Ga naar het forum
Solartje - Chris Fe...

Meldingen
Alles wissen

Solartje - Chris Ferguson challenge 0$ -> 10.000$

9,612 Berichten
248 Gebruikers
8 Reacties
249.5 K Weergaven
SWScuracao
PokerStrategist

Hahahaa, wat toevallig dit :D
had het er gister nog met vriendin over dat ik voor mijn b-dayy ook eentje wil :P
ben namelijk enthousiasteling opnhet gebied van plantjes (voornamelijk degene die je kan roken :coolface: ) maar omdat ik die voorbhet raam heb/ zonder lamp is het vanaf oktober tot feb. Plantjesloos in huis :P schijnt echt een moeilijk plantje te zijn, maar cursus volgen is wel echt te veel moeite voor mij- ga gewoon bezig met mijn biologiekennis en wat handleidingen van internetofzoo

Jij iig veel plezier & succes ermee :) maybe dat ik over een weekje wat tips qua verzorging bij je kom bietsen :coolface:

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door solartje
kleine tip: my new hobby

in sintra bonsai winkel/museum die ik random tegenkwam binnengestapt en :f_love: lijkt me ook perfect. rustig, mooi, en past bij men dayjob.

de cursus hier NET gemist, wat gezocht en begint cursus in men buurt in september tot december voor beginners. ga me pbb inschrijven.

ik kocht er ook 1, maar dat kutboompje was in 3 maanden dood

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

heb je daar dan een cursus voor nodig?

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door bayleysa

Oorspronkelijk gepost door solartje
kleine tip: my new hobby

in sintra bonsai winkel/museum die ik random tegenkwam binnengestapt en :f_love: lijkt me ook perfect. rustig, mooi, en past bij men dayjob.

de cursus hier NET gemist, wat gezocht en begint cursus in men buurt in september tot december voor beginners. ga me pbb inschrijven.

ik kocht er ook 1, maar dat kutboompje was in 3 maanden dood

Ik had je nog gewaarschuwd dat ochtend urine niet voedzaam was .. waarom denk je dat die aziaten het zelf opdrinken en niet aan hun bomen geven

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

jups blijkt niet zo simpel te zijn, en denk dat je zelden een bonsai levend kan houden als je geen cursus volgt (tenzij je obv er gewoon weinig aan doet, mja is wel de bedoeling om de boom te vormen (meer dan enkel wat plooien) juiste wortels promoten, slechte weghalen, idem met takken, knippen maar niet teveel, etc.. Denk echt wel dat cursus +ev is. en tbh, denk dat cursus iets van 125€ was voor 4 maanden en je krijgt er je pre-bonsai boom die zelf easy 100€ kost, dus als je er toch aan gaat beginnen, wel de moeite.

vandaag wat database analyses doen, na 40-50 tal uur pokerstrat vids van verschillende sites (men nota boekje staat propvol ). man man, ik schaam me bijna. beat nl25 met 4bb/100ev atm en echt NO idea hoe ik dat doe met zo'n game. alsk 10% van men stackoffs juist heb gespeeld zal het al veel zijn en ik mis ZO veel value (mijn betsizing alleen kost me pbb al 30% profit). heb de indruk dat ik game zie van een nl2 fish. enige wat nog beetje ok is, vanuit de blinds omdat ik daar wel agro moest zijn oop , maar dan nog was postflop ook niet echt iets om de nobelprijs mee te winnen (sb -10bb, en bb -24bb), maar de rest is een ramp, vooral ep/btn is barslecht (EP -10bb (sample+coolers), BTN (20bb/100) . typisch overspelen vanuit EP en te passief vanuit de andere posities.

denk dat men game ENORM gaat veranderen komende weken , dan gaat die database vanzelf wel goede richting gaan, maar ga alsnog een analyse maken om gewoon alle leaks even deftig te ordenen en op te schrijven. maakt het gewoon duidelijker in men hoofd. denk NL50 te kunnen beaten, men 4bet gameplan is al klaar, maar wil eerst sample en nice profit halen op nl25 met enkel een balanced 3bet game (geen idee, maybe 100k hands draaien ofzo ) voor'k upmove. gaat me toch niet om het geld, dus lijkt me nice om paar weken op nl25 te blijven.

