Ga naar het forum
Geen motivatie meer...

Meldingen
Alles wissen

Geen motivatie meer (NL5)

40 Berichten
13 Gebruikers
0 Reacties
3,303 Weergaven
RocknRollAd
Oldschool Grinder

:heart: peace
... and rocknroll.

@yoshiwa: dat vermoeden had ik al wel inderdaad. had even een -EQ momentje. Gebeurt wel vaker op de low stakes, toch?
@eevqq: Excuses voor de uitroeptekens. Vanaf nu zal ik intelligent proberen over te komen. Dit is tenslotte van primordiaal belang in een discussie waarbij de weledelgestrenge dame van een bepaalde stelling overtuigd dient te worden.

Beantwoorden
Citeren

Het is zeker geen advies maar ik speel ook nog niet lang poker en ik heb 5nl geskipt..

ben met BR van 70 euro 10 nl gaan spelen.

ik zit nu op een BR van 240 euro..

ik heb ook het gevoel dat ik beter ben op nl10 omdat ik op nl5 moeilijk ranges van villians in kan schatten enzo..

ik wil me vanaf nu wel strikt aan een degelijk BRM houden dus ik denk zo ronde 450 euro naar nl20

Beantwoorden
Citeren
EevQQ Topicstarter
EevQQ
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
:heart: peace
... and rocknroll.

@yoshiwa: dat vermoeden had ik al wel inderdaad. had even een -EQ momentje. Gebeurt wel vaker op de low stakes, toch?
@eevqq: Excuses voor de uitroeptekens. Vanaf nu zal ik intelligent proberen over te komen. Dit is tenslotte van primordiaal belang in een discussie waarbij de weledelgestrenge dame van een bepaalde stelling overtuigd dient te worden.

Ok maar zorg dan dat je stelling klopt he :f_thumbsup:.

Thanks Frietje, zal het noteren. Ga dan voortaan 2.5 x aanhouden als 4bet zodat m'n blufs wat minder kosten.

Beantwoorden
Citeren
EevQQ Topicstarter
EevQQ
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door johnnypink
Het is zeker geen advies maar ik speel ook nog niet lang poker en ik heb 5nl geskipt..

ik heb ook het gevoel dat ik beter ben op nl10 omdat ik op nl5 moeilijk ranges van villians in kan schatten enzo..

ik wil me vanaf nu wel strikt aan een degelijk BRM houden dus ik denk zo ronde 450 euro naar nl20

Whehe dan heb je mazzel gehad. Waarom kun je op NL5 geen ranges inschatten? Je HUD werkt daar hetzelfde toch? :P

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door EevQQ

Whehe dan heb je mazzel gehad. Waarom kun je op NL5 geen ranges inschatten? Je HUD werkt daar hetzelfde toch? :P

Nu we het toch over die HUD hebben...

sorry

:D :heart: Ad.

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Het skippen van een stake en met maar 7BIs op een stake gaan spelen is niet echt de manier imo.

Overigens zit er weinig nivoverschil tussen NL5 en NL10 vind ik. Misschien is NL10 wat agressiever. Dus als je ranges kunt inschatten bij NL10 kun je dat ook bij NL5. Vaak is het probleem dat je makkelijke over 2 of 5 cent denkt dan dat je over 10 cent denkt. Oplossing denk in BI en bb. :D

Beantwoorden
Citeren

Ja het was ook wel beetje risico vol idd..
ik ben ook een keer van 185 terug gezakt naar 105..

is ook redelijk demotiverend maar ik heb nu wel het gevoel dat ik wat beter ben geworden eindelijk..

ranges inschatten kan op 5nl ook wel.. maar denk dat het komt omdat ik toen net begon..en als je dan af en toe mensen ineens all in ziet gaan raak je behoorlijk in de war:p

Beantwoorden
Citeren
ninjaconsul
Oldschool Grinder

je hebt gelijk.
maar ik had het over zijn 888 stats.
maakt niet uit, zit hier te veel te posten, kan beter studeren :D

Ik ben een meisje dus lief zijn :coolface:

Weet niet of ik echt een nit was op 888 hoor, maar wel tighter. Denk 14/10 ofzo. Steal% was lager en m'n iso-range was ook minder wijd.

Anyways, tips wat betreft bluf-3betten en hoe ik vs resteals moet spelen hoor ik graag.

begin af en toe tegen spelers die vanuit MP openen en met een hoge foldto3Bstat loose te driebetten wanneer je in positiezit , suited Ax en Kx handen zijn goed hiervoor omdat je een blocker hebt.

