Ga naar het forum
Zeezouts Rush Multi...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Zeezouts Rush Multi Limit Tournaments Blog - aankondiging

111 Berichten
20 Gebruikers
0 Reacties
4,145 Weergaven
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik wil weer een frisse start maken en heb dan ook besloten om mijn oude blog maar te sluiten. Zo blijft het een beetje overzichtelijk.

Deze tekst heb ik nog meegenomen uit de oude blog, ter aansluiting:

Het roer helemaal om

Afgelopen dagen heb ik mijn plannen, spel en ideeën nog eens geanalyseerd en ik ben tot een conclusie gekomen:

1. Ik moet stoppen met diverse spelsoorten door elkaar te spelen, want ik heb de neiging om moves in het verkeerde speltype te maken. Da's dus echt -$EV

2. Eigenlijk vind ik alleen MTT's echt leuk om te spelen. Met andere games speel ik vooral om een paar dollar winst te maken, maar dat kan ik ook op andere manieren doen. Het is voor mij gewoon een spelletje, dat me bovendien erg weinig oplevert en snel laat tilten wanneer ik me begin te vervelen. Ik hou van het competitie-element (blijkt wel uit die freeroll-tijd) en heb eigenlijk geen zin om te pokeren, alleen maar om geld te verdienen. Ik zie momenteel eventuele winst als een leuke extra.

3. Ik speel liever geconcentreerd en tegen de top van mijn spelniveau aan. Weliswaar maak ik het mezelf daarmee moeilijk, maar daar ben ik nou eenmaal een meester in.

4. Ik ben geen grinder. Heb het geduld daar niet voor, vind het saai en maak dan ook steevast grote fouten door ongeduld. Dat heb ik met MTT's ook wel eens, maar veel minder. Het leeuwendeel van mijn zware terugval op FT is dan ook een viertal cashgames die uit de hand liepen...

5. Ik wil pokeren voor mijn plezier. Daar ik MTT's het leukst vind, is mijn keuze daarvoor dan ook logisch. Helaas kosten ze erg veel tijd en speel ik liever geen twee toernooien tegelijk.

Dit alles leidt bij mij tot de conclusie dat ik me weer helemaal ga richten op MTT's en de rest laat schieten. Ik voeg mijn BR's 'samen'tot één grote MTT-BR, met een percentage voor PS-happenings e.d., en speel de SNG's alleen nog (wanneer ik daar zin in heb) op Mansion e.d.

Het betekent dat ik met mijn restant op FT ook hogere MTT's ga spelen. dat lijkt boven BRM en ik kan daar dan ook gemakkelijk broke gaan, maar ik zie mijn BR op Stars en FTP als één geheel. Het hangt er gewoon vanaf waar het toernooi zich afspeelt.

Verder ga ik mijn totale BR rekenen, inclusief het uitgecashte deel (dat ik liever niet op pokeraccounts laat staan) dat ik voor live-games reserveer. In geval van nood kan ik daarmee dan mijn online-BR aanvullen.

Ik ben een echte 'old-skool'-pokerspeler (in de zin van 1 toernooi tegelijk) en zal dat voor mezelf moeten aanvaarden. Laat ik dus ook als dusdanig te werk gaan en genieten van de MTT's die ik ga spelen.

Ik speel liever twee toernooien per week met plezier, voor een hogere buy-in, dan 20 met verveling en in tilt-mode. Ofwel: back to basics (gezien mijn eerste poker-ervaringen, toen ik meteen mijn eerste 3-tafel live-game wist te winnen met ABC-poker volgens Lederer).

Komend jaar ga ik meer live-games spelen om te oefenen en dan hoop ik volgend jaar in Utrecht en het jaar daarop in Amsterdam mee te spelen.

Lukt dat niet? Pech gehad!

Wat ik vanaf nu wel wil doen, is ieder gespeeld toernooi nalopen, anayliseren en uitzoeken of ik eventueel andere opties had kunnen kiezen. Even doorrekenen en zo.

Ik kan me voorstellen dat jullie een beetje moe worden van al die veranderingen en plannen van mij, maar ach: beetje zout in de pap kan geen kwaad

------------------------------------------

Ondertussen 1 MTT gespeeld (ging er op 39/180) en zit nu in de 30k op stars.

Voelde me goed en had er vanavond zin in :)

Morgen ga ik dan mijn handen van vandaag analyseren.

110 reacties

op 1 soort concentreren heeft mij ook goed gedaan

kunnen we concluderen dat je weer wat meer energie hebt?

