Ga naar het forum
Bankroll Building c...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Bankroll Building coaching met Ajfonso !!

63 Berichten
22 Gebruikers
0 Reacties
11.4 K Weergaven

Oorspronkelijk gepost door ajfonso
http://www.megaupload.com/?d=73T1U0LK

voor het nieuwe stencil

Kon er niet bijzijn vandaag maar ga dit toch zeker eens maken :) Je maakt er goed je werk van zo te zien!

Fladdermouse
Oldschool Grinder

Moeten we er bij deze 2de opdracht vanuit gaan de je tegenstander enkel top en 2nd pair called op turn?
En moeten we een gutshot ook tot de categorie 'draws' rekenen waarmee hij een 2de barrel wil callen?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hey mensen,

Was een weekje weg op vakantie in Budapest. Aankomende vrijdag weer coaching.

Je kan er van uitgaan dat villain enkel met toppair/seccondpair en flushdraws/ 8out-straightdraws called. Natuurlijk ook de sets en twopairs erbij rekenen.

Oorspronkelijk gepost door ajfonso
Hey mensen,

Was een weekje weg op vakantie in Budapest. Aankomende vrijdag weer coaching.

Je kan er van uitgaan dat villain enkel met toppair/seccondpair en flushdraws/ 8out-straightdraws called. Natuurlijk ook de sets en twopairs erbij rekenen.

WB :)
Komt goed uit dat het geen coaching was want was het totaal vergeten :P

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik zou het chill vinden als iedereen voor de coaching dit stencil doorleest en na de coaching grondig bestudeerd. Het is een beetje op het laatste nippertje maar als je de kans hebt doe het dan even. Dit is eigenlijk bijna ter afronding van de basis. De volgende coaching (morgen) zal een 5NL coaching worden. Ik zal hier deepstacked gaan spelen.

Ik vind het heel leuk dat er zoveel mensen altijd komen kijken bij de coaching maar tot nu toe zijn er altijd maar tot 3 mensen geweest die iets hebben gedaan met de opdrachten. Ik wil geen middelbareschool leraar spelen je moet zelf weten wat je ermee doet, ik wordt er toch voor betaald.

Maar weet wel dat deze kans hierna hoogstwaarschijnlijk niet meer voorkomt dat ik dit soort coaching voor de bronze members geef aangezien ik ook langzaam aan weer hoger ga spelen.

Als je er echt voor wilt gaan en ooit nog hoger wilt gaan spelen (daar is het spelen veel leuker trouwens) dan zou ik gewoon echt aan de slag gaan met de opdrachten en met het materiaal dat ik voor jullie maak. Waar ik trouwens onbetaald vele uren aan zit. Vind ik super leuk om te doen trouwens : - ) en het gaf me echt al een hoop voldoening om te zien dat er een paar mensen goed mee aan de slag gingen en vragen gingen stellen over de opdrachten.

Misschien zijn er ook mensen die passief mee doen omdat dat zo makkelijk gaat via internet maar het is fijn ook voor mij om een soort respons te krijgen.

File:

http://www.megaupload.com/?d=YFH67K6J

Hey Ajfonso!

Je bent er erg goed mee bezig zie ik! Alle respect voor de manier waarop je je coachings voorbereid en de leden actief probeert te laten deelnemen, dmv stencils en opdrachten. Super idee. Ik denk dat daarmee het niveau van menig coaching, en het daarmee behaalde rendement, een stuk hoger zal worden. Maar iedere coach is natuurlijk vrij in hoe hij zijn coaching geeft, en om nou allemaal dit idee van jou te stelen is ook niet meteen nodig. Maar zeker een goede inbreng fonsie! :D

Keep it up!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Jongens ik heb even geen tijd om direct een nieuwe versie hier te geven maar het is even zaak om die committedness berekening opnieuw te controleren. Zou iemand dat even voor me kunnen regelen. Even met een van de betere spelers ernaar kijken? Ik twijfel nog wel een beetje want heel misschien kan het nog wel kloppen. Ik zal het binnenkort nog wel even chekken met robbieV ofzo of timothyvdp ofzo maar als anderen het even voor mij kunnen doen zou dat fijn zijn.

Groeten.

Fladdermouse
Oldschool Grinder

Dit is jouw berekening, maar ipv een FD, is dit een FD+GS, wat ongeveer 7% extra equity oplevert.
(0,24587 x 200) + (0,75413 x -72) = 49,174 – 54,297 = -5,12bb

Dat even ter zijde, denk ik dat er ook een 2de fout in zit.

