Skip to forum
Oude vs Nieuwe SSS

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Oude vs Nieuwe SSS

8 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
829 Bekeken
Yoghurt1973

Vroeger heb ik de oude SSS gespeeld 77+ AJ+ KQ, 3bet groter dan 2/3 stack dan allin. Geen blind verdediging etc.

Ik heb de nieuwe strategie nog niet gespeeld maar ik heb de gedachte dat je bij de oude strategie nog wel iemand kon meezuigen om een handje te spelen met je of een betere hand te laten folden op de flop. Daar lijkt hier minder ruimte voor te zijn.

Waarom deze verandering? En is de nieuwe strategy veel beter dan de oude?

7 replies

Hey Yoghurt,

Ik weet niet zo goed wat je precies bedoelt. Ik zie zo niet direct een reden waarom je met de oude SSS iemand kon meezuigen en nu niet meer. Je speelt nog altijd met een kleine stack van 20BB, wat sowieso al wil zeggen dat je postflop weinig speelvrijheid hebt. Je kunt veel moves die met BSS wel kunnen niet maken, omdat je er de stack niet voor hebt.

Steals zijn juist heel nuttig om de vele blinds die je betaalt enigszins terug te winnen. Daarnaast krijg je er een wat loosere image van, wat weer betekent dat je misschien wat meer actie krijgt op je monsters, mits je er voor zorgt dat je wel consequent bent in je betsizes (dus 3BB steals, dan ook 3BB openraises uit late positie met monsters, etc.).

De strategie is naar ik weet op zo'n manier aangepast dat het makkelijker toe te passen is. Ik weet niet of je bekend bent met de stack:raise ratio, maar die staat tegenwoordig al niet meer in de artikelen. Toch houden veel SSSers die deze wel kennen (hiervoor verwijs ik naar een video van DeKuip over de stack:raise ratio) zich er aan. Of de nieuwe strategie winstgevender is of niet kan ik zo niet zeggen. Wel is deze strategie bewezen winstgevend, dus daar zal het niet aan liggen. ;)

Uiteraard kom je het verst wanneer je begrijpt wat je doet en goed nadenkt over elke afzonderlijke situatie. Toepassen van een strategie die je op papier aangeleverd krijgt is één ding, maar deze ook goed begrijpen en je eigen kennis toepassen op elke afzonderlijke situatie is een tweede. :)

Yoghurt1973

Ja die ken ik. Ik heb gespeeld met de allereerste SSS. Ik heb het een hele tijd niet meer gedaan en nu zie ik pas voor het eerst de nieuwe stijl.
Ik ga het zelf maar eens proberen en kijken of het net zo goed werkt als de oude strategie. Bedankt voor je antwoord.

Gerv

Als je mijn coachings bezoek op Zondag 19:00 kan je veel meer dingen leren dan de verouderde SSS ;)

De nieuwe SSS is gewoon een update en je speelt relatief meer handen.

Kijk uit naar je komst :)

MVg,
Gerv

Yoghurt1973

Oke, goed dat je het zegt. Zal proberen er bij te zijn zondag. Ik wil namelijk Supernova worden :D shortstacking en als het helemaal goed loopt Supernova2. Ik heb geprobeerd om 16+ te multitafelen, maar het is wel een hoop werk, zeker om in de gaten te houden als tafels tighter worden en je nieuwe tafels selecteerd in de lobby.

Yoghurt1973

Ben nu een paar dagen bezig en het steal/restealen vind ik eigenlijk het meest interessante gedeelte van de nieuwe strategie.

Ik heb nu alleen een bronze status, dus ik vroeg me af hoe het zit met dat topic in verder gevorderde artikels of dat er nog een open terein ligt.
Je zei in één van je nanofilmpjes dat een fold bb steal van 84% inhield dat het geen goede kanditaat om op te stelen.

Wat ik me ook afvraag is op welke range je kan restealen vanuit de blinds op de BU en CO in eerste instantie en wat met welke handen kan je het mathematisch ingooien? Fold op resteal (fold to 3bet) is dan belangrijk.
Enig idee hoe we dit kunnen bepalen?

Gerv

Er is geen ABC range op restealen vanuit blinds. Als ik je een ABC range geef is dat superduper tight

Het depends on:
* History
* Dynamics ( heb je hem al vaak gerestealed ? )
* Fold to 3bet
* Fold to resteal
* Attempt to Steal vanuit die positie
* Algemene steal%
* WTSD
* Hoeveel tafels ie speelt
* VPIP/PFR ofcourse

Je zei in één van je nanofilmpjes dat een fold bb steal van 84% inhield dat het geen goede kanditaat om op te stelen.

Kan je mij de link & tijd aangeven in mijn video zodat ik het zelf even kan checken wat ik precies gezegd heb?

Yoghurt1973

Ben ik helemaal met je eens.
Vooral Dynamics/History, heb je zelf veel gesteeld en hoe heeft de defender eerder gereageerd op steals in het algmeen.

Wat ik ook op dit moment overweeg is om te openen in alle posities naar 0.30. De tafels zijn vaak erg tight en veel short stacks en hierdoor kan ik meer openen uit vroege positie TT/AQ en meer uit latere positie MP3 en ik geef ook de mogelijkheid voor een andere shorty om het er iets lichter in te gooien. Daarbij kan je ook wat makkelijker folden als een erg tighte speler over je heen gaat en je hebt een hand die op zijn range duidelijk achter ligt.

Ben nog niet helemaal over uit.

O ja, filmpje 5 nanostakes, op 12:35 begint de hand 9d2c, een goede fold zeker door de SB die VPIP100% heeft over een paar handen. (13:18)

en het linkje:
http://nl.pokerstrategy.com/video/12326/