in b4 10bb/100 (i wish :D )

giraffe voor wolfie. ene is NL16-NL20 , andere is NL25

Spoiler

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

wow sick ... ?( ?( ?( vetjes ! eerst effe volume op 10NL en volgende week 16NL :f_love: :f_love: :f_love:

Beantwoorden
Citeren
Borr
PokerStrategist

Gaat lekker man, ga zo door! Goed te zien dat je weer een beetje kan focussen tijdens je spel.

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

cleaning my pc, formatting en backing up. Al 2 dagen bezig O-o

pc met al de werken in huis één stofbak. geluk dat er nog niets is kapot gegaan. één kortsluiting en hop pc naar de kloten en geen backups. jaren aan files en mapjes all over de place gesorteerd, treestructuur gemaakt, alles mooi geordend, alle hd geformat, proper instal, backups op externe drive, usb en cloud. Pc is fast en clean !

nu nog bezig hm2 klaar te krijgen. ik HOOP dat de import gelukt is, dat we weer wat kunnen gaan grinden.

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

hm2 tilt me serieus.... das altijd het enige prog dat kloote doet !

doe keer werken !

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

ow en zou iemand die banner uit men sign kunnen weghalen? it is HUGE ! :D

edit: ow kon het zelf ook :D veel beter.

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

hm2 aan de praat gekregen. enige watk kwijt ben (pokerstars notes met mijn stom kop vergeten te saven, en men sng graph is weer weird (had ooit manueel alle resultaten van één type sng aangepast en is nu weer skewed)

ook wat gespeeld. grinden kank het niet echt noemen. linker scherm 2 tafels, rechts vanalles aant doen, hud proberen te doen werken, hud adjusten, alle opties van stars weer instellen etc, en ook niet tableselecten. gewoon eerste twee tafels genomen.

tbh ging het vrij goed. begin meer en meer na te denken en waar ik vroeger werd geowned door weak regs, kon ik nu men mannetje staan en de rake beaten, de profit kwam dan van de occasionele fish of de reg die zen tp overplayed. ging afsluiten met 150bb up, redline breakeven en blueline nice up tot deze hand. spijtig om de sessie zo te moeten eindigen. op de river kan ik ook callen, maar dacht alsk niet fold dan denk ik voor te staan kank evengoed pushen.

lastige hand op de river. kheb alle mogelijke handen nagekeken die mogelijk in zijn range zaten maar 33/44/34s/K4/K3/K7/K9/ zitten niet in zijn range (3bet stats zijn te laag en hij heeft eerder passieve stats (grote pfr/vpip gap) prelfop). Tegen AA en KK hebk blockers, dus ik gaf hem echt geen credit voor aces of kings. flop std, de grote vraag is: waar bet hij turn mee? hij is redelijk passief, dus dacht niet dat er veel draws/jj/QQ in zijn range zitten, maar hier TPTK op droog boarden folden leek me veel te tight en ik call de turn.

river= fml , maar als ik turn call omdat ik denk voor te staan, sta ik river ook voor op deze blank, en buiten een lost AA zie ik niet wat mij hier beat heeft , op een verloren 77/99 na. tegen reg, snapfold river, maar tegen deze vis kon ik het niet wegleggen al kon ik hem niet op een made hand zetten met zijn preflop 3b range. alsk nu nadenk, denk ik niet dat een passieve vis hier 3barrels vuurt met draws/air en ik hier easy moet folden (beetje wat divie ook al zei:minder snel broke gaan)

Poker Stars $25.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2554329
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

