Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

BSS strategie

18 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
3,500 Weergaven
pokerliz

Hoi,

Speel nu tijdje bss strategie, de chart van pokerstrategy is zoals bekend wel tight maar vraag me echt af waar ik bepaalde spots meer kan openen.
Speel met wat gratis geld op NL2 en weet dat daar tight is right is maar verlies enorm veel aan blinds op deze manier omdat er gewoon vrijwel geen spots zijn om te openen.
Pocketpairs speel ik conform de call 20 regel of raise ik preflop en wil nog weleens wat opleveren, verder levert het wat op als ik hit op een raise preflop, tevens blindsteal pas ik ook toe, echter heb ik nog steeds enorme tight stats en vraag ik me af hoe ik ruimer kan spelen.
mijn vp is namelijk 8 en pfr 5.50 en speel daarmee redelijk conform chart en zelfs met bepaalde kaarten wat losser bijv. raisen AQ.

Beantwoorden
Citeren
17 reacties
YxieAA

Speel je FR? Dan heb je deze misschien nog niet gezien.
http://nl.pokerstrategy.com/strategy/bss/1635/

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981

DAt zijn wel enorme rock stats, bekijk de vids van Gamblewithme die hebben me toch wat bijgebracht en ook enkele van Varune dacht ik.
En als je toch met stats speelt kan je deze ook gaan gebruiken om blufspots te vinden. BVB iemand die 50% van je blinds steelt kan je al eens gaan 3-betten enz...

grts

Beantwoorden
Citeren
pokerliz Topicstarter
pokerliz

Hoi,

Bedankt voor de input.
De stats probeer ik zoveel mogelijk te gebruiken en c-bets plaats ik ook regelmatig op de juiste flops en positie.
Nodige videos ook bekeken zal nog even kijken welke ik eventueel nog heb gemist.
Heb ook de SSS en MSS strategie gespeeld maar niet met een bepaalde winst marge, ook daar speelde ik veel te tight, als ik dan weleens losser wilde spelen bleek ik uiteindelijk toch gebeat te worden.
Ligt dit toch ook wel aan het niveau ? NL2 ? maar ja je leest zo vaak dat dit zo makkelijk te beaten is en snel up te moven is.

Beantwoorden
Citeren
michel2311

Over welke sample spreken we hier?

Verder zou ik geen bluffspots gaan zoeken op NL2. Je moet daar maar 1 ding doen en dat is valuebetten!!

Beantwoorden
Citeren
pokerliz Topicstarter
pokerliz

sample overigens van 15.000 handen, als ik wat wijder speel dan loop ik wel weer tegen een set aan ofzo met mijn premium handen.
raise van villain is duidelijk een fold ongeacht welke premium hand je ook hebt.
laten ze een keer de handen zien ben je eruit gebluft, call je dan is het wel een set.
ach blijkbaar na jaren poker kan ik gewoon de NL2 niet eens beaten.

Beantwoorden
Citeren

let je wel op positie?
Of te wel die 8% range is al erg mager maar als je bijvoorbeeld 5% utg opent(99+ AQ) dan moet je richting de button wel een stuk losser kunnen openen(22+,A9+,KT+), zijn maar voorbeelden he.
15k handen zijn inderdaad geen sample, 50k tot 100k heb je denk ik nodig om tot een redelijke sample te komen en dan nog heb je op de 2nl genoeg maloten die te wijd callen pre en daarna of stacken met een paar of folden als ze alles missen. Als je slechts 5% van de handen opent dan verdien je daar dus niet genoeg van.
Maar je moet zeker niet te los gaan spelen, tight is right maar let goed op welke ranges je hanteert en wanneer je beat bent postflop.
GL

Beantwoorden
Citeren
pokerliz Topicstarter
pokerliz

dat is ook een beetje het probleem. wanneer ben je beat op nl2 je hoort zo vvaak het iis abc poker ccbet en tturn hand wegleggen bij geen hit of fold vam villain maar wanneer kan je hun dan afstacken aangezien ze zelf een bet plaatsen op turn waardoor je weglegt. soms lukt een cbet weleens, vaak haal je geen value uit je premium pockets ik heb het idee dat ik villain gewoon teveel credit geef in zijn blufs maar de keren dat ik dat niet doe blijken ze dan toch weer de nuts te hebben.....

