Beste 1d8hr40m,
Ik ben ook twee jaar geleden begonnen met poker en speelde tot voor kort alleen SNG en toernooien. Ik heb ook de overstap gemaakt naar cash en heb daarmee eigenlijk een positieve ervaring. Ik heb her en der wel wat tips bij elkaar vergaard om mijzelf te verbeteren. Graag deel ik dat hier op het forum.
1. Ik speel niet voor mijn brood dus het maakt in het begin eigenlijk niets uit of ik NL2, NL5 of NL10 speel. Ik speel dus de laagste limiet :-)
2. Ik ga mij strik aan een Bankroll Management houden waarbij ik tenminste 20 BI van een niveau moet hebben voordat ik daar ga spelen. Kom ik daaronder dan ga ik weer terug naar het vorige niveau. In het schemergebied tussen de niveaus ga ik een beetje gemixt spelen.
3. Ik heb eens naar mijn handen gekeken (5K nog maar) en het blijkt dat als ik gewoon ABC poker speel volgens de starthandenkaart (met natuurlijk aanpassingen per tafel en per speler) ik het het beste doe. Ik verlies dan alleen kleine potjes en win grotere potjes omdat mijn handen vaak wat sterker zijn dan mijn tegenspelers.
4. Ik speel tight en agressief. Als ik de beste hand meen te hebben dan ga ik daarvoor en ik bet dan flink door. Moet je eens opletten waar je allemaal mee gecalled gaat worden.
5. Ik open/limp nooit en limp alleen met speculatieve handen als anderen mij zijn voorgegaan. Pocket paren open ik dus gewoon of gooi de echte kleintjes in early positie gewoon weg
5. Ik steel mij gek in late positie omdat er haast nooit wordt teruggespeeld. Kijk wel even naar de stats van de villians want een maniac/vis wil nog wel eens callen.
6. Ik speel full ring omdat dat iets langzamer gaat en je feitelijk meer handen krijgt voor je Blinds. Je kan dan iets tighter spelen. Ik denk ook dat er full ring meer beginnende spelers zitten waardoor je je kansen iets vergroot. Je hebt ook iets meer tijd om na te denken omdat er tenslotte meer spelers iets moeten doen.
6. Ik speel max 6 tafels tegelijkertijd (4 cash en 2 free roll toernooien) tegelijkertijd zodat ik niet allemaal snap beslissingen moet nemen
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet,
Bart
zie ook mijn grafiek: