Beste PS'ers,
Ik ben vandaag eens door mijn HM gespit en kwam een grote leak tegen, namelijk dat ik als preflop raiser veel te weinig c-bet op flops / turns.
Mijn flop c-bet percentage ligt op 48%, terwijl mijn turn c-bet op 40% ligt. Doordat mijn flop c-bet maar zo laag is, zijn mijn c-bets voornamelijk valuebets en wat c-bets op Axx, Kxx en paired flops, maar heb ik nogal problemen met baby flops als 823, 946 etc. Uiteraard is dit exploitable door regs, omdat die bij een check van mij op de flop vaak de pot opkunnen pakken met een bet tussen de 1/2 - 2/3 pot. Ook tegen visjes vind ik het lastig om te c-betten, aangezien een hoop vaak toch een foldtocbet op de flop tussen de 0-20 hebben, waardoor ik eigenlijk alleen maar geld aan eht verbranden ben, zeker als ik niet bereid ben om de turn te second barrelen.
Tegen 12/9 regulars waarbij ik bijvoorbeeld vanuit LP open en ik wordt gecalled vanuit de sb/bb loop ik vaak tegen tegen PPs en handjes als AJ+ aan. Hierdoor check ik op babyflops vaak maar behind, omdat ik maar weinig slechters laat folden en sowieso calls krijg van veel pocket pairtjes, waardoor ik op de turn (wanneer ik niet improve) alsnog check-fold moet spelen.
Hoe pakken jullie dit soort situaties aan? Hoe hoog is een 'goed' c-bet percentage flop, en welke c-bet percentage op de turn hoort daar bij? Welke flops c-betten jullie wel, en welke absoluut niet?
Als er goede bijbehorende artikelen / videos zijn, hoor ik dit ook graag!
Groetjes,
Tim