Ga naar het forum
The road to vegas.....

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] The road to vegas...

16 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
304 Weergaven

......gaat nog lang duren

Als ik de verschillende blog's zo lees ben ik lang niet de enige die een herstart probeert te maken met het 50$ startkapitaal. ( op dit moment sta ik er al 4,50 hele dollars winst mee :D)

Wie ben ik?
Ik ben Julian, 27 jaar en speel nu 3 jaar poker live en online en met wisselend succes. Vaak callde ik teveel handjes en blufte ik in kansloze situaties. Na het lezen van de eerste strategie artikelen ben ik meer op betgedrag, bankrollmanagment en positie gaan letten. Eerste leermomentje is er dus al :D

Met toeval liep ik tegen deze site aan en heb er geen moment spijt van dat ik toch maar eens verder ging kijken. :f_cool:

Tijd om de leaks te vinden en beter te worden in het spel :)

Terwijl ik dit schrijf doet zich een typisch;"ik ben er niet bij met mn hoofd" geval voor. ( ff kijken waar de handconverter is, ah dat werkt nog niet met william hill.) dan maar zo:

Ik krijg 88 in mp2
1 4bb bet voor me ik call BB called ook
5 7 t flop, met schoppen flush draw.
turn: K
river: 4 en nu 3 schoppen.

Op de flop call ik een min bet
turn call ik een potsize bet
en op de river zijn all in ( kwart pot)

De BB fold op de river en het blijkt dat ik tegen AQos zat... Op zulke momenten baal ik van de stomme call op de turn. Ik wist dat ik een all in op de river zou moeten callen vanwege de pot vs de villain zn stack(je) Het is dat ik nu heel veel geluk heb maar ik voel me ff een callingstation.

Sessie afgesloten met 44 cent winst. Heb nu 5 dollar bovenop mn 50 erbij ongeveer.

15 reacties

Wat een coole eerste zin :D

De eerste resultaten zijn er in ieder geval en ook het besef dat je er nog lang niet bent is alleen maar goed ;)

Wat speel je? Cashgames of SNG's/MTT's?

Succes!

Nivlem
Oldschool Grinder

Je bent zeker niet de eerste die een herstart maakt inderdaad, er zijn zelfs vrij veel succesvolle spelers (en ik geloof ook coaches) die dit voor jou hebben gedaan ;).

Mocht je jouw handen, gespeeld op William Hill, willen converten. Kan ik je flopturnriver aanraden. Om een professionele coach naar jouw hand te laten kijken, kun je de gespeelde hand ook posten in ons handbeoordelings forum.

Veel succes in ieder geval, ik hoop over een tijd in deze blog te lezen dat je phil hellmuth hebt gestackt in Vegas! :D

caroline29632
BlackMember

The road to vegas...

Ik zou met het vliegtuig gaan :D.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door caroline29632

The road to vegas...

Ik zou met het vliegtuig gaan :D.

Lopen of zwemmen bouw je karakter mee op :)

Ik speel voornamelijk cashgames nu en ik begin toch nu al aardig wat dingen op te merken die ik positief kan noemen:
* Ik let veeeeeeel meer op positie
* Voor de flop let ik vaker op potodds
* Ik hou rekening met de stack van een villain
* Ik "lees" meer info aan het betgedrag van villains ( en soms ook niet:D)
* Ik ga in cashgames VEEL minder snel all in.. ( terwijl ik dit schrijf loop ik tegen AA aan met AK op AK3 flop... jammer)

Minpuntjes zijn er nog wel:
*Ik nog niet na over elke bet of call. Te vaak nog op automatische piloot.
* Als ik tegen een cooler aanloop wil ik nog steeds te snel mijn verlies goed maken
* Er zijn er vast nog meer maar ik wil stieken ook weer terug naar de tafels;)
Probeer tilt snel te herkennen en neem even een break als je niet meer je A-game speelt. Kom daarna weer rustig en fris terug aan de tafels om winst te maken
* Geen potten opblazen met middelmatige handjes