MP: $18.20 - VPIP: 26, PFR: 12, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 50
CO: $31.82 - VPIP: 27, PFR: 26, 3B: 5, AF: 6,5, Hands: 103
Hero (BTN): $52.39 - VPIP: 25, PFR: 21, 3B: 7, AF: 1,7, Hands: 75824
SB: $28.40 - VPIP: 22, PFR: 11, 3B: 3, AF: 1,4, Hands: 150
BB: $25.00 - VPIP: 22, PFR: 19, 3B: 15, AF: 0,0, Hands: 27
UTG: $25.00 - VPIP: 12, PFR: 10, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 42

Pre Flop: ($0.35) Hero is BTN with A :club: K :spade:
3 folds, Hero raises to $0.75, SB raises to $2.50, 1 fold, Hero calls $1.75

Flop: ($5.25) 4 :heart: K :diamond: 3 :spade: (2 players)
SB bets $2.75, Hero calls $2.75

Turn: ($10.75) 7 :diamond: (2 players)
SB bets $6.25, Hero calls $6.25

River: ($23.25) 9 :spade: (2 players)
SB bets $11.25, Hero raises to $22.50, SB calls $5.65 all in

Final Pot: $57.05
Hero shows A :club: K :spade:
SB shows 7 :club: 9 :club:
SB wins $55.05
(Rake: $-3.60)

graph is wat raar, laatste 200 handen waren de eerste toen ik vanalles aan het installen/configgen was. HM had+6uur geteld op men handen, toen ik dat op 0 zette, ging de giraffe vanvoor voort :D

overal nog die paar te easy brokes eruit en denk dat nl25 moet lukken. kan men redline in het bedwang halen, ik beat de niets/weak regs genoeg om de rake te beaten en de fish zorgt voor de profit, men lines zijn wel ok, enkel cc% ik nog teveel. ben wel confidend dat het in orde komt. tis easyer om tighter te zijn dan omgekeerd

giraffe sinds vids van deze zomer:

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

die AK moet je gewoon downcallen, river is te thin tegen zo'n passieveling zie niet hoe hij slechter gaat callen

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

maar dacht alsk niet fold dan denk ik voor te staan kank evengoed pushen.

Zo'n foute rederening die ik nog vaker heb zien passeren hier.

1) voor te callen moet je sowieso niet voorstaan, maar iets van een 25% procent hebben(te lui om exact uit te rekenen)

2)Daarentegen voor te pushen moet je 50+% hebben vs zijn push callingrange(waar dus alle pure bluffs uit zijn. Als hij QQ ofzo in bluff heeft veranderd, gaat hij mss nog wel cry callen)

En over of het call/fold is, zal beetje van gevoel van vis zijn, maar callen kan nooit echt super slecht zijn. Alleen al van de splits vs AK.

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

had die redenering nog niet gelezen, is gewoon een erg foute gedachte, het is niet omdat we denken te winnen dat we moeten raisen, je moet denken van welke slechtere handen je value krijgt.

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

ok thanks, niet raisen wel callen.

kunnen julie hem ook op een range zetten waardoor men equity call hier dan ok is?
wil het wel even in equilater checken maar kvind het zo lastig om hem een range te geven die niet alleen ak/kk/aa bevat. als het alsnog een call is moet zijn range veel wijder zijn, maar zoals wat? zelf al doe je er QQ bij kom je er niet denk ik.

ps had note op vilain dat hij heeeeel lose was in het callen , maar zeer pasief was. had hem in andere potten ook 2 streets zien callen zonder enige equity /draws met total air. preflop overcallde ie ook super wijd. read niet genoeg om hem alsnog handen als QQ te laten callen voor die laatste 6$?

ps tom speel jij nog? :) doe keer update ofzo !

