Ga naar het forum
"Restealen": call s...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] "Restealen": call steal en donk flop

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
907 Weergaven
DeKuip
Elite Grinder

De titel zegt het al, in plaats van meteen te restealen zie ik mensen soms ook wel eens de steal callen en dan de flop donken. Is dat een idee voor de afwisseling? Villain zal zijn flop 1 op de 3 keer hitten en dus als het goed is 2 op de 3 keer moeten folden. Stel je hebt 20BB stack en Villain stealt 4BB, zou je normaal gesproken all-in restealen. Maar stel nu voor je callt waarna er 8,5BB in de pot zit, dan kun je de flop gewoon 5-6BB betten (je hebt nog 16BB stack) en ben je dus nog niet meteen all-in. Dit is dus een manier om het eventueel goedkoper te maken, de vraag is of we Villain een flop willen laten kijken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of die dit al eerder bedacht hebben maar het idee uiteindelijk verworpen hebben?
Of is er een simpele berekening waardoor 't meteen duidelijk is dat dit geen goed idee is?

Ben ook nu benieuwd naar jullie reacties!

8 reacties

Een zeer interessante vraagstelling, maar ik denk dat ik het aan Sreteb ga laten om een antwoord te formuleren, want zelf weet ik het niet zo goed. Het merendeel van de fouten & verlies dat ik maak hebben vaak te maken met resteals/blinddef waar ik vaak geconfronteerd word met de situatie die je al vermeld hebt en waarbij ik regelmatig fouten maak.

DeKuip Topicstarter
DeKuip
Elite Grinder

Ik zoek ook niet naar een eenduidig antwoord, want dat zal er hier simpelweg niet zijn. Ik denk dat we via een discussie een aardig eind moeten komen, dus elke vorm van input is hier natuurlijk welkom. Iedereen heeft hier vast wel een mening over en sommigen zullen 't ook mathematisch onderbouwen, dus schiet maar raak!

Hmm, dit wordt heel af en tegen mij gedaan en ik heb er nog nooit echt over nagedacht om dit te gaan doen. Ik denk dat dit alleen werkt tegen (licht)weak-tighte spelers zoals wij.
Wat je doet zoals je beschreven hebt: je callt 2,5bb+raise 6bb = 8,5bb in de pot gooien om 3,5bb te winnen in het geval de tegenstander stealde met met een marginale hand (daar gaan we toch standaard minstens van uit) en braaf het spelletje meespeelt en braaf fold als hij de flop heeft gemist. Dit vind ik wat aan de krappe kant en ik denk dat na een paar keer de tegenstanders dit wel doorkrijgen en op ons terug gaan spelen door te gaan floaten enzo. Ik doe het dus niet :)

Op de lage limieten zou ik dit sowieso niet proberen. Op 100+NL kan je het proberen tegen bepaalde tegenstanders. Wanneer ze bv een hoge ATS hebben en een lage WTS.
Tegen een callingstation kan je dit beter niet doen ;).

Het lastige hierbij is, wat doe je wanneer je een call krijgt of een reraise op de flop. Bij beide moet je het opgeven omdat jezelf ook 2/3 van de gevallen mist. Ik neem aan dat je dit wilt proberen met de normale resteal range en niet met ATC. Dus op de flop kan je nog steeds de beste hand hebben.
Persoonlijk zou ik het dan liever preflop al beslissen omdat ik dan nog (vrij) zeker ben dat ik de beste hand heb. Denk dat een call/donk het onnodig ingewikkeld kan maken.

@ eruk; Wie is "wij" wanneer je het over (licht)weak-tight hebt? SSS is iig niet weak omdat je wel weinig speelt, maar wanneer je speelt, speel je agressief.

We laten ons uit makkelijk de pot drukken als we gemist hebben :tongue:
Daarom werkt deze taktiek goed tegen ons, maar tegen de gemiddelde tegenstander slechter denk ik.

Ah op zo'n manier. Dat ligt eraan hoe je het bekijkt. Juist door onze kleine stack kunnen we soms pushen op een reraise na de flop.
Wanneer iemand donked op je preflop raise, kan dat idd niet. Maar obv stats/reads zou je dan nog steeds kunnen pushen.

Dit werkt misschien tegen fishes maar ik vind het zwakker overkomen dan een resteal... dit is gwn floaten, maar wss wel zeer winstgevend op de lage limieten lijkt me (float zelf ook genoeg cbets :D )

Rogier
Oldschool Grinder

het probleem met donken is dat t vaak gebeurt met een range van handen die good-but-not-great is (tpgk,2ndptk,flushdraw, 55 op een 227 board enzo), en zelden met echt een goeie hand.

op t moment dat een donkbet een raise te verduren krijgt heeft t altijd een kutspot,.. ook als je word gecallt zit je nog steeds oop..