Ga naar het forum
Odds on flushdraws

Meldingen
Alles wissen

Odds on flushdraws

5 Berichten
4 Gebruikers
1 Reacties
2,310 Weergaven
Nielbe

Beste forumleden,

Sinds een korte tijd ben ik begonnen met het spelen van NL-$2 en zit ik nog met een vraag over flushdraws/straightdraws (misschien heel stom maar goed). Ik heb bijvoorbeeld het boek The theory of poker gelezen en het hoofdstuk over implied-pot odds meerdere malen gelezen maar de schrijfstijl van meneer Sklansky is nogal pittig en de voorbeelden die hij gebruikt hebben betrekking op limit games

Er wordt ons geleerd in verschillende literatuur dat we onze Pairs moeten beschermen door on-efficiënte odds te creëeren voor onze tegenstander wanneer er 2 kaarten van de zelfde soort op het board liggen. Ik ben me bewust van Pot odds, Implied pot odds en dergelijke, maar stel iedere pokerspeler beschermd zijn of haar Pairs of sets tegen flush of straightdraws op de flop, hoe kan het dan ooit voorkomen dat je zo'n draw verantwoord kan callen op de flop? Graag hoor ik van jullie een praktisch cijfermatig voorbeeld. Daarnaast ben ik benieuwd wat voor criteria jullie zelf aanhouden om een flush- of straightdraw verantwoord te callen of te semi-bluffen uiteraard.

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
Moderator
SDK1987

Het hangt er ook vanaf hoe diep je zit of je de flushdraws kunt callen i.v.m. de implied odds. Als je tegenstander nog maar 20bb effectief heeft bijvoorbeeld op de flop en hij bet 5bb uit in een van 7bb dan is het voor jouw al een stuk minder interessant om te callen voor de flushdraw dan als je 100bb effectief speelt. Aangezien je meer kunt winnen tegen de grotere stack. Al ben ik zelf niet heel goed in abstracte voorbeelden. Misschien heb je hier wat aan en kan eventueel iemand anders het aanvullen.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86

idd implied odds zal hier wel het belangrijkste zijn en mss hoe je op dat moment runt kan ook een rol spelen als het gaat om zelf een flush na te jagen ;)

Beantwoorden
Citeren
Nielbe Topicstarter
Nielbe

Nou ik ben er zelf niet zo'n fan van om een flush na te jagen, wil nog wel eens de turn kijken als ik er een goede prijs voor krijg maar anders muck ik mijn draws gewoon als ze niet sterk zijn.
Ik ken de theorie maar was inderdaad meer opzoek naar praktische voorbeelden van leden op het forum SDK en ilgenio maar toch bedankt voor de reacties. En hoe neem je het feit mee dat ALS je flush valt en je tegenstander most likely zal folden, dan zullen de implied odds ook weer wat lager liggen? Vragen vragen vragen :P

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Oorspronkelijk gepost door Nielbe
maar stel iedere pokerspeler beschermd zijn of haar Pairs of sets tegen flush of straightdraws op de flop, hoe kan het dan ooit voorkomen dat je zo'n draw verantwoord kan callen op de flop?

Die 'stel' is er natuurlijk teveel aan. Om te beginnen zijn er, zeker op 2NL, massa's spelers die helemaal hun handen niet protecten en liefst nog hun monsters slowplayen. Meer zelfs, als ze dan een derde van dezelfde suit zien, panikeren ze ineens en gooien het dan er allemaal in terwijl jij dan natuurlijk al gratis je flush gemaakt hebt.
Verder kan je ook zonder direct odds callen met een flushdraw, bvb omdat je ook nog overcards hebt, of omdat je denkt dat je je tegenstander op turn of river nog uit de pot kunt bluffen als je zelf je draw gemist hebt.

Beantwoorden
Citeren