Ga naar het forum
Need some advice

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Need some advice

17 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
1,678 Weergaven

Ik speel nu nog ff BSS en als ik mijn grafiek beziet dan zit mijn rood lijntje een beetje te laag. Is dat nu een leak of niet ? En hoe krijg ik dan wel mijn winnings naar boven zonder showdown ?

16 reacties
Markenator

de rode lijn is niet zo super belangrijk, als die blauwe en groene maar positief zijn is het goed;) veel mensen hebben de rode negatief dus no worries :)

Oorspronkelijk gepost door Markenator
de rode lijn is niet zo super belangrijk, als die blauwe en groene maar positief zijn is het goed;) veel mensen hebben de rode negatief dus no worries :)

Dit. Het is vrij normaal dat je op de microstakes negatieve non SD winnings hebt, niets om je zorgen over te maken. :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ow kk dan ben ik gerustgesteld
thx :)

blauwe en rode lijn geven alleen maar aan wat voor stijl je speelt. Tight aggressive ofwel goede handen naar de showdown brengen. = Veel postflop folds maken rode lijn omlaag tot dat je een klapper maakt blauwer lijn omhoog. LAG of wel veel potten spelen en veel kleine tot medium sized potjes bluffen en winnen zonder showdown. En dit houd in dat je wat vaker met slechte handen een showdown ziet en je dus minder wint. = Rood omhoog blauw BE+

dus focus op goed spel en kijk naar groene lijn + EV line

30$ up in 3k handen is geod genoeg, no worries

of je moet NL25/NL50 spelen. welk limiet speel je ?

Fredjen

Oorspronkelijk gepost door Disability

Oorspronkelijk gepost door Markenator

Dit. Het is vrij normaal dat je op de microstakes negatieve non SD winnings hebt, niets om je zorgen over te maken. :)

Wanneer ga je dan aan je nsd winnings beginnen? NL100, NL200? En waarom geen zorgen maken omdat het bij velen zo is? Nsd is bij velen zo een enorme leak...
On topic, de nsd zit wel goed als ie ongeveer BE is, natuurlijk zit ook in je nsd variance maar stel dat ie op 10k hands op -5BI zit heb je een probleem (had ik dus...). Dus imo hoe vroeger je eraan werkt hoe beter voor wanneer je op de hogere stakes komt dus zeker niet wachten om eraan te werken!

Hmm, zolang ik BSS speel gaat die rode lijn bij mij lekker omlaag, ook nog op NL50 en NL100.

Op de hogere limieten moet je inderdaad leren wat losser te spelen en wat meer potjes op te pakken. Mijn rode lijn daalt onderhand al minder hard, maar hij loopt nog wel 10 BI omlaag over de laatste 37k handen, en dat terwijl het qua winsten best lekker gaat de laatste dagen.

Maak je dus geen zorgen en ga niet koste wat het kost proberen die rode lijn omhoog te halen. Speel gewoon je spel, en als de tegenstand te moeilijk wordt zul je je spel moeten verbeteren.

Fredjen

Oorspronkelijk gepost door RealPecunia
Hmm, zolang ik BSS speel gaat die rode lijn bij mij lekker omlaag, ook nog op NL50 en NL100.

Op de hogere limieten moet je inderdaad leren wat losser te spelen en wat meer potjes op te pakken. Mijn rode lijn daalt onderhand al minder hard, maar hij loopt nog wel 10 BI omlaag over de laatste 37k handen, en dat terwijl het qua winsten best lekker gaat de laatste dagen.

Maak je dus geen zorgen en ga niet koste wat het kost proberen die rode lijn omhoog te halen. Speel gewoon je spel, en als de tegenstand te moeilijk wordt zul je je spel moeten verbeteren.

Dit is dus het perfecte voorbeeld van hoe je korte termijn winsten je doen afdwalen van waar het in poker om gaat nl. constant je spel verbeteren. -10BI op nog geen 40k handen is best wel eens de moeite om eraan te werken denk ik dan ipv te stellen 'oh mijn sd is toch groot genoeg niet nodig naar m'n nsd te kijken...' check je handen van de laatste 4maand en stel je voor dat je nsd BE was...

Je hebt op zich wel ergens gelijk hoor, maar het omhoog krijgen van die rode lijn betekent dat je gewoon heel anders moet gaan spelen, daar is echt meer dan een kleine spelaanpassing voor nodig. En bovendien betekent het omhoogwerken van de rode lijn bijna automatisch dat de blauwe omlaag gaat. Het zijn dus niet twee losstaande lijnen die je los van elkaar kan verbeteren. En daarom is de 'som' van die twee lijnen belangrijker.

Het verbeteren van je spel is inderdaad wel een goed streven.

Fredjen

Je hebt op zich wel ergens gelijk hoor, maar het omhoog krijgen van die rode lijn betekent dat je gewoon heel anders moet gaan spelen, daar is echt meer dan een kleine spelaanpassing voor nodig.

Sorry maar dees is echt wel crap.

