samenwerking voor bijvoorbeeld 3k games en een nader af te spreken profitcut in ruil voor beoordeling handhistorys etc.

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

hoeveel roi denk je dat ik haal op de 7$'s misschien ? ;-)
haal dit jaar zelf maar een 10% roi op de 7's hoor (mja no idea wat men true roi is) Ben daar liever honest in , dan te zeggen van hey, fine. geef maar helft af , ik ben baas, maak van jou ook wel een baas in 2 maandjes . EZ.

Denk tbh dat op jouw niveau je beter voor paar uur coaching neemt of betaald om paar leaks te pluggen, eerder dan een horse te zijn. horse lijkt me eerder voor als je de BR ervoor niet hebt of de swings niet aankan. (anyway, ben helemaal niet zo thuis in echte horse deals etc). met 100$ kan je toch al 4 uur coaching krijgen, en 100$ in profitshare ben je zo kwijt.

Paar uurtjes privé coachings kunnen in principe altijd. gewoon even pm'en. horsing no idea ofk me daar longterm kan voor comitten. (zeker omdat ik amateur ben, en niet fulltime met poker bezig ben). Horses voor de coach zelf: lijkt me dat je er veel tijd in steekt, en tegen dat iemand nice profits maakt, hij pbb quit en je return nooit super gaat zijn, tenzij je 20-30 horses hebt lopen.

ATM , wilk enkel vast aantal uur privé coaching geven. gewoon pm'en, samen even bespreken wat je wil, hoe we de tijd maximaal kunnen benutten, etc.
idee die je zelf voorstelt lijkt me ook haalbaar. zeker omdat HH nakijken vrij snel gaat en ik eigenlijk gelijk wanneer /waar kan doen. benzelf ook niet fan van verplicht aantal games, zeker als je midden in het veranderen van je game zit.

Nu, ondanks ik geen bazen ROI heb (mja hoeveel halen er nog 20% zelf op de 7's...) , benk wel cheaper dan zo goed als elke sng coach, snap ik de game van 45man op zich vrij goed, maybe beter dan spelers die beetje vanalles door mekaar grinden, omdat ik maar één maingame heb en vind men rate zeer goede value for money. SB is obv een zeer goede speler en je zal bij hem ook niet verkeerd zitten.

Ik hou het zeker in men achterhoofd. maand juli ben ik op verlof, en dan begin ik met de kok groep en kunnen we zien wat wij samen kunnen beginnen.

Beantwoorden
Citeren
JanJB
Oldschool Grinder

De coachingsessie die we eens gedaan hebben was ook zeker goede value voor het geld en kan ik iedereen die iets hoger begint te spelen dan ook zeker aanraden :) Maar goed om te weten in ieder geval, moet zelf ook gewoon nog uitvogelen welk pad ik het best kan kiezen. Maar wil eerst nog wat meer sample op de 7s krijgen, heb nu 15 sessies van 60 met max 15 tafels gespeeld, dus 900 games, en sample moet nog wat groter voor wat betrouwbaarder beeld. Plus ben eerste twee weken augustus op vakantie en wil van de zomer ook gewoon van mooi weer (als dat komt :coolface:) genieten met vrienden, lijkt me meer +EV voor mijn leven dan dan verplicht gaan spelen, volume zal waarschijnlijk wel weer stijgen in herfst en winter ;)

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

idd, no stress =).

zelf ook even genieten van de zomer (als ie ooit komt).

HH reviewen I _love: it.
zal zelfde methode gebruiken als voor de groep van kokie. werkt vrij goed en kan gerust per mail gedaan worden. hoef je niet altijd exact op zelfde moment online te zijn etc. ieder bekijkt whenever hij tijd heeft en indien er theory nodig is als extra uitleg of ik zie dat vaak zelfde fouten voorkomen, spreken we gewoon af tot het clear is. ideaal voor mensen die niet 24/7 online zijn.

Werkt vrij goed tbh.

moet trouwens echt nog die hand tegen SB posten. ging hem obv preflop HU niet kunnen outplayen, dus dacht laten we hem maar met een bluf postflop outplayen (eerste HU tegen elkaar en had verwacht dat ie in het begin nog wat tight zou zijn gezien we geen history samen hebben) Nuja, was een dikke fail, maar ben wel benieuwd wat de sicko's ervan vinden.

Beantwoorden
Citeren

hoe was de biopsie

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

biopsie: Kak, haat het. Keel doet er nog zeer van.
meerdere delen van wat vanalles genomen. darmen, maag, etc.
hele tijd kokhalsen,paniekaanvallen, niet kunnen ademen, pijn, zweet op men voorhoofd, tranen, MEH ! echt NIET fun. resultaten pas binnen 2 weken.
Ga pbb zowiezo (zelf als de results negatief zijn), eliminatie dieet beginnen om te zien of er iets is dat me up fucked.

HAND vs SB in 15$/45

ging hem obv preflop HU niet kunnen outplayen, dus dacht laten we hem maar met een bluf postflop outplayen (eerste HU tegen elkaar en had verwacht dat ie in het begin nog wat tight zou zijn gezien we geen history samen hebben) Nuja, was een dikke fail, maar ben wel benieuwd wat de sicko's ervan vinden.

Poker Stars No Limit Hold'em Tournament - t800.00/t1600.00 Blinds - 2 players - View hand 2244808
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BB: t38337.00 23.96 BBs - VPIP: 17, PFR: 14, 3B: 6, AF: 2.0, Hands: 649
Hero (BTN/SB): t29163.00 18.23 BBs - VPIP: 16, PFR: 12, 3B: 5, AF: 2.5, Hands: 834503

Pre Flop: (t2400) Hero is BTN/SB with 8 :heart: 7 :club:
Hero calls t800, BB raises to t3766, Hero calls t2166

Flop: (t7532) T :diamond: 5 :spade: 4 :club: (2 players)
BB bets t3434.00, Hero raises to t6868, BB raises to t34496, Hero folds

wou niet zomaar random ATC minraisen, (wan obv ging SB mij wel vaak loose 3betten) dus pre een flat eerste hand van de hu om te zien hoe hij speelt , maar ik word al meteen geraised. Zat even te denken om pré te folden, maar men hand (alhoewel obv liever suted) speelt zich vrij straight forward en door de kleine sizing odds niet zo terrible ,we zitten beiden nog diep, leek ik wel te kunnen callen (+ dat ik denk dat hij net zoals mij, limpers heel vaak raised en door zijn kleine betsizing hier heel veel +ev kan raisen)
Ik zit postflop ook in positie, 2:1 odds, dus pré : liever pre gewoon raisen , maar vind de passieve limp/call 1ste hand van een hu wel fine.

Flop = droog board en sb cbet. in mijn ogen rept hij hier heel weinig en zal hier gewoon heel vaak cbetten. dus ik denk meteen aan een float hier. gezien hij weinig rept, zal hij op heel veel raises moeten folden. als ie called met bottom of middlle pair, hebk nog steeds men lifecards/gutshot etc. dus veel FE omdat ie niets rept + nog outs, leek me raise fine.

Obv doet ie net wat we niet willen en pushed hij hier. en ik zie hier echt niet met welke hand hij dit zou doen als een bluf. dus air + overcards denk ik niet dat ie pushed. 4x/5x pushed ie daar ook nooit, mid PP denk ik ook niet. rep op deze boaard gewooon een Tx, dus hij moet daar beter dan Tx hebben als ie pushed, en beslis men gutshot niet te chasen.

volgens sb had hij T5o, watk nog steeds niet geloof, maar hij blijft zeggen van wel. nu ongeach wat hij had,

- waar in mijn gedachte maak ik een fout, waardoor ik hier niet kan bluffen?
- op welk deel van de hele lijn maak ik de grootste fout?
- rebluft SB men float en denk je dat hij daar echt geen T5o had?
- of GG, UL ?

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door solartje
biopsie: Kak, haat het. Keel doet er nog zeer van.
meerdere delen van wat vanalles genomen. darmen, maag, etc.
hele tijd kokhalsen,paniekaanvallen, niet kunnen ademen, pijn, zweet op men voorhoofd, tranen,

Watje :D

Beantwoorden
Citeren