Zou gewoon doorspelen ongeacht stacksize , of die nu 40 50 of 200bb is.
Als je bij 5bb winst aan tafel (je koopt immers in met 40bb normaal, niet 30bb!) rebuyt naar 100 kan je evengoed gewoon met 100 starten.
Ik auto top up naar 40bb en speel met zowat alle stacksizes aan tafel.
Van zodra de fish weg is verlaat ik wel de tafel, zeker met een diepere stack.
Als ik gewoon een 40-50bb stack heb en er geen betere tafels zijn maar er aan die huidige tafel wel easy eploitable regs zijn blijf ik uiteraard wel zitten.
Grootste voordeel is dat regs (zeker als je nieuw bent op een stake/room) je vaak onterecht al fish gaan markeren.
Een hoop regs maken ook superveel -EV beslissingen tegen shallow stacksizes.
Met verschillende soorten stacksizes leren spelen is ook handig voor als je bvb de overstap wil maken naar BSS. Het is ook heel handig als je af en toe tourneys speelt , je hebt immers postflop leren spelen met shallow stacks waardoor je postflop edge op een hoop tourney spelers die veelal middelmatige postflop skills hebben groter wordt.
Nadeel is dat als je bvb voor 40bb inkoopt en met 90bb verderspeelt fouten soms wel duurder kunnen worden en de variance iets groter wordt.
Er zijn natuurlijk ook wel manieren om dit te beperken:
Als je op een kutrun zit al hele sessie of enkele dagen/weken verlaat je gewoon de tafel bij pakweg 60-80bb, als je goed runt en met veel fish aan tafel zit kan je door te blijven zitten een hogere winrate halen.
ik doe het nu al wel een tijdje zo en het werkt goed, ookal klinkt het vrij onorthodox. 'T is mijn speelstijl en het werkt voor me.
Hoop dat 't een beetje informatief was, moest je nog vragen hebben stel gerust :).
Cheers