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Wisselend, maar ik wil me er niet door laten omverwerpen ;)

Ik kies nu gewoon mijn beste momenten uit om een toernooi te starten

elrio
PokerStrategist

Je hebt zo van die mensen die steeds veranderen van gedacht .... :D
Zeker is dat onze soort goed is in plannen maken/bedenken!

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

In sommige situaties heb je weinig keuze dan steeds je plannen bijstellen.

Eén van de beste skills van de mens is juist die mogelijkheid. Het stelt hem in staat te overleven in soms zeer moeilijke omstandigheden.

Je plannen NIET bijstellen wanneer het WEL nodig is zou pas echt dom zijn... ;)

Zonder die skills zou trouwens poker ook een oersaai spel worden...

ga toch krassen, dan win je nog es wat! :D

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Jammer, ik lig uit de 30k.

Beetje pech: ik krijg AQs op de CO met nog 12bb en push tegen ongeveer dezelfde stacks. Zit ik tegen 2x AKo aan te kijken en ze hitten nog hun K op de flop ook. Dat liet mijn Q op de turn voelen als een beetje zeezout op de wonde....

Maar ik ben wel tevreden, want ik heb gedisciplineerd gespeeld en heb in ieder geval vandaag niets verloren. Bovendien weer ITM gekomen en ik weet dat er méér in zit.
MTT-s spelen is nog meer langetermijnwerk dan SNG's, dus ik wacht geduldig op mijn moment.

Verloor daarstraks de $8,80 op FTP (39/180), maar werd hier 468/4950 en won $19,80.

Totaalsaldo vandaag dus precies $0 :D :D:D

Hoop werk voor niets, maar toch wel lekker gespeeld en weer wat handen om te bestuderen.

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Pfieuw!!!!

Ik heb de HH van die 30k van gisteren eens doorgenomen in de replayer.

Zaten toch nog wel een paar heel twijfelachtige moves tussen, variërend van überdonk tot iets te loose.

Dat ik toch nog ITM kwam lag misschien gewoon aan het hoge aantal slechte kaarten :D

Had een geluksfactor over alle kaarten van -3,2 in de replayer (193 handen).

Gelukkig kreeg ik wel 4x KK (waarbij ik slechts 1x tegen AA opliep!)

Het nalopen van zo'n toernooi in een replayer is zeker een aanrader. Ik deed dat vorig jaar ook regelmatig, maar het is een beetje op de achtergrond geraakt.

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik ga stoppen met bloggen....

Heb er gewoon geen zin meer in en ga simpelweg donken in de games die ik leuk vind.

Alle trouwe lezers: bedankt!

Ter info: heb geen bad beat gehad in een MTT of zo. Ik heb gewoon geen zin meer om te bloggen. Weet ook niet waarom.

GL ye all!!!!! :D

blowkonijn
Oldschool Grinder

Nachtgedachten blijft toch nog wel? En kan je me toevoegen op skype? blow.konijn :D

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Yep! Ik blijf voorlopig doen alsof ik nog denk :P

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Maar nu ga ik eerst doen alsof ik slaap...

sould3mon
PokerStrategist

valt dat melden niet onder bloggen ?
_biggrin:

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

:D :D:D

Nah, met niet meer bloggen bedoel ik meer: niet meer steeds de vorderingen bijhouden en dergelijke. Het focust me teveel op resultaten ipv mijn spel.

Onder het motto "analysing my games' ga ik de komende tijd al mijn gespeelde games eens doornemen en elke hand die imo ook maar enigzins fout gespeeld lijkt te zijn, analyseren en eventueel posten.

Ik zal dus echt nog wel eens wat schrijven in deze thread, maar richt me wel meer op poker en minder op mijn privé-omstandigehden. Begint imo beetje op whinen te lijken en dat wil ik niet. ;)

viewer88
Oldschool Grinder

Hé man, heb je handjes eens bekeken en zitten er een paar heel interessante tussen :)

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik ben nog druk bezig met checken. Er komen er dus nog veel meer :D

In eerste instantie kijk ik naar eigen fouten. Tenslotte is dat het meest waarschijnlijk. Heb er ook best een aantal gevonden, maar ze verklaren voor mij nog niet de set-ups.

Ik blijf het vreemd vinden dat er steeds iemand aan tafel zit die ongelooflijk veel mazzel heeft met heel vreemde starthanden. Dat ga ik zeker ook nog checken. In eerste instantie wil ik echter mijn eigen fouten eruit halen.

to be continued....

