Ga naar het forum
Weer in de studiemo...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weer in de studiemodus NL25 (last post)

1,596 Berichten
93 Gebruikers
0 Reacties
38.4 K Weergaven

Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis

merk wel dat deze mensen allemaal een stuk meer van poker weten als ik.

Vind dat Farmarchist veel weet, van de wiskundige kant en ranges etc... weet ik allemaal niet zo en denk ik ook niet echt over na zoals ik ze erover hoor praten. Hier is nog veel werk te doen heb ik gezien!

Iemand misschien tips met hoe je met ranges kan oefenen en de odds, gewoon noteren allemaal op papier, veel lezen of... met een equilab bij de hand pokeren?

Alle tips en ideen zijn welkom, wil graag improven :)

Nice! De meeste doen er veel langer over dan 40 posts en 2 maand om tot dit inzicht te komen. De meeste nieuwe leden zeuren over bad beats en beweren geen fouten te maken en quasi perfect te spelen. Volgens mij kom je er wel met deze mindset.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Kijk dit helpt mij zulke reacties, geeft weer iets meer inspiratie :) om door te gaan en nog meer te leren! Super!

Ga me helemaal storten op de wiskundige principes......... laat jullie tussendoor weten hoe het gaat!

Onthoud, Rome is ook niet in een dag opgebouwd. Je zult straks ongetwijfeld wel een paar keer op je bek gaan, maar het punt is, hoe ga je hier mee om? Ga je van je slechte punten, nog slechtere punten maken, of ga je ze verbeteren? Ben je tilt- en stressbestendig? Begrijp je dat het veelal om het aspect van leren gaat, en niet om grinden? Je zegt, ik ga me nu helemaal storten op de wiskundige principes. Ik geef toe, dat is super belangrijk. Maar het is niet het enigste. Er komt zoveel meer bij kijken, en dat maakt het spelletje zo ontzettend mooi. Maar de eerste stap is denk ik, accepteren dat het een lange weg omhoog is, en dat dit beetje bij beetje wordt overbrugd. Zover mijn tips!

Voeg me eens toe op skype voor een babbeltje :D

Frietje1986
PokerStrategist

Ha Rik,

heb zelf een ding geleerd dat misschien wel de key is van succes; BRM!

Je maingoal moet sowieso zijn om nooit of te nimmer broke te gaan. Al moet je met 40BB stacks NL2 gaan spelen ... al moet je elke freeroll spelen die je kunt ... Do not go broke! ... Micro-poker is ideaal om beter te worden. Met name op het gebied van mindset. Nergens anders krijg je zo'n maffe beats om je oren dan op micro.

Succes man, Mzzl

darko163
PokerStrategist

Ja, Farma, goed idee...zoals jij motiverend kan spreken :P :P

KillBZ
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Frietje1986
Ha Rik,

Je maingoal moet sowieso zijn om nooit of te nimmer broke te gaan. Al moet je met 40BB stacks NL2 gaan spelen ... al moet je elke freeroll spelen die je kunt ... Do not go broke! ... Micro-poker is ideaal om beter te worden. Met name op het gebied van mindset. Nergens anders krijg je zo'n maffe beats om je oren dan op micro.

Succes man, Mzzl

Wat harder tilt is dat je de nuts rept op NL100 en je wordt gewoon instagecalled door Ahigh imo:D

martijnde666
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door KillBZ

Ha Rik,

Succes man, Mzzl

Wat harder tilt is dat je de nuts rept op NL100 en je wordt gewoon instagecalled door Ahigh imo:D

Haha, dan moet je wat aan je table image gaan werken :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ben druk bezig met alle artikelen over BRM en mindset, heb er al veel gelezen, nu herhalen,herhalen. Ga vanmiddag even equilab erbij pakken en kijken wat nou precies welke ranges inhouden, welke handen etc...en deze erin stampen. :f_cool:

En mijn plan was ook zeker om dit keer niet broke te gaan, maar een heel strak brm aan te gaan houden, ik wil me nog niet teveel focussen op het klimmen in limieten, maar vooral een goed en solide spel te gaan ontwikkelen, dan komen de limieten vanzelf neem ik aan.

