Ga naar het forum
MSS strategy => BSS...

Meldingen
Alles wissen

MSS strategy => BSS strategy if #bb>50

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
413 Weergaven
RocknRollAd

Beste Strategen,

Ik speel op iPoker, en ben de MSS aan het testen op 10NL.
Speelt lekker en is leuk, maar vanzodra ik pakweg 45bb heb, is het voordeel van de MSS een beetje verdwenen. Dus rebuy ik maximaal en speel ik verder BSS. Bust ik, dan rebuy ik 30bb.
Liever zou ik de tafel dichtdoen en een nieuwe openen, maar dat kan niet altijd op iPoker, wegens te weinig spelers. En dus te weinig 10NL tafeltjes.

Iemand tips of raad of wat dan ook?
Zijn er nog spelers die dat doen. Zo ja, waarom wel/niet?
Zijn er valkuilen?

Groet,

Love, Peace & RocknRoll

Ad. :heart:

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
noisecore

Zou gewoon doorspelen ongeacht stacksize , of die nu 40 50 of 200bb is.
Als je bij 5bb winst aan tafel (je koopt immers in met 40bb normaal, niet 30bb!) rebuyt naar 100 kan je evengoed gewoon met 100 starten.

Ik auto top up naar 40bb en speel met zowat alle stacksizes aan tafel.
Van zodra de fish weg is verlaat ik wel de tafel, zeker met een diepere stack.
Als ik gewoon een 40-50bb stack heb en er geen betere tafels zijn maar er aan die huidige tafel wel easy eploitable regs zijn blijf ik uiteraard wel zitten.

Grootste voordeel is dat regs (zeker als je nieuw bent op een stake/room) je vaak onterecht al fish gaan markeren.

Een hoop regs maken ook superveel -EV beslissingen tegen shallow stacksizes.

Met verschillende soorten stacksizes leren spelen is ook handig voor als je bvb de overstap wil maken naar BSS. Het is ook heel handig als je af en toe tourneys speelt , je hebt immers postflop leren spelen met shallow stacks waardoor je postflop edge op een hoop tourney spelers die veelal middelmatige postflop skills hebben groter wordt.

Nadeel is dat als je bvb voor 40bb inkoopt en met 90bb verderspeelt fouten soms wel duurder kunnen worden en de variance iets groter wordt.
Er zijn natuurlijk ook wel manieren om dit te beperken:
Als je op een kutrun zit al hele sessie of enkele dagen/weken verlaat je gewoon de tafel bij pakweg 60-80bb, als je goed runt en met veel fish aan tafel zit kan je door te blijven zitten een hogere winrate halen.

ik doe het nu al wel een tijdje zo en het werkt goed, ookal klinkt het vrij onorthodox. 'T is mijn speelstijl en het werkt voor me.

Hoop dat 't een beetje informatief was, moest je nog vragen hebben stel gerust :).

Cheers

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd Topicstarter
RocknRollAd

Bedankt voor je antwoord. Uiteraard heb ik meer vragen! :)

Als je enkel aan de tafel zit voor de fish, dan kan je toch beter maximaal inkopen? Even lekker kort door de bocht, of als je 60bb aan tafel hebt, waarom top je dan niet af naar 100bb?

Voor mij speelt het nu voorlopig gemakkelijker dan BSS omdat je minder moeilijke beslissingen moet nemen, vind ik. En ook omwille van de "exploitability van de regs". Al vraag ik me af of ik ze wel écht exploit :) Ik heb voorlopig de gedachtengang gevolgd adhv de videootjes van greyboy en gerv door niet te auto toppen, maar verder te spelen met de SSS als het wat minder loopt. Wat is jou grootste reden om te autotoppen (wellicht dat je meer kan winnen als je het erin krijgt, lijkt me).

Ik speel het zelf voornamelijk als test, en omdat ik dan met mijn huidige roll op 10NL kan spelen ipv 4NL. De grootste "winnings" -die nog steeds niet zo groot zijn- komen bij mij van mtt's. Daarna van 10NL tot 25NL gespeeld, maar uitgecasht en opnieuw begonnen. Dan via 4NL HU aan postflop spel gewerkt. En nu van plan om eens een poging te wagen om door de limieten te knallen. Ben tot nu toe véél te conservatief omgegaan met BRM. Zeker op mtt's.

Zoveel vragen had ik nu ook weer niet precies, 't lijkt eerder een verhaaltje.
Maar goed, zijn er nog meer tips of voordelen/nadelen die ik moet overwegen?
Dat van de reg die je als fishstick zien is wel een toppertje natuurlijk.
Als je zoals ik op 10NL speelt, wanneer zou je upmoven en wat zijn mogelijke winrates? Denk wel dat ik ergens anders dan op iPoker moet gaan spelen ivm weinig traffic. Of is het sowieso op die stakes belachelijk om MSS te gaan spelen? Spui maar eens lekker je mening!

:heart: Ad

edit: EERST maar eens de artikelen lezen, en DAN vragen stellen, want volgens mij ben ik hier weer mijn eigen strategie aan 't uitvinden. :f_love:

Beantwoorden
Citeren
noisecore

Tegen fish zit je natuurlijk altijd liefst dieper , maar zoals je zelf zei kan je met MSS met een kleinere roll op hogere stakes spelen dan je zou kunnen moest je BSS toepassen. Äls je dus gaat top uppen naar 100bb als je er 45 hebt valt dit al weg en kan je beter gewoon in 1x BSS spelen want dat is dan ook teken dat je BR dat toelaat.

De manier die ik aanraadt (die overigens bijna niemand anders gaat aanraden :D because everyone is a BSS fanboy) laat je toe om 1-2 limieten hoger te spelen met een winrate die vrij dicht komt bij de winrate van met 100bb+ te spelen op diezelfde stakes, mits je ze goed beat natuurlijk want er is altijd het argument van hoe hoger de stakes , hoe beter de spelers. Dat argument is natuurlijk wel waar maar hier komt dan tableselection goed te pas.

Zou ook wel een andere room zoeken dan ipoker als ik jou was, party is best goed bvb :). iPoker zou ik niet spelen tot iPoker2 er is dus zou dat even afwachten en kijken of ze vooruitgang boeken in fish:reg ratio en het grote aantal bots.

Cheers

Beantwoorden
Citeren