Paar puntjes/leaks waardoor je nsd al heel veel kan verbeteren zonder dat je gans anders moet gaan spelen:

1. teveel cbetten of in slechte spots cbetten
2. de zogenaamde 'one and done' cbet (teweinig 2nd barrelen)
3. teveel uit positie callen
4. teveel draws callen, draws te passief spelen
5. Raise callen met een weak made hand om op de volgende straat dan toch te folden
6. teveel 3bets callen en teveel flops folden
7. Passief spelen in 3bet pots als aggressor

TobinqBe

Green line matters want meestal is het toch trade off tussen showdown en NSD winnings

Oorspronkelijk gepost door Fredjen

Je hebt op zich wel ergens gelijk hoor, maar het omhoog krijgen van die rode lijn betekent dat je gewoon heel anders moet gaan spelen, daar is echt meer dan een kleine spelaanpassing voor nodig.

Sorry maar dees is echt wel crap.

Paar puntjes/leaks waardoor je nsd al heel veel kan verbeteren zonder dat je gans anders moet gaan spelen:

1. teveel cbetten of in slechte spots cbetten
2. de zogenaamde 'one and done' cbet (teweinig 2nd barrelen)
3. teveel uit positie callen
4. teveel draws callen, draws te passief spelen
5. Raise callen met een weak made hand om op de volgende straat dan toch te folden
6. teveel 3bets callen en teveel flops folden
7. Passief spelen in 3bet pots als aggressor

Denk toch dat je idd de trade-off tussen SD en NSD winnings wat onderschat,Fredjen. Je hebt gelijk als je zegt dat je ernaar moet streven de rode lijn naar boven te krijgen, maar alleen als dit ook de groene naar boven duwt. Het is niet eenvoudig om het soort spots te vinden waar je dit kan doen zonder je game fundamenteel te veranderen.

En die puntjes die je noemt zijn daar indicatief van. Ze zijn wel juist, maar daarom nog niet makkelijk uit te voeren. Wat is te veel c-betten? Wat is te weinig 2nd barrelen? En hoe veranderen deze puntjes je game? Als je bijvoorbeeld je draws actiever begint te spelen zullen mensen je lichter beginnen callen en dit affecteert je SD winnings, wat jouw op zijn beurt weer dwingt om je bluffing range aan te passen,...

Dus kortom, blijf aan je game werken maar onderschat de trade-off niet

Fredjen

De kans is inderdaad reëel dat ik de trade-off tussen sd en nsd onderschat. Maar, zelf had ik dus ook voor mijn nsd een lineair verband tussen mijn aantal handen en mijn nsd, dalend wel te verstaan.

Nu na wat studeerwerk ondervond ik dat mijn fout lag bij het feit dat ik:

Ten eerste teveel tafels speelde (voor mij lag dit op 6) en hierdoor speelde op auto pilot zonder dat ik dat zelf besefte. Na analyse van mijn HH's was het inderdaad zo dat ik standaard cbette op bepaalde flops (zonder naar de tegenstander te kijken nu ik deed dit wel maar minimaal maar trok wss de verkeerde conclusies).

Ten tweede speelde ik mijn draws altijd passief (simpel gezegd).

Wat ik wil zeggen is dat door te kijken waarom mijn nsd lijn zo zakte ik 2 leaks heb gevonden (en er dus nu kan aan werken). Als hier vervolgens dan iemand zijn grapf post en vraagt 'Waarom zakt mijn rode lijn?' en je ziet een antwoord 'geeft niet ik speel NL100 en bij mij staat die ook -10BI op 40k hands en ik draai mooie winst...' Ja bedoel wat heeft die gast daaraan? Dan zeg ik nee bestudeer deze, achterhaal waarom ze bij JOU daalt (kan een andere reden hebben dan bij iemand anders) maar neem niet aan omdat de rode lijn bij een NL100 reg daalt het daarom ook automatisch 'goed' is dat ze bij jou ook daalt.

Btw die puntjes zijn maar een paar elementen die bij mij opkwamen, het is voor iedereen zelf de taak uit te zoeken welke op hem van toepassing zijn.

enige wat boeit is goed spel... goed spel = positieve groene lijn

fix dat dan fixed de rest zichzelf wel,.

Oorspronkelijk gepost door Fredjen
Wat ik wil zeggen is dat door te kijken waarom mijn nsd lijn zo zakte ik 2 leaks heb gevonden (en er dus nu kan aan werken). Als hier vervolgens dan iemand zijn grapf post en vraagt 'Waarom zakt mijn rode lijn?' en je ziet een antwoord 'geeft niet ik speel NL100 en bij mij staat die ook -10BI op 40k hands en ik draai mooie winst...' Ja bedoel wat heeft die gast daaraan? Dan zeg ik nee bestudeer deze, achterhaal waarom ze bij JOU daalt (kan een andere reden hebben dan bij iemand anders) maar neem niet aan omdat de rode lijn bij een NL100 reg daalt het daarom ook automatisch 'goed' is dat ze bij jou ook daalt.

Ik bedoel het dus niet helemaal zo zoals jij het nu uitlegt. Ik zeg ook niet dat het góed is dat de rode lijn daalt. Mijn voorbeeld was alleen om hem gerust te stellen. Ik laat hem toch in de rest van mijn posts ook weten dat je beter op je winst kan letten en zo nodig aan je spel moet werken (of dat moet eigenlijk altijd)? Ok, iedereen kan inderdaad die punten die jij noemt wel bekijken en er van leren, dat is ook waar.

fredjen: blablabla

Goede punten die je daar geeft. Ben het volledig met je eens.