Het mooiste aan een blog is naar mijn inzicht het feit dat je mooi kan zelf reflecteren en mijmeren.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Arrggghh gister een intens jammere avond wat betreft het poker.. heb ik me al over uitgelaten in het daarvoor bedoelde forum.. ben alleen nu nog aan het tilten. Sterker nog ik maak de fout op hogere limieten te gaan spelen en vervolgens donk ik mn stack weg... 15 dollar minder vandaag.. misschien moet ik ff afstand nemen..

pbijvoet
PokerStrategist

Stapje terug reflecteren en schelden wat een fishes het zijn _biggrin:. Daarna rustig weer aan tafel gaan zitten.
Als je weet dat je aan het tilten bent meteen stoppen! en zeker geen hoger limiet gaan spelen. (heb het zelf ook op de harde manier geleerd :facepalm: ). Verder succes.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door pbijvoet
Stapje terug reflecteren en schelden wat een fishes het zijn _biggrin:. Daarna rustig weer aan tafel gaan zitten.
Als je weet dat je aan het tilten bent meteen stoppen! en zeker geen hoger limiet gaan spelen. (heb het zelf ook op de harde manier geleerd :facepalm: ). Verder succes.

Dank je.
Hoewel het wel een stevig hapje uit mn bankroll is ben ik ergens ook blij dat ik niet de enige ben die tegen dit soort dingen aanloop. Ademhalen, afstandnemen en doorspelen! :D

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey Juulz,

Leuk dat je een blog begonnen bent!

Wat je beschrijft is inderdaad een bekend probleem, en je bent hierbij zeker niet de enige. Velen hebben zo al hun bankroll verloren, jij hebt de schade in ieder geval kunnen beperken _cool:

Probeer die aan je lijstje toe te voegen:

*Ik nog niet na over elke bet of call. Te vaak nog op automatische piloot.
* Als ik tegen een cooler aanloop wil ik nog steeds te snel mijn verlies goed maken
* Er zijn er vast nog meer maar ik wil stieken ook weer terug naar de tafels
* Probeer tilt snel te herkennen en neem even een break als je niet meer je A-game speelt. Kom daarna weer rustig en fris terug aan de tafels om winst te maken

Wel goed dat je meteen ook al een heleboel dingen ziet verbeteren in je eigen spel. Blijf je gewoon bewust van de zwakke punten en probeer deze te verbeteren, dan gaat de bankroll over een tijdje ook met sprongen vooruit :)

bobm78
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Juulz
Arrggghh gister een intens jammere avond wat betreft het poker.. heb ik me al over uitgelaten in het daarvoor bedoelde forum.. ben alleen nu nog aan het tilten. Sterker nog ik maak de fout op hogere limieten te gaan spelen en vervolgens donk ik mn stack weg... 15 dollar minder vandaag.. misschien moet ik ff afstand nemen..

BRM

Terwijl ik dit schrijf doet zich een typisch;"ik ben er niet bij met mn hoofd" geval voor.

Ik heb denk ik al een leak gevonden... :f_eek:

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door SuvorovNL

Terwijl ik dit schrijf doet zich een typisch;"ik ben er niet bij met mn hoofd" geval voor.

Ik heb denk ik al een leak gevonden... :f_eek:

scherp :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Down down deeper and down.

Op dit moment zit ik in een tergende downswing. Ik zal niet zeggen dat ik geen fouten maak ( zie eerdere posts) maar er wordt wel erg vaak door gecalled met draws die keurig op de river compleet gemaakt word of pocket azen die gekraakt worden door AQos en AKs . Ik heb nog ongeveer 27 dollar over en ik ga eerst nog maar eens alle theorie over voor ik verder speel. Bad beats kan je niks aan doen maar de combinatie van bad beats en kleine leaks maken het niet makkelijker. Ik ga ook minder tafels spelen.. beginnen maar weer met 2 full ring :)

Wordt vervolgt

Wat speel je nu? NL2 toch, hoop ik?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door SuvorovNL
Wat speel je nu? NL2 toch, hoop ik?

Jup, 2nl

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

We zijn vandaag maar begonnen met strategie lezen en dat heeft zn vruchten afgeworpen. 2,33 er bij. Gister niet gespeeld omdat ik grieperig was.
Sta nu rond de 30 dollar..

Artikel van Stop Loss was erg nuttig en ik ben blij dat ik het gelezen heb :D