Ga naar het forum
NL Hold'em Studiegr...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL Hold'em Studiegroep

47 Berichten
17 Gebruikers
0 Reacties
5,078 Weergaven

Hallo daar pokerdudes,

Ik had een lange tijd geleden ooit eens het pokerlab bedacht en had daar ook ergens een topic gemaakt waarin ik aan jullie vroeg of jullie ook artikelen konden schrijven. Het is er toendertijd niet van gekomen en misschien is dat ook maar gewoon prima.

Ik had een nieuw idee, een idee dat wat interactiever is dan het vorige. Ik wil een studiegroep oprichten van Nolimitholdem spelers. Het doel van de groep is om eens per periode een meeting te houden zij het online zij het live. En dan met elkaar een goed gesprek aan te gaan over persoonlijke en algemene poker ontwikkelingen. Strategy talk, variance talk, setting goals enz.

Een voorbeeld meeting zou er zo uit kunnen zien:
- Ontmoeting en groeten
- Graph rondje
- Persoonlijk verhaal van de afgelopen tijd
- Rondje handen bespreken
- Strategie concept bespreken
- Vraag en antwoord rondje
- Afsluiting en nog wat BBV talk

Het hele idee achter de studie groep is dat er een groepje mensen komt dat iets persoonlijker met elkaar verbonden is. Dit zorgt ervoor dat er een soort natuurlijke en vriendschappelijke rivaliteit onstaat die gezond is voor ieders vooruitgang. Ook wordt het studie groepje erg leuk. Als mensen in een downswing zitten krijgen ze een hoop steun geboden door de andere leden.

Als het ware: 'Samen vooruit gaan'

Ik hoop dat er mensen zijn die hier belangstelling voor hebben. Het lijkt mij in ieder geval super fijn. De meetings hoeven niet vaak te zijn! Eens per week lijkt me een goed idee maar het is misschien ook een goed idee hier zelf over na te denken en mij feedback te geven.

Mocht je geïnteresseerd maak dan hier ff een post met je email erbij. Ik zal deze post up to date houden met een lijst van mensen die zich hebben aangemeld.

gegroet,

Jonas

Lijst:

- Ajfonso
- Rogier
- Sharp80
- HoofdVogel
- Marcelhermus
- dopedopey
- Disabillity
- NLDPeter
- Nivlem
- calimero1981
- MCRaia
- GroteArie
- TimothyVdp1

46 reacties
Rogier

in

ik vind dit in de basis erg interessant

ik vraag me alleen af of ik wel genoeg tijd wil investeren hiervoor

ik denk er nog over na

als het op momenten is dat ik ook kan (avonduren/weekend) count me in

Voor mij hetzelfde, wanneer ik die avond de mogelijkheid heb vind ik dit best interessant.

Laat maar concreet weten wat je in gedachten hebt.

Oorspronkelijk gepost door Sharp80
Voor mij hetzelfde, wanneer ik die avond de mogelijkheid heb vind ik dit best interessant.

Laat maar concreet weten wat je in gedachten hebt.

gezellig met donk_80 ;) moet goedkomen!

GroteArie

Hoi,

Dat is raar ik had hier vanmorgen al op gereageerd.

Nog maar een keer dan. Dit lijkt me zeker interessant, het hangt er wel een beetje vanaf hoeveel tijd en hoevaak we dat gaan doen. En of het natuurlijjk ook voor iemand op de lagere limieten is.

Maar anders kan je me zeker erbij zetten. Altijd goed om te leren.

Trouwens: Een goed initiatief!!

HoofdVogel

Ik wil ook wel meedoen, maar ik kan niet beloven dat ik altijd aanwezig ga zijn,
wat me vooral intresseert zijn de handbesprekingen en de strategieconcepten.

Rogier

Oorspronkelijk gepost door GroteArie
En of het natuurlijjk ook voor iemand op de lagere limieten is.

lijkt me niet dat dit een probleem is. Goeie motivatie om te discussieren is 1 van de dingen die jezelf(en anderen) laat verbeteren, aangezien je doordat je ook dingen van anderen hoort, hiermee je eigen kennis ook uitbreid.

GroteArie

Oorspronkelijk gepost door Rogier

lijkt me niet dat dit een probleem is. Goeie motivatie om te discussieren is 1 van de dingen die jezelf(en anderen) laat verbeteren, aangezien je doordat je ook dingen van anderen hoort, hiermee je eigen kennis ook uitbreid.

GroteArie

Oorspronkelijk gepost door Rogier

Count me in!!

Het lijkt me erg leerzaam. En wie wil nou niet zijn spel verbeteren

HoofdVogel

ik ga hier alvast een discussiepunt posten:

De stat: 'fold to conti-bet' wordt vaak besproken als 1 van de meest gebruikte stat (na VPIP, PFR en WTS) waarbij je een gemakkelijke beslissingen kan nemen, echter ik let nauwelijks op deze stat en kijk vnl. naar het board (en eventueel naar W$wsF).

In mijn geval heeft dit ook te maken omdat elephant de 'fold to contibet' nog maar pas in zijn programma geïmplementeerd heeft en ik al die tijd mezelf heb moeten behelpen. In ieder geval ik let vnl. op het board en kijk zelden naar de 'fold to contibet' stat.

