ja daar spreek ik me niet over uit zonder stats of reads, zullen ook wel genoeg vissen zijn zoals je zegt die super wijd gaan flatten maar als hun fold to cbet dan ook heel erg hoog is maakt t niet uit. er valt voor beide wel wat te zeggen.
opzich fine al valt er wat te zeggen voor flat flop en re- evaluate turn. Want het is makkelijk te zeggen om te zeggen jam is goed of callflop callturn is goed alleen soms zit je gewoon tegen die vissen die het altijd hebben.
Oorspronkelijk gepost door oscaar10
ja daar spreek ik me niet over uit zonder stats of reads, zullen ook wel genoeg vissen zijn zoals je zegt die super wijd gaan flatten maar als hun fold to cbet dan ook heel erg hoog is maakt t niet uit. er valt voor beide wel wat te zeggen.
Maar hij zei net zelf dat het een slechte speler is, wat doen slechte spelers vaak? veel flatten en raisen als ze nuts hebben dus vraag me af hoe goed je dan zit met 82o daar.
Zou dan eerder bay zn line nemen en folden op een eventuele turn bet van hem.
ja ik heb de hand verder niet bekeken, las enkel de discussie over de open maar ga wel akkoord dat jammen als hij raised sowieso niet goed is. call flop en herevalueer turn of tegen sommige zelfs gewoon fold flop.
Oorspronkelijk gepost door 3BetMe4Free
Yeah, maar ik open liever ook niet tegen zulkse spelers hoe mooi het ook lijkt
zulkse spelers zijn vaak gevaarlijk
Oorspronkelijk gepost door divvie
beetje jammer dat je zon attitude aan het creeren bent en al het kritiek dat je krijgt wil goedpraten. als het dan toch perfect is gespeeld why bother posting met uitleg eronder. anyway, gl verder
nee ik bedoelde iets anders nu ik het terug lees zie ik dat je het op 2 manieren kan opvatten. Mijn lijn is belange niet perfect anders post ik de hand ook niet.
ma ik leg morgen wel uit
Snap niet waarom 3bet onzin over mij en mijn attitude erbij moet halen.
Verder moet je wel snappen dat als jij als SB en BB optimaal spelen 28o met die stacksizes zo diep met icm etc gewoon belachelijk exploitble open is. Vaak als je niet zeker weet hoe iemand speelt (als je bijvoorbeeld op heel veel flops niet weg kan komen omdat je niet zeker weet of ze alleen actie geven als ze het hebben zoals hier een beetje) dan is gewoon snap fold imo.
Denk ook dat beetje dat je op een of andere manier het idee hebt dat als het over een fish gaat je "iets" moet doen om hem te ownen terwijl bij heel veel fishen je die owned door gewoon super veel valeu te pakken als je wel een keer handje hebt. Je kunt nu eenmaal niet elke fishen ownen door FE.
Exploitable vs vis in $5
Edit: verder heb je wel een punt dat je deze zou kunnen laten gaan vanwege zijn stacksize, maar open zal niet heel slecht zijn. Je kan alleen zijn stack niet onder druk zetten. Je zal na dit sample handen wel iets van een read hebben waar je je beslissing op kan baseren.
Oorspronkelijk gepost door Erik212
Exploitable vs vis in $5![]()
volgens mij snap je mijn punt niet (iig dat denk ik na zo'n opmerking en ken je game ook wel wat).
Je moet van een bepaald punt uitgaan stel (dat weet ik niet precies) als iedereen optimaal zou spelen zou hier 30% open optimaal zijn (en wie weet als BB echt optimaal speelt zou die je nog minder +EV kunnen laten openen).
Als je je tegenstander dan wil exploiten (lees geld winnen) kun je dat op 2 manieren doen je kunt tighter gaan openen of looser.
Je opent tighter tegen maniaks en exploite die op deze manier. Je opend looser tegen nits. klinkt vrij std allemaal maar mensen lijken dat niet echt te snappen.
Als je hier dus opend met 82o betekend dat dat je eigenlijk zegt dat je weet dat hij massive exploiteble teveel fold preflop en puur fit fold (en daardoor veel ste veel fold op flop) postflop is.
Dat weet je niet enige reden waarom het nu waarschijnlijk minder slecht is komt door de hele grote anties in hypers.
Daarnaast word het weer heel slecht omdat je door deze open een vrij groot % meet gaat busten wat rampzalig is met zo'n stack in deze icm heavy situatie.
Dus chip Ev lijkt het me al zeker niet vanzelfsprekend dat dit een open is tegen iemand met zo weinig handjes en zo'n grote stack.
Dus ICM wise en praktijk snapfold en geen reden als je denkt hem te kunnen exploiten om dit te gaan open open dan gewoon 80% en pak alleen de duidelijk +Ev spots.
With bike/steph/divvert on this one. Any two tegen veel mensen okay maar niet tegen your average 25/0 vis waar je preflop geen fold equity hebt ookal speelt hij nog zo fit/fold postflop. Je risked dan 3.5bb om 2.5 op te pakken dus dan moet villain al 71% van flops folden op je c-bet voor BE.
Flop kan je wel folden tegen passive / weak fish door stackdepth en t feit dat hij toch elke turn continued en je dan alsnog moet folden.