Je gaat er hier vanuit dat waneer je de hand verliest -72bb eindigt.
In werkelijkheid verlies je je hele stack dus 100bb.

De berekening zou wel kloppen als jij maar een stack van 72bb in het begin van de hand zou hebben en als de extra 28bb dead money van een andere speler zou zijn.

Die 28bb ben je dus altijd kwijt, maar dat wil niet zeggen dat je call niet +EV kan zij.
Als we er even vanuit gaan dat je EV in deze situatie gelijk is aan 0bb, dus break-even. Dan zal een call BE zijn omdat je 128 kan winnen door nog 72 extra te investeren. Als je nu 100 handen achter elkaar in deze situatie terecht komt, dan zal je nog steeds gemiddeld 28bb/hand verlies maken, omdat je gedurende de hele hand lang achter ligt, dus is het onmogelijk om break-even te geraken. Enkel omdat er al 'dead money' in de pot zit kan je toch nog callen omdat je zowiezo al 28bb verlies maakt bij een fold en door een call te maken met <50% equity dit verlies op lange termijn kleiner kan maken.

In de situatie die jij had opgegeven is die -5bb nog eens extra op de 28bb die ja al kwijt bent.

EDIT: Ik heb even met Elias overlegd en dit is het besluit.
Een fold is hier beter dan een call. Bij een fold verlies je gemiddeld 28bb/hand, bij een call is dit 33bb/hand.

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Kleine correctie. Er is een verschil tussen de actie op zich bekijken en de gehele hand bekijken.
Om je EV te berekenen kijk je naar de actie op zich.

Bij een fold is je EV 0
Verwachtingswaarde van een fold is altijd 0, je verliest niks en kunt niks meer winnen

Bij een call is je EV -5,12bb
Je verwacht dat je elke keer dat je callt 5,12bb verliest.

Stel dat we na onze actie de hand willen samenvatten kunnen we zeggen:

Bij een fold hebben we altijd 28bb verloren in de hand.

Bij een call verliezen we gemiddeld 33,12bb in de hand.

Onthou: Geld dat je al in de pot hebt gestoken is niet meer van jou....

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

mja gelukkig dat er mensen zijn die wel kunnen rekenen :( ik schaam me eigenlijk best wel :( Maarja moet maar gewoon leren loslaten. En ik ben blij dat we voor de eerste keer met z'n allen bezig zijn :- ) We zouden het toch samen doen.

Dusja zoals elias en fladdermouse het al zeggen het is altijd belangrijk om de beste beslissing per straat te maken maar als het betekend dat je -5 gaat maken met je actie op de turn dan is dat niet goed. Pas vanaf EV=0 kunnen wij funky shit gaan uithalen.

Ok stel nou voor dat we de volgende hand spelen:

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
[tg]BU$6.79:///////;SB(Hero)$11.67:///////;BB$5.90:///////;MP3$9.86:///////;CO$5.48:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with K:s, A:s.
MP3 raises to $0.15, 2 folds, Hero raises to $0.48, BB folds, MP3 calls $0.35.

Flop: ($1.05) 2:d, 8:s, 2:s (2 players)
Hero bets $0.60, MP3 raises to $1.20, Hero raises to $3.60, MP3 raises to $9.36(All-In), Hero calls $7.57.

Turn: ($19.77) 6:d (2 players)

River: ($19.77) 7:s (2 players)

Final Pot: $19.77.
Results follow:

Hero shows a flush, ace high(K:s A:s).
MP3 shows a pair of twos (lol ps handconverter)(A:h Q:s).

Hero wins with a flush, ace high(K:s A:s).

We zitted deep en ik 3bet AKs. Op de flop krijg ik echter een minraise om de oren. Villain waartegen we spelen had een aggressiefactor van 3,7 over 52 handjes. Ik ga er dan ook vanuit dat hij hier met een redelijke range minraised het vaakst met kleine overpairs en een minder percentage underpairs, soms een fullhouse en heel af en toe ook nog eens een bluff. Met mijn overcards + flushdraw. Tegen 33 tot en met KK heb ik 46.192% Dit is dus zonder de keren dat hij zelf de flushdraw heeft of op een random bluff zit.

