Ga naar het forum
Groot verschil tuss...

Meldingen
Alles wissen

Groot verschil tussen Zoom handen en Normale tafels

11 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
3,611 Weergaven

Hallo, Ik heb na 140.000 handen 5nl/10nl/25nl deze win rates.
5nl normal: 2,87/bb/100
5nl zoom: -5,7/bb/100
10nl normal: 3bb/100
10 nl zoom: -2bb/100
25nl normal: 0bb/100 ( maar10K handen)
zoom: -5bb/100 handen

En sta zonder dat je rake meetelt weer op 0 euro winst. Het valt me dus op dat ik de zoom tafels weg moet laten en dan misschien wel een redelijke winrate kan nastreven. Iemand enig idee hoe dit zulk groot verschil kan maken? Is het toch de HUD die me dan laat winnen op normale tafels?

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Interessante vraag!

Ben benieuwd naar de reacties :)

Beantwoorden
Citeren
elektro1977
PokerStrategist

met HM2 werkt de hud toch gewoon op de zoom tafels? vergelijk ook eens in de lobby : percentage spelers naar de flop : zoom nl10 zit rond 13%-15% terwijl op de goed uren er veel 'lossere' regular tafels zijn.

Beantwoorden
Citeren
elrio
PokerStrategist

Ik merk ook wel dat het moeilijker is om winst te maken op de zoom tafels voor mij toen ik ze speelde, vaak gewoon omdat je dan 2-4 tafels gaat spelen en tighter gaat spelen dan op de regular tafels.
De handen vliegen er toch door op deze manier en de rake die je betaald per uur is toch wel groter, enkel en alleen maar omdat je meer handen kan spelen.

Zo als ik het zie mag je zeker looser gaan spelen op de zoom tafels, ook al omdat de villains ook tighter spelen. Alleen moet je postflop spel wel goed genoeg zijn om winstgevend te kunnen spelen als je wel wat tegenstand krijgt.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door elektro1977
met HM2 werkt de hud toch gewoon op de zoom tafels? vergelijk ook eens in de lobby : percentage spelers naar de flop : zoom nl10 zit rond 13%-15% terwijl op de goed uren er veel 'lossere' regular tafels zijn.

Yep, maar dan moet je er om denken dat je client in het Engels is en dat je zowel de PokerStars client en HM2 als administrator uitvoert.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Heb overigens wel gemerkt dat HM2 soms niet alle handen goed lijkt te verwerken.

Mijn grafieken kloppen ook niet met wat ik zelf bijhoud en wanneer ik een sessie achteraf importeer (ik laat Stars 1-2x per week mijn HH doorsturen), dan zijn er altijd handen die nieuw blijken te zijn en dus nog niet waren opgenomen.

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Zoom is een vrij tight spel. Dan speel je dus tegen tegenstanders die over het algemeeen vrij sterke kaarten hebben en dan heb je minder kans op fouten van je tegenstanders wat dientengevolge maakt dat je meer moeite hebt met het winnen van geld.

Verder kom je af en toe aan een tafel te zitten met alleen maar regulars en is het gewoon een -ev tafeltje voor de mindere spelers. Je betaald ook nog eens meer rake per uur in een moeilijkere omstandigheid terwijl je evenveel dan wel meer plezier kan vinden aan normale tafeltjes met relatief minder regulars per tafel.

Jonaes heeft in zijn blog goed uiteengezet hoe het komt dat je hier niet zo veel mee kan winnen tov normale tafels.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb een vaste openings range op elke positie dus speel zeker niet tighter of looser op de zoom tafels. Het kan wel dat ik spelers teveel van goede handen probeer af te betten/ bluffen in zoom.

Beantwoorden
Citeren
Wazzza16
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Sngquestions
Ik heb een vaste openings range op elke positie dus speel zeker niet tighter of looser op de zoom tafels. Het kan wel dat ik spelers teveel van goede handen probeer af te betten/ bluffen in zoom.

Zoom word tighter gespeeld zeggen ze hierboven, dus je vaste openings range word nu vaker gebeat op de zoom dan op een normale tafel ;)

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik heb zelf eigenlijk helemaal niet de ervaring dat ze er zo tight spelen. Nou speel ik nooit regular, dus vergelijken kan ik niet, maar ik heb toch vaak het idee dat er (zeker preflop) best redelijk loose wordt gespeeld op de micro's.

Beantwoorden
Citeren
DonkeyDirk
Oldschool Grinder

Op zoom worden je fouten ook superhard uitvergroot omdat je meer handen speelt en dus meer in spots komt waar je verkeerde beslissingen maakt :) Regular tafels zijn over het algemeen ook een pak softer. Zoom zitten meer rakebackgrinders en nits daar tegen spelen heeft werkelijk 0 meerwaarde naar mijn mening. :)

Beantwoorden
Citeren