KillBZ
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door martijnde666

Oorspronkelijk gepost door KillBZ

Ha Rik,

Succes man, Mzzl

Haha, dan moet je wat aan je table image gaan werken :)

Of de volgende keer 200bb diep de nuts precies hetzelfde spelen;)

KillBZ
Oldschool Grinder

Ben druk bezig met alle artikelen over BRM en mindset, heb er al veel gelezen, nu herhalen,herhalen. Ga vanmiddag even equilab erbij pakken en kijken wat nou precies welke ranges inhouden, welke handen etc...en deze erin stampen. :f_cool:

En mijn plan was ook zeker om dit keer niet broke te gaan, maar een heel strak brm aan te gaan houden, ik wil me nog niet teveel focussen op het klimmen in limieten, maar vooral een goed en solide spel te gaan ontwikkelen, dan komen de limieten vanzelf neem ik aan.

Goede post Rik, that's the mindset

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vandaag een aantal silver artikelen gelezen.

Heel veel nieuwe dingen gelezen die ik eerder al was tegengekomen in posts, way ahead/way behind, eerst geen idee wat het inhield. (nu beter) Herhalen morgen!

En allerlei andere lines om te volgen. Ik vind het heel handig dat ze er voorbeelden bijzetten met gespeelde handen, zo is het goed te begrijpen.

Morgen weer een dag...

Doelen voor morgen:

Herhalen:

Advanced Openraising (FR)
Shorthanded theorie
Shorthanded: preflop basis
Voor de flop - De basis
Voor de flop - Wanneer raise je?
Voor de flop - Wanneer er voor jou wordt geraised
Op de flop - Basisprincipes
Op de flop - Wanneer speel je agressief?
Op de flop - Wanneer speel je passief?
Op de turn - de theorie
Op de turn - de praktijk

Nieuwe artikelen die ik wil lezen:

Op de river - de theorie
Op de river - de praktijk
Soorten bets - waarom bet je?
Wat doe je als je Way Ahead / Way Behind bent?
Betsizes - Hoeveel bet je?
Soorten bets - de valuebet
Soorten bets - De protectionbet
Soorten bets - De blufbet
Soorten bets - De continuationbet
Soorten bets - De overbet
Check-behind voor value

En als ik nog wat tijd heb misschien een goeie video kijken.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vanavond een uurtje 10NL gespeeld, ging niet echt lekker 30 dollar verloren, Ik had voorgenomen te stoppen bij de 200 dollar en ben dus overgestapt naar 5NL waar ik nog een tijd gespeeld heb, hier weer 18 dollar gewonnen, beat 5NL tot nu toe en 10NL steeds niet, dus eerst mijn rol nu maar opbouwen naar minimaal 300 dollar voordat ik me weer waag op 10NL. (tegen die tijd ook weer iets verder met de theorie!)

Ik heb even een uurtje handen opgenomen op 5NL misschien dat mensen hier commentaar op kunnen geven en/of vragen hebben waarom ik iets doe...

Staat er morgenvroeg op;) is nog aan
het uploaden, weltrusten!

Bedankt voor het kijken alvast :)

Frietje1986
PokerStrategist

Lijkt me vrij moeilijk om te 12-tablen op full-ring en tegelijkertijd een informatieve HUD te runnen.

Probeer eens een middagje 6max te 4-tablen. Dan leer je echt lines en aggressie.

katjoeng
PokerStrategist

Hoi rikvlierhuis,

ik kan mezelf wel een beetje herkennen in jou.
Ook vaak gespeeld op te hoge limieten, geen brm aangehouden.
Aantal keren begonnen met lezen, maar elke keer niet volgehouden.

