Ga naar het forum
meerdere tafels spe...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] meerdere tafels spelen?

10 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
1,191 Weergaven

ik had wel een vraag, is het noodzakelijk om meerdere tafels tegelijk te spelen om heel succesvol te worden of ken je het best 1 tafel tegelijk spelen ik hoor het graag en alvast bedankt:p

9 reacties

Hey trompetto,

Het is eigenlijk altijd een afweging die je maakt. Je moet daarbij een aantal dingen in gedachten houden:

1. Iedereen heeft een ander niveau en heeft meer of juist minder tijd nodig om een beslissing te maken aan tafel. Het heeft dus geen nut om veel tafels te spelen als je bij elke hand nog goed moet nadenken wat je moet doen.
2. Je zult jezelf moeten afvragen wat je belangrijker vindt: Veel volume draaien en daarvoor (waarschijnlijk) een deel van je winrate inleveren, of juist minder tafels spelen en meer op je spel focusen, zodat je beter kunt worden.

Vooral in het begin raad ik aan weinig tafels te spelen, afhankelijk van je niveau en de variant die je speelt 2-6 tafels, niet meer. Als je eenmaal merkt dat je dat gemakkelijk aan kunt, kun je eens proberen een tafel erbij te doen.

Uiteindelijk kijken mensen naar hun $/uur. Als je meer blijkt te verdienen per uur op 4 tafels dan op 6, omdat je misschien teveel foutjes gaat maken op 6 tafels, dan kun je beter bij 4 blijven.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker geworden is. ;)

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

hey trompetto,

allereerst welkom bij PokerStrategy.com!
Het spelen van meerdere tafels is iets wat je met de tijd gaat leren. Hierbij spelen sowieso verschillende factoren een rol. Zo is het bijvoorbeeld eenvoudiger om meerdere tafels full ring (10 spelerS) te spelen, dan bij bijvoorbeeld heads-up (1 tegen 1). bij heads-up ben je namelijk in iedere hand betrokken, je speelt veel meer handen en kunt dus ook niet zoveel tafel spelen.

Maar om in te gaan op je vraag: In het begin is het sowieso veel belangrijker dat je zelf je spel verbetert. Vaak gaat dat eenvoudiger wanneer je iets minder tafels speelt (4 bijvoorbeeld), omdat je dan meer tijd hebt om na te denken over je eigen speelwijze en de mogelijke kaarten van je tegenstanders.

Wanneer je net begint met (online)poker (of zelfs wanneer je al ervaring hebt maar een nieuwe pokerroom wilt testen) is het zelfs beter om gewoon met 1 tafel te beginnen. Zo krijg je het spel langzaam onder de knie en kun je je focussen op je eigen spel.

Na een tijdje zul je merken dat je veel beslissingen veel sneller kunt maken en dan neem je er een tafeltje bij. Bouw dit gewoon rustig op en ga niet in 1 keer teveel tafels spelen.

Zodra je het startkapitaal ontvangen hebt en de bronze status hebt, zou ik je dan ook zeker het onderstaande artikel aanraden:

hierin wordt uitvoerig beschreven wat de voor- en nadelen zijn van meerdere tafels en hoe je dit voor jezelf kunt opbouwen.

Misschien kun je je trouwens nog even voorstellen op het forum, in de tijd dat je wacht op het startkapitaal.

Veel plezier alvast in de community, en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust

MagicNo14
Oldschool Grinder

Zoals de anderen al zeiden, zeker met 1 tafel beginnen en zachtjes aan opbouwen. Als je zit te multitablen moet je een pak meer opletten voor tilt, want als je dat voorhebt dan kan het plots wel heel snel bergaf door de hoeveelheid handen die je speelt in een razendsnel tempo.

Pinowww
Elite Grinder

Ik zou wel als je net als ik zelfmoordneigingen krijgt bij het spelen van 1 tafel, meerdere tafels openen.

Oorspronkelijk gepost door Pinowww
Ik zou wel als je net als ik zelfmoordneigingen krijgt bij het spelen van 1 tafel, meerdere tafels openen.

Hmm, dacht dat je dan altijd muziek aanzette, zoals laatst tijdens de LoC? ;)

Maar als je merkt dat je door het spelen van 1 tafel teveel afleiding zoekt in internet, TV, dat soort zaken, dan kan het verstandig zijn bijv. eens een extra tafel te openen, of desnoods 4 tafels, zodat je toch alle aandacht bij het pokeren houdt. :)

MagicNo14
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Pinowww

Haha, das natuurlijk wel een goed punt dat je daar hebt.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

bedankt voor de snelle reacties mensen idd erg handig zo'n forum;)

Collin Moshman schrijft in zijn Advanced Sit n go strategy's om je beperken tot 1 tafel, alvorens naar meerdere te gaan.

En t meeste van je tijd te steken in het leren lezen van de andere spelers en je eigen spel.

Benjike316
PokerStrategist

Wanneer je geen problemen hebt met je concentratie op 1 tafel te houden is dat inderdaad de beste manier om in het begin echt aan je spel te werken. Als je echter je concentratie er niet bij kan houden en toch ondertussen TV zal kijken, radio zal luisteren of artikelen/video's zit te lezen/bekijken is het beter om 1 of 2 tafels extra te openen zodat je gewoon 100% gefocust bent op het spelen. Want als je toch met andere dingen bezig bent, ga je ook niet nadenken over je handen die je speelt :)