Ga naar het forum
NL Hold'em Studiegr...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL Hold'em Studiegroep

47 Berichten
17 Gebruikers
0 Reacties
5,076 Weergaven
Rogier

suggestie 1: heeft er iemand een ftp waar iedereen wat kan uploaden, of weet iemand een site waar je files tot 2 gb kan uploaden? (neem aan dat dit laatste t meest ideale is, ivm dat je dan pokerstrategy videoforum kan gebruiken om je videos te posten enzo)

Yoghi

2gb? o.O

GroteArie

Ik wil hier wel een FTP voor opzetten hoor, geen probleem. Laat maar weten of het nodig is.

beetje laat maar wil wel meedoen :)
kan wel niet garanderen dat ik altijd tijd heb
je ontvangt nog wel een mail van mij ;)

groeten

GroteArie

Hoi,

Ik heb zojuist gemaild hoor!

Ben benieuwd

Ik heb nog maar van 4 mensen een mail gehad. Gelieve even hier aan te denken want het is wel belangrijk willen we dit idee goed gestructureerd doorzetten!

Groeten,

Jonas

Update
Zondag, 16 november 08

Ik heb nu van een aantal mensen een antwoord gekregen en daar ben ik heel blij mee. Mochten er nog mensen zijn die geen mails hebben geschreven, doe dit dan zo snel mogelijk. Als je jezelf er niet bij betrekt zullen we jullie er ook niet bij betrekken. En dit bedoel ik niet vervelend! Gewoon dat de zaken ook een vlotheid mogen hebben.

Samenvatting mails

Mark Coumans (sorry maar ik weet even niet wat je nick is:( )
Marc vertelde me over 'google apps'. Dit is een handige tool van goodle waarmee je als groep informatie snel en duidelijk kan presenteren aan elkaar. Het werkt als een soort online archief en als ontmoetingsplaats.

Marc verteld in zijn mail dat hij veel met theorie aan de slag wil gaan.

GroteArie
Verteld dat hij de FTP server wel kan regelen. Er moet hiervoor informatie naar hem verstuurd worden en dan kan hij voor iedereen een login maken.

Arjan speelt eigenlijk geen BSS maar voornamelijk tournooien.

Hoofdvogel
Kan geen opnames maken.

Marcelhermus
Laat zich graag verassen :)

Rogier
Doet een dansje

TimothyVdp1
"Ik dacht om evt een soort van coaching via skype te doen dat 1 iemand speelt en er nog 3 man kijkt ofzo, mss best 2tafels om het niet te druk te maken en dan tegelijkertijd discussieren over handen en tegenstanders e.d."

Denkt dat videoopnames tijdrovend is, heeft verder wel veel handen om over te discussieren.

Heeft het idee dat er een subforum aangemaakt moet worden voor de studiegroepen.

Disability
Vind de structuur tot nu toe prima

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Algemeen:

Structuur
Verder is iedereen het er mee eens dat het prima is dat ik de zaken regel. Het kan zijn dat er later veranderingen in de structuur komen waardoor het handig is als er meerdere 'regelaars' komen...

Tijden
Ik heb naar de mails gekeken en uitgezocht welke data handig zijn voor iedereen.

Klopt het dat iedereen op vrijdag vanaf 21:00 kan?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Persoonlijke mening
Ik zat de denken aan het feit dat de groep groot begint te worden. Het is best lastig om intensief te werken in een grote groep. Mijn idee was dat we eerst een soort main meeting doen via skype waar iedereen in aanwezig is. Dan wordt bijvoorbeeld het thema van de avond besproken en worden er groepjes ingedeeld (3pers). Deze groepjes gaan allemaal apart voor een afgesproken tijd de oefening doen die gegeven is. Dan wordt er per groepje een representant bepaald die het woord gaat voeren voor het groepje. Dan zal er weer een groepsgesprek gestart worden en zullen de representanten met elkaar bespreken wat ze hebben meegemaakt.

Als er dan elke week andere groepjes zijn dan krijgen we veel nieuwe input omdat iedereen wel zijn eigen ervaringen heeft. Dus zal je heel veel leren van elkaar in die tijd.

Ik denk dat dit handig is omdat er anders een chaos ontstaat.

Verder ben ik gewoon heel blij hoe alles gaat.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoe nu verder?
Eigenlijk ook een vraag aan jullie. Maar misschien is het handig om even weer allemaal een mail naar mij te sturen waarin je antwoord geeft op de vrijdag avond vraag.

Jonas Afonso.

vrijdag na 2100 ben ik zat
sorry :D

marcelhermus

ik antwoord ook gewoon even hier.

vrijdag is voor mij ook vaak niet te doen.

EliasVeritas

Wekelijks opgave "mailen" en dan moeten groepjes onderling maar een tijdstip afspreken, mensen die op zelfde moment kunnen moeten dan maar samenkruipen... samenvatting van bijeenkomsten online publiceren zodanig dat hele groep ze kan lezen...

misschien?

Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
Wekelijks opgave "mailen" en dan moeten groepjes onderling maar een tijdstip afspreken, mensen die op zelfde moment kunnen moeten dan maar samenkruipen... samenvatting van bijeenkomsten online publiceren zodanig dat hele groep ze kan lezen...

misschien?

