Ga naar het forum
Raisen over limpers...

Meldingen
Alles wissen

Raisen over limpers met speculatieve handen

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
749 Weergaven
DodoBrabbel
PokerStrategist

In de strategie artikelen (silver, voor de flop) staat dat ik in een situatie als onderstaande prima kan raisen. De MP is in dit geval een station achtige speler. Ik vraag me af waarom dit een profitable raise zou zijn. Deze hand leeft toch voor een groot deel van de foldequity, en die heb je niet zo veel tegen deze speler. In het artikel staat dat ik een top pair nog gunstig naar de showdown kan brengen tegen villain, maar ik speel deze hand toch niet op top pair te maken?

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 3

UTG: $4.26
MP: $3.52
CO: $5.01
Hero (BTN): $6.00
SB: $5.25
BB: $10.98

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has 7♥ 5♥

fold, fold, CO calls $0.05, hero??

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
LaughingMan85
Elite Grinder

Tegen een callingstation heads-up komen IP is altijd profitabel omdat je postflop perfect weet hoe je tegen zo iemand moet spelen. geen dure bluffs maken en thin valuebetten en als je met een SC dan een straight of flush hit haal je vaak veel value daaruit

Beantwoorden
Citeren
DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Als ik dan een draw flop, gewoon een FD. Als villain niet al te vaak fold op cbets, kan ik dan wel een cbet maken? Ik wil natuurlijk wel een grote pot winnen als ik mijn draw hit. Maar het is slechts een semi-bluff waar niet vaak op gefold gaat worden.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Zo speculatief vind ik 57s nu ook weer niet hoor!
De value zit zeker niet alleen in de fold equity.
Je kan hier mooie draws mee hitten of goed "verstopte" twee paar handen die kei hard afbetaald worden.

Beantwoorden
Citeren
EevQQ
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
Je kan hier mooie draws mee hitten of goed "verstopte" twee paar handen die kei hard afbetaald worden.

Niet alleen, maar wel grotendeels. Juist als je een draw flopt en die agressief speelt baseer je je op FE.
Ik zou dit zeker niet als standaard-iso hand gebruiken. Tegen sommige tegenstanders zijn valuehanden belangrijker dan semi-bluf handen.

Beantwoorden
Citeren
LaughingMan85
Elite Grinder

met een goede draw IP kun je altijd wel cbetten, je cbet moet maar 44% van de tijd lukken om profitabel te zijn op zich, en als je dan nog een draw hebt nog een stuk minder waardoor het ook profitabel is om in zo een spot te betten tegen een callingstation.
Tis nu ook niet zo dat een callingstation 100% van je cbets gaat callen, gewoon standaard spelen tegen zulke spelers, denk je de beste hand te hebben of heb je een goede draw, cbetten en als je echt niks hebt gewoon behind checken

Beantwoorden
Citeren
DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik heb het vandaag uitgeprobeerd en het lijkt zijn vruchten af te werpen :)

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door EevQQ

Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd

Niet alleen, maar wel grotendeels. Juist als je een draw flopt en die agressief speelt baseer je je op FE.
Ik zou dit zeker niet als standaard-iso hand gebruiken. Tegen sommige tegenstanders zijn valuehanden belangrijker dan semi-bluf handen.

Je moet zien hoe de vis speelt.
Als hij veel limp-callt preflop en veel fold to c-bet, dan kan je héél wijd isoleren.
Als hij daarentegen en postflop callingstation is, dan zou ik inderdaad zoals Eva zegt, isoleren met sterkere handen.

Beantwoorden
Citeren