Ga naar het forum
6-Max, 5NL belachel...

Meldingen
Alles wissen

6-Max, 5NL belachelijke graph

11 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
2,451 Weergaven

Beste leden,

Ik speel al 2 jaar poker, van alles door elkaar en ben sinds een half jaar wat serieuzer gaan spelen. Eerst mtt's maar begin dit jaar toch voor cashgames gekozen: 6-Max en ben begonnen op 5NL zoals al eerder vermeld.

Heb het idee dat ik zelf redelijk wat verstand van poker heb, in ieder geval meer dan genoeg voor op 5NL. Speelde in het begin 6 maar later 4 tafels tegelijk, maar krijg een graph waar je bang van wordt...

?1 (kreeg de graph er niet goed op)

Wat ik ook probeer ik krijg die lijn maar niet omhoog, zijn er mensen met tips voor het beginnen met cashgames? Is het normaal dat het de eerste 10K handen zo slecht gaat? Of kan ik beter stoppen met 6-Max?

Alvast bedankt!

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
Yordi85

na ik ben met NL10 bezig maar het gaat me niet zo goed af eig. Ben heel veel BI down over 40K handen.

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef

Mijn ervaring is dat zelfs de micro-stakes beter worden tegenwoordig, je komt (op de sites waar ik speel) nog maar zelden huge fishes (type VPIP90) tegen. Toch is het zeker haalbaar om ze nog stevig te beaten. Voor MTTers zijn veel voorkomende leaks: te loose afstacken met TPTK, te loose setminen, en je spel niet genoeg aan villain aanpassen.

Het enige wat ik kan aanraden is de basis artikels door te nemen, in het Engels is er wel een goed concept in de strategie artikels, waar gewerkt wordt met quizzen om je kennis te testen. Ik geloof dat het "advanced learning path" heet, misschien kan je hier eens naar kijken.

Beantwoorden
Citeren

Het zou kunnen dat je heel slecht gerund hebt, maar ik denk dat de kans dat je goed speelt klein is, eerlijk gezegd.

Waardoor heb je het idee dat je verstand van poker hebt, als ik vragen mag?
Heb je eerder over een aardige sample gewonnen?

Beantwoorden
Citeren
Sjors777

Is wel een meh graph ja. Dit zal zelden volledig varrience zijn, zeker door de consistentie van de drop. Ook non sd is pretty terribad.
Ik zou adviseren om eens wat artikelen door te nemen en vooral SH BSS vids te kijken (Internet, Leatherass). Daarnaast is het wijs om wat rond te neuzen op de handjudge fora en daar te kijken naar interessante situaties en daar je eigen gedachtegang op los te laten. Probs is het wijs om 70% van de tijd met studie en slechts 30% van de tijd met de praktijk bezig te zijn.

Mocht dit niet helemaal werken, kan je altijd nog coaching gaan volgen :) Private, of public is allebei leerzaam :)

Ciaoo

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hmm oke, ja waar ik al een beetje bang voor was ja, kan moeilijk zo slecht runnen puur en alleen door variance... Misschien is het inderdaad beter als ik dan eerst veel video's en artikelen ga lezen!

@lellebel: Ik heb nog nooit een goede sample gewonnen nee, ben sowieso pas sinds een half jaar met Holdem Manager bezig en serieuzer gaan spelen. Ik denk dat ik me eerst veel meer moet gaan verdiepen in de stof voordat ik weer veel ga spelen (70% haha).

Hartelijk dank!

Beantwoorden
Citeren

Vind ik wel solid voor een nieuweling dat die erkent dat hij mogelijks het spel niet beat en er aan wilt werken. Meeste nieuwelingen beginnen direct over rigged pokersites en hoe veel pech ze niet hebben.

Succes met de studie! Gun het je van harte!