All in gaan terwijl ik nog zo deep zit is mogelijk maar als ik AA zou hebben zou ik ook eerst naar 3x raisen. Als ik enkel call heb ik weinig implied odds omdat zijn range dus zo weak is. Daarom is het belangrijk dat ik de waarde van mijn hand gebruik vooral als backup voor een bluff en die bluff zal vaak werken ..... omdat zijn range weak is :- ).

Villain gaat nu echter all in. Nu geef ik hem een range van 99+ en 88. Eens kijken hoe mijn hand het daartegen doet. 42.539% :) tegen zijn all in krijgen we: 1:1,85 dus we moeten het 1:2,85 goed hebben. We hebben dus minstends 35% equity nodig en dat hebben we dus kunnen we callen. Als zijn range tighter wordt wordt ook onze equity kleiner maar omdat hij zo aggressief speelt kan ik hem wel 99+ geven. Tegen QQ+ en 88 zitten we op 35% voor de informatie en dat gooit hij zowiezo erin op deze flop sinds wij ook zouden kunnen afstacken met TT en JJ vanuit zijn ogen.

Een goede bewoording van committed raken is dus eigenlijk gewoon dat hoe meer centen je in de pot stopt hoe vaker je de rest ook kunt investeren omdat je betere potodds krijgt. Hiervoor moet je wel kijken of je equity hiervoor voldoet.

btw die ps.com handconverter moet je echt niet gebruiken dat script zit vol fouten. Ik moest de bet en raise bedragen aanpassen!

Mooi leermateriaal! Heb het binnengehaald, maar zal pas vanaf september actief de coachings kunnen meevolgen door herexamens..

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hey jongens voor mensen die opzich wel graag de antwoorden willen hebben van de opdrachten; fladdermouse heeft het huiswerk naar mijn mening erg goed gemaakt, met heldere argumenten.:

Huiswerkopdrachten

Opdracht 1

1. We zitten MP en houden J8s vast wat doen we?

Fold [X] Call [ ] Raise [ ]

2. We krijgen QJ op de BU en een 40/10 speler opent voor 3bb wat doen we?

3bet naar 6bb [ ] call [ ] 3b naar 9 [ ] fold [X]

3. We raisen met AA en krijgen een reraise wat doen we?

Call [ ] raise [X]

4. We hebben KJs en een 60/44 raised wat doen we?

3bet [X] fold [ ] call [ ]

5. We hebben AJ en 3betten iemand, flop J7h6h, villain shipped over cbet heen wat doen we? Fold [ ] Call [X] huilen [ ]
6. We hebben TT zelfde flop zelfde spot wat doen we?

Huilen [X] callen [ ] folden [X]

Opdracht 2

1. We raisen UTG met 55 en worden gecalled door de button. We cbetten 26Tr en krijgen een call de turn is een Q wat doen we en waarom?

2nd barellen voor FE. Na zijn call op een droog board, kunnen we 55 niet meer spelen voor showdown value, maar we laten wel veel handen folden met een 2nd barrel.

Het board is (droog) ideaal om een 2nd barrel uit te voeren.

2. We raisen UTG met AQ en krijgen een call van de BU en de SB, worden door allebij gecalled op Q66 de turn is een 8 en de SB checked wat doen we en waarom?

Behind checken voor potcontrol en bluffinduce. We zullen ook looser gecalled worden als we de river opnieuw betten door bv. 77-JJ of Qx.

3. We isoleren een limper met JTs en we worden gecalled op J78 de turn is een T we betten nogmaals maar worden geraised wat doen we en waarom?

Huilen [X]

Onder het moto: turnraise = nuts, kan je hier met top2pair denk ik wel folden.

Elke 9/set heeft ons hier beat.

4. We isoleren een limper met KQ en we zien de volgende flop 36h7h en dom genoeg betten we perongeluk. We worden gecalled en zien gelukkig genoeg een Q op de turn. We betten potsized en worden nogmaals gecalled. De river is een 3 en villain gaat opeens allin voor 3$ in een 2$ pot wat doen we en waarom?

Callen, een 3 zit bijna nooit in zijn range en hij kan vaak proberen te bluffen met een busted FD. Betere handen had hij vaak geraiset op de flop/turn om te protecten tegen de flushdraw.

5. We callen een raise van een 40/5 speler die UTG opent met 77 IP en hitten 8s7sQ villain bet uit en we raisen, villain called. De turn brengt en vervelende 9h die een straight mogelijk maakt wat doen we nu en waarom? Stel we betten ½ pot en villain gaat all in wat doen we dan en waarom?

