door veel renovatie en badrun in poker even niet gespeeld op CG.
Heb wel paar vids gekeken (paar van crushing nl50) om idee te hebben van wat er nog allemaal moet gemasterd worden en kzie het allemaal vrij duidelijk voor me, van wat'k allemaal nog moet.
Overall:
Denk dat het preflop game langzaam aan in orde komt. nog paar kleine adjustments (zoals die JTs die ik 3bette vanuit de bb idpv callde, omdat ik dacht dat het bij de bottom van men callrange hoorde en ik dus liever semibluf, maar blijkbaar is mijn SC calling range oop iets groter. Dus is puur kwestie om men nonF & vs 3bet game nog te finetunen). Kan ook farma zen GP gewoon kopen, maar dingen zelf uitvisse (wat ik al sinds day1 doe en waarom ik 10x zo traag ben als veel andere spelers, maar is gewoon wat'k leuk vind aan poker, en zou net het leuke gedeelte uit poker halen, dus [ ] care.
Wat ik totaal niet doe en op future stakes ga moeten doen
samen met paar andere vids heeft me doen nadenken over watk de cg sicko's vaak hoor posten van: als je dit fold, fold je teveel etc..
atm dacht ik gewoon alsk men een bluffcatcher callde op de turn : dan is men hele range op de river check/call. terwijl je op turns/rivers je hele range nog moet opdelen in bottom van je bluffcatch, top van je bluffcatch, middle van je bluffcatch. idem met je value range, idem met je drawrange (voor tripple barrels vs double barrels), etc.
bvb in WA/WB situatie, waar je AA/KK maybe zelf nog kan raisen vs een spewtard, QQ-99 kan callen en 88-66 moet folden.
bvb in value range, TP no draws droog board, vs TP draws droog board vs TP no draws nat board vs TP draws op nat board.etc..
zit dus veel meer subtiliteit in , veel meer grijswaardes dan zwart/wit, en dat is dus iets wat ik ATM nog TOTAAAL niet doe. (en ga het ook nog niet METEEN toepassen omdat het best ingewikkeld kan zijn, en ik op NL25 nog niet echt GTO hoeft te spelen ofzo, en vaak met een exploitive play nog meer profit maak), maar ik snap alvast WAT ik nog ga moeten leren in de future.
ATM, waar ik me vooral op ga moeten concentreren:
- die driehoeksverhouding tussen potcontrol - value - protection, wat hebk wanneer en hoe beinvloed dit men line. Dit is atm de single spot waar men postflop game het meeste kan improven. eigenlijk alsk gewoon hierover nadenk en weet hoe de 3h verhouding in elkaar zit, de correct line vaak vanzelf komt als gevolg.
- ten tweede, al is dit hieraan gelinkt: betsizing. (oa is mijn value betsizing atm veel te klein)
- ten derde: out of line "lines" die niet overeenkomen met algemeen image van vilain. zelden word TPTK gecheck/raised, dus flop c/r turn c/r is vaak of draw of nuts (zelden air, omdat op nl25 mensen te honest zijn in hun c/r range) Passive vilain die flop gaat raisen, station die river plots potbet gaan donken, etc..
- Hoe deep vilain zit kijk ik nog niet genoeg naar.
ATM waar ik het meeste van heb bijgeleerd deze maand
- discounten / preflop stats in rekening brengen om boards te readen,
- 2d barrelen met air
- flop floats / turn floats
(laatste twee hebben men non-SD nu in de stijgende richting gebracht, en de eerste heeft gemaakt dat men SD bb/100 gelijk is gebleven ondanks upmoven in stakes)
Waar ik in de future mezelf huiswerk wil geven
-handreading / range reading
Ga dus moeten beginnen met like voor elke sessie paar ranges te readen. klopt de hand van vilain met de handen waarmee ik hem vb verwacht vanuit de BB een UTG raise mee te callen? Hoe beter men preflop reading skills, hoe minder handen zijn postflop range bevat, hoe beter ik kan inschatten hoeveel equity men hand tegen zijn range heeft en of ik tegen grootste deelervan value heb of niet.
Conclusie
Dat is atm waar ik sta in CG. het bevalt me heel goed tbh, en geniet er echt van om zoveel bij teleren. (na 4 jaar donkaments, heb je beetje meeste dingen wel al gezien en is het gewoon finetunen/oefening baarkunst). Bij CG hebk nog een hele wereld voor mij liggen, en donno: de path to hogere limieten is me vrji duidelijk. Bedoeling was dat dit een side project word en zolang ik men 45 nog coach en hJ zal ikblijven 45's te spelen, maar denk dat het longterm wel eens men new fulltime game word. kvind het dynamische van CG veel leuker dan het statische van sng.
ATM door badrun zitk nog ver van de nodige BR voor NL50, maar EV crush ik NL25 met 10bb/100 ondanks ik echt nog MASSIVE DAFUQ hands speel (zoals onlans gepost), dus NL 50 zou normaal gezien geen probleem zijn. gezien met bb/100 edge wel gaat zakken (vermoet dat je op nl100 geen 10bb/100 haalt), zal men BRM dus wat tighter worden.
[IMGM]
[/IMGM]