En je hebt een videoreeks van gamlewhitme waarvoor je enkel basic status nodig hebt:

http://nl.pokerstrategy.com/video/19998/
http://nl.pokerstrategy.com/video/19999/
http://nl.pokerstrategy.com/video/20000/

Beantwoorden
Citeren
EevQQ Topicstarter
EevQQ
PokerStrategist

Ok! Die videoreeks ga ik vanavond eens kijken :D

Beantwoorden
Citeren
Vice1
Elite Grinder

Zal ik anders xtje meekijken? Ik ben sinds deze week weer begonnen met poker, maar wil weer ff bij andere mensen meekijken om mijn spel te gaan verbeteren. Ik word dan ff gedwongen om pver spots na te denken en vind het ook wel leuk :) Over bluf3bets kan ik je iig genoeg vertellen.

Als je leuk lijkt kan je mn skype toevoegen: tovergieter.

Beantwoorden
Citeren
EevQQ Topicstarter
EevQQ
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door RicoW
Zal ik anders xtje meekijken? Ik ben sinds deze week weer begonnen met poker, maar wil weer ff bij andere mensen meekijken om mijn spel te gaan verbeteren. Ik word dan ff gedwongen om pver spots na te denken en vind het ook wel leuk :) Over bluf3bets kan ik je iig genoeg vertellen.

Tof dat je dat voorsteld! Was jij niet ooit beoordelaar? Je naam komt me bekend voor in ieder geval. Ik heb geen skype alleen, heb ik een mic voor nodig zeker :P

Beantwoorden
Citeren
Vice1
Elite Grinder

Ja klopt was tijdje beoordelaar geweest idd ;) Maar doordat ik veel tijd aan het laatste gedeelte van mn studie had ik geen tijd meer om te pokeren.

Maar nu heb ik weer een bijbaantje voor de zomer nodig dus was ik weer begonnen :P

Skype kan je gratis aanmaken en een mic is wel vereist. Anders kan je geen vragen stellen en ik praat niet echt graag tegen een muur ;)

Beantwoorden
Citeren
EevQQ Topicstarter
EevQQ
PokerStrategist

Ok zal deze week ff een regelen. En kijk je dan mee op de client of is daar speciale meekijk-software voor? :f_grin:

Beantwoorden
Citeren
Vice1
Elite Grinder

ja je moet ff mikogo of teamviewer downloaden ;)

Beantwoorden
Citeren
EevQQ Topicstarter
EevQQ
PokerStrategist

Heb je vanavond of morgenavond even tijd om mee te kijken? Ben inmiddels NL10 aan het spelen en het gaat niet zo goed, kan wel wat hulp gebruiken.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Speel je FR of SH? En welk limiet ben je nu terug?

Beantwoorden
Citeren

Je moet je hud aanpassen met stats die je gebruikt, color codes etc...
Anders heb je er namelijk niks aan!
Waarom ga je ubertight spelen met een vis? Je moet de vis gewoon outplayen postflop. Als jij gaat nitten en dan 3 potbets vuurt, dan kan ik wel stellen dat jij de vis bent aan die tafel! = totaal niet optimaal!!!

Jammer dat je niet open staat voor verandering! Verschillende rooms -> variance protection :)

Post eens je hud, en zeg met welke stats je iets doet en WAT je ermee doet in wat voor situaties!!!

Wat betekent nitten en 3potbets afvuren(daar stel ik mij 3*de pot in 1keer betten),dat is toch niet echt iets voor een vis toch? Die callen toch meer dacht ik.Kben de bronse artikelen voledig aant overschrijven maar aan de 8soorten tegenstanders ben ik nog niet. groeten mathias

Beantwoorden
Citeren
TimPS
Oldschool Grinder

Hey hey,

Een nit is iemand die heel erg weinig handen speelt en dus heel erg "tight" is. Als iemand dus aan het "nitten" is, betekent dit dat hij bijna al zijn handen aan het folden is.

Een pot bet afvuren is een bet maken die even groot is als de pot die in het midden ligt.

Bijvoorbeeld: Jij raist preflop naar 0,20 en 1 iemand callt. De pot op de flop (de eerste drie kaarten) is nu jouw 20 cent en die van de tegenstander, dus in totaal 40 cent. Als je dan een potbet afvuurt, betekent dit dat je 0,40 cent op de flop bet.

3 pot bets afvuren, betekent dat je dit ook op de turn (4de kaart) en river (laatste kaart) doet. In ons voorbeeld:

Je bette op de flop 0,40 -> tegenstander callt 0,40. De pot is op de turn dus 1,20 (preflop was het 0,40). Een potbet op de turn bedraagt hier dus 1,20. Etc.

Hopelijk is het wat duidelijk zo?

Beantwoorden
Citeren

Ja kheb het volledig tnks Tim

Beantwoorden
Citeren
Vice1
Elite Grinder

Heb je vanavond of morgenavond even tijd om mee te kijken? Ben inmiddels NL10 aan het spelen en het gaat niet zo goed, kan wel wat hulp gebruiken.

Whoops zie nu pas je berichtje ;) Spreek me maar gwn xtje aan op skype als je sessietje gaat doen ;)

Beantwoorden
Citeren