Beste forumleden,
Sinds een korte tijd ben ik begonnen met het spelen van NL-$2 en zit ik nog met een vraag over flushdraws/straightdraws (misschien heel stom maar goed). Ik heb bijvoorbeeld het boek The theory of poker gelezen en het hoofdstuk over implied-pot odds meerdere malen gelezen maar de schrijfstijl van meneer Sklansky is nogal pittig en de voorbeelden die hij gebruikt hebben betrekking op limit games
Er wordt ons geleerd in verschillende literatuur dat we onze Pairs moeten beschermen door on-efficiënte odds te creëeren voor onze tegenstander wanneer er 2 kaarten van de zelfde soort op het board liggen. Ik ben me bewust van Pot odds, Implied pot odds en dergelijke, maar stel iedere pokerspeler beschermd zijn of haar Pairs of sets tegen flush of straightdraws op de flop, hoe kan het dan ooit voorkomen dat je zo'n draw verantwoord kan callen op de flop? Graag hoor ik van jullie een praktisch cijfermatig voorbeeld. Daarnaast ben ik benieuwd wat voor criteria jullie zelf aanhouden om een flush- of straightdraw verantwoord te callen of te semi-bluffen uiteraard.