Ga naar het forum
C-bet percentage fl...

Meldingen
Alles wissen

C-bet percentage flop / turn (NLHE)

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
629 Weergaven
dopiejopie88
PokerStrategist

Beste PS'ers,

Ik ben vandaag eens door mijn HM gespit en kwam een grote leak tegen, namelijk dat ik als preflop raiser veel te weinig c-bet op flops / turns.

Mijn flop c-bet percentage ligt op 48%, terwijl mijn turn c-bet op 40% ligt. Doordat mijn flop c-bet maar zo laag is, zijn mijn c-bets voornamelijk valuebets en wat c-bets op Axx, Kxx en paired flops, maar heb ik nogal problemen met baby flops als 823, 946 etc. Uiteraard is dit exploitable door regs, omdat die bij een check van mij op de flop vaak de pot opkunnen pakken met een bet tussen de 1/2 - 2/3 pot. Ook tegen visjes vind ik het lastig om te c-betten, aangezien een hoop vaak toch een foldtocbet op de flop tussen de 0-20 hebben, waardoor ik eigenlijk alleen maar geld aan eht verbranden ben, zeker als ik niet bereid ben om de turn te second barrelen.

Tegen 12/9 regulars waarbij ik bijvoorbeeld vanuit LP open en ik wordt gecalled vanuit de sb/bb loop ik vaak tegen tegen PPs en handjes als AJ+ aan. Hierdoor check ik op babyflops vaak maar behind, omdat ik maar weinig slechters laat folden en sowieso calls krijg van veel pocket pairtjes, waardoor ik op de turn (wanneer ik niet improve) alsnog check-fold moet spelen.

Hoe pakken jullie dit soort situaties aan? Hoe hoog is een 'goed' c-bet percentage flop, en welke c-bet percentage op de turn hoort daar bij? Welke flops c-betten jullie wel, en welke absoluut niet?

Als er goede bijbehorende artikelen / videos zijn, hoor ik dit ook graag!

Groetjes,

Tim

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
ninjaconsul
Oldschool Grinder

Hey dopiejopie,

Je flopcb % is inderdaad nogal aan de lage kant. Zelf zit ik rond 65%.
Een aantal babyflops zijn zeker het cbetten waard.
823, 962 flops en dergelijke zou ik zeker in positie cbetten. Tegen de regs ook af en toe second barrelen. Kijk ook of je niet ergens wat backdoor equity hebt om te beslissen wel of niet te cbetten. Backdoor flushdraws en overcards, 3kaarten op een straat:

Voorbeeld: jij opent Ac8s op BU, BB 12/9 callt op een flop 9d7c3h zou ik zeker cbetten, dan kun je op de turn prima verder cbetten op elke club, elke 5, 6, 8, T, J, Q, K, A (geven jou allemaal straightdraws of pair)

Als je compleet mist op een 976 double suited board zou ik wel altijd meteen opgeven.

Tegen grote vis die 0% foldt op flop denk ik dat je op babyboards zeker kan cbetten voor value met al je pocket pairs en AJ+ handen. En zeker als je in positie bent.

Beantwoorden
Citeren
Horemanske
PokerStrategist

Weet niet wat het ideale turn c-bet is maar mijn zit rond 40%,mijn flop c-bet zit goed denk ik 66%.
Ben hier ook wel benieuwd naar vooral de turn c-bet.

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88 Topicstarter
dopiejopie88
PokerStrategist

top, hier kan ik wel wat mee!

en hoe zit dat dan OOP? stel ik heb een limper vanaf LP, ik zit ik zit in de sb met iets als AJ, ik openraise en mis de flop volledig. ga je OOP dan altijd minder vaaak c-betten, omdat villian nog na jou moet beslissen? of zijn hier andere criteria voor?

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
top, hier kan ik wel wat mee!

en hoe zit dat dan OOP? stel ik heb een limper vanaf LP, ik zit ik zit in de sb met iets als AJ, ik openraise en mis de flop volledig. ga je OOP dan altijd minder vaaak c-betten, omdat villian nog na jou moet beslissen? of zijn hier andere criteria voor?

Is wat villain dependent. Zou kijken naar zijn fold to Cbet %.

Tegen een unknown zal ik K of Q high boards dikwijls Cbetten, maar tegen calling stations geef ik meestal wel op OOP. Denk dat ik te loose isolate tegen limpers OOP, dat ga ik nu minder doen aangezien het idd moeilijk speelt als je niet hit.

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Het wel of niet cbetten is afhankelijk van een aantal factoren.
Ten eerste is het van belang in te schatten tegen welk type villain je de hand speelt (dus is het een TAG/fish/station/etc). Tegen stations wil je voornamelijk value hands en semi blufs naar monster handen cbetten. Tegen dit type speler heeft het geen zin om bijv. met KQo op een 556r board te cbetten.

Tegen TAG's is het van belang dat je niet te voorspelbaar wordt. Dit houdt in dat je zowel cbet voor value als bluf en daarnaast enkele flops checkt met een made hand (zo maak je je checking range sterker, aangezien deze nu ook made hands bevat).

Verder is het dus belangrijk te letten op de fold to flop cbet en fold to turn cbet stats. Je hebt spelers die een zeer lage fold to flop cbet hebben, maar een hoge fold to turn cbet. Tegen deze spelers wil je vaak second barrelen om de pot op te pakken. Dit kun je dan ook wel vaker met complete air doen, echter zul je de hand wel op moeten geven zodra villain de turn callt of raist.

Beantwoorden
Citeren

Heb mijn HEM nu al afgesloten en het is niet zo gezond voor mijn laptop om dat weer op te starten :D

Je cbet% ligt inderdaad vrij laag (te laag)... Denk dat ik zo rond de 75% CB. Turn CB ik dan 50% oid... Je moet ook zorgen dat die gap niet te groot wordt of je bent makkelijk te exploiten.

Maareuh speelde jij FR? Want 12/9 regs zie ik niet vaak op SH. Als je FR speelt raad ik je toch aan om vroeg of laat over te schakelen.

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88 Topicstarter
dopiejopie88
PokerStrategist

jep, speel momenteel FR. kan ik beter SH gaan spelen ja? valt me qua nittyheid op 888 poker nog wel mee, maar als ik in het verleden op bijvoorbeeld stars NL10 grinde kon ik op de flop vaak niet eens afstacken met een overpair oid omdat je standaard tegen setjes aanliep. daar zaten echt enkel ubernits die 9/9 speelden met een WTS van 18 ofzo.

wat zijn voor jou de belangrijkste redenen om SH te spelen boven FR?

Beantwoorden
Citeren

Als je later hogere stakes speelt dan ga je toch ook moeten overstappen ivm de nittyness, je haalt een te lage rate. SH is ook gewoon leuker :D.

Ben zelf ook een paar maand geleden overgestapt na lang twijfelen of ik het wel zou doen en ik heb er geen spijt van :). Er zijn ook veel meer SH vids. Meer traffic op hogere limieten zeker

Beantwoorden
Citeren