De topic zegt het al. We hebben hier goede odds om met bijna any 2 te callen.
Toch blijft het erg lastig om daar tegen te spelen. En hoe ga je het beste 3betten?
De usual 3bet sizing 8-10bb of een veel kleinere - waar de button met erg veel handen kan callen en voldoende ruimte heeft om de drawen of je te outplayen.
Ik blijf het erg moeilijk vinden om de (profitabel is het nooit) een goede aanpak te vinden. Soms denk ik dan - als ik een calling hand heb kan ik min-3betten en dan verder spelen alsof ik gewoon een 3bb raise heb gecalled. Dat doet me 3bet stats goed - ik kom voor minder meer over de hand van de tegenstander te weten en soms - ja dan krijg ik ook wel het initiatief. Toch vind ik here ERG zonde om dat te doen als ik zeg op een QQ hand zit en - het gevoel zegt al - het kan om fundamentele redenen niet juist zijn om oop te 3betten met zero FE.
In wezen berust ik dus op vaker callen - elke hand met beetje playability. J9o etc. En dan de flop en de tegenstander spelen. Vaker x/raisen.. toch weet ik er geen goed raad mee.
Hoe gaan jullie hier mee om en zijn er mensen die zelf de button minraisen? Wat zijn de nadelen voor de BU partij dan?
Peace out.