Ga naar het forum
[6max]lastige spot ...

Meldingen
Alles wissen

[6max]lastige spot in 3bet pot, QQ oop vs board met 1 overcard?

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
576 Weergaven

De laatste tijd kom ik vaker in deze spot terecht. Ik zit op de blinds met QQ en de UTG/MP/CO/BU raised en ik 3bet voor value. De villain callt waardoor ik heads up met hem in de pot kom out of position. Het board is dan bv. Kxx of Axx (allebei rainbow) en dit zijn vaak lastige spots. Ik zit oop en ik heb 2 opties: checken of cbetten. Voor allebei is wel wat te spreken. Voor checken, omdat je toch niet door beter wordt gecalled en voor cbetten om de pot op te pakken. Ik vind checken vaak veelste zwak omdat villain dan vaak in position uitbet en je niet weet waar je staat. Aan de andere kant wordt ik naar mijn idee ontzettend veel gecalled op dit soort boards als ik besluit te cbetten, waarna ik toch een 3bet en een cbet heb geinvesteerd in een vrij grote pot en hoogstwaarschinlijk check/fold moet spelen. Er zitten bovendien veel Ax en Kx handen in de range van villain (er van uitgaande dat villain een goede reg is).

Nu heb ik een paar vragen:

1.Hoe zouden jullie deze spot over het algemeen spelen tegen deze villain (goede reg? (cbetten of checken)

2.Hoe zouden jullie deze spot tegen een vis spelen? (cbetten of checken en zo ja wat is je postflop plan?)

3.Hoe zouden jullie deze spot spelen op een Kxx/Axx board met een flushdraw tegen een goede reg? (Bijkomend in zen range is dus als hij je cbet callt er dus ook flushdraws in kunnen zitten).

Ben benieuwd wat jullie antwoord hierop is! :P

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
ninjaconsul
Oldschool Grinder

Meestal speel ik die checkcall. Mijn plan is 1 barrel te callen. Er zijn niet veel villains die in een 3bet pot twee keer gaan barrelen met een lager paar of air. Dus bij een flop- en turnbet van villain kun je gerust folden. Sowieso ga je hem nooit uit de hand kunnen bluffen.

Als villain 2x behindcheckt zal hij vaak een lager paar hebben en kun je op de river nog een kleine valuebet plaatsen.

Als villain de flop bet en de turn behindcheckt, zal ik checkfolden op de river of een kleine blockbet plaatsen (1/4~1/3 pot) die hij nog vaak kan callen met een middlepair (op de lagere stakes gaan er veel hun middle pair vaak IP betten op de flop na jouw check en de turn checken)

Tegen een villain waarbij je weet dat hij wel 2 keer of 3 keer met air gaat barrelen (zeer zeldzaam!) kun je je TPTK of overpair OOP drie straten check/call spelen om zo de meeste value te halen. Ik zou dit wel niet te vaak doen!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
Meestal speel ik die checkcall. Mijn plan is 1 barrel te callen. Er zijn niet veel villains die in een 3bet pot twee keer gaan barrelen met een lager paar of air. Dus bij een flop- en turnbet van villain kun je gerust folden. Sowieso ga je hem nooit uit de hand kunnen bluffen.

Als villain 2x behindcheckt zal hij vaak een lager paar hebben en kun je op de river nog een kleine valuebet plaatsen.

Als villain de flop bet en de turn behindcheckt, zal ik checkfolden op de river of een kleine blockbet plaatsen (1/4~1/3 pot) die hij nog vaak kan callen met een middlepair (op de lagere stakes gaan er veel hun middle pair vaak IP betten op de flop na jouw check en de turn checken)

Tegen een villain waarbij je weet dat hij wel 2 keer of 3 keer met air gaat barrelen (zeer zeldzaam!) kun je je TPTK of overpair OOP drie straten check/call spelen om zo de meeste value te halen. Ik zou dit wel niet te vaak doen!

Bedankt! ;) Ik ga deze move zeker aan mijn arsenaal toevoegen!

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Ik speel anders tegen utg/mp dan tegen co/btn, ook zouden stats kunnen helpen voor je postflop plan...als je denkt tegen een reg te zitten die opent vanuit utg/mp dan zal ik sneller folden dan reg vanuit co/btn. Tegen n vis is eigenlijk lastiger omdat z'n range zo wijd is, maar dat betekent ook dat je minder snel hoeft te folden omdat je voorligt op z'n range

Beantwoorden
Citeren