Wou graag eens horen wat jullie cbet sizing is op de flop in 3bet pots? Aangezien ik in LP vaak loose 3bet en steal en bij een call van villain de flop wel is mis pak ik meestal als size iets meer dan half pot. Met goede handen die protection nodig hebben maak ik het wel iets groter. Maken jullie ook een verschil tussen IP en OOP?
Kan je niet vertellen hoe groot je moet betten.
Doe zelf ook maar wat.
Beetje tussen halve pot en 3 vijfde.
Hangt af van board/villain/positie.
Als villain een fish is cbet ik groter voor value en kleiner voor bluff. Als villain enigszins ok is en ik verder geen specifieke tells heb dan cbet ik droge boards 40-50% pot en wet boards ~60%. Naar boven/beneden afronden op basis van positie.
hey Karatsj,
Ik heb de thread even in het strategiediscussie forum gezet, zodat de leden die zich alleen in de strategieforums ophouden en poker algemeen niet altijd checken ook hun in put kunnen geven.
Rene
Maar is het in mijn geval aan te raden om smaller cbet te sizen omdat ik ng wel vrij vaak air zal hebben en dus zal moeten opgeven bij tegenstand? Uiteraard hou ik met de nuts dan ook wel deze small sizing tenzij board ntrlk vrij wet is maar is het dan best om men air op wetboards ook groter te maken om sizing tells te vermijden?
In 3bet pots hoef je je over het algemeen minder druk te maken om draws dus kun je ook kleiner cbetten. Ik cbet meestal iets groter dan halfpot.
Als je tegen een shortstack zit kun je (voor value) nog kleiner cbetten om de bets wat beter te verdelen. Met air kun je beter niet cbetten vs shortstacks omdat ze al snel committed zijn (en jij dus ook).
Tegen een vis die totaal niet op sizing let kun je groter cbetten met je valuehands.
Misschien zou je ipv je sizing te veranderen beter kunnen letten op welke boards je niet moet cbetten met air.
Ongeveer hetzelfde als EevQQ zegt, 3bet pots hoef je je wat minder zorgen te maken over draws over het algemeen.
Zelf houd ik preflop vrijwel altijd 11bb aan als 3bet size, waardoor postflop de pot 22-24bb is, en ik cbet dan op meeste boards ook weer 11-13bb.
Groter is niet nodig omdat je met 2x halfpot(flop+turn) een leuke riversizing overhoudt.
Vs fish kan het uiteraard wat groter met valuehanden omdat ze toch niet opletten.