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Okee....

Ik ben van plan om me helemaal te focussen op de Daily 80 grand op stars.

Dit toernooi ligt me wel, werd zelfs een keer 26 en 30, maar is eigenlijk te duur voor mijn BR. Ik voel me in deze toernooien echter veel beter thuis en wil er meer werk van gaan maken. Bovendien beginnen ze op een voor mij gunstige tijd.

Voor de liefhebbers ga ik % verkopen. Jaja, ik weet het, BRM en zo, maar ik voel me gewoon het meest thuis in deze games en weet dat ik ze aankan. Daarom verkoop ik ook procenten.

Ik geef geen wingarantie, maar doe zeker mijn uiterste best.

Ik ben van plan om een serie van 10 van deze toernooien te gaan spelen (1-2 per week) en je kunt je in elk toernooi apart inkopen.

Ik denk er over na om de toernooien naderhand op te nemen op Camtasia met de replayer en er mijn commentaar bij te zetten, afhankelijk van het verloop van het toernooi.

Ik ga maximaal 50% uitgeven, want mijn hoofddoel is om dit toernooi beter te leren kennen en erin te groeien. Ik zal ook elk toernooi naderhand helemaal uitpluizen op fouten in mijn spel en twijfelhanden posten.

Ik zeg er wel bij: ik speel mijn eigen TAG-stijl, maar sta open voor suggesties en goede coaching. Mijn bedoeling is om regular te worden op dit toernooi.

Deelname is mogelijk in delen van 5%. Een eventuele winst wordt gelijk gedeeld over de deelnemende procenten. Mijn eigen deelname zal bestaan uit de resterende procenten, met een minimum van 10%.

Om alle onduidelijkheid te voorkomen: Het toernooi kost $50+5

Neem je deel met 10%, dan kost dat je $5,50 en je krijgt een 10% aandeel in eventuele winst.

Ik wacht eerst af hoeveel mensen willen deelnemen en plaats dan de datum waarop ik het eerste toernooi ga spelen.

Ik ga er vanuit dat mijn woord voor jullie genoeg garantie is voor correcte afhandeling.

Zeezout _cool:

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik verhuis deze even naar een aparte thread....

Hey Z!

Van harte gefeliciteerd met je trouwdag! Een dag te laat, maar ik hoop dat je t naar je zin hebt gehad!

Groetjes :f_cool:

Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Dank je. Heb het erg naar mijn zin gehad :)

Minder naar mijn zin heb ik het op FTP tegenwoordig. Ik kan er echt geen pot meer winnen en heb al mijn vertrouwen in de site momenteel even verloren. Wat ik ook doe, ik zit bijna altijd dominated in de P/F fase of loop steevast tegen een beat aan.

Rigged? Nah, onwaarschijnlijk, al is het wel heeeel erg momenteel. Zal wel weer variance zijn. Maar ik heb mijn buik er een beetje vol van. SNG's zijn niet meer mijn ding.

Zonder vertrouwen speel ik niet meer met plezier en zonder plezier wil ik niet spelen. Iedere pot wordt gekraakt momenteel. Ik ga denk ik uitcashen en weg bij FTP. Of het nou toeval is of niet: sinds die major update win ik er werkelijk niets meer. Misschien speel ik er nog eens een MTT of zo, kijken of dat ook zo maf verloopt. Heb nog wat punten staan daar.

Ga me nu verder helemaal richten op de 80k-MTT's op Stars. Niet dat je daar geen beats op kunt lopen, maar tot nog toe heb ik daar nog vertrouwen in mijn spel.

Mansion hou ik nog steeds aan voor de 'kan me niet schelen'-games en op Titan laat ik nog wat reserve staan voor eventuele lach-of-ik-schiet-shows.

Added:

Lol, ik dacht ik geef ze nog één afscheidsschot: een $11 Turbo.

De hele game werkelijk alleen trash gehad. Niet één speelbare hand en de minder speelbare handen werden steevast geraiset voor ik wat kon doen.

Uiteindelijk zit ik met Q8o (mijn werkelijk beste hand tot dan toe!) en nog maar 2,5 op de BB. Iedereen foldt tot de SB, die me callt met 22. Ik kan uiteraard niet meer folden, push en hit een Q op de flop.

Ik hoef toch zeker niet te gaan uitleggen wat de river was he?

Ben nu helemaal klaar met FTP-SNG's en donk mijn roll wel weg in MTT's of ik cash out en koop een viskano.