Oorspronkelijk gepost door Wolfske
iemand die te veel fold is ook slecht .. hij durft 66 zelfs niet te 3betten, ik twijfel hier echt niet aan men play ofzo, en als ie te veel callt gaat ie ook te veel folden op cbets so I don't care eigenlijk
Ok ten eerste die comment eens verduidelijken want di ekomt idd arrogant over maar was niet zo bedoelt.
Ik bedoel:
Hij is slecht kan veel dingen betekenen, iemand die alles callt is slecht, iemand die te veel foldt is ook slecht. Kerel maakte zeker niet de indruk dat ie echt heel veel callde ofzo ook al zatk nog maar pas bij em aan tafel. Hij heeft denk ik 2 calls gemaakt voor all-in zover ik het doorhad had ie het wel telkens.
Ik twijfel wel aan mijn play, maar niet aan men open. Om veel redenen vind ik anytwo hier openen tegen een non-reg goed. Ik invensteer slechts 33299 om de pot van 108k ongeveer op te nemen. Dit moet 31% van de keren lukken om profitabel te zijn. Dus hij moet 70% terugspelen .. dat is de eerste reden die ik twijfelachtig vindt.
Als hij toch meer gaat terugspelen gaat ie pbb zoals iedereen hier aangeeft te veel flatten en gaan cbets veel lukken. Daarom is postflop pbb ook nog winstgeven dus I like my open even more.
Aangezien het voor mij een profitabele spot lijkt wil ik die sowieso niet laten schieten in een hyper. Ik kan hier zomaar even 2 bb oppakken ipv 0.5bb te verliezen. Niet lang meer en we zitten allemaal tussen de 5-10bb .. en dan maakt 2bb echt wel een huge verschil in push/fold ranges. Dit laat me toe om langer dan anderen 'sterke kaarten' te spelen .. dus I like my open even more.
Over ICM, verwaarloosbaar tegen een vis op deze stack diepte imo .. volgens mij is deze spot +ev genoeg om geen bang te hebben van icm.
'I don't care'
Daarmee bedoelde ik dus I don't care als ie veel gaat flatten .. redenen daarvoor staan hierboven uitgelegd. Was niet van I don't care wat jullie denken ofzo
Oorspronkelijk gepost door onmybike
Verder moet je wel snappen dat als jij als SB en BB optimaal spelen 28o met die stacksizes zo diep met icm etc gewoon belachelijk exploitble open is. Vaak als je niet zeker weet hoe iemand speelt (als je bijvoorbeeld op heel veel flops niet weg kan komen omdat je niet zeker weet of ze alleen actie geven als ze het hebben zoals hier een beetje) dan is gewoon snap fold imo.
Denk ook dat beetje dat je op een of andere manier het idee hebt dat als het over een fish gaat je "iets" moet doen om hem te ownen terwijl bij heel veel fishen je die owned door gewoon super veel valeu te pakken als je wel een keer handje hebt. Je kunt nu eenmaal niet elke fishen ownen door FE.
Yea ik doe het niet tegen goeie spelers of tegen reggish spelers. Tegen vis wel .. ik vind wel datk iets moet doen, maar uit de gedachte dat ik de +ev spot niet wil laten liggen .. niet van ik moet hem outplayen want hij is slecht.
Over de rest obv agree over hoe je ze moet ownen, al denk ik datkm ook own met anytwo te openen hier ..
Nadat ik de hand nog eens bekeek, verder nadacht en alle reacties hier las ben ik wel akkoord over hoe ik flop speel .. ik vind het niet echt geweldig hier te jammen. Ik spreek mezelf ook tegen:
- Enerzijds zeg ik dat ie pbb te veel gaat folden op een cbet
- Anderzijds raiset ie en ik jam erover alsof die dat dus toch heel wijd zou doen ...
Had imo beter kunnen callen zoals Bay, Sam en Oscaar zeiden. Als hij dan turn checkt weetk datk vaak goed zit. Barrelt ie door heeft ie het pbb wel ...
Toch ben ik er ergens van overtuigd dat deze jam vaak ook goed is tegen unknowns .. maar wel compleet onnodig, en met icm daar in het gedachte eigenlijk toch helemaal niet goed als je niet weet tegen wat een range je zit .. wat ik daar deed was maw niet echt pokeren maar meer gokken helaas .. beetje jammer datkm verknalde
Oorspronkelijk gepost door Sokzel
With bike/steph/divvert on this one. Any two tegen veel mensen okay maar niet tegen your average 25/0 vis waar je preflop geen fold equity hebt ookal speelt hij nog zo fit/fold postflop. Je risked dan 3.5bb om 2.5 op te pakken dus dan moet villain al 71% van flops folden op je c-bet voor BE.Flop kan je wel folden tegen passive / weak fish door stackdepth en t feit dat hij toch elke turn continued en je dan alsnog moet folden.
ik doe 60 om 210pot te winnen , moet maar 28% van de keren lukken .. dus als hij 1/3 keer fold print ik al geld (en niet 70% keer dat ie moet folden)
Ik ben imperb nog eens aan het bekijken .. wat mij wel opvalt is dat iedereen hier over die vis praat alsof ze weten hoe die speelt .. 13 handen hadk erop denk ik en dat was dan pbb early want ik zat net bij hem aan tafel.
Tot op dit punt waas ie unknown en had hij 1 hand op 5 handen gespeeld. Hij flatte mijn UTG raise en callde iemand anders zijn shove. Hij zat met QQ tegen AA.
Ik ga verder niet meer in op de open .. agree to disagree als jullie het slecht vinden.