Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

6max vraagje

14 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
769 Weergaven
xNikoBellicx

Als er tighte spelers achter je zitten kan je toch beter handjes openen zoals 75s 76s enzovoort.en als er vis achter je zit kan je toch beter Sterke hand open Sterke Ax en andere premium handen.

Beantwoorden
Citeren
13 reacties
martijnde666

Als er vis achter je zit wil je zoveel mogelijk openen ;) Dit omdat je graag tegen de vissen speelt :)

SC's 78s enz open ik vaak alleen op CO en BTN, dit omdat ze soms lastig spelen OOP

Beantwoorden
Citeren
luca02

Oorspronkelijk gepost door martijnde666
Als er vis achter je zit wil je zoveel mogelijk openen ;) Dit omdat je graag tegen de vissen speelt :)

SC's 78s enz open ik vaak alleen op CO en BTN, dit omdat ze soms lastig spelen OOP

Tegen vis wil je OOP niet zoveel mogelijk spelen, maar als ze bijv. in de blinds zitten en jij op MP/co/bu wel. Dan kun je wel wat wijder openen om met de vis in de blinds HU te komen. Het is dan inderdaad beter om handen te openen die big pairs kunnen flopppen.

Daarnaast zijn sc's niet moeilijk om mee te spelen OOP, maar hangt dit gewoon sterk van het type speler af waarmee je in de hand zit. Tegen regs zijn sc's super handen om mee te semi bluffen en gelijk je value range mee te balancen waarmee je dubbel/tripple barreld.

Beantwoorden
Citeren
xNikoBellicx Topicstarter
xNikoBellicx

Oorspronkelijk gepost door luca02

Oorspronkelijk gepost door martijnde666

Tegen vis wil je OOP niet zoveel mogelijk spelen, maar als ze bijv. in de blinds zitten en jij op MP/co/bu wel. Dan kun je wel wat wijder openen om met de vis in de blinds HU te komen. Het is dan inderdaad beter om handen te openen die big pairs kunnen flopppen.

Daarnaast zijn sc's niet moeilijk om mee te spelen OOP, maar hangt dit gewoon sterk van het type speler af waarmee je in de hand zit. Tegen regs zijn sc's super handen om mee te semi bluffen en gelijk je value range mee te balancen waarmee je dubbel/tripple barreld.

Oke mooi duidelijk antwoord waar we iets mee kunnen bedankt daar voor.

Beantwoorden
Citeren
TFL999

Oorspronkelijk gepost door xNikoBellicx
Als er tighte spelers achter je zitten kan je toch beter handjes openen zoals 75s 76s enzovoort.en als er vis achter je zit kan je toch beter Sterke hand open Sterke Ax en andere premium handen.

Er zit wel een goed punt in waarom je liever sc's opent tegen een tighte villain in blinds dan zwakkere broadways. Als de tighte blind namelijk callt zul je vaker een hand tegen je hebben die dominated is tov jouw hand. Als je een zwakkere broadway hebt en je flopt tp heb je dan vaker last van implied odds.
Bij een sc's zul je vaker moeten/gaan semibluffen omdat je een draw flopt. Dit werkt ook beter tegen een tighte villain.

Tegen een vis die echt te loose speelt, zul je vaker met je medium tot zwakkere broadways nog steeds niet dominated zijn, zolang de vis nog steeds slechtere handen speelt met slechtere kickers. Tegen deze vis kun je wel een draw hitten met een sc's. Echter zul je hier met semi bluffen vaak weinig bereiken omdat hij toch callt en dan sta je dus 7-hoog op de river.

Beantwoorden
Citeren
xNikoBellicx

oke,

En als je tegen regulers speelt links van je en ze drie betten je vaak wat is dan de beste aanpassing in je spel?.Ik ga dan tighter openen en dan 4b ik ze.

doen jullie dat ook ?

Beantwoorden
Citeren
luca02

Oorspronkelijk gepost door xNikoBellicx
oke,

En als je tegen regulers speelt links van je en ze drie betten je vaak wat is dan de beste aanpassing in je spel?.Ik ga dan tighter openen en dan 4b ik ze.

doen jullie dat ook ?

Tegen actieve 3betters kun je meerdere aanpassingen doen.

* tighter openen
* vaker 4betten voor value of als bluf
* Kleiner openen, zodat je bij een 3bet betere odds krijgt om te callen. Dit geld met name voor als je IP zit en villain in de blinds zit.

Tighter openen
Als je een actieve 3better links van je hebt is het een goede aanpassing om tighter te openen. Zo hoef je ook minder te folden op 3bets, waardoor je minder BB tegen hem verliest. Daarnaast zal je met je sterke handen in profitabele spots komen, omdat villain meteen preflop de pot al groter maakt. Je kunt dan dus de pot op pakken door villain te 4betten of hem te callen met een sterke hand en hem zijn hand laten overspelen. Callen van 3bets is in de meeste gevallen niet aan te raden, aangezien je zo vaak in moeilijke spots terecht komt. Het callen van 3bets kun je dus beter doen als je IP zit bijv. bij BU vs BB situaties. Dit kun je dan bijv. doen met 99+ en handen als 10Js/KQs aangezien deze nog wel postflop playability hebben. Pocketpairs fold je bij een flop met overcards en je geen set hebt gehit.

