Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] overpairs

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
579 Weergaven
darko163

Ik wil heel graag jullie mening over het spelen van overpairs. Ik speel nu op NL10 en ik vind het heel moeilijk om bv. een all-in te callen met een overpair. Laat me even 3 voorbeelden geven:

situatie 1:
QQ op BB
1 EP limper, 1 MP limper, But limps, SB completes, ik raise naar 70c
iedereen foldt, But twijfelt even en callt, SB foldt.

Flop komt: 2d 2h 3s
Ik bet 2/3 pot (ongeveer 1.20)
button reraist naar 3.60
ik ...???
(ik vul later wel aan wat ik deed en wat het resultaat was)

Situatie 2:
QQ in LP
1 EP limpt, MP limpt, ik raise naar 0.60c, blinds folden, EP reraist naar 1.80, MP folds, ik call
Flop komt:
4d 7c 10c
EP bets pot (3.8$) ...ik .....

Situatie 3:
AA in EP
ik raise naar 0.40c, iedereen foldt, SB callt, BB foldt
flop komt:
8 10 J (rainbow)
SB bet pot (0.90c), ik raise naar 2.70, SB reraist all-in voor ongeveer 8$ (we waren allebei big stack).

ik .....

Héél graag jullie mening over wat je hier zou doen!

3 reacties
HoofdVogel

situatie1: preflop raisen naar 80c, je zit uit positie, en ik zou broke gaan op de flop na zijn reraise (weinig handen verslaan je en vele overpairs gaan hier niet meer folden)

situatie2: limp/reraise vanuit utg wijst meestal op een heel sterke hand (AA, KK) en dus kan je beter preflop al beslissen of je broke gaat of fold met QQ
zoals gespeeld: alleszinds potbet op flop callen en zien wat hij doet op turn

situatie3: easy call allin, AA kan je zelden of nooit op de flop folden

superjunk

Hey :)

Zou beter zijn als je een converter gebruikt.
hier vind je wat info

hallo darko,
overpairs spelen is inderdaad een van de moeilijkere dingen in poker, omdat je vaak niet precies weet wat de waarde is van een bepaalde hand. Op wat hogere limieten is het normaal om op een flop die redelijk drawy is broke te gaan met een overpair, omdat de tegenstander vaak een draw zal raisen of shoven. Is de flop echter superdroog (27Q rainbow), dan kan je tegen een TAG die gek wordt op de flop wel eens besluiten om je overpair te folden. Het enige wat ik je verder nog kan zeggen is dat het normaal is om moeite te hebben om overpairs tegen actie op de flop te spelen, je moet hier nou eenmaal ervaring mee hebben.

succes ermee!