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

is er iemand die mij kan helpen met dit. werkt op men zenuwen dat ik pokerstars notes en colourcodes verlies als re problemen zijn met men hdd. stars staat op men OS drive, waar voor de rest geen perso bestanden op staan, die staan op andere drive die regelmatig backup krijgt.

nu de vraag: ik denk niet dat ik in stars de default folder van waar hij de nots/colourcode file niet kan veranderen, dus is er in windows easy way om dit te counteren en toch die file ergens anders naar toe te sturen als hij hem op men c: shrijft?

le poker; leggo

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

eerste setje. vandaag geen afleiding , alles werkte en ook wat getableselect.
Heb ook hud weer wat aangepast en tbh benk er heeeeel tevreden mee.

heb men cbet flop, fcbet flop, cbet turn, fcbet turn vervangen door flop ag%, turn ag%, river ag%. gaps en overal stats geven me duidelijker en sneller beeld van vilains. had het in de hud van één men vids gezien. stats gecolourcode en tbh, love it.

results vandaag: mag niet klagen =) <3 my new redline.

geen special hands tegengekomen. vrij abc gespeeld, op 2 slechte bluffs na , die totaal onnodige waren, mja af en toe wat experimenteren mag i guess.

wil defenden. flop is paired, hit zen range weinig, geeft mogelijkheden.. beslis te floaten met bedoeling turn te donken op rag board. denk dat hij dan maar met weinig kan callen. nu called vilain (wat kut is, maar river geeft me nog een nieuwe barrele kaart. op nl50 + word ik hier nog downgecalled door Kx denk ik (ik rep hier geen bal en al zeker geen fd, op 98s t9s na ofzo) maar op nl25 lukte de bluff wel. moet ik hier river opgeven normaal?

Poker Stars $25.00 No Limit Hold'em - 3 players - View hand 2554856

BTN: $116.63 - VPIP: 35, PFR: 19, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 26
SB: $25.89 - VPIP: 23, PFR: 23, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 13
Hero (BB): $25.00 - VPIP: 25, PFR: 21, 3B: 7, AF: 1,7, Hands: 76349

Pre Flop: ($0.35) Hero is BB with A :spade: 3 :heart:
BTN raises to $0.75, 1 fold, Hero calls $0.50

Flop: ($1.60) K :heart: 9 :diamond: 9 :spade: (2 players)
Hero checks, BTN bets $0.75, Hero calls $0.75

Turn: ($3.10) 8 :spade: (2 players)
Hero bets $2.00, BTN calls $2

River: ($7.10) 5 :spade: (2 players)
Hero bets $4.40, BTN folds

Final Pot: $7.10
Hero wins $6.78
(Rake: $0.32)

speler was vis, denk dat hij zo goed als zen hele range altijd cbet maar dit flop niet hit en ik wel betere handen kan doen folden. als hij called met pp, zijn er veel turn en river cards die goede barrels zijn. turn goede barrelkaart, dus std barrel, maar vilain called , wat'k niet leuk vind. river ging ik opgeven, tot de ace valt. perfecte kaart om door te bluffen nu de fd ook toekomt, maar kheb nu plots ook weer value tegen pak handen. bet klein voor value van crycall KK of lagere pp, met bedoeling te folden op een shove (altijd 88/77 of soms AQ). pbb hebk hier gewoon een x/f op de river? value is te thin en hij gaat geen hand die geen ace bevat nooit valuebetten, dus bet van hem is altijd voor value correct?

Poker Stars $25.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2554859

CO: $31.93 - VPIP: 17, PFR: 12, 3B: 2, AF: 3,0, Hands: 121
BTN: $27.63 - VPIP: 34, PFR: 25, 3B: 7, AF: 1,3, Hands: 145
Hero (SB): $50.04 - VPIP: 25, PFR: 21, 3B: 7, AF: 1,7, Hands: 76349
BB: $21.22 - VPIP: 9, PFR: 9, 3B: 11, AF: 0,0, Hands: 44
UTG: $24.33 - VPIP: 31, PFR: 19, 3B: 0, AF: 0,5, Hands: 36
MP: $25.00 - VPIP: 33, PFR: 27, 3B: 18, AF: 3,7, Hands: 48

Pre Flop: ($0.35) Hero is SB with A :diamond: J :diamond:
UTG raises to $0.50, 3 folds, Hero calls $0.40, 1 fold

Flop: ($1.25) 8 :club: 4 :spade: 7 :heart: (2 players)
Hero checks, UTG bets $0.59, Hero raises to $1.18, UTG calls $0.59

