Ga naar het forum
[THAILAND] Joenaes'...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] [THAILAND] Joenaes' weg naar de midstakes

181 Berichten
43 Gebruikers
0 Reacties
8,331 Weergaven
Joenaes
BlackMember

Hallo,

Ik ben Jonas, 23 jaar en net afgestudeerd als Master in de Bedrijfseconomie. Twee jaar geleden heb ik me aangemeld op PS en men weg opgewerkt tot NL200, waar ik nu speel. Dit beat ik vrij solide (7bb/100) over 200k handen+ al multitabelend. Dit is wel voornamelijk op de FR tafels, in de toekomst wil ik de overstap naar SH maken omdat ik FR beu aan het worden ben.
Regelmatig heb ik al shots genomen op NL400, maar deze gingen me nooit echt goed af. Een grote reden hiervoor is dat ik de laatste maanden erg weinig aan men spel gewerkt heb. Dit initiatief van PS is dus perfect om me eindelijk naar de midstakes te begeven!

Het zal nog een lange en harde weg worden, maar de motivatie is er zeker.

Om zo effectief mogelijk mezelf te verbeteren ga ik via volgende wijze werken:

1. Kennis verwerven
-> Boeken samenvatten
-> Video's bekijken + notes nemen
-> Coach inhuren

2. Kennis aanwenden
-> Maandelijkse coaching geven voor PS
-> Private coachings geven
-> Sweat sessions houden

3. Reflectie
-> Handen laten beoordelen
-> Equitalor oefeningen

Om meteen van start te gaan, ga ik nu een video bekijken over het verhogen van men non-sd winnings. Deze zal ik proberen samen te vatten door de belangrijkste concepten er uit te halen en deze ook met jullie te delen. Hierna zal ik 's avonds een sessie spelen en achteraf enkele interessante handen analyseren. Ik begin op NL200 SH, max. 6 tafels.

Vragen of suggesties over andere werkwijzes ed zijn meer dan welkom.

Het uiteindelijke doel is dat ik mezelf kan plaatsen binnen de NL600 regulars en dat jullie er ook wat aan gehad hebben.

Eerste update in enkele uurtjes!

180 reacties
caroline29632
BlackMember

Hey,

tof blog, ga ik zeker volgen.
Jij gaat winnen!
Kom je voor Thailand ook even naar Cebu (12-16november?)

LiquidCity
PokerStrategist

win [x]

Joenaes Topicstarter
Joenaes
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door caroline29632
Hey,

tof blog, ga ik zeker volgen.
Jij gaat winnen!
Kom je voor Thailand ook even naar Cebu (12-16november?)

Hmm altijd al naar de Filipijnen willen gaan, maar zit heel november in Andalusië/Gibraltar.

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Het eerste schaapje is over de dam _biggrin:

Veel succes met je blog. Je opzet klinkt erg interessant en ik ben er zeker van dat het een interessante blog wordt om te volgen.

Lucian0
PokerStrategist

And another interesting blog! Succes met het verbeteren van je spel!
Mocht je nog iemand een coaching willen geven, kein problem ;)

P1v0BE
PokerStrategist
Gamblewhitme
BlackMember

suc6 concurrent ;)

zal je zeker blijven volgen :)

iamthedanger
BlackMember
Yoghi
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door envyjosh
win

Arjon
Oldschool Grinder

Veel succes Joenaes!

Oorspronkelijk gepost door Yoghi

Oorspronkelijk gepost door envyjosh
win

confirmed

rafski
PokerStrategist

Nog voor deze blog gelezen te hebben voelde ik mij vandaag iets beter dan de vorige dagen. Dat en
De zeer eetbare chili van gisteren
maken dat deze maand een geluksmaand wordt, die zoals gewoonlijk ook iedereen in mijn naaste omgeving positief zal beïnvloeden. Ik heb hier een goed gevoel over! :f_biggrin:

Jayrikh
Oldschool Grinder

Ga ik zeker volgen :)

rafski
PokerStrategist
Joenaes Topicstarter
Joenaes
BlackMember

Verhogen van non-sd winnings
Deel 1:
Hoe kunnen we de rode lijn verbeteren?

- Bluffen: meer barrelen etc. zodat we meer folds krijgen
- Valuebetten: Dunner vbetten
- Bluffcatchen: Lichtere calls maken

Dit zijn gewoon manieren om de rode lijn omhoog te helpen. Het wil dus niet zeggen dat je meer zal winnen als je meer gaat bluffcatchen! Als je bijvoorbeeld verwacht bij een valuebet dat hij 80% van de keren fold, maar als hij callt en je bent meer dan 50% van de tijd goed, is je beslissing meer +EV dan gewoon te checken.

Hetgeen we in poker natuurlijk moeten doen, is het uitbuiten van de zwaktes van onze tegenstander. Vooral tegen regulars zal dit veel bijbrengen aan je rode lijn.

Om dit te verwezenlijken zullen we moeten afwijken van ons standaard-game op basis van verschillende factoren (reads/image/tegenstanders) .

Preflop: - Bijv je zit in CO en BU 3bet is 10%+, tighter openen
- Je hebt net een bluff getoond -> open tighter
- Shorties in de blinds: handen als 46s niet stealen (tenzij het nit ss’ers zijn), maar handen als A8o/K9o enz wel omdat ze sterker zijn met shortere stacks
<-> tegen regulars
- ...

3bets
- Tegen 4bet/folders gaan we polarized 3betten (enkel raisen voor value als we gaan shoven op een 4bet of als complete bluff, bijv. WEL: QQ, 75s K4s, AK, NIET: 99, AJo, Kqo). Dit omdat het eigenlijk niet uitmaakt (buiten kaarteliminatie) welke hand we hebben omdat we toch zelden worden gecalld. Maar omdat we af en toe wel zulle worden gecalled, willen we de handen nemen die we nét niet profitabel kunnen callen/3betten (voor value), dus eerder K7s dan K2s. De grootte van onze bluffrange hangt af van de grootte van onze valuerange tegen deze speler, alsook hoe vaak hij fold tegen 3bets,...
- Tegen mensen die meer 3bets callen kunnen we onze valuerange uitbreiden, waardoor we ook een 3bet (voor value)/fold range gaan hebben (deze hebben we idealiter dus niet tegen 4bet/folders), zoals bijv AJ, 99 .
Postflop:
- Veel cbetten tegen mensen die vaak opgeven (+weinig second barrelen tegen hen!)
- Veel floaten tegen mensen met een erg hoog cbet %, maar die toch vaak turn c/f’n. (Je kan zelfs verder gaan door heel veel preflop te callen IP als deze persoon raist)
- Tegen iemand die veel cbets callt, minder cbetten en als we toch gecalld worden, meer turn c/c, c/r, double barrelen
- Tegenstanders die enkel hun bluffcatchers behind checken als IR, gaan we nooit énkel bluffen op de turn. We betten ofwel niet ofwel 2 straten. Als we mid pair TP beaten, moeten we ook altijd de turn hard betten omdat hij toch niet zal folden.
- ...

Joenaes Topicstarter
Joenaes
BlackMember

@All: thx alvast voor de aanmoedigingen

Ik ga nu met men sessie beginnen, slechts 4 tafels en proberen zoveel mogelijk notes te maken. Achteraf ga ik proberen 1-2 handen uitgebreid te analyseren door gebruik te maken van ranges/odds en equilator etc

Succes! Je bent duidelijk al goed begonnen _biggrin:

krikke482
Oldschool Grinder

Vet, jonas for the win imo :D

Gaan het handen uit FR of SH zijn? Achja ik zie het straks wel :)