Misschien een optie als blijkt dat het zo goed als onmogelijk is voor een grote groep één vaste tijd af te spreken, misschien niet het meest ideaal maar misschien wel de simpelste optie?

GroteArie

Ik doe het ook ff zo, maar voor mij is een maandag/woensdag of donderdag de beste avond, en ik kan vanaf een uur of 8 in principe altijd wel.

Dat is inderdaad een goede oplossing. Zeg maar dat wat ik bedacht maar dan over een bepaalde tijd en dat de groepjes zelf data uitzoeken.

maar wat vonden jullie van het mijn idee????

Eerste studiegroep

Omdat ik denk dat iedereen het er mee eens is dat

1. Een discussie per internet met een grote groep onmogelijk is
  2. Het lastig is om een datum te prikken voor iedereen

Heb ik besloten dat het tijd is om gewoon van start te gaan met de volgende vorm

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De eerste studiegroep zal bestaan uit 3 personen. Jullie prikken zelf een datum voor het einde van november. Iedereen moet aan de beurt komen en zelf circa 30 minuten spelen. De andere 2 kijken mee via teamviewer of mikago of iets dergelijks.

Probeer hier actief mee bezig te zijn. Ik ga geen groepen indelen en als je zelf vooruitgang wilt boeken in poker is dit ook jouw verantwoordelijkheid. Als iedereen gewoon goede spirit heeft dan wordt dit project 100 keer beter als dat er maar 2 of 3 groepjes ontstaan.

Het is belangrijk enkel SH of FR te spelen. Headsup doen we nog even niet omdat er geen headsup gevorderden zijn in de community (denk ik).De studiegroep zal werken met de intervisie vorm.

Jullie kijken mee vanaf voor dat de tafels geopend zijn. De presentator zal vertellen wat, hoe, wanneer waarom hij alles doet dat betrekking heeft met zijn spel.

HET IS BELANGRIJK DAT ER NIET WORDT GEPRAAT TIJDENS ZIJN PRESENTATIE!!!!!Dit is geen coaching behalve als er van te voren afspraken worden gemaakt hierover.Het is belangrijk dat de spreker gewoon de ruimte heeft om te praten en niet al tijdens het spelen wordt geconfronteerd met vragen of met nutteloze antwoorden als: "Dit heb ik nou ook altijd!" Hier is later ruimte voor. Nu is het gewoon belangrijk de spreker aandacht te geven jij komt later ook wel

Hierna wordt er feedback gegeven. De observeerders geven tips en advies over de speler zijn algemene spel en enkele keyhands.

Hierna is de beurt aan de speler om te vertellen of hij hier wat aan heeft gehad. Er mogen hierna ook nog discussies ontstaan. Maar het hoeft niet.

Gelieve de meeting uit te werken in een soort document met de keyhands of keyonderwerpen en de resultaten (Wat heb ik geleerd ed.).

Dit document moet je online zetten zodat anderen deze kunnen inzien en hier ook van kunnen leren.

Wat belangrijk is om te weten is dat je niet elke keer iets zult leren. Soms zijn mensen het gewoon met je eens. Dit is echter eigenlijk nooit het geval want je zult altijd wel stappen maken.

De documenten worden vervolgens online gezet. Hiervoor heb ik iemand nodig die dat wil regelen!

Door de documenten online te zetten kan iedereen hier van leren.

En we zouden ook avonden kunnen organiseren waarin er wordt gediscussieerd over een interessant document.

Er kan ook feedback gegeven worden per email of op een andere manier op deze documenten. (Stel 3 spelers zijn het ermee eens maar een gevorderde speler ziet dat er fouten in zitten kan hij ander advies geven.)

Misschien is het handig een extra subforum te regelen zodat er links kunnen worden geplaatst naar de documenten ofzo. Of dat er gewoon topics gemaakt kunnen worden waarin anderen kunnen reageren op de documenten.

groeten,Jonas 

ps. Last bud not leas. Ik wil me niet bemoeien met de indeling van groepjes maar het is opzich wel handig als de wat betere spelers onder de slechtere spelers worden verdeeld. Ik wil echt helemaal niet vaststellen dat ik een goede speler ben of dat rogier en timothy dat zijn maar kijk maar hoe jullie het willen. Het lijkt mij allemaal wel best. We zouden ook meerdere groepjes kunnen doen voor die tijd! Want het lijkt me ook strak om gewoon eens een groep te doen met de betere spelers.

GroteArie

Klinkt goed, ben erg benieuwd.
Volgens mij ga ik hier heel veel van leren.

Fredjen

Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
vrijdag na 2100 ben ik zat
sorry :D

Voor 21u00 ook :D

nee dan ben ik aan het eten :)

plannen zien er goed uit, je hebt mijn mail inmiddels ontvangen??

Eerste groep gedaan. Ik een Tim hebben allebij een sessie gespeeld van 4tafelsSH. We waren het er over het algemeen mee eens over hoe wij de handen speelden. We hadden wel een wat andere stijl maar dit had ook te maken dat we op andere wijzen informatie hadden van de spelers aan tafel.