Turn: ($3.61) Q :spade: (2 players)
Hero bets $1.89, UTG calls $1.89

River: ($7.39) A :spade: (2 players)
Hero bets $3.88, UTG raises to $11.29, Hero folds

Final Pot: $15.15
UTG wins $14.47
(Rake: $0.68)

enige echte vragen die ik had, waren gewoon close spots tussen check/call of check/fold river. vrees dat dit gewoon altijd c/f moeten worden in de future. call echt nog te thin af..

straks maybe nog een 2de setje. nu ff pauzen want ben op van 1.5u te spelen.

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

is geen 2de setje geworden. te moe :( damn kan echt niet veel, maar + thinking, moet blij zijn dat'k toch nog af en toe kan spelen. anyway op gemakske database gechecked (grof want geen sample) en blijf erbij dat men BTN game nog niet solid is.

was zo op nl10, op nl16-20 en nu weer op NL25. word moeilijk up zijn, als je btn game slecht is, want daar speel je nu eenmaal meeste handen en heb je normaal hoogste winrate. reden waarom ik up ben , is omdat men blindgame pak verbeterd/balanced is. met 12% 3bet en 8% cc (atm10% maar moet wat meer unsuted handen eruit halen) denk ik dat die wel fine is en winrate in blinds zijn zeker solid. BTN daarentegen, zelf over grote sample kom ik nauwelijks boven de 20bb/100 wat gewoon rete weinig is. denk dat ik pre te passief ben, teveel 1street call om dan te folden, vs blind 3bets te loose call (was vroeger zou nu normaal niet meer moeten zijn.) etc. teveel mediums pots (20-40bb) verloren, alsk zo snel kijk.

alsk ooit eens tijd heb en wat meer sample op men new gameplan, toch eens deftig uitvissen.

wel mini leak (AJo ATo vanuit EP. moetk opletten dat ik die niet overplay oop. eventueel zelf uit men openrange halen alsk loose spelers ip heb). rest niet genoeg sample om iets zinnigs te kunnen zeggen, maar overal looking good EP 10+ (hopelijk 15+ alsk die AJo/ATo wat minder overplay, mp 25+ co 30+, als'k nu die button nog op 35+ kan krijgen, dan ziet het er mooi uit en kan ik kalmkes aan genieten van de profits op nl25 en denken aan nl50.

pic van men hud

vpip/pfr/3b/f3b #hands
first in per positie (de . is om de buton te simuleren. stom maar visueel helpt het me) en (je ziet het hier niet, in het ROOD zijn bb stack als hij short of deep is en zwart (onzichtbaar) als het tussen 100-130 is. en zelfs HIERMEE mis ik soms nog dat iemand niet deep zit. :facepalm:
fold to steal sb en bb, fold vs resteal co, btn en sb
ag% flop turn river % wtsd w$sd

colour codes: green : normal stat, wit = tight, pink = abnormal
(moet men% voor kleuren nog wat tunen.

overall vraag; kan je mid PP (55-99) vanuit EP vs een 3bet beter gewoon folden of callen om te setminen? en als we ze callen vs een 3bet, spelen we dan puur voor setvalue of kunnen we ook boards like 5s8s6x die 3betranges niet echt raken en waar we outs en sd value hebben.

Beantwoorden
Citeren
solartje Topicstarter
solartje
Poker Player

setje gespeeld.
500 handen, 3bi's up,

1 goede reg gevonden die me weerstand bood op korte sample maar niet lange genoeg speeld om te adjusten en te zien of'k kon correct adjusten . overall happy, doe minder en minder stomme calldowns (gebeurt nog soms ze , vooral tegen maniacs) , ik cbet mezelf ook niet mere in de problemen, tis meer fold or go broke + exploit² + af en toe een ch/r bluf of squeez om de redline omhoog te krikken

2 handjes:

:diamond: normaal zit dit in men callrange vs maniac (10%+ 3bet), en in men 4betbluff range vs normale spelers (5-7% 3bet), maar vraag me af ofk tegen super nits niet gewoon moet folden en gewoon exploitable geen 4betbluff range kan hebben hier en gewoon men hele value range callen? denk gewoon dat hij zo goed als niets in zen range gaat folden, waardoor een bluffrange geen nut heeft.

