Wie ben ik?
Om het kort te houden, mijn naam is Martijn, 22 jaar oud en woon en studeer momenteel in Groningen aan de Hanzehogeschool. Ik studeer momenteel Bedrijfskunde en het financieel economische aspect van deze studie spreekt mij dan vooral aan. In mijn vrije tijd mag ik zoals de meesten hier graag een biertje drinken met vrienden en achter de vrouwtjes aan zitten. In mijn overige tijd mag ik graag windsurfen en pokeren.
Het verleden?
Een aantal jaar geleden, ik geloof zo’n twee jaar geleden, ben ik begonnen met het actief spelen van poker met wat vrienden. We hadden een klein groepje waar we om de zoveel weken een besloten SNG speelden. Dit beviel mij erg goed en voordat ik het wist was ik op het internet aan speuren naar een online pokersite.
Al snel kwam ik op deze site terecht en behaalde ik de beginners quiz. Ik ben toen begonnen op full tilt poker en heb een beetje aangekloot. Al redelijk snel was mijn startkapitaal van 50 dollar naar de kloten en heb ik een tijdje daarna nog een keer gestort op Party Poker. Nogmaals was mijn geld verdwenen voordat ik het wist. Ik ben toen gestopt met online poker tot ongeveer anderhalf maand geleden. We begonnen weer wat actiever te pokeren met ons groepje en het begon zoals bij velen hier weer te kriebelen.
Ik heb sindsdien op veel sites gespeeld maar de software van iPoker was zo belachelijk slecht dat ik daar al snel flauw van was en over ben gestapt naar Party Poker. Een tijdje hierna heb ik geprobeerd een tracked account aan te maken via PS bij 888. Dit mislukte tot mijn grote frustratie doordat ik de cookies niet had gewist ofzo. Ik heb toen de keuze gemaakt om op PokerStars te gaan spelen en mijn BR uitgecasht op PP(helaas niet getracked).
Wat ga ik spelen?
Ik heb van alles geprobeerd SNG’s, MTT, BSS, MSS FR cashgames. Ik heb nu echter de keuze gemaakt voor de regular FR cashgames.
Wat gaat er steeds fout?
Mijn spel is zeker verre van waar het moet zijn, maar ik ben er echter van overtuigd dat ik NL2 redelijk onder de knie heb. Ik heb ongeveer 150 euro verdient op dit limiet over de afgelopen maand en zou graag een limiet hoger spelen dan NL5.
Ik heb echter het één en ander te verbeteren met betrekking tot de pokermindset, ik mag nog wel eens tilten en als dit gebeurt cash ik daarna alles uit en laat ik ongeveer vijf euro over. Met deze vijf euro bouw mijn bankroll dan vaak weer uit naar ~ 50 euro en begint het verhaal weer opnieuw. Afgelopen maandag 23 april was het weer zover! Nadat ik 10 euro down was en nog een badbeat kreeg flipte ik en drukte ik weer op de cash out knop en weg was het geld.
Voor mij genoeg aanleiding om het eens anders aan te pakken. Ik ben over het algemeen niet zo van de blogs, maar ik realiseer mij dat een blog mij mogelijk wel dwingt tot meer transparantie in mijn spel. Het is dan ook eens hoog tijd dat ik het een kans geef en kijk waar het mij brengt.
Doelen
Gerealiseerd:
✔ Alle basis artikelen doornemen
✔ NL2 Beaten
✔ Een grip krijgen op mijn cash out gedrag(Niet meer uitgecasht sinds begin van het blog)
Huidige doelstellingen
Bedrijfskundige stage met voldoende afronden
Alle BSS bronzen artikelen opnieuw doornemen
Het boek “The poker mindset” lezen
Een betere grip krijgen op tilt
De coaching van Rogier wekelijks volgen
NLH
Discutabele handen zowel op mijn blog als in de beoordelingsfora plaatsen.
NL5 Beaten
Lange termijn doelstellingen
Stof aangaande MTT's doornemen
Kleine MTT’s gaan spelen
NL25 Beaten
Geparkeerde doelstellingen
:club:Een tracked account aanmaken bij WPT
Alle zilver artikelen doorlezen
Strategie
BSS
BRM(komt uit strategie sectie)
NL2 $2