Ga naar het forum
Tight, aggressive e...

Meldingen
Alles wissen

Tight, aggressive en een snufje maniak

146 Berichten
19 Gebruikers
0 Reacties
4,598 Weergaven
kalakaja
PokerStrategist

Goedendag en welkom bij mijn blog, die ik tegen beter weten in maar ga proberen te starten. Het is de 1e keer voor mij dat ik zoiets doe dus neem me niet kwalijk als ik wat vreemde dingen doe en probeer er bij te blijven en wie weet valt er wat van elkaar te leren, of verspil je alleen maar je tijd.

Toevoeging:

Ik ben een 20-something die ronduit verslaafd aan het internet is. Tevens financieer ik momenteel mijn overdaad aan luiheid d.m.v. de grootst mogelijke debielen te vinden in de SSNL SH ring games, op met name stars. Ik heb daar helaas geen tracked account dus zal ik wel gedwongen zijn tot een leven lang van inferieure rang op dit forum.

Mijn doel in het algemeen en met deze blog is om mijn bedrijvigheid met poker en pokeren te hervinden en zo ook gericht en professioneel(ish) bezig te zijn met dit deel van mijn leven.

Hoe is het zover gekomen?

Ik ben in de zomer van 2010 alweer mondjesmaat begonnen met 10nl na dat mijn xbox360 weer besloot het leven te laten. Begin 2011 zat ik op 50nl met een redelijk tighte BRM en daar heb ik ook (te) lang gezeten. Pas na redelijk wat (pijnvolle) shots 100nl ging het daar ook lopen en ben nu dit jaar ook begonnen met redelijk wat geld uit 200nl te kloppen (hotrun ty) en ben in feite sinds 4 maandjes ''full-time''. Dit heb ik gedaan zonder als te concreet plan (win mo $) en dat heeft geleid tot een afname in volume en kwaliteit van me spel. Het was echter wel zomer en ik wil nu weer de komende tijd mijn productiviteit verhogen (en mijn diploma C1 niveau in het Duits te halen).

Bedankt voor het lezen, beloon je zelf maar met een koekje.

Beantwoorden
Citeren
145 reacties
oscaar10
Elite Grinder

first! :D

Miss wel handig dat je even uitlegt wat je speelt :D

Beantwoorden
Citeren

I like where this is going :D.

Beantwoorden
Citeren

Cool :D.

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

Bump :coolface:

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

Oke bump is geslaagd, hilarische intro :D

PS aan mensen die hem niet kennen, best wel de moeite om deze blog te volgen lijkt me, heb iig veel aan hem gehad tijdens mijn stappen van 20nl naar 100nl, enige nadeel dat hij af en toe een warrige uitleg geeft die achteraf zelf niet meer begrijpt. :D

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren

Volledig van de pot gerukt...

Beantwoorden
Citeren
sjengfred
Oldschool Grinder

Jo spewnit, succes.

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Bolletje:)

Beantwoorden
Citeren

bol

Beantwoorden
Citeren
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Pfff, Als 6 bumps maar nog geen reactie. Dus ik zal ook maar mijn bolletje plaatsen als bump....

Oorspronkelijk gepost door kalakaja
Ik heb daar helaas geen tracked account dus zal ik wel gedwongen zijn tot een leven lang van inferieure rang op dit forum.

WPT Poker? :pokerface:

en in januari verder te gaan met studeren

Waarom pas in januari? Je hebt al vakken gedaan, waardoor je nu eerste half jaar "niets hebt"?

gl!

Beantwoorden
Citeren

We want to see poorly played spewhands!

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Oereuh
We want to see poorly played spewhands!

+ GRAPHS

Beantwoorden
Citeren
kalakaja Topicstarter
kalakaja
PokerStrategist

Hoi!

net 1e sessie van de dag kunnen spelen. Ben tenminste weer in de + AIEV wise deze maand :coolface:

niet veel bijzonders gebeurd gewoon een rustige sessie voor de verandering :)

PokerStars - €1 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BB: €101.50
UTG: €92.87
MP: €60.59
CO: €108.00
Hero (BTN): €101.16
SB: €39.00

SB posts SB €0.50, BB posts BB €1.00

Pre Flop: (pot: €1.50) Hero has K♥ K♣

UTG raises to €2.00, fold, CO calls €2.00, Hero raises to €9.00, fold, fold, UTG calls €7.00, fold

Flop: (€21.50, 2 players) 7♦ 3♥ 6♣
UTG checks, Hero bets €13.76, UTG raises to €41.00, Hero raises to €92.16 and is all-in, UTG calls €42.87 and is all-in

Turn: (€189.24, 2 players) 4♦

River: (€189.24, 2 players) 9♦

UTG shows 6♠ 7♠ (Two Pair, Sevens and Sixes) (Pre 23%, Flop 74%, Turn 77%)
Hero shows K♥ K♣ (One Pair, Kings) (Pre 77%, Flop 26%, Turn 23%)
UTG wins €187.09

Ik beloof wel dat er nog mooie spewhandjes zullen komen in de toekomts :P

Beantwoorden
Citeren
kalakaja Topicstarter
kalakaja
PokerStrategist

HOI!