Er waren een aantal keyhands:

Timothy had in een hand KJ op J4s5Js8s
Hij heeft tot dan toe twee streets gebet en moet beslissen of hij betfold of check called. Hij dacht dat betfold het beste was en ik dacht dat checkcall het beste was.

** Hand History for Game 22133472308 **
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, November 17, 08:04:28 ET 2008
Table Stobbe (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 2: vegas230 ( $96.65 USD )
Seat 3: hobiejuan ( $124.85 USD )
Seat 4: resetdave ( $121.25 USD )
Seat 5: ajfonso ( $119.15 USD )
Seat 6: zukes2000 ( $173.40 USD )
zukes2000 posts small blind [$0.50 USD].
vegas230 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to ajfonso [ A:c J:s ]
hobiejuan raises [$4.00 USD]
resetdave calls [$4.00 USD]
ajfonso calls [$4.00 USD]
zukes2000 folds
vegas230 folds
** Dealing Flop ** [ 6:d, J:c, 3:d ]
hobiejuan bets [$8.00 USD]
resetdave calls [$8.00 USD]
ajfonso calls [$8.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 5:s ]
hobiejuan checks
resetdave bets [$26.00 USD]
ajfonso calls [$26.00 USD]
hobiejuan folds
** Dealing River ** [ 3:c ]
resetdave bets [$44.00 USD]
ajfonso raises [$81.15 USD]
resetdave calls [$37.15 USD]

Ik besloot hier voor een flatcall preflop. En geen squeeze omdat ik dacht dat ik wel meer postflop zou kunnen verdienen dan pre.

Villain die turn donkt speelde heel loose aggro 33/28 ofzo en hij had een agression frequentie van 77 op de turn. Dus ik call hier om nog een mogelijke bluff te inducen op river.

Op river echter bet hij heel groot. Ik heb het idee dat hij door zijn losse stats ook nog vaak KJ QJ JT kan hebben en daarom niet meer gaat folden op een shove. Hij called en laat helaas 66 zien. Timothy dacht dat alleen callen het beste was. Ik twijvel nog ivb met zijn stats. Timothy had wel als argument dat hij nooit zou bluffen op de river omdat die bet zo groot was.

en nog een nice hand
Dealt to ajfonso [ Q:c J:s ]
resetdave folds
ajfonso raises [$3.00 USD]
zukes2000 calls [$3.00 USD]
Zealot_uK folds
ACEx360 folds
mammynun calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** [ Q:s, K:s, 4:d ]
mammynun checks
ajfonso bets [$6.00 USD]
zukes2000 calls [$6.00 USD]
mammynun folds
** Dealing Turn ** [ 5:h ]
ajfonso checks
zukes2000 bets [$14.00 USD]
ajfonso calls [$14.00 USD]
** Dealing River ** [ J:h ]
ajfonso bets [$12.00 USD]
zukes2000 calls [$12.00 USD]
ajfonso shows [Q:c, J:s ]
ajfonso wins $70.50 USD from main pot
zukes2000 doesn't show [A:s, J:c ]

villain had heel tighte stats pre dus ik wist zeker dat hij geen draws kon hebben op zon flop. Ik zette hem hier dus standaard op een pocketpair. Ik beslis te check callen op turn om een bluff uit te lokken en dat werkt. Ik blockbet de river heel klein om value te halen uit minder dan toppair. En hij laat AJ zien. Toch wel een soort draw maar wel een nice bluffinduce.

En nog een hand

Dealt to ajfonso [ 6:h 6:d ]
ajfonso raises [$3.00 USD]
FullPerron folds
cuQa folds
Fossilkid93 folds
nertz folds
slapnuts3 calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 3:s, 9:s, 9:h ]
slapnuts3 checks
ajfonso bets [$5.00 USD]
slapnuts3 calls [$5.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 4:d ]
slapnuts3 bets [$10.00 USD]
ajfonso calls [$10.00 USD]
** Dealing River ** [ 8:c ]
slapnuts3 checks
ajfonso checks
slapnuts3 shows [3:d, Q:d ]
ajfonso shows [6:h, 6:d ]

Timothy was verder nog wel in de weer met light 3-betters. Hij heeft een keer een 5-bet all in gedaan tegen een gast die constant zat te 4-betten. Verder hebben we het gehad over flopcheckraisen uitpositie met pocketpair of OOP floaten. En we hebben het gehad over een 3-bet callen preflop met een pocketpair om >Jxx of paired flops te shoven als villain light 3-bet.

Het was super leerzaam en echt heel leuk. Ik hoop dat er binnenkort meerdere groepen zullen gaan starten.

Groeten ajfonso

ps.

Nog iets dat we vergeten waren. Dat is dat je 3flush flops meestal moet 2nd barrelen.

Ik zie nogal weinig gebeuren. Misschien een idee dat er een aantal spelers elkaar nu actief gaan opzoeken?

Maak groepjes!

Mocht iemand met mij willen ik kan deze week wel een aantal avonden! Mijn email heb je als het goed is.