Vaker 4betten
allereerst moet je rekening houden met een aantal zaken:
1. hoeveel fold de villain op 4bets
2. Callt villain 4bets in positie
3. 5 bet shoved villain light over onze 4bets heen

Als villain veel fold op 4bets dan kun je een 4bet bluf range hanteren. Dit is een range handen waarmee je een 3bet OOP niet kunt callen en waarmee je ook niet profitabel all in kunt komen preflop. Deze range handen geef je dus op als villain 5bet of als hij je 4bet callt en je de flop compleet mist. Geschikte handen om dit mee te doen zijn handen alle Ax handen en Kx handen, dus bijv. KQo, A10o, A5s, etc.
Dat Ax handen Kx handen hier geschikt voor zijn komt doordat deze sterke handcombinaties blocken, waardoor het al minder waarschijnlijk is dat villain handen als AK/AA/KK/QQ heeft e.d.

Als een villain niet veel fold op 4bets, maar deze juist vaak callt of 5bet dan is het beter om niet te 4bet bluffen. Wat je dan kunt gaan doen is valuerange om een 5bet mee te callen te vergroten. Dus dan kun je denken aan handen als 1010+ en AQs.

Kleiner openen
Als je bijv. op de CO of BU zit en je hebt agressieve 3betters in de blinds, dan is het wel een goed idee om je steals kleiner te maken. Dan open je bijv. met 2bb of 2,5bb. Vaak zal dan degene in de blinds de sizing van hun 3bet ook kleiner worden. Hierdoor krijg je dan betere odds om een 3bet te callen.

Het callen van 3bets OOP kan ook nog. Toch heb ik deze buiten beschouwing gelaten, aangezien dit niet iets is voor beginnende spelers en het heel moeilijk is om hier longterm value uit te halen. Dit zal je zelfs spelers op midstakes nog niet veel zien doen, zonder een bepaalde history met iemand.

Beantwoorden
Citeren
xNikoBellicx

oke bedankt voor je post waar ik toch veel informatie uit kan halen voorlopig weet ik genoeg.good luck @ the tables

Beantwoorden
Citeren
xNikoBellicx

Met welke stat kan je zien of iemand veel check raise speelt.
Of check fold ? En is de full versie van notecady een meerwaarde?

Beantwoorden
Citeren
xNikoBellicx

ik Heb nog een vraag hoe kan je uitreken hoe je iemand profitabel kan 3betten of is dat niet mogelijk dan bedoel ik dit ongeveer.als de CO 20%pfr heeft met hoeveel % van mijn handen kan ik hem dan profitabel 3 betten?

Beantwoorden
Citeren
martijnde666

Dit komt uit mn blog, veel van geleerd over 3betten:

Wat ben ik blij dat ik goed aan mn spel aan het werken ben, super vid gevonden over 3betten en van de week verder met the thin red line deel 1;

Dit is die vid, waar ik veel van leer:

Gap the Mind: Pre-flop coldcall-strategieën [Gold+]

http://nl.pokerstrategy.com/news/content/Gap-the-Mind:-Pre-flop-coldcall-strategie%C3%ABn- [Gold+]_68493/

Nu mee bezig, range van ong 11% 3betten IP en 5% value en 6% blufs, niet meer, want dan kan villian +EV 4bet bluffen met any 2 (mid stakes+)

Goede handen: met a en k blockers als zo veel folden op 4betten :)
Speculatieve handen: QJs TJs enz, als ze veel callen OOP

4 manieren wat villian kan doen op ons 10% 3bet > als ze het al zien ;):

Tighter openen, goed
tighter 4betten goed.

Kleiner 4betten, slecht call odds hero ;)
Meer 3bet callen OOP, goed voor ons :)

Groot bijkomend voordel, 3bet range gaat omhoog, spelers zien je als een maniac en je krijgt je premiums er beter in :)

EDIT:

Deel 2 gaat over cold callen van 3bets OOP en daar kan ik ook super veel van leren, dit omdat ik te slecht adjust op hoog 3bet van villian, ik call te veel OOP :facepalm:dit terwijl er beter opties zijn, kom ik later op terug. :)

Beantwoorden
Citeren
xNikoBellicx

bedankt voor de tip zal die vid ook is gaan kijken.

Beantwoorden
Citeren
xNikoBellicx

Wat is de beste aanpassing als er links van je Loose aggressive speler ziT ?

Beantwoorden
Citeren
martijnde666

tighter openen en meer 4bet bluffen met a en k blockers, lichter valuebetten met je premiums

Beantwoorden
Citeren