De UTG speler zal niet vaak SC’s UTG openen met 40/5 stats, hierdoor is een straight vrij onwaarschijnlijk. We betten de turn (4/5 pot) om te protecten tegen alle andere mogelijk draws en voor value. Na zijn shove callen we, omdat onze hand vaak genoeg de beste is en we hebben nog wat equity over om een FH te riveren.

6. We reraisen met AhQh suited uit de blinds, hitten op Kh7h2 en zetten 2/3 pot, vis gaat all in wat doen wij en waarom?

Callen, we zijn hier comitted met onze monsterdraw. We hebben een flushdraw + 1 overcard, wat genoeg is om een shove te callen.

Verder ben ik nu bezig in de intreeweek van de UvA en ik zit een beetje met vrijdag in de knel. Er is namelijk rond 19:00 gewoon veel leuks te doen en ik wil het eigenlijk niet missen... Is het goed als we de coaching naar een andere dag verplaatsen of moet het echt op vrijdag? En zoja welke dag en hoe laat. Ik zat zelf te denken aan zondagmiddag 19:00 ofzo?

raymond20001
PokerStrategist

no problemo

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

zondag 1900 wordt het! Be there, 5NL spewaments :- )

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik zou graag willen dat iedereen een vraag bedenkt voor vanavond. Mag alles zijn wat met poker te maken heeft. Van strategie tot tiltcontroll tot geld management tot enzovoorts.

Tot vanavond 19:00

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het huiswerk voor volgende keer: Analyseer de volgende hand en geef aan waarom hij wel goed of niet goed is gespeeld. Geef per straat aan hoe de range van villain veranderd of gelijk blijft en geef aan hoe hij onze range ziet bij al onze acties. Geef ook aan hoe de hand beter gespeeld had kunnen worden indien hij dus fout is.

Villain is vrijwel unknown. Het enige dat we weten is dat hij tight speelt preflop.

PokerStars, $0.10/0.25 Hold'em Cash Games, 6 Players
Hand Converter by Pokerhand.org

Board:
hansov (UTG): $43.90
G1UP (UTG+1): $32.60
Mastodon /m/ (CO): $25
Piscivore (Button): $25
tempo888 (SB): $36.65
ajfonso (BB): $25

Dealt to ajfonso T♦ A♦

Pre-flop:
(4 folds), tempo888 raises to $1, ajfonso calls $.75

Flop: ($2.10) A♥ 6♠ J♣ (2 Players)
tempo888 checks, ajfonso bets $1.75, tempo888 calls $1.75

Turn: ($5.60) 6♣ (2 Players)
tempo888 checks, ajfonso checks

River: ($5.60) J♦ (2 Players)
tempo888 checks, ajfonso bets $1.25, tempo888 calls $1.25

Results:
ajfonso Showed T♦ A♦
tempo888 Mucks Q♥ Q♦
ajfonso wins $7.65

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Voor de volgende keer (vrijdag ast. 19:00 ) zou ik ook graag willen dat jullie wederom vragen voorbereiden. Het zal namelijk in het zelfde formaat gaan als de vorige keer.

De coaching daarop zal ik overstappen naar 10NL en daar gaan uitleggen hoe je regulars kunt exploiten. Wat hun fornaamste leaks zijn en hoe je die bij jezelf kunt pluggen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ohja en wie wou er ook alweer 20+ multitabling zien???

superjunk
PokerStrategist
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oefenopdracht. We betten flop en turn voor protection, wat doen we op de river? Tegen een aggro speler en tegen een passieve speler

PartyPoker, $0.10/0.25 Hold'em Cash Games, 6 Players
Hand Converter by Pokerhand.org

Board:
ajfonso (UTG): $37.80
cH3x_M1Xx (UTG+1): $25
Bpbatter11 (MP1): $17.25
CaspAce (MP2): $25.90
Hendrix1985 (CO): $39.70
HarunaYabuki (Button): $25

Dealt to ajfonso A♣ T♥

Pre-flop:
Bpbatter11 calls $.25, (3 folds), ajfonso raises to $1.15, (1 folds), Bpbatter11 calls $1

Flop: ($2.75) T♦ A♠ 9♦ (2 Players)
ajfonso bets $2.50, Bpbatter11 calls $2.50

Turn: ($7.75) 7♠ (2 Players)
ajfonso bets $5, Bpbatter11 calls $5

River: ($17.75) 2♥ (2 Players)
ajfonso ...