Ga naar het forum
Zeezouts turbo: The...

Meldingen
Alles wissen

Zeezouts turbo: The Bull Run |Total: +$9.74

19 Berichten
2 Gebruikers
1 Reacties
1,002 Weergaven
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Deze thread is speciaal gericht op de Bull Run, een onderdeel van mijn MGT-project. Probeer de reacties beperkt te houden tot de Bull Run. Andere reacties kun je beter in mijn blog plaatsen.

Voorlopig is dit nog een testfase.

Beantwoorden
Citeren
18 reacties
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

De Bull Run

Gewijzigde versie: The Attack

Doel: Vanuit freerolls/tickets een mooie cash maken.
Aanpak: Eerste $1,10 bijeensparen en daarna hyperagressief bankrollmanagement met (bijna) hele Bull Run bankroll

Fase 1 Speel freerolls/tickets tot je $ 1,10 of meer hebt bereikt met je Bull Run bankroll (BR)

Fase 2 Zodra je BP op of boven $1,10 komt ga je cashgames spelen
Je koop je steeds zo hoog mogelijk in van je hele BR. De 10% en andere extra's gaan in de PP (profit Pot)
Je roomt bij het upmoven alleen de 10% + extra's af.
Moet je een limiet terug, dan gaat alles wat overblijft na je buy-in, naar de PP!

Daal je weer beneden de $1, dan probeer je met het restant terug te komen op $1,10.
Lukt dat niet meer, dan voeg je de rest toe aan je PP en is de Bull Run over.

Je PP is het eindresultaat van je Bull Run

Hieronder volgt een schema, om het (hopelijk) wat te verduidelijken

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Hier is het werkblad met een echt gespeelde Bull Run:

Versie 1 - alleen afromen bij upmoven.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

In deze post ga ik de resultaten updaten.

Bull Run 1: +$2,77
Bull Run 2: +$6.97
-------------------------------------------------------
Totaal: +$9.74

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Zo, dit is de nieuwste versie van de Bull Run, die ik "The Attack" heb genoemd. Ik denk niet dat ik hier nog iets aan ga wijzigen, maar tja, met mij weet je het nooit :D

Overigens is de naam "The Bull Run" afgeleid van de eerste grote veldslag in de Amerikaanse burgeroorlog (1861), waarbij massa's burgers uit Washington D.C. als toerist gingen meekijken hoe slag werd geleverd met de Confederatie.

Overigens werd het Noorden in de pan gehakt en was Washington bijna veroverd door de Confederatie.

Daar kwam ik dan weer bij terecht door "De Blauwbloezen", waarin deze slag humoristisch is uitgebeeld.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Net leuke set over set gepakt, dus spreadsheet in post 3 weer bijgewerkt.

Sowieso al op +$1.91 in deze Bull Run

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Net nog 53 handjes NL MSS gespeeld op NL5.

Eerst gedaald tot beneden de 80%, maar omdat ik altijd doorspeel tot ik weer de BB heb, nog paar handen gespeeld en weer boven de 80% gekomen. Daarna alsnog profit gepakt van $0.42.

Stand in deze Bull Run: BP $2.92 | PP $1.91 | Next game: NL5 MSS

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Net nog even MSS gespeeld op NL5, maar dat werd geen succes. -$1,20 en daarna gestopt.

Ik ga trouwens MSS misschien wat minder spelen op de limieten van NL5+ en in plaats daarvan meer BSS spelen. MSS speel ik dan alleen op NL2. Merk dat ik toch te gemakkelijk ga donken met MSS, momenteel.

Daarom zie ik de stap naar de volgende limiet MSS als optioneel. Met een BP van $2,50 zou je dan dus eventueel wel NL2 BSS kunnen spelen, ipv NL5 MSS, en kunnen wachten tot NL5 BSS mogelijk is met upmoven.

Stand in deze Bull Run: BP $1.72 | PP $1.91 | Next game: NL2 BSS

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Wat ik ook nog wel een optie vind, is met een 90% stack te gaan BSS-en. Dan kan ik iets eerder instappen. Ik moet dan echter wel nog steeds de game eindigen wanneer ik beneden de 80% stack kom.

Leuk experiment weer, zeker omdat ik met een fishstack de meeste bb/100 lijk te winnen (al is mijn sample uiteraard nada) :D

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Meteen maar de daad bij het woord gevoegd en een schakel FSS (Fish Stack Strategy) ingevoegd.

Daarbij koop ik me in voor 90bb en eindig de game wer bij 80bb of minder, of 100bb+

Nu vraag je jezelf misschien af waarom ik niet doorga met BSS bij 100bb, maar het hele systeem draait op het afroomprincipe. Door FSS te spelen komt er een afroomschakel bij.

In mijn laatste game ging ik upmoven naar NL2 FSS en dus kocht ik me in voor $1.80. Daardoor komt de rest van de BP beschikbaar voor de spaarpot. Verder won ik $0.44 in die game, dus dat komt bij de BP.

Nu heb ik weer $2,24 in mijn BP, dus kan ik upmoven van FSS naar BSS. Dat geeft opnieuw $0.24 voor de profitpot, daar ik me voor $2 ga inkopen.

Hieronder nog eens het actuele spreadsheet:

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Net nog even NL2 BSS gespeeld en $0.92 gewonnen :)

Standen: BP $2.92 | PP $2.25 | next game: NL2 BSS of NL5 MSS

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

En nog $0.20 erbij op NL5 MSS

Lijkt wat te herstellen allemaal :P

Standen: BP $2.70 | PP $2.67 | next game: NL2 BSS of NL5 MSS

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ziet er niet slecht uit dacht ik zo. Succes alvast met NL2 BSS of NL5 MSS :gl:

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Helaas alsnog uitgeschakeld in mijn eerste Bull Run

Liep eerst met mijn azen tegen een set op en vervolgens kon ik niet meer folden toen er een K-flush op het board lag. Helaas had hij de aas.

Eindresultaat Bull Run 1: $2.77

Jammer dat ik niet een keer flink kon doorstoten, maar valt toch niet tegen voor een gratis game :P

Hier is een plaatje van de totale run:

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

In de volgende run ga ik een kleine wijziging testen: ook bij het downmoven gaat nu het restant in de spaarpot PP.
Daardoor kan het upmoven wat langer duren, maar groeit de profitpot ook meer. Nu heb ik in mijn laatste games toch veel profit laten liggen.

Verder blijft alles hetzelfde.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ondertussen voorspoedig aan de tweede Bull Run begonnen. Bij deze begin ik dus direct bij $1 uit de StarsCoinspot en room ik dus ook af bij een downmove!

Standen Bull Run 2:

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Daar ik momenteel alleen de Bull Run speel, voeg ik mijn $1,40 winst in de Chromestar-freeroll ook toe aan deze game. Verder kies ik er voor om slechts één limiet per keer te upmoven, ook wanneer er genoeg winst is om meerdere limieten te stijgen.

Hierdoor stijgt de spaarpot sneller en kan ik beter eventuele grotere winsten in freerolls of cashgames handlen.

Nieuwe stand:

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik ga trouwens de komende tijd vooral de Bull Run spelen, dus deze houd ik dan verder bij in mijn main blog: Zeezouts Chaotic World.

In deze blog houd ik alleen veranderingen bij, zodat het actueel blijft. Het heeft geen zin om vier blogs te blijven posten wanneer die niet echt hoeven te worden geupdate. Ze zijn er vooral om de concepten uit te leggen.

In de titel houd ik de totaalwinst bij, gewoon voor de leuk :D

Beantwoorden
Citeren