PokerStars - €1 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hero (CO): €122.98
BTN: €100.00
SB: €100.00
BB: €150.00
UTG: €136.24
MP: €226.81

SB posts SB €0.50, BB posts BB €1.00

Pre Flop: (pot: €1.50) Hero has A♠ A♦

fold, fold, Hero raises to €3.00, fold, SB calls €2.50, fold

Flop: (€7.00, 2 players) 5♣ 7♠ 3♣
SB checks, Hero bets €4.00, SB calls €4.00

Turn: (€15.00, 2 players) 7♣
SB checks, Hero bets €10.00, SB calls €10.00

River: (€35.00, 2 players) J♠
SB checks, Hero bets €23.00, SB raises to €83.00 and is all-in, fold

SB wins €78.85

Villain is een reg die ik voor het eerst op 100nl zie, heb hem op 18/14 met 3% 3bet na 300 hands. Je zou kunnen zeggen dat ik niet echt de dynamiek nog met hem heb om de river zo te value betten? En eigenlijk is hij sowieso een speler dat als hij niet paranoïde genoeg is daar echt met minder kan/zal callen. Tevens block ik de nutflush niet wat aardig zou helpen.

Bet ook wel een beetje te klein eigenlijk op flop en turn.

Hoop binnenkort interessanter te kunnen posten maar als je 9-12 tabled kom je gewoon in minder spots terecht en doe je minder poker en meer klikkies. Ben wel van plan om in September aan te stampen (40k hands spelen proberen, nieuw recooor) maar zal ook wat rustigere sessies 200nl spelen

Zo nu ff lekker aan me Duits zitten lekker de tiltend :coolface:

Beantwoorden
Citeren
sjengfred
Oldschool Grinder

Tegen zo'n speler hoef je de river misschien niet eens te betten op dit board, zie hem niet echt met mindere handen callen. Misschien als je ervan uitgaat dat hij QQ niet 3bet, maar zelfs die zal hij mogelijk weg kunnen leggen.

Beantwoorden
Citeren
kalakaja Topicstarter
kalakaja
PokerStrategist

GTECH G2 (Boss) - €1 NL (6 max) - Holdem - 6 players

CO: €143.23
BTN: €97.22
SB: €229.87
Hero (BB): €156.57
UTG: €122.00
MP: €392.88

SB posts SB €0.50, Hero posts BB €1.00

Pre Flop: (pot: €1.50) Hero has 8♠ 9♠

fold, fold, CO raises to €2.87, fold, fold, Hero raises to €9.00, CO calls €6.13

Flop: (€18.50, 2 players) K♥ 5♥ 8♦
Hero bets €10.00, CO calls €10.00

Turn: (€38.50, 2 players) 6♣
Hero ?

Als je dus 4 tabled en andere dingen tegelijk doet wil het wel eens voorkomen dat, voordat je het doorhebt de beste reg aan tafel 3bet en 140bbs diep zit oop. Villain heeft solid TAG stats maar wel een vrij hoge f3b dusverre. Ik vind de turn wel interessaaant
. ch/c, ch/f, bet? welke is het beste en waarom?

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

3bet vind ik nogal klein btw, kan dit wel als een 3bb open beschouwen. Waardoor een 3x 3bet naar 9bb oop nogal klein is.

Flop lijkt me vrij standaard idd. Zou hij ook 99-QQ ook 4betten pre? Want als hij dit nog in z'n range heeft dan kan je nog 2nd barrelen imo, is ong de enige handen waarop je nog Foldequity hebt.

Verder als hij niet al te aggro is post, dan prefereer ik de check/fold, omdat hij vaak voor potcontrol zal gaan en behind checken dus.
Eveneens zullen 99-QQ dan wel behind checken lijkt me, dus ja ch/f lijkt me het beste.
Die extra equity die je krijgt door je gutshot verandert imo niet zoveel.

dubieuze spot!

Beantwoorden
Citeren
kalakaja Topicstarter
kalakaja
PokerStrategist

Ja goed punt Varune, hij zal alle PP t/m QQ wrslk pre flatten. Lijkt me wel dat hij decently aggro post is maar dat kan ik nog niet echt weten. 100nl regs hebben wel vaak dat ze wispelturig kunnen zijn in 3bet pots. Ik bedoel hiermee dat ze heel erg een kant kunnen opslaan qua stijl ineens. Dus of echt maniac worden of juist weer te tight spelen.

Pre is idd ook net te klein maar het kan opzich wel. Denk eigenlijk als ik loco ga en gewoon 3 grote barrels afvuur hij vrij veel 2 keer met zijn range kan callen en dan supervaak de river zal mucken, is echter een beetje een gamble. Weet ook niet direct op welke rivers ik dan zou doorbetten omdat t beetje geval is van ''i have no idea what im doing''

Beantwoorden
Citeren