Skip to forum
calling 4bets oop

Meldingen
Alles wissen

calling 4bets oop

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
2,010 Bekeken
KoeNe4U

Hallo iedereen,

De laatste tijd begin ik mij af te vragen of ik 4bets niet kan callen uit positie bij bepaalde omstandigheden. Ik was er altijd afkerig van, maar ik denk dat er situaties zijn waar het callen van een 4bet uit positie de voorkeur draagt op alle andere mogelijke acties, nl. folden of shoven. Ik speel NL50 sh zoom en onlangs zat ik in volgende situatie:

Ik zat in de BB met AQs en de BU (regular) opent naar 2,5bb. Ik wou hier zeker en vast 3betten voor value aangezien villain ook met handen callt die ik domineer. Jammer genoeg bracht ik me hierdoor in een oncomfortabele situatie aangezien de button een 4bet op me afvuurde :f_eek: Ik besloot hier te shoven, aangezien villain in staat was om zowel value als bluffhanden hier te 4betten en AQs gewoon te sterk is om te folden....

Als ik nu terugkijk op de situatie denk ik dat zijn 4bet callen (hij was fullstacked) hier een betere optie was, en zelfs de voorkeur uitdraagt op een fold of een shove. Ik denk er dus over om deze lijn te nemen met handen zoals AQs en AJs, aangezien ze te sterk zijn tegen een BU open en ze ook nog een goede postflop playability hebben.

Ik ben benieuwd wat de algemene visie hierover is en welke ranges jullie zouden voorstellen als een default??

Thanksss :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
4 replies
ilgenio86

hey koene,

Ik speel maar micro's maar uiteindelijk is het probleem toch dat AJ en AQ niet lekker spelen oop? er mag dan nog een J of een Q of een A vallen als je een beetje een agressieve villain hebt gaat dit volgens mij niet +ev zijn.
Natuurlijk hangt veel van villain zijn preflop stats af ook he!
Ik denk echt dat dit stats afhankelijk is, zo kan je een range opstellen van wat hij zou kunnen hebben en hoe goed jou range het daartegen doet.

Beantwoorden
Citeren

Ben ook wel benieuwd wat anderen denken. Hier mijn visie:

Voor AJs fold ik altijd eerder dan een call, en AQs bepaal ik aan de hand van V's Fold3Bet/4Bet stats. Tegen unknown meestal fold, of lage handsample villains kijk ik naar algemene stats om te kijken of het eerder een fish of een tight speler is en baseer ik daarop mijn keuze en mijn range.

Beantwoorden
Citeren
rogervieri

Ik vind ook je eigen image/spel hierbij belangrijk, zeker omdat SH een stuk dynamischer is dan FR. Hierbij bedoel ik, als je zelf preflop loose first in danwel 3bet, krijg je weinig respect van BU en zal hij sneller 4betten. Is je image tight, dan zal BU eerder voor value 4betten. Ik zou zelf nooit AQ, AJ shoven, dus idd eerder callen

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984

Kun je het bijbehorende handje posten + je eigen image?

* Uit positie flatten van een 4bet betekent dat je een lastige situatie hebt op de flop en dat is gewoon vervelend. Bovendien ontbreekt je het initiatief en je hebt geen leading strategie dan wel goede strategie op de flop en daarom zou ik het niet doen. Dus ik denk dat je met AQ pre broke zou moeten gaan en hopen op een flip of een fold en je winst komt van de folds. Wanneer je de 4bet callt denk je dat er meer money te halen valt postflop maar laat je villain ook een flopje zien en dan kunnen zijn 4bet bluffs improven en zelfs beter worden dan jou premium.

Beantwoorden
Citeren