Hand #1
Poker Stars $25.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2555407

Hero (BTN): $28.10 - VPIP: 25, PFR: 21, 3B: 7, AF: 1,7, Hands: 76435
SB: $25.70 - VPIP: 29, PFR: 18, 3B: 7, AF: 0,0, Hands: 38
BB: $25.00 - VPIP: 9, PFR: 7, 3B: 6, AF: 0,0, Hands: 45
UTG: $11.01 - VPIP: 17, PFR: 17, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 6
MP: $20.81 - VPIP: 20, PFR: 20, 3B: 50, AF: 0,0, Hands: 5
CO: $10.83 - VPIP: 50, PFR: 10, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 10

Pre Flop: ($0.35) Hero is BTN with A :spade: Q :spade:
3 folds, Hero raises to $0.62, 1 fold, BB raises to $2.25, Hero raises to $5, BB raises to $25, 1 fold

Final Pot: $10.10
BB wins $10.10
(Rake: $0.00)

:diamond: specialleke.

flop std call, turn word lastig. kicker niet sterk genoeg om happy te gaan 2barrels callen, folden vind'k men hand dan weer te goed voor (die K is wel een scaredcard voor hem en verwacht dat ie veel turns gewono checked. zen 2d barrel maakt weinig senec op KJ na en beslis de overcard te gebruiken en men hand om te zetten in een bluff (J9 is ook de weakest Jx in men range). hij called en free showdown.

nh? vs draws kank idd best gewoon callen en men sd halen, maar denk dat ik met een raise ook zijn betere Jx handen kan doen folden en maybe nog cryvalue krijgen uit zijn draws.

Hand #2
Poker Stars $25.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2555408

SB: $16.47 - VPIP: 26, PFR: 12, 3B: 18, AF: 4,0, Hands: 34
BB: $25.00 - VPIP: 26, PFR: 25, 3B: 5, AF: 1,6, Hands: 164
UTG: $29.47 - VPIP: 24, PFR: 21, 3B: 11, AF: 2,3, Hands: 76
MP: $36.85 - VPIP: 32, PFR: 19, 3B: 0, AF: 0,8, Hands: 37
Hero (CO): $29.48 - VPIP: 25, PFR: 21, 3B: 7, AF: 1,7, Hands: 76936
BTN: $18.29 - VPIP: 17, PFR: 8, 3B: 6, AF: 1,5, Hands: 36

Pre Flop: ($0.35) Hero is CO with 9 :spade: J :club:
2 folds, Hero raises to $0.75, 1 fold, SB calls $0.65, 1 fold

Flop: ($1.75) J :heart: 4 :diamond: 7 :spade: (2 players)
SB bets $1.75, Hero calls $1.75

Turn: ($5.25) K :heart: (2 players)
SB bets $2.50, Hero raises to $7.20, SB calls $4.70

River: ($19.65) T :club: (2 players)
SB checks, Hero checks

Final Pot: $19.65
SB shows 5 :heart: A :heart:
Hero shows 9 :spade: J :club:
Hero wins $18.77
(Rake: $0.88)

View all 2 hands

graph sinds men nl25vid-marathon op vakantie: :f_love: my redline

stats nl16+. die btn is nog meh. 3b te laag, cbet turn vs flop te grote gap. denk dat ik daar best nog wat fouten maak. 35bb/100 moet echt goed te doen zijn, en dan kom ik wel aan men 10bb/100 op nl25 op stars wat nice is.

en men cash BR heeft eindelijk de 4cijfers gehaald (met rb en nl10 profitz) :D
woop woop to my first cash grand !

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

welke vids hebt ge gekeken ? That redline looks tasssttyyy :D

Beantwoorden
Citeren