Ik wil weer een frisse start maken en heb dan ook besloten om mijn oude blog maar te sluiten. Zo blijft het een beetje overzichtelijk.
Deze tekst heb ik nog meegenomen uit de oude blog, ter aansluiting:
Het roer helemaal om
Afgelopen dagen heb ik mijn plannen, spel en ideeën nog eens geanalyseerd en ik ben tot een conclusie gekomen:
1. Ik moet stoppen met diverse spelsoorten door elkaar te spelen, want ik heb de neiging om moves in het verkeerde speltype te maken. Da's dus echt -$EV
2. Eigenlijk vind ik alleen MTT's echt leuk om te spelen. Met andere games speel ik vooral om een paar dollar winst te maken, maar dat kan ik ook op andere manieren doen. Het is voor mij gewoon een spelletje, dat me bovendien erg weinig oplevert en snel laat tilten wanneer ik me begin te vervelen. Ik hou van het competitie-element (blijkt wel uit die freeroll-tijd) en heb eigenlijk geen zin om te pokeren, alleen maar om geld te verdienen. Ik zie momenteel eventuele winst als een leuke extra.
3. Ik speel liever geconcentreerd en tegen de top van mijn spelniveau aan. Weliswaar maak ik het mezelf daarmee moeilijk, maar daar ben ik nou eenmaal een meester in.
4. Ik ben geen grinder. Heb het geduld daar niet voor, vind het saai en maak dan ook steevast grote fouten door ongeduld. Dat heb ik met MTT's ook wel eens, maar veel minder. Het leeuwendeel van mijn zware terugval op FT is dan ook een viertal cashgames die uit de hand liepen...
5. Ik wil pokeren voor mijn plezier. Daar ik MTT's het leukst vind, is mijn keuze daarvoor dan ook logisch. Helaas kosten ze erg veel tijd en speel ik liever geen twee toernooien tegelijk.
Dit alles leidt bij mij tot de conclusie dat ik me weer helemaal ga richten op MTT's en de rest laat schieten. Ik voeg mijn BR's 'samen'tot één grote MTT-BR, met een percentage voor PS-happenings e.d., en speel de SNG's alleen nog (wanneer ik daar zin in heb) op Mansion e.d.
Het betekent dat ik met mijn restant op FT ook hogere MTT's ga spelen. dat lijkt boven BRM en ik kan daar dan ook gemakkelijk broke gaan, maar ik zie mijn BR op Stars en FTP als één geheel. Het hangt er gewoon vanaf waar het toernooi zich afspeelt.
Verder ga ik mijn totale BR rekenen, inclusief het uitgecashte deel (dat ik liever niet op pokeraccounts laat staan) dat ik voor live-games reserveer. In geval van nood kan ik daarmee dan mijn online-BR aanvullen.
Ik ben een echte 'old-skool'-pokerspeler (in de zin van 1 toernooi tegelijk) en zal dat voor mezelf moeten aanvaarden. Laat ik dus ook als dusdanig te werk gaan en genieten van de MTT's die ik ga spelen.
Ik speel liever twee toernooien per week met plezier, voor een hogere buy-in, dan 20 met verveling en in tilt-mode. Ofwel: back to basics (gezien mijn eerste poker-ervaringen, toen ik meteen mijn eerste 3-tafel live-game wist te winnen met ABC-poker volgens Lederer).
Komend jaar ga ik meer live-games spelen om te oefenen en dan hoop ik volgend jaar in Utrecht en het jaar daarop in Amsterdam mee te spelen.
Lukt dat niet? Pech gehad!
Wat ik vanaf nu wel wil doen, is ieder gespeeld toernooi nalopen, anayliseren en uitzoeken of ik eventueel andere opties had kunnen kiezen. Even doorrekenen en zo.
Ik kan me voorstellen dat jullie een beetje moe worden van al die veranderingen en plannen van mij, maar ach: beetje zout in de pap kan geen kwaad
------------------------------------------
Ondertussen 1 MTT gespeeld (ging er op 39/180) en zit nu in de 30k op stars.
Voelde me goed en had er vanavond zin in
Morgen ga ik dan mijn handen van vandaag analyseren.