Ga naar het forum
AK vs 3bet ( in en ...

Meldingen
Alles wissen

AK vs 3bet ( in en out positie) (ZOOM)(NL10)

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Reacties
399 Weergaven

Beste pokeraars,

Ik zit met een vraagje:

Stel ik heb AK in me handen en bevind me in de CO / BU en ik word ge-3bet, wanneer moet ik folden? Bedoel bij 0% 3bet denk ik gelijk dat is een QQ+ hand waar ik geen 4bet/broke tegen wil gaan. (ook al is dit maar over 100 hand read)(hoeveel handen moet je over villian hebben om te zeggen dat de 3-bet stats acuraat zijn?)

Dus als ik early positie open en SB/BB 3-bet mij, kies ik vaak om te callen.( heb positie dus kan de flop opnieuw evalueren).

Als ik early positie zit en iemand na mij 3-bet mij, moet ik folden of 4-bet broke spelen. (als ik reads heb dat die de tegenstander 5%+ 3-bet ga ik graag broke, maar wat als het unnown of nitty speler is?). Callen is geen optie want wat doe je als je niet hit? En welke value krijg je als je wel hit?

Als ik late pos zit kan ik wat gemakkelijker broke gaan, aangezien mensen loser 3-beten vs CU/BU. Bijv. als je als CU word geraised door BU dan ga je 4-bet broke vs unnown en regs. Doe je het zelfde als je als BU word ge3bet door SB or BB? Of is het beter te callen, aangezien je toch positie hebt?

Zit vaak met een dubio dat ik te bang ben om all in te gaan met AK, alhoewel ik weet dat ik vaak tenminste 49% heb. Tenslotte blok je KK en AA handen, alleen zijn er veel nits die niet snel 3betten zeker niet vs early positie open. Dus wat is een +EV actie?

En geld dit hetzelfde voor AQ op middle/late positie? Early pos fold ik of call ik AQ vs 3bet., middle/late kies ik vaak voor call. Al denk ik dat je tegen sommige regs (+5% 3bet), je soms beter 4bet/broke kan gaan.

Of moet je met AK sowieso broke gaan(no mather positie), TENZIJ je reads hebt tegen villian dat die een NIT is?

Beantwoorden
Citeren