Hallo iedereen,
De laatste tijd begin ik mij af te vragen of ik 4bets niet kan callen uit positie bij bepaalde omstandigheden. Ik was er altijd afkerig van, maar ik denk dat er situaties zijn waar het callen van een 4bet uit positie de voorkeur draagt op alle andere mogelijke acties, nl. folden of shoven. Ik speel NL50 sh zoom en onlangs zat ik in volgende situatie:
Ik zat in de BB met AQs en de BU (regular) opent naar 2,5bb. Ik wou hier zeker en vast 3betten voor value aangezien villain ook met handen callt die ik domineer. Jammer genoeg bracht ik me hierdoor in een oncomfortabele situatie aangezien de button een 4bet op me afvuurde
Ik besloot hier te shoven, aangezien villain in staat was om zowel value als bluffhanden hier te 4betten en AQs gewoon te sterk is om te folden....
Als ik nu terugkijk op de situatie denk ik dat zijn 4bet callen (hij was fullstacked) hier een betere optie was, en zelfs de voorkeur uitdraagt op een fold of een shove. Ik denk er dus over om deze lijn te nemen met handen zoals AQs en AJs, aangezien ze te sterk zijn tegen een BU open en ze ook nog een goede postflop playability hebben.
Ik ben benieuwd wat de algemene visie hierover is en welke ranges jullie zouden voorstellen als een default??
Thanksss