Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] C-bets

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
423 Weergaven
LiquidCity
PokerStrategist

Ik heb wat twijfels over c-bets, wat ik beter kan verwoorden met dit voorbeeldje:

C-bets. Ik noem even een verzonnen voorbeeld:
Vinmunt dealt A♥ Q♥ (NL25)
Ik krijg voor mij 1 limper. Ik raise naar 1.25$ hij callt waardoor de pot op 1.25x2 + 0.35= 2.85 komt. Ik heb meestal al minstens 1 BB+SB verloren dus mijn stack is op de flop 4.65-1.25= 3.4$.

Flop: 3♠ 6♠ 9♦

Als ik een C-bet wil plaatsen moet ik 2/3de van de pot betten. Dit komt overeen met ongeveer 2$. Mijn stack is 3.4, dus als ik een c-bet wil plaatsen zou ik eigenlijk moeten shoven omdat dit meer dan de helft inhoud van mijn stack. Moet ik hier de c-bet achterwege laten? Als ik hier check krijg ik namelijk in 9 van de 10 gevallen op de volgende kaart een bet die ik niet mag callen. Oftewel, ik weet me weinig raad met een gemiste flop.

3 reacties

Ik heb geloof ik geleerd dat je normaal wel een c/bet plaatst, maar dat het natuurlijk afhankelijk is van een aantal factoren. Denk aan:
- Structuur van de flop, drawheavy, high cards, paired board, etc.
- Type speelstijl van je tegenstander(s)

Ik denk dat je op zo'n board, in het geval een c/bet een shove zou zijn, beter je c/bet achterwege kunt laten, en desnoods de hand opgeven als er door Villain gebet wordt. Je kunt beter je $1,25 preflop raise opgeven dan alles er in te gooien en hopen op een Q of een A, want meer heb je in dit geval niet om je hand te verbeteren. Zeker tegen loose players en callingstations kun je het maar beter opgeven.

Weet je nou echter dat Villain een totale nit is (weet niet of je met stats werkt of niet) dan kun je ook wel iets zien van z'n fold to c/bet %. Daar zou je je dan ook op kunnen baseren in zo'n geval.

Mijn move in deze situatie, gesteld dat het hier om een unknown Villain gaat, zonder stats, is een Fold.

naar mijn ervaring wordt er op zon suited lage flop veel te vaak gecalled. Als je niet iets hebt van backdoor flushdraw zou ik de hand gewoon opgeven. Er wordt gewoon te vaak gepeeled waardoor je eigenlijk moet opgeven en soms met de beste hand moet folden op de turn of river...

Zoals ik lees heb je positie op de fish:

Je zou gewoon down kunnen chekken hier zonder echt al te bang te zijn dat je vaak gebluffed wordt. Mensen bluffen veel vaker als zij positie hebben. Misschien hit je nog een Q of A!

Maar voordat ik je op een verkeerd been breng! Dit is dan ook de enige flop waar ik dat zou doen..

3:s5:s6:h is het zelfde
6:c7:c:9:d is het zelfde

T:s5:s2:h is NIET het zelfde
6:c2:d:9:h is NIET het zelfde

Als je snapt wat ik bedoel???

Voor de rest gewoon eigenlijk alles betten.

Jayrikh
Oldschool Grinder

Ik push gewoon, vaak wordt er gefold en anders heb je nog zat outs