Mooi om te zien dat je het nu volhoud.
Ik ga me er toch ook eens echt proberen aan toe te zetten om het goed te leren hier :-)

Succes

Frisekea
Poker Player

Als ik zie wat voor een bedragen jij erin pompt... dat vind ik persoonlijk niet verstandig. Ik heb me zelf via free-rolls opgewerkt tot een leuke bankroll en hanteer gewoon een zeer voorzichtig BRM. Ik ga pas bij een X aantal buy-in (én als ik de limiet versla) over naar de volgende limiet. Ga in ieder geval niet meer storten, zonde van je geld.

martijnde666
Oldschool Grinder

Vanavond een uurtje 10NL gespeeld, ging niet echt lekker 30 dollar verloren, Ik had voorgenomen te stoppen bij de 200 dollar en ben dus overgestapt naar 5NL waar ik nog een tijd gespeeld heb, hier weer 18 dollar gewonnen, beat 5NL tot nu toe en 10NL steeds niet, dus eerst mijn rol nu maar opbouwen naar minimaal 300 dollar voordat ik me weer waag op 10NL. (tegen die tijd ook weer iets verder met de theorie!)

Ik heb even een uurtje handen opgenomen op 5NL misschien dat mensen hier commentaar op kunnen geven en/of vragen hebben waarom ik iets doe...

Staat er morgenvroeg op;) is nog aan
het uploaden, weltrusten!

Bedankt voor het kijken alvast :)

Ik zit op werk dus heb in de pauze alleen de eeste 2 minuten gekeken, dit val me direct op:

Kun je je autozoom uitzetten?
Waarom speel je zoveel tafels in dit filmpje? Ja kan er beter 6 pakken is veel beter te volgen

Openemen is beter zonder autozoom, is veel overzichtelijker :)

Speel je ook 12+ tafels op 10NL?

Als je 10NL nog niet beat is tafels 6 echt de max!

Je speelt nu als een grinder en je kan beter eerst minder tafels spelen zodat je geen spots mist en de tijd hebt om de spots te beoordelen.

Leondoro
Poker Player

Ga svp aan je mindset werken!!!!!!
Lees eens een boek als 'The poker mindset' van Ian Taylor.

Als je zo doorgaat ga je vroeg of laat weer broke.
Trust my words!

paar dingen die ik opmerkte in de vid:

je cbet 55 oop op JTx fd board, denk dat je daar beter ch/f speelt. groot deel van zijn broadways hitten het board, sommig sc gaat hij ook niet wegleggen. dus dan zijn er nog enkel pp die je kunt doen folden.

je callt KQo in een multiway pot(4) vanuit de blinds, speelt niet optimaal. vaak hit je toppair maar zal dit niet sterk genoeg zijn of zal je niet weten waar je staat. bespaar jezelf die moeilijke spots en beter fold je daar. met een KQs kan je daar wel nog callen.

je foldt 98o TP blind vs blind op een second barrel tegen een grote vis. lijkt me dat je daar toch zeker nog de turn eens kan callen.

heb je ook firstin JTo vanop de bu zien folden, terwijl je hiermee wel degelijk de blinds kan stelen. zag je enkele sc openen vanuit late positie dus je stealrange is niet te smal veronderstel ik, maar JTo vanuit de bu hoort daar zeker wel in.

minuut 34 zou ik AA daar iets groter 3-betten dan 3X. jullie zitten allebei vrij diep en hij opent utg+1, dus zijn range is daar vrij sterk. bij een 4-bet van villain zal hij moeilijker kunnen wegleggen en indien hij calt en fold 2 flopcbet indien hij AK heeft heb je toch ook wat extra value door je sizing preflop wat groter te maken.

heb niet de hele vid bekeken, gl ;)

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik denk dat het een heel goed idee zou zijn om minder tafels te spelen en een sessie te gaan reviewen in Holdem Manager of zo. Gewoon de tijd nemen om je handen goed te kunnen beoordelen.

Bij multitafelen heb je toch minder tijd om de juiste beslissingen te nemen en dat is niet zo'n probleem als je die limiet duidelijk beat, maar om te leren is het beoordelen van 1 tafel (bv via replayer) echt een enorme eye-opener.