Beantwoorden
Citeren

Het kan natuurlijk pech zijn want je speelt niet al te veel handen tot nu toe, maar het belangrijkste is inderdaad gewoon stevig betten met goede handen en proberen om op te geven als je beat bent.
als je 8/5 speelt dan zou je redelijk vaak een overpaar toppaar floppen dus dan kan je lekker valuebetten alleen verlies je denk ik te veel value van medium handen.
Wat doe je op BB als je de button opent met:
A9-AT KQ
wat open je zelf op de utg, mp, button?
n waar kan ik die chart vinden om even te kijken hoe die ranges in elkaar steken.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Waarschijnlijk gaat het over de starthandenkaart die te vinden is in het artikel over hoe je voor de flop speelt.

Beantwoorden
Citeren
pokerliz Topicstarter
pokerliz

Inderdaad beginnend met de starthanden vanuit de strategie, die is echter behoorlijk tight en merk je vrij snel dat je meer blinds uitgeeft dan een value haalt, moge duidelijk zijn dat ik wel wat ruimer open en ruimer steal.
De pijn zit hem daarom meer post flop alhoewel ik naar mijn idee daar ook behoorlijk tight speel.
Cbet op juiste flop en fold indien villain niet opgeeft en sterkte laat zien en vaak is dat dan wel met overcards.
Mijn range ligt redelijk in de lijn van de advanced openraising chart (de minimum tabel).

Vind het moeilijk om te bepalen wanneer ik villain wel of niet credit moet geven heb ik het idee en maak volgens mij daarin de verkeerde beslissingen.

Beantwoorden
Citeren
faithless1

Ik herken het helemaal ik speel zelf ook enorm tight en geef villain misschien vaak teveel credit en doe jedat een keer niet met bijv. KK loop je weer tegen een gehitte set aan op de flop van villain, de keren dat je wint maakt je speel quite spelen. Vraag me serieus af hoe mensen nl2 kunnen beaten, ja ik weet het het zal heel noobish klinken iemand die nl2 niet kan beaten maar ik krijg het ook echt niet voor elkaar.

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan

Ik denk dat er een hoop de mist in gaan met het overspelen van top pair handen en het te moeilijk kunnen folden van overpairs.

Beantwoorden
Citeren
faithless1

Met een vpip van ongeveer 8 lijkt me dat niet het geval, eerder juist veeeeel te tight spelen.

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan

Nou ja blijkbaar betaal je hun nuts dan toch af...

vpip van 8 is trouwens wel echt retarded als je dan tegengas krijgt weet je zo ongeveer zeker dat je tegen nuts zit.

Beantwoorden
Citeren
faithless1

Hoezo zou je dan zeker weten dat je tegen de nuts aan zit ?
Denk dat het eerder zo is dat je teveel weglegt en villain teveel credit geeft met zo'n vpip en geen winst kunnen halen.
Zoals ik al zei, ik zal wel heel noobish zijn om NL2 niet te kunnen beaten en tja de ene keer is het een toppair wat bij NL2 volgens sommige hier al als nuts word gezien op die limit en de andere keer weer wat anders.
Gewoon volgens de chart spelen levert je überhaupt een vpip van rond de 8 op hoor, die heb ik ook gewoon netjes ernaast gehouden. nee nuts afbetalen die signalen herken ik wel op NL2 om daarvoor de fold knop te vinden.

Beantwoorden
Citeren
michel2311

Probleem is als je met een vpip van 8 speelt dat mensen je heel veel respect geven als je gaat raisen en dus alles behalve de nuts gaan folden. Je zult dus vaak de nuts niet uitbetaald krijgen en als het erin gaat met de second best hand zitten.

Ik weet niet of je SH of FR speelt maar je zou dit document eens door kunnen nemen. De laatste posities bij FR zijn hetzelfde als bij SH en je zou een stuk looser worden dan die 8%.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door faithless1
Zoals ik al zei, ik zal wel heel noobish zijn om NL2 niet te kunnen beaten

Tsja de rake is er wel het hoogst als je het in bb/100 bekijkt dus het is wrslk zo dat daardoor nl2 nket zo easy is als je denkt het zou moeten zijn

Maak gewoon veel volume en speel at least met 20 vpip op 6-max.

Beantwoorden
Citeren