I'm in!!! Laat inderdaad even wat weten over concrete plannen!!

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel
ik ga hier alvast een discussiepunt posten:

De stat: 'fold to conti-bet' wordt vaak besproken als 1 van de meest gebruikte stat (na VPIP, PFR en WTS) waarbij je een gemakkelijke beslissingen kan nemen, echter ik let nauwelijks op deze stat en kijk vnl. naar het board (en eventueel naar W$wsF).

In mijn geval heeft dit ook te maken omdat elephant de 'fold to contibet' nog maar pas in zijn programma geïmplementeerd heeft en ik al die tijd mezelf heb moeten behelpen. In ieder geval ik let vnl. op het board en kijk zelden naar de 'fold to contibet' stat.

Same question. Ik kijk zelf ook zelden naar fold to cbet. Enige uitzondering is als na een cbet nooit wordt gefold, alleen gecalled en ik wil iemand voor het blok zetten door te checkcallen, checkraisen of een gratis turn wil zien.

marcelhermus

count me ook maar in.

beter worden lijkt me wel eens leuk :D

Count me in, wil ook wel eesn een poging doen hierin actief deel te nemen, concept is in ieder geval interessant.

NLDPeter

lijkt me zeker leuk. Im in!

Nivlem

is het nut van een studie groepje niet juist dat je met een klein groepje intensief bezig bent? :P lijkt me erg leuk en nuttig en wil ook zeker mee doen.. maar ben bang dat er door de grote animo wel wat chaos zal ontstaan..

MCRaia

Goed initiatief!
Wil m'n steentje zeker proberen bij te dragen.

Vooral interesse in strategie-vorming, nieuwe ontwikkelingen en eventueel nieuwe vormen van poker-spel.

Live meeting 1x per week gaat niet lukken, onlinewellicht wel, mits op gunstige tijden ('s avonds).

Mail: mark.coumans at gmail

Volgende stappen

De vragen die ik heb gehoord waren.

- Wat zijn concrete plannen?

Omdat ik eerst wou weten of er belangstelling was voor dit idee heb ik het nog niet gehad over concrete plannen. Zo te zien is de belangstelling erg groot! Een volgende stap is concrete plannen opzetten. Hier later nog wat over.

- Hoe zit het met de frequentie van de meetings?

Hier moeten we ook nog over praten. Ik denk persoonlijk dat elke pokeraar die in deze lijst zit wel tijd genoeg heeft om zoiets te doen. Tenslotte poker je en dat kost ook tijd. Ik zie het niet voor me als een intense onderhouding met mensen omdat ik daar persoonlijk geen tijd voor heb. Maar op geregelde momenten lijkt me dit heel erg goed.

- strategie vragen.

Is het ok als we het daar later over hebben? Om dit topic een beetje in logische volgorde te houden en om het wat netjes te doen is het zaak om stap voor stap dit op te zetten. Over de inhoud gaan we het nog hebben.

Volgende stap
Ik zou graag van ieder van jullie willen weten waar jullie in jullie gemiddelde werkweek een gaatje hebben voor zo'n meeting. We kunnen later ook altijd nog afspreken om het eens per 2 weken te doen. Persoonlijk denk ik dat 1x per week wel goed is omdat het dan niet wegzakt. Maar enfin stap voor stap.

Bijvoorbeeld:
elke dag tussen 7 en 9
Ma, di, wo, - vrij - - : Tussen 4 en 6

Ik zou graag van ieder van jullie het e-mail adres willen hebben. Hierdoor kan ik makkelijk iedereen snel op de hoogte brengen van updates. Mail mij op afonso.jonas@gmail.com

Nog een vraag die ik heb
Omdat ik dit initiatief heb genomen leek het mij logisch de volgende stap te maken. Maar ik vroeg mij af of mensen daar iets op tegen hebben. Het leek mij in ieder geval wel prima om die regelende functie te hebben. Ieders inbreng is heel belangrijk en ik zal kijken of ik een goede mix kan maken dat iedereen hiermee vooruit kan komen. Is dit ok?

OHJA HEEL BELANGRIJK!!!!!!
Regel een headset en zorg dat alles goed werkt zodat we gemakkelijk via skype met elkaar kunnen praten. We kunnen later altijd nog iets in RL afspreken.

Omdat er nog niet echt een beeld is van de vorm van de meeting zou ik graag willen dat mensen materiaal gaan verzamelen dat we kunnen gebruiken. Dit zou bijvoorbeeld kunnen zijn:

- Video opnames van hun spel
- Pokerhanden!!
- Artikel
- Strategie concepten
- Vragen

Concluderend:
<li id="hiddenID0">Schrijf een mail naar mij met daarin:

• Ideën (zodat er niet direct allemaal reacties opkomen maar ik ze netjes in een lijst kan presenteren.)
  • Tijden waarin je graag zou willen dat de meeting is.
  • Jouw mening over de structuur

• .
  • Verzamel materiaal komende tijd: Opnames, handen, vragen ED.
  • Denk na over de structuur van dit initiatief en of ik ook de geschikte persoon ben om dit te leiden. Hier kun je ook iets over mailen.
  • Regel skype en een headset en installeer dit van te voren