Beantwoorden
Citeren
Yordi85

Ja ik zou gewoon keihard aan je spel werken en 40BI per limiet aanhouden. Ook op NL10 kan je behoorlijk slecht runnen. Op NL2 had ik ook een 20K break evenstrectch. (12 tables/4 zoom)

Ook al heb je een 10bb/100 winrate heeft iedereen minimaal 15BI swings. Ook naar beneden. ( de meest pech hebbende speler 40BI varriance)

KAn je nagaan als je maar 4 bb wint wat voor varriance je dan kan hebben....

Beantwoorden
Citeren

Move down en probeer het op NL2. Als je het spelletje toch eerst onder de knie moet krijgen, dan kan je beter (net als dat ik zelf aan het doen ben nu) gewoon vanaf de laagste stakes beginnen en als je doorhebt dat je het spelletje steeds beter begrijpt terug op NL5 proberen te spelen. Dik geld ga je toch niet maken op deze limieten, dus beter gewoon zo goedkoop mogelijk bijleren. :)

Beantwoorden
Citeren

Hey,

Zoals boven al aangegeven raad ik je vooral veel aan het studeren te werken, plus een combinatie van praktijk waardoor bv. je veel spots gaat herkennen. Er staan op deze site meer dan genoeg artikelen om je als het goed is verder op weg te helpen. Wat ik je ook heel erg aanraad is het kijken van videosessies (dan vooral van het limit waar jij zelf op speelt). Gewoon op die manier in jezelf blijven investeren, mij heeft het iig enorm geholpen om progressie te boeken met mijn spel.

En ook niet onbelangrijk: Je zou ook eens wat artikelen over hoe om te gaan met tilten/downswings kunnen checken. Blijft toch wel een van de meest desastreuze leaks van veel mensen imo ;)
GL!

Beantwoorden
Citeren
Barlin63

Beste 1d8hr40m,

Ik ben ook twee jaar geleden begonnen met poker en speelde tot voor kort alleen SNG en toernooien. Ik heb ook de overstap gemaakt naar cash en heb daarmee eigenlijk een positieve ervaring. Ik heb her en der wel wat tips bij elkaar vergaard om mijzelf te verbeteren. Graag deel ik dat hier op het forum.

1. Ik speel niet voor mijn brood dus het maakt in het begin eigenlijk niets uit of ik NL2, NL5 of NL10 speel. Ik speel dus de laagste limiet :-)

2. Ik ga mij strik aan een Bankroll Management houden waarbij ik tenminste 20 BI van een niveau moet hebben voordat ik daar ga spelen. Kom ik daaronder dan ga ik weer terug naar het vorige niveau. In het schemergebied tussen de niveaus ga ik een beetje gemixt spelen.

3. Ik heb eens naar mijn handen gekeken (5K nog maar) en het blijkt dat als ik gewoon ABC poker speel volgens de starthandenkaart (met natuurlijk aanpassingen per tafel en per speler) ik het het beste doe. Ik verlies dan alleen kleine potjes en win grotere potjes omdat mijn handen vaak wat sterker zijn dan mijn tegenspelers.

4. Ik speel tight en agressief. Als ik de beste hand meen te hebben dan ga ik daarvoor en ik bet dan flink door. Moet je eens opletten waar je allemaal mee gecalled gaat worden.

5. Ik open/limp nooit en limp alleen met speculatieve handen als anderen mij zijn voorgegaan. Pocket paren open ik dus gewoon of gooi de echte kleintjes in early positie gewoon weg

5. Ik steel mij gek in late positie omdat er haast nooit wordt teruggespeeld. Kijk wel even naar de stats van de villians want een maniac/vis wil nog wel eens callen.

6. Ik speel full ring omdat dat iets langzamer gaat en je feitelijk meer handen krijgt voor je Blinds. Je kan dan iets tighter spelen. Ik denk ook dat er full ring meer beginnende spelers zitten waardoor je je kansen iets vergroot. Je hebt ook iets meer tijd om na te denken omdat er tenslotte meer spelers iets moeten doen.

6. Ik speel max 6 tafels tegelijkertijd (4 cash en 2 free roll toernooien) tegelijkertijd zodat ik niet allemaal snap beslissingen moet nemen

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet,
Bart

zie ook mijn